هم آغوشی


سلام دوستان 

من تعریف مشخصی که قابل ارائه عمومی باشه از عشق ندارم و یه جورایی وجودش برام جای بحث 

اما تمامی تعاریف و مفاهیم مردم در این خصوص قابل احترام و بحث سر اینکه این عشق تو چه چیزی خاتم پیدا می کنه دوستاتون ، خانواده تون و الی آخر ، همه رقم پست تو وبلاگ ها دیدم از قربون صدقه لب و لوچه دلدار بگیر تا خاک تو سرت چرا گذاشتی رفتی و یه سری فحش های رنگ پنگی سانسوری ، برام جای سوال : آیا عشق فقط به همین چیزاست ؟ یعنی نمیتونیم عاشق نباشیم اما عاشق باشیم ؟ این خیلی نکته ی مهمی عبارت قبلی ؟ چرا هر جا ضریح هست اشگامون دم مشگ که آی خدا و حاجت های دل خودمونو می گیم ؟ چرا تو دعاهامون عبارت " دنیا " نیست ؟ هر جا رفتم یا از تلویزیون شنیدم گفتن " اسلام " ، نمیدونم این جماعت که دم از عشق و عاشقی می زنند چه جوری می تونند خدا رو از تموم آدمای دنیا بگیرند ؟ تو مواقعی که می ببنم کسی چادرشو سرش کشیده و ضریح رو خریده و اجازه نمیده مردم کامل دور ضریح بچرحند حالمو به شدت بد می کنه ، خصوصأ سوز و نواهایی که از خودش تولید می کنند و تموم آرزو و حاجت های شخصیشو می گه ، یه جورایی من از این اماکن فراری هستم و تا حد امکان از رفتن به این اماکن دوری می کنم ، خدای من خدای همه آدمای دنیاست نه فقط من ، من اگر بخوام دعا بکنم میتونم توی خونه زار بزنم که خدا این ، خدا اون ، .... من که قرار خدا رو از آدم و عالم بگیرمو مال خودم شه چرا برم به زیارتگاه ؟ من که قرار دم از عشق بزنم ولی از عشق مردم دنیا تهی باشم چه نیازی دارم که اونجا برم ؟ تو خونه زار می زنم ، من که قبول دارم خدا همه جا هست  ، من فقط خودمو دعا می کنم چون خدا فقط و فقط مال من ، خدا اصلا پشت پنجره اتاق من نشسته و داره تک به تک دعاها و آرزوهای منو می نویسه ، به درک که یه بچه چند سال بدون لالایی باباش می خوابه چون زندون ، من زمان کوتاهی دارم برای دعا کردن خدایا ماشین ، خدا ندارم نزول فلانی رو بدم ، خدا خونه ندارم ، خدا " آبرومو " بخر دروغ گفتم لو نره یه وقت ، خدا خیانت کردم لو نرم ،..... من که قاطی اشکام کسی غیر از خودم نیست یا نهایتأ محدود به مردم کشورمه خدا هم که همه جا هست و می شنوه ، اون که نقطه دیدش فقط من هستم ، خدا فقط و فقط و فقط مال " من " وقتی هم که خدا رو داشته باشی چیزی کم نداری ، اما باید بگم از ضعف هایی که دارم : نمیتونم بی تفاوت باشم به مردم  و فقر غذایی که دارند ، زندونی ها ، هر چیزی که تو اونو تو دل ضعفه هات جاشون میدی ، دوست ندارم پست تلخ شه اما هر چیزی که چاشنیش فقر و غصه های مردم دنیا باشه تلخ میشه ، نمیتونم خودخواه باشم شاید بدترین خصوصیتم باشه ، شاید بدترین ظلمی که به خودم کردم تا این ثانیه فقط هر جا رفتم مردم دنیا رو دعا کردم و خودمو یادم رفت ، اینکه نتونستم رو اشکای یه کوچولوی گرسنه خط بکشم و بشینم پلو پلو با ماهیچه بلومبونم با نوشابه ، من با همین دیدگاهی که دارم غرق آرامشم ، تا حالا خداروشکر مشگلی هم نداشتم و تا حالا یه قطره اشک هم ننداختم ، ماه عسل هم تموم شد فقط زار زدیم و قدم از قدم برنداشتیم ، فقیر هم در خونه اومد ردش کردیم رفت اما پلان به پلان ماه عسل و یادمونه ، همه چی برگشت سر جای اولش ، دوست داشتم برم جلو و اون  جمله ای که مثه تیغ از سال های پیش که زیارتگاه می رفتم گلومو جر میداد به اون خانمایی که می چسبیدند به ضریح بگم : آهای خانم خدا فقط واسه تو نیست و بیکار نیست زارهای تو رو گوش بده ، تعریف تو از خدا محدود و کوچیک اما واقعیت اینکه خدا حواسش به همه هست همون جور که می گی خدا از رگ گردن به ما نزدیک تر و این جمله واسه تو نیست واسه همه آدماست این کره زمین تو دستای خداست و همه آدما با هم هم آغوشیم  پاشو خودتو جمع کن بابا 

Donya jomle gomshode ma 


Maryam
یزدان ...
۰۶ تیر ۱۱:۲۵
سلام مطلبت خیلی زیبا بود:)
بابت وبلاگتون هم باید بگم دمت گرم@_@ عالیه😍
پاسخ :
سلام 
مرسی شما لطف دارین 
آریو m.r
۰۶ تیر ۱۱:۳۰
بسیار زیباست...
اگه امکانش هست وبلاگ منم دنبال کنید...
پاسخ :
لطف دارین 
فالو باکس ندارین 
مَـهدی (میرزای قدیم)
۰۶ تیر ۱۱:۴۱
سلام مریم خانم . راستش موضع شما رو دقیقا نفهمیدم کدومه. ولی فکر میکنم ته تهش منظورتون این بود که برای راز و نیاز خدا به مکان و جغرافیای خاصی نیازی نیست و همه جا متعلق به خداست و ...... (درست فهمیدم؟
پاسخ :
سلام 
ملت عادت دارند لنگشونو وسط حریم خصوصی مردم باز کنند 
خانم داره دعا می کنه تو حال خودشه ، یکی میاد وسط صحبتاش زاااااااااارپ سفره میندازه ، یکی نیست بهش بگه خانم محترم من با این همه آلودگیه صوتی تصویری نیومدم بفهمم شوهرت زندونه ، بچ ت کوچیک ، مهرتو اجرا گذاشتی پشت سرت حرف که ، یک دیگه م که اونا رو می شنوه یاد غم و غصه ش میفته حالا یکی اونو جمع کنه ، اون بند خدا هم که داشت تو خلوتش دعا می کرد دعاش یادش میره چی داشت می گفت ، خب نکن عزیز من نکن عه مگه اینجا رو خریدی ؟ یه کاری می کنند که آدم از راهی ک اومده پشیمون شه 
آقا علیرضا
۰۶ تیر ۱۱:۴۱
مردم ما هیچ وقت نیروی عملیاتی نیستن !
مثلا فقط فکر کار خیر میکنن ولی خود کار خیر ...
پاسخ :
زدی به هدف آقا علیرضا 
حمیدرضا وجدانی
۰۶ تیر ۱۲:۴۴
سلام
بسیار زیبا
کاری بر او دشوار نیست و ناله فریاد خواهان او را به کاری وادار و ناگزیر نمی­ سازد. به ستوه نیاورد او را اصرار اصرار کنندگان. خطبه غدیر
خدا صدای همه رو میشنود از هر جایی که بخوانیمش
امامزاده و حرم و زیارت گاه میتونند وصل شدن به خدا رو دلیلی محکم باشند و برای جلب توجه خداوند امامی رو واسطه قرار دهیم ولی همونطور که گفتید خدا برای همه است و فقط چسبیدن به ضریح حرم دلیل نزدیکی و وصل به خدای بزرگ نیست
یا علی
پاسخ :
سلام 
لطف دارین 
بله قبول دارم
kerman man
۰۶ تیر ۱۴:۰۵
سلام
خسته نباشین
عیدتونم مبارک
یاعلی
پاسخ :
سلام 
ممنونم سلامت باشین 
عید شما هم مبارک 
سید.ق.م
۰۶ تیر ۱۵:۰۵
سلام
چه عکس و فضای قشنگی

من ساکن قم هستم و گاهی به حرم بانو میرم و این فضاها رو خیلی درک کردم!
من هیچوقت در عمرم وقتی واسه زیارت رفتم اصراری برای گرفتن ضریح و چسبیدن و بوسیدن نداشتم و بضیا خیلی شدید اصرار دارن و اگه دستشونو به ضریح نزنن احتمالا دیگه بانوی کریمه یا امام رئوف قبول نمیکنه و دیگه حاجتیو براورده نمیکنه!
این یه نوع تفکر اشتباه و گاهی هم یه نوع وسواس فکریه!
منم دوس دارم برم نزدیک و در حالیکه قبر بانو رو میبینم باهاش چن کلمه ای صحبت کنم اما اصرار ندارم و اگه شلوغ باشه در حالیکه دارم رد میشم دعاهامو اونم برای همه دنیا خواهم کرد و میرم و اگه بتونم برم جلو فقط نام فاطمه که روی ضریح حک شده رو میبوسم و در حالیکه دارم رد میشم دعاهامو میکنم و میرم

واسه همه دعا کن و شکی هم به دلت راه نده و مطمئن باش که خدا ثروت و مهربونیش بینهایته و هرگز نمیگه چون واسه خودت دعا نکردی نمیدم یا اگه بدم کم میدم و این حرفا!!! و اینا همش زائده تخیلات آدمه و خدا رو با خودمون داریم مقایسه میکنیم و این اشتباهه!
تو اگه دعاکنی تازه به استجابت نزدیکتر و امکان اینکه حتی فراتر از تصوراتتم به دس بیاری زیادتره اما همه برعکس فک میکنن!!!
سلامتی و آرامش و خوشبختی و... رو تووی دعاهات واسه همه بخواه
از تووی خونتم میشه با خدا و فرستاده هاش ارتباط برقرار کنی، از تووی آمریکام میشه، از تووی کره ماهم میشه، از تووی کاباره هم میشه! و هر جا که فک کنی میشه و فقط لازمه که انسان باشی و به خدا ایمان داشته باشی همین!
پاسخ :
سلام 
لطف دارین 
عه !!!!! خوش به سعادتتون هم به خاطر شهرتون هم به خاطر شأن و شخصیتتون 
یه بار با خاله م اینا رفته بودیم مشهد که شوهرش اومد بیرون گفت " باسنمو " گاز گرفتند !!!!!!!!!! 
نمیدونم چه کاری به جز گریه میشه برای این گستاخی و بی فرهنگی کرد !!!! 
بعضیا ک به ضریح می چسبند یا جنگولک بازی در میارن با خودم میگم شاید اینا فکر می کنند خدا فقط واسه اوناست ، البته تو  این ازدحام حضور اتباع کشورهای دیگه هم بی تاثیر نیست ، من همیشه برای آرامش و خوشبختی و سلامتی و عاقبت بخیر تموم مردم جهان دعا می کنم ، گرفتارا ، مستأجرا ، اونایی که تا حالا صاحب بچه نشدند ، به قول شما هر جایی که باشی میتونی به بالا وصل شی 
Mo3tafa c
۰۶ تیر ۱۶:۵۳
سلام مطلب زیبایی بود و با محتوا
وبلاگ منو هم فالو کنید .
پاسخ :
سلام 
ممنون لطف دارین ، فالو کردم 
صهبا 97
۰۶ تیر ۱۷:۰۸
خداروشکر توفیق حرم رفتن دارم چون در جوار امام رضا هستم
ولی هیچ وقت خودمو تو مردم نچپوندم که برم بچسبم به ضریح :/
حس میکنم زشته.بی ادبیه.مردم ازاریه...
حرم رو برای این نمیرم که دعاهامو به خدا بگم.بیشتر برا خاطر این میرم که دلم برا امام رضا تنگ میشه.و حس خوبی پیدا میکنم...
پاسخ :
آفرین 
هیچ وقت یادم نمیره اومده بودم مشهد یه سیل عجیب هجوم آورده بودند من اون وسط مسطا بودم یه دفعه دیدم جمع باز شد کاشف به عمل اومدیم که یه خانم حالش بد شده رنگش قرمز لاله شده بود طفلک 
یادم نیست دیگه چی شد ! 
اگر کسی پای حرم نشینه اینطوری نمیشه که کسی تا رو به موت بره تا تازه ملت به خودشون میان ، جلویی ها میخوان دستشون به حرم برسه پاش میخوره به اون خانم ، پشت سری ها هم می خوان دستشون ه حرم بخوره اینکه مدم حالشون بد میشه ، یکی نیست بهشون بگه شما اومدین زیات و عرض ارادت نه اینکه خودکشی جمعی کنید ، اکر بخواد حاجتتون روا بشه از همون دور هم روا میشه اگر هم نشه خودتونم بکشین حاجت روا نمیشن 

Va hid
۰۶ تیر ۲۱:۴۲
سلام چرا نظر منو نذاشتی؟!
پاسخ :
سلام 
چون خصوصی زده بودین 
سید.ق.م
۰۷ تیر ۰۰:۴۶
امروز آغاز کردم دوباره نوشتن رو
http://faslesard-1366.blogfa.com/
پاسخ :
دیدم ، فعلا چیزی ننوشتید 
نویسه های یک پسرایرانی:))
۰۷ تیر ۱۲:۰۱
مردم بایدکمی فضولی توکارمردموبزارندکناروجای فضولی توکارشون بهشون کمک کنند
پاسخ :
مردم زمانی فضولی می کنند که طرف داره داد می زنه شوهرم کتکم می زنه ، مهرمو اجرا گذاشتم ،‌بچه م بی تابی می کنه و فلان تا نگی مردم نمی فهمند که ، من از اینجا می رم قم آیا برای زیارت رفتم یا برای شنیدن ناله مردم ؟ اگر خدا بخواد حاجتی رو بده میده چه از خونه دعا کنی چه از مکه ! نخواد بده هم خودتو تیکه تیکه هم کنی نمیده ، یه کمی هم فکر مردم باشند بد نیست ، از چسبیدن به ضریح و داد و بیداد کردن هم چیزی در نمیاد کسی هم جز آب قند دستت دادن کاری برات انجام نمیده تو دلت بگو خدا تو دل آدماست 
میلادهاشمی
۰۷ تیر ۱۴:۲۷
عالی بود.....
پاسخ :
لطف دارین 
پـــــر ی
۰۷ تیر ۱۶:۲۲
اصلا از ماه عسل خوشم نمیاد
پاسخ :
منم امسال زیاد نکردم شاید حدود ۵ قسمت 
رویا یکتاش
۰۷ تیر ۲۲:۱۶
درود. عاااالی بود. موافقم 👍
پاسخ :
مرسی ، ممنون لطف داری 
بهار ........
۰۸ تیر ۱۵:۰۳
عالی...😊
پاسخ :
ممنون 
حصار آسمان
۰۸ تیر ۲۲:۲۸
این عشقی که ازش گفتین، جنبه محدودی از یه عشقه. عشق یعنی محبت بی کران و محبت بی کران مخصوص یه وجود بی کرانه، یعنی خدا!
اما کسی که خدا رو دوست داشته باشه، مخلوقاتش رو هم دوست داره. از یه حلزون کوچیک بگیر تا یه انسان کامل یا حتی یه خار که شاید به نظر ما زشت باشه!
حیفه آدم درگیر عشق بشه ولی اونو به خدا وصل نکنه. البته اون دیگه کار خداست و بستگی به ظرفیت درونی خودت داره. خیلیا از عشق، یه فهم سطحی و گذرا دارن. اگه ظاهر معشوقشون دچار خدشه بشه، دیگه اصلا دوستش ندارن! اونا دیگه عشق نیست. هوسه!
اما در مورد دعا کردن؛ فکر نمیکنم اگر من برم حرم امام رضا، بتونم به خوبی توی خونه حاجتمو بخوام! ای چه بسا توی همین خونه با ذهنم هزار بار رفتم حرم امام رضا و حاجتمو خواستم.
پاسخ :
نه من تعریفی از عشق نکردم فقط گریزی به عشق های امروزی زدم همین که اتصال بدم به دعا کردن ، اگر خاطرتون هم باشه گفتم نمیشه آدم عاشق نباشه اما عاشق باشه ؟ " عاشق اولی " یعنی همین عشق هایی که برام همیشه قابل احترام بوده ، شاید چیزی برام قابل درک نباشه اما بهش احترام میزارم چون یه سری ها بهش معتقدند ، عاشق بودن یعنی همینی که شما فرمودین خدا و بنده هاش ، کسی که خدا رو دوست داشته باشه باید مخلوقاتش رو هم دوست داشته باشه که متاسفانه .... ، هر کسی به یه نحوی به بالا وصل میشه حالا موقعیت جغرافیاییش خیلی ملاک امر نیست ، چون که شاید یکی فقیر باشه پس خدا دورش خط قرمز کشیده ؟ 
انیق جمالزاده
۰۹ تیر ۰۹:۳۲
سلام !مطلبتون خیلی پرمحتوا وعالی بود 👍👍👍👍👍👍
پاسخ :
سلام 
لطف دارین 
امیر +
۱۰ تیر ۱۷:۱۱
سلام.

نظر خاصی ندارم.چون حرفتون درست و البته منطقیه و هر کسی هم یه عقیده ای داره و به عقیده دیگران هم نمیشه اعتراضی وارد کرد.

اما دعا کردن برای دیگران

شما اگه دعا کنید چیزی ازتون کم میشه حتی اگه فرض کنیم چیزی اضافه نمیشه؟

ببخشید دیر سر زدم وبتون.

موفق باشینو
پاسخ :
سلام 
چیزی کم نمیشه 
خواهش میکنم جناب این چه حرفیه ؟
همچنین 
مهرزاد
۱۱ تیر ۲۱:۰۷
تا فهمید خریدار واقعی ام
گران شد...
کسی که برای دیگران مفت هم نمی ارزید.
پاسخ :
پر از مفهوم بودا دمت گرم ازش استفاده می کنم
امیر
۱۲ تیر ۱۶:۴۴
سلام مجدد.

اگه چیزی از دعا کردن کم نمیشه،پس دعا کنین!!!
:)
آخه چند روز پیش نظر گذاشتین من وقت نداشتم که بیام به وبتون سر بزنم.

پاسخ :
سلام 
کار همیشه من 
علی اسفندیاری
۱۲ تیر ۱۹:۵۳
متاسفانه بعضی ها هم فکر میکنن خدا نوکر اوناس
خدایا این کارو بکن خدایا اون کارو بکن
خدا امام و پیغمبر رو فرستاد که ازشون درس زندگی و انسانیت بگیریم اونارو نفرستاد که بریم پیشش شون بگیم به خدا بگو این کارو واسم بکنه به خدا بگو اون کارو واسم بکنه
بجای اینکه ما واسه خدا بندگی کنیم توقع داریم خدا واسه ما نوکری کنه
پاسخ :
بهترین کامنت این پست 
خلاصه همین حرفایی که من زدم 

Marg Margbar
۲۰ تیر ۱۴:۰۰
مطلب چندان بدی نبود خوب بود و شما هم جای تحسین دارین

پاسخ :
مرسی از شما 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان