تظاهر

سلام دوستان عزیزم شب همگی بخیر
ممنون که دیروز یادم بودید ، چند روز پیش چیزی شنیدم که برام حل نشده باقی موند تصمیم گرفتم اشتراک بزارم " بعد از عید که دیگه نمیشه رفت خونه کسی " مفهوم این حرف چیه ؟ یعنی باید فقط ۱۳ روز همون دوست داشته باشیم ؟ مادرم همیشه میگه که عید همون پنج روز اول در صورتی که برای ما تا ۱۰ مهمون میومد ، به نظرم یه کمی از هم داریم دور میشیم برای دیده شدن هامون باید خودکشی کنیم تا رد انگشت مهمون روی عسلی نمونه و .... همش بدو بدو داریم یعنی در طی سال نمیشه خونه تکونی کرد ؟ به نظر من بزرگترین دروغ جهان خونه تکونی عید ، خونه هر کسی که میری عاری از هرگونه آلودگی و گرد و خاک اما روزهای آتی بخوای بری باید زنگ بزنیم . چرا ؟ چه فرقی بین عید و روزای دیگه هست ؟ خونه تکونی از نظر من یه کار بیهوده ست چرا که مثلأ در طی سال فرش ها بورس کشیده نمیشن اما به قدم مبارک فامیل ها بورس کشیده میشن به نظر من داریم برای مردم زندگی می کنیم تا خودمون !!! طرف کارگر گرفته از در پشت بوم تا در خروجی گونی کشی کرده تا در خروجی آپارتمان ؛ من امسال خیلی خونه تکونی نکردم چرا که دلیلی نمی دیدم برای خودکشی دخترعمه ی من سومین فرزندش دنیا اومد من عید فهمیدم ، اگر صحبت مهر و عاطفه باشه باید در طی سال هم رفت و آمد باشه نه اینکه فقط محبت هامونو انبار کنیم برای عید ، خاله م امسال نه جواب تلفن داد نه خانه اش کسی رفت ! خب این چه معنی میده ؟ یعنی دور شده از ما ، خودشو جدا کرده باید از کمر میفتادیم برای دید و بازدید فرمالیته ، بوسه های الکی ، بدو بدوهای بی خودی وقتی عید میفهمم دخترعمه م پسر دار شده یعنی چی ؟!!! البته بگما ما با عمه م اینا رفت و آمدی نداریم اما با خاله م اینا رفت و آمد داریم وقتی خونه خاله هام هر کدوم با نیم ساعت فاصله داره نمیاد واسه چی خودکشی کنم ؟!!! خاله م از فلان نقطه بلند میشه خونه ما میاد برای تظاهر به دوست داشتن ، من این مدل فامیل بودنو دوست ندارم شاید باورتون نشده راه خونه دخترخالم رو ما بلد نیستیم هر سال میان و هنوز ننشسته میگن ما داریم فردا شمال می ریم مامانم هم انقدر از اخلاقشون بدشون میاد که نگو ، خب آقا نیا این چه حرفیه



Maryam
اسمم محموده
۱۴ فروردين ۲۰:۵۱
کامنت بی ربط به پست هست . مطلب رو که میخوندم یه شخصیتی از یه سریالی که اسمشو یادم نمیاد یهو بیادم اومد که اسمش ماریانا بود، خیلی حس میکنم شخصیتتون به اون ماریانا تو اون سریال شبیهه :)) :|
پاسخ :
عه ! واقعأ ؟ چه جالب ، حالا این خوب یا بد ؟ تو خودمونی ها بگید ممنون میشم
آسمانِ صورتی
۱۴ فروردين ۲۲:۴۷
چاره ای نیست باید تظاهر کنیم خیلی وقتا
پاسخ :
خیلی بد :-(
شنه بهاری
۱۴ فروردين ۲۲:۵۸
چرا هیچ وقت راضی نیستی
همیشه نقد می کنی ؟؟؟؟؟
جنگ روانی برای خودت درست کردی
ببخش قصد نصیحت ندارم ولی سعی کن بهانه برای شاد بودن پیدا کنی
نه بهانه ای برای غر زدن و گیر دادن (بنظرت تو زندگیت چیزی برای دوست داشتن گذاشتی )
بنظر شخص بنده هم آدم اگر کسی رو دوست داشته باشه دعوتش می کنه بیرون و مهمونش می کنه نه اینکه بره خونش و به زحمتش بندازه...
پاسخ :
صحبت غر غرو بودن نیست دنبال چیزی متفاوت از دنیای بقیه هستم دارم کند و کاو می کنم تو اون شرایط قرار بگیرم چیزی شبیه عشق واقعی
شاید ایده آل گرا هستم نمیدونم از این مدل زندگی کردن خوشم نمیاد ، ما در طی سال آمد و شدی نداریم نه مهمونی می ریم نه مهمون خونمون میاد یهو عید که میشه کل خونه پر میشه ناراحت کننده ست این شرایط خودم بود نه مردم اینا به چشم مخاطب غر ولی برای من زندگیمه
عاطفه
۱۵ فروردين ۰۶:۵۹
اههه کامنت رو نوشتم پدرخان وای فای رو خاموش کرد همه چی خراب شدددد...از اول :)
سلام خوبی؟؟؟؟خوشین؟؟؟سلامتین؟؟؟ببخش نبودم باورکن کلا نبودم وکم بودم...عیدتونم باتاخیرمبارک...سال خوبی رو براتون ارزومندم...
پاسخ :
عه !!! ممنونم عزیزم میدونم سفر بودی ، همچنین برای تو و متین کوچولو
هانی هستم
۱۵ فروردين ۰۷:۳۷
عالی بود! بیزارم از این دید و بازدیدای فرمالیته‌ی سالی یه بارِ روی اعصاب!
پاسخ :
یه نوع بی احترامیه ! میان بعد از قرنی خونه آدم زود هم میرن برای چی ؟ خونه فلانی و فلانی هنوز نرفتیم !!! زشت دیگه عید چهار روز اولشه دیگه فلانی "بزرگتر "نمیشه دیر رفت !!!!!! یعنی آدما فقط تو عید احترام پیدا می کنند ؟ آدما تو عید فقط دوست داشتنی اند ؟ مرده شور این دوست داشتن رو ببرند !!!! ما راه خونه دخترخاله مو بلد نیستیم هر سال خونه ما میان
ویرا بانو
۱۵ فروردين ۰۹:۵۷
هووووف منم از خونه تکونی بدم میاد شدید خب بگو یا کل سال باید تمیز باشیم
یا کلا واسه عیدم تمیز نکنیم چه معنی میده اینقدر خودمونو خسته کنیم واسه 13 روز
موافقم باهات خب بگو نیاین اگه واقعا عجله دارین
پاسخ :
چیزی که جا افتاده بین مردم تجملات مثلأ طرف یه مدل شیرینی بلد مثلأ شیرینی پنجره ای وسط سال درست نمی کنه عید که میشه درست می کنه خودشون خودشونو با شیرینی پنجره ای خفه می کنند !!!! ما هم همین جور هاج و واج نگاهشون می کنیم فقط دنبال رخ کشیدنیم ، یا همین خونه تکونی وسط سال خونه کسی بری نمیشه به پرده های خونشون نگاه کنی ولی عید که میری انگار وارد کاخ شدی از بس همه چی مرتب و تمیز ، همین خودکشی کردن ها برای سیزده روز عید ببین تو سن بالا چه دماری از روزگارشون در بیاره
من میگم پاییز وقت مناسبی هست برای خونه تکونی  چون بدو بدو نداره قرار نیست یه گردان مهمون خونت بیاد استرس داشته باشی به خودت استراحت هم می دی نه اینکه دنده ۳ و ۷ جابه جا شه ، .....
ایوا
۱۵ فروردين ۱۶:۳۰
من بر خلاف خیلی ها از خانه تکانی خوشم میاید و چند بار در سال انجام میدهم. فنگ شویی ایرانیان از زمانهای گذشته بوده و خیلی چیزها که نیاز نداریم دور ریخته میشوند و یا به کسی داده میشوند، همیشه هم خانه ام تمیزه و نمیفهمم اینهایی را که سالی یکبار بوفه تمیز میکنند یا شیشه پاک میکنند ولی خوب هر کسی یکجور است. باید یاد بگیریم برای خودمان این کارها را انجام بدهیم؛ من هم برای عید شیرینی درست میکنم، سمنو هم میپزم چون برای نوروز دلشادم و دوست دارم. اینکه دیگران در موردم چی فکر میکنند مهم نیست؛ مهم حس خوبیه که دارم از تمیزی و مرتب بودن و سال نو. هر کسی هم بیاد خانه ام ولو دوسال یکبار خوشحالم میکنه. اینقدر نوروز را دوست دارم همه چیزش را دوست دارم.
برای عیددیدنی را باید گفت بازم خدا را شکر همین سالی یکبار هم دیگر را میبینند حتی ۱۰ دقیقه؛ اینجور که داریم پیش میریم چند سال دیگه همینم نمی آیند. 😁
مریم خانم پست تبیعض را رمزی کردی؛ دوست داشتم کامنت دوستان را بخونم.



پاسخ :
منم میگم در سال چند بار خونه تکونی انجام شه نه اینکه به خاطر عید بیفتیم به در و دیوار خونه !!!! اونم برای کی ؟ برای فامیل که چه عرض کنم پارسال دوست امسال آشنا ، به نظرم بزرگترین ظلمی که آدم میتونه به خودش کنه همین خونه تکونی عید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان