پنتائوس


اجتماعی یعنی پست بدون مخاطب 

سلام  

یه مسئله ای که میتونه خیلیامونو آزار بده مسئله از بالا به پایین نگاه کردنه ، هیج وقت نتونستم با این نوع نگرش و آدمایی که به این روش با مردم رفتار می کنند ارتباط برقرار کنم 

دقیقأ افرادی از بالا به ما نگاه می کنند که شخص نزدیک ما هستند مثل خاله و دایی و ... خب متقابلأ ما تو متن زندگیاشون هستیم و وقتی زندگیشونو از سر تا ته و از ته تا سر نگاه می کنی می بینی زندگی کاملأ معمولی هم دارند ، حالا سوال بی جواب من : چرا این افراد دقیقأ برای کسانی قیافه می گیرند یا عامیانه تر خودشونو می گیرند که همه زندگیشونو می دونند ؟ 

دقیقأ برای کسانی قیافه می گیرند که وضعیت مالی و ظاهری و ... از اونا یه سر و گردن بالاتره 

خودم که اینطوری فکر می کنم می خوان یه حصاری بکشند رو به خودشون که طرف مقابل به خاطر شرایط ضعیف اینا یه موقع مغرور نشه ، نمیدونم ، هرگز نتونستم برای کسی خودمو بگیرم یعنی اصلأ بلد نیستم ، بلد هم بودم خودمو باز نمی گرفتم چون تو ذانم این موضوع تعریف نشده ست و بالطبع نمیتونم تحملشون کنم 

Maryam
kerman man
۲۳ تیر ۱۲:۰۱
آدم مغرور همیشه تنهاست ...
پاسخ :
بله درست 
یزدان ...
۲۳ تیر ۱۲:۲۲
اصلا نمیشه اینجور ادما رو تحمل کرد :(
پاسخ :
خدا صبر بده 
مخلوق خلاق
۲۳ تیر ۱۲:۲۳
این نگاه تو خیلی چیزا معانی متفاوتی داره
نمیشه یک شکل قضاوتش کرد
من به شخصه همیشه دوست دارم از این بالا دنیارو ببینم
پاسخ :
میشه توضیح بدین ؟ 
اون که همه دوست دارند ولی بحث ما خودبرتر بینی بعضیاست که در اصل هیچی نیستند 
کم نویس
۲۳ تیر ۱۲:۲۵
خیلی وقت ها مفیده
پاسخ :
مثلأ ؟ 
🌹parmin 🌹
۲۳ تیر ۱۲:۵۲
این آدما که از بالانگاه میکنن وقتی بهشون نگاه میبکنی فکر میکنی خیلی اعتماد به نفس دارن در صورتی که این افراد اعتماد به نفسشون از همه پایین تره و فکر میکنن با این کار یعنی پایین کشیدن دیگران میتونن خودشون رو بالا بکشن در صورتی که راه اشتباهی رو انتخاب میکنن
در واقع از باطن توخالیه توخالین
مطلبت عالی بود
پاسخ :
راست میگی ، یه جورایی خود برتر بینی حاد دارند ، فکر می کنند با خونه و ماشین می تونند اتو خالی بودن خودشونو پوشش بدن 
تشکر لطف داری 
ابراهیم ...
۲۳ تیر ۱۳:۰۵
مشکل اینه که اکثر مردم همین طور هستن و سر یه چیزای خیلی ساده خودشون را بالاتر از بقیه میدونن مثه ماشین خونه موبایل حتی شهر محل زندگی.
آخه کسی که فقط مصرف کننده ی یه سری محصولات هست چه طوری میتونه مغرور بشه. حالا اگه خود طرف طراح و تولید کننده ی یه محصولی باشه باز میشه گفت یه چیزه خفن درست کرده حالا کلاس میذاره که بازم کارش درست نیست ولی کسی که فقط مصرف کننده گوشی آخرین مدل هست برای چی باید کلاس بذاره!
پاسخ :
اینم حرفیه ، میشه از این زاویه هم بهش نگاه کرد 
اصلا از آدم های خودگیر خوشم نمیاد چه طراح باشن چه نباشند ، هر چی هستی واسه خودت هستی به ملت چه ربطی داره ، یه هزارتومن هم به ما نمیدن اما فیس کلاسشو واسه ما میان 
یه نفر از فامیل هامون تو این پست منظورم بود که بعدأ درباره ش مینویسم 
آقا علیرضا
۲۳ تیر ۱۳:۴۴
بسیار تجربه دارم تو این موردی که گفتی !
اوضاع مالیم خوب نیست همیشه مجبورم اینور اونور کار کنم
بعضیا واقعا حال ادم بهم میزنن
پاسخ :
:-( 
بله 
آی بابا
۲۳ تیر ۱۴:۲۵
این حرفاتون همشون درسته. این رفتارها رو هم میدونن که غلط و اشتباه هستش...
اما خودمون دوست نداریم از بالا کسی بهمون فرمان بده... بدمون میاد.. اما واقعا چرا ما خودمون اینجور رفتار رو می پسندیم؟! در صورتی که خودمون بالا باشیم

من نمیدونم ولی حدیث حضرت علی توی همه چی صدق میکنه حتی این... آن چیز که برای خودت می پسندی برای دیگران هم بپسند... خدا کنه این رو به عنوان یه قانون توی زندگیمون رعایت کنیم... باشد که رستگار شویم :)
پاسخ :
منظورتون اینکه ما هم یه روزی به یه جایی برسیم خودمونو خواهیم گرفت ؟ یا نه برای اینکه اونا تو خیلی از مسائل از ما پایین تر هستند خودشونو می گیرند 
بله درست 
سید.ق.م
۲۳ تیر ۱۵:۰۴
سلام
هعیییی امان از بشر گرفتار و بیچاره
پاسخ :
سلام 
یعنی آدمای خودگیر بدبخت بیچاره ند ؟ 
علیـ ــر ضــا
۲۳ تیر ۱۶:۵۸
غرور بیجا ؟!
پاسخ :
نمیدونم ، غرور ! 
Va hid
۲۳ تیر ۱۶:۵۹
مطلب جالیی بود.
پاسخ :
مثل همیشه لطف دارین 
حسنا مـ
۲۳ تیر ۱۷:۳۲
منم خیلی بدم میاد از کسایی از بالا یه کسی یا چیزی نگاه میکنن
عالی بود این پست
پاسخ :
بن نظرم یه جورایی حصار دور خودشون می کشن که هیچی نبودنش به چشم نیاد 
سید.ق.م
۲۳ تیر ۱۹:۰۲
بضی از آدما به خاطر کمبودها و نواقصی که دارن و در خودشون میبینن، میخوان دیگرانو مورد سرزنش و سرکوبی قرار بدن و در همون چیزها متهمشون کنن تا بلکه نواقص و کمبوداشون تحت پوشش قرار بگیره یا دیده نشه در حالیکه با این کارشون بدیهای دیگری هم به اون قبلیا اضافه میشه و بی ارزشتر میشن!

منظورم از بشر همه آدما و منظورم از گرفتار و بیچاره، همه نوع گرفتاری و بیچارگی بود نه تنها این!
پاسخ :
هر چقدر هم این افراد دور خودشون حصار بکشند که من تو خالیشون تو دید نیاد بی فایدست مخصوصأ افراد فامیل ، چون تو متن زندگیشون هستیم و به قول شما بی ارزش ترشون می کنه 
پرنده‌‌ی آبی
۲۳ تیر ۱۹:۳۵
آخ آخ ، به نظر من بهترین کار نادیده گرفتنشونه. چون بهرحال من که شخصیت اونو نمیتونم عوض کنم فقط همین ازم برمیاد که اهمیت ندم
پاسخ :
آره هر چی بیشتر بهشون بها بدی ، موهوماتشونو باور می کنند 

صهبا
۲۴ تیر ۰۰:۳۴
من همیشه از این رفتار بدم میومد
یکی از اشنا ها که وضع مالیش خوب بود، اون اوایلی که خونوادم هنوز اول راه بودن و تازه ازدواج کرده بودن و قاعدتا یه وضع مالی عادی داشتن خیلی درباره مال و منالش پز میداد
من بچه بودم ولی یادمه.یه تیکه ای انداخت که با اون سن کم واقعا ناراحت شدم.این خود برتر بینیش هم احمقانه بود اخه خودشونو بعد از 30 سال پول جمع کردن با یه زوج جوون مقایسه میکردن.بگذریم.الان جوری بدبخت شدن که همه اون مال و منال رفت و پول حروم وارد زندگیشون شد و همه خونوادشون پاشید و پیش همه حقیر و سر افکنده شدن...
خیلی برا بقیه کلاس میذاشتن،خیلی!البته از بدبختیشون خوشحال نیستم

---------
نکته مزخرف اینه که همه فکر میکنن من همچین ادمی ام :( یعنی فکر میکنن خودمو برتر از بقیه میبینم و مغرورم و غد :/
نمیدونم چرا؟!درحالی که هیچ وقت اینجوری نبودم
پاسخ :
قطعأ با اون رفتارشون دل پدر و مادر تو شکسته ، شاید نفرین یا آه نکشیده باشند اما خدا که از درونیات آدما آگاهه ، الان اون خانواده دارن چوب همون رفتارا و خودکینگ پنداریاشونو می خورند ،  آدما همیشه تو عرش نمی مونند همون طور که آدم (ع) با یه حرکت بهشت رو باخت و اومد زمین ، باید طوری زندگی کرد که افتادی رو فرش هنوز هم صاحب احترام باشی ، نون حروم !!!! واااااااااااای نابودکننده ست ؛ اینایی که پز میدن فکر کنم فاقد عقل باشن ، آخه کسی که ۳۰ ساله ازدواج کرده با کسی که تازه سنگ بنای عشق و گذاشته قابل مقایسه ست !!!!! چی بگم !!!!!
دچـــــ ـــــار
۲۴ تیر ۰۸:۵۸
جامعه شناس شدی رفت! :)
پاسخ :
خخخخخخخخ 
Mo3tafa c
۲۴ تیر ۱۱:۴۲
دنیای ما رو نگاه هامون می سازن. از کجا نگاه می کنیم؟ به کجا نگاه می کنیم؟و چی می بینیم... مهم باهوش بودن نیست، مهم اینه که هوشمان ما را به جسارت جور دیگه دیدن راهنمایی کند. ما احتیاج به کمی خلاقیت داریم. تا سر از توی خاک بلند نکنیم، بزرگ نمی شیم.
پاسخ :
بله جهان را چشم ها می سازد ، رویاها را چشم ها می سازد ، همانطور که آدم روشن دل خانه نمی سازد 
نـــای دل
۲۴ تیر ۱۴:۳۲
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ا*** ******* **********

انگار از اسمون هفتم نازل شدن..

در حالیکه قران میفرمایید ..

وَلَا تُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنَّاسِ وَلَا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحًا ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ
پاسخ :
خخخخخخخخخخ بحث آدمای پوشالی خود کینگ پندار 
سید.ق.م
۲۵ تیر ۱۷:۵۶
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام

صهبا واقعا خیلی مغروری و خودتو میگیری[اشاره به نکته مزخرف هههههههه]
بی شوخی واقعا اینا کی بودن دیگه که به یه زوج جوون گیر داده بودن!!!

******* * ******* ***** ** **** *** ** *** **** * **** ****** ***** ***** ***** **** ** ***** ***** **** *** ** ** *** ****** * **** **** *** **** ******** * ***** ******* ** *** * ***** ** ** ****** *******

دماغ کسایی که غرور و تکبر ورزیدنو به خاک میمالن تصور کن!
پاسخ :
سلام 
بحث رو منحرف نکنید 
علی اسفندیاری
۲۵ تیر ۲۲:۵۵
همونطور که در مطلب اسب قضاوت گفتم
من فکر میکنم قضاوت کردن اعتیاد میاره و کسی که درگیرش شد شاید بخاطر همون شیرینی لحظه ای که تا افلاک میبرتش نتونه به همین سادگی دست از این عمل بکشه البته این نظر شخصی خودمه
شاید احساس ضعفی در خودشون میکنن که میخوان اینطور پوششش بدن
پاسخ :
یعنی می فرمائید ما قضاوت می کنیم و خود کینگ پنداری در کار نیست ؟ 
با خط آخر عرایضتون موافقم 
N@f@s 2000
۱۸ مرداد ۲۰:۳۱
از اینجور ادما متنفرم
باید هرکسی هر چی ک هس تو هر شرایطی خودشو قبول داشته باشه ن اینک کم کنه یا زیاد
ممنون عزیزم
پاسخ :
مرسی ، درست عزیزم ، اما خداوکیلی رو اعصاب هستند 
حمیدرضا وجدانی
۱۱ شهریور ۱۰:۵۰
سلام
آدم ها اگر خودشان را نگیرند چه کسی میآید بگیردشون؟خخخخ
خود برتر بینی و تافته جدا بافته دانستن خود کار درستی نیست
ولی در ذات آدمی هست در برخی کمتر و در بعضی بیشتر
یا علی
پاسخ :
سلام
من فکر نمی کنم افرادی که در این گروه از افراد قرار می گیرند طرفدار زیادی داشته باشند ، به خصوص زمانی که نتونند دو خط از ویژگی های متفاوتش رو لیست کنند 
علی یارتون 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان