یک حباب پر از غبار

سلام دوستان عزیزم

چند روزی میشد که زندگیمو از سر تا ته و ته تا سر زوم می کردم و متوجه یه سری اشتباهاتم شدم و تصمیم گرفتم از این تپه شنی که روی خودم ریختم دست بکشم و کمی با دید عمیق تر به زندگی و ثانیه هام نگاه کنم به اولین موردی که رسیدم پدیده ی مرگ بود همون چیزی که خیلیامون بیش از حد ازش گریزونیم تو همین حال و هواها بودم که خبر رسید بنده خدا عارف لرستانی به دیار حق شتافت بیوشو که نگاه کردم دیدم متولد 1350 هستند و یعنی 44 سالگی فوت کردند کمی بیشتر روی این اتفاق ریز شدم دیدم که خیلی از هنرمندهامون رو در سن جوانی از دست دادیم مثل : پوپک گلدره 34 ، عسل بدیعی 36، پویا نهاوندی 32، نیما وارسته 35 ، حسن جوهرچی 45، سید علی طباطبایی 30 سالگی ، فرانک میری28 ، اشکان بانکی 29 ، داوود اسدی 38 ، مجید بهرامی  37 سالگی و....

که فقط آمار ایران از این عزیزان تشکیل نشده خودتون هم یه نگاه گذری به کم شدن های فامیلی تون نگاه کنید می بینید همه در گیر این پدیده هستند ، حالا منظور من این نیست که مدام بشینیم غصه بخوریم ، نه ! ولی خدا رو از یاد نبریم تو زندگیامون داشته باشیمش به خاطر اهداف مالیمون حق کشی نکنیم ، دروغ نگیم ، سر کسی کلاه نزاریم و...... احسان علیخانی تو برنامه دوباره زندگی یه حرف خوبی زد : گفت من فکر می کنم حالا حالاها زنده ام ، آیا همیشه اون چیزی که ما فکر می کنیم اتفاق میفته ؟ بله قانون جذب و راز رو من هم دیدم و قبول دارم اما این قانون از قدرت خدا هم عبور می کنه ؟ با اموات چند چندیم !!!!!! رهاشون کردیم به حال خودشون ، اون ها هم یه روزی زنده بودند اما حالا چی بر خلاف میلشون زیر خروار ها خاک خوابیدند ، مرگ و زندگی آدم ها در ید خداوند ، من اعتقادی به دور از جون و صدقه رو مرده انداختن و خواب مرگ دیدن و .... ندارم من چیزی رو باور دارم که با چشم ببینم وقتی من در طول این بیست و چهار سال عمری که از خدا گرفتم حداقل ده مورد خاکسپاری شرکت کردم اینا همه نشونه است که آقا مرگ وجود داره و امر حق این صحبتا رو هم برنمیداره زندگی ماها خیلی جالب وقتی میخوایم صاحب فرزند شیم میگیم خدا بهمون یه بچه بده و وقتی صحبت مرگ میشه میگیم دور از جون هر آمدنی رفتنی داره خونمون مهمون بیاد روز سوم میگیم اومده کنگر خورده سنگر انداخته

ما هم قرار نیست تا 10000 سال حتی با صفرهای بیشتر زندگی کنیم لطفا این حرفا رو بزارید کنار و خوب زندگی کنید و خاطره خوش از خودتون باقی بزارید ، دست مردمو بگیرید ، کارای خوب کنید و..... یه نگاه به وضعیت رفت و آمدهامون به قبرستون بندازید حرفم سبز میشه ، عمه ی من میگفت من هرگز نمی میرم سال 85 فوت کرد و رفت با همین باوری که داشت

تعبیر من از زندگی

زندگی مثه یه مسابقه ست که باید اینجا بازی کنی و نتیجه ی قهرمانی یا سوختن شو در سرای دیگه بگیریم

به این عکس ها خوب نگاه کنید و ببینید مرگ هست الکی نشینید قصه ببافید من حالا نه

این یه فیلم طولانیه اما دیدنش برای تلنگرمون کافیه " سیاحت غرب "

Image result for ‫عکس قبر پوپک گلدره‬‎

سنگ قبر عسل بدیعی






Image result for ‫عکس قبرعلی طباطبایی‬‎
Maryam
یک نویسنده
۲۸ فروردين ۱۹:۰۹
قصد شعار دادن ندارم، وقتی فکر می‌کنم اگر مرگ نبود و قرار بود تا ابد در دنیا زندگی کنیم، وحشت می‌کنم. ولی وجود مرگ خیالم رو راحت می‌کنه. تنها از چیزی که می‌ترسم در قبر قرار گرفتنه.
پاسخ :
تصور چنین دنیایی واقعأ سخته ، با وجود مرگ نزول و غیبت و قضاوت و .... می کنیم دیگه وای به حال زندگی بدون کیفر و مجازات
من از چه جوری جون کندن و تاریکی قبر می ترسم وگرنه دل بستگی به دنیا ندارم
اسمم محموده
۲۸ فروردين ۱۹:۲۵
همین فلسفه مرگه که باعث بوجود اومدن تمام مذاهب دنیاست، جالبه واقعا چیزای ناشناخته چقدر برامون ترسناکه :)
پاسخ :
مرگ حقیقت داره و وجود داره چه ارامنه چه وهابی چه مسیحی همه یه روزی در گیرش میشن

پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
۲۸ فروردين ۲۰:۰۶
واااااای مرگ منو یه جوری میکنه. یه حسی دارم نسبت بهش. میدونم که ترس نیست ولی یه حس عجیبیه.

اتفاقا منم چند روزه خیلی به مرگ فکر می کنم :(
پاسخ :
اینی که من اینا رو نوشتم دلیل بر تریبون گرفتن نیست من خودمم مثه چی از مردن می ترسم نه اینکه از خود مرگ ها نه از جون کندن و قبر می ترسم
هاژ محمود
۲۸ فروردين ۲۰:۲۳
سلام

تو این چند پست ک مطالبتون خوندم ب نظرم این یکی خیلی راحت نوشتین! بقیه پستاتون باید دقیقا می نشستیم جای شما تا بتونیم متوجه بشیم!
ولی این پست اینجوری نبود!
البت ب نظرم

در کل
مرگ حق ولی فقط واسه همسایه! :|

خدا همه رفتگان بیامرزه
ما هم بیامرزه!
پاسخ :
سلام
واقعأ انقدر سخت می نویسم ؛ از این به بعد بهتر می نویسم
ان شاالله که ۱۰۰ سال زنده باشید ولی مرگو فراموش نکنید
زهرا باقری
۲۸ فروردين ۲۰:۳۸
:(((((طباطبایی و پاشایی خدا رحمتشون کنه:((((((
پاسخ :
خدا همه اسیران خاک رو بیامرزه روح همشون شاد باشه الهی
علی آقا
۲۸ فروردين ۲۱:۴۲
واقعاً پدیده مرگ، موضوع جالب و ترسناکیه
خدا برامون اسون بگیردش خوب میشه 😯
پاسخ :
آسون بگیر که آسون بشه
نرگس نورعلی وند
۲۹ فروردين ۰۶:۴۷
حالا این چند تا هنرمند رو مثال زدی ولی کلا چندین ساله که آمار به اصطلاح جوون مرگ ها زیاد شده و خیلی هم ناگهانی.
اینا حداقل فایدشون تلنگره.
ممنون که مینویسی
پاسخ :
میدونی نرگس جان ما همه زندگیمون شده
مادیات مثلأ خیلیا آه و فغان کنکور و دانشگاه و ... دارند انگار نه انگار همه می میریم سر پل صراط تحصیلات تخفیف نمی گیره اعمال ماست که پایین شوتمو می کنه یا عبورمون میده
ما اشتباه زندگی می کنیم

دچــ ــــار
۲۹ فروردين ۱۴:۴۹
این جمله رو جدی گفتین احتمالا::)
اینا همه نشونه است که آقا مرگ وجود داره

@پرستو فکرکردن شما که بخاطر پست های من بود که تموم شد فعلا:)
@ روان شدن نوشته هاش بخاطر توضیحات استاد محترم ایشون در مورد تجربه ها و پست های قبلیه که الان راحت تر مینویسه:))) درسته خانم ماریا؟!

پاسخ :
این متن رو کاملأ دلی نوشتم به خاطر همین روان به نظرتون اومده من همون آدم سابق هستم
نـــای دل
۲۹ فروردين ۱۵:۱۰
گاهی فکر میکنم مرگ برای بقیه هست و ما حالا حالا ها زنده ایم..

سپاس از شما
پاسخ :
این جمله خطرناک ، راه به جهنم می بره ، مفهوم رو متوجه شدم
خواهش می کنم
ویرا بانو
۲۹ فروردين ۱۸:۵۱
منم موافقم با دوستان که این پستت خیلی روان و قابل فهم بود
و همچنین قابل لمسه...
مرگ خوبه ولی از نوع آرومش نه از این وحشتناکا:/
پاسخ :
آره یه سری اینو گفتند اولین نفر نیستین ولی خب شاید این حرف اینجا جا داشته باشه " سخنی که از دل بر آید بر دل نشیند " اگر تو متن توجه کرده بوده باشی یه سری غلط املایی هم داشتم که امروز عصر برطرفش کردم این حرفا حاصل اون حس و حال عجیب و دوست داشتنی من بود دارم یه حال توپ رو تجربه می کنم
بنت شهرآشوب
۳۰ فروردين ۰۸:۵۷

امیرالمومنین می فرمایند

الناس نیام اذا ماتوا انتبهوا

مردم در خوابند و وقتی می میرند، از خواب بیدار می شوند!
پاسخ :
ممنون ، بله همینطوره ، اگر توجه کرده باشید بچه هم به دنیا میاد گریه می کنه شاید علتش همین حدیث باشه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان