شرافت اشتراکی

عکس انیستاگرام


سلام  

وقتی که یک موزیک یا موزیک ویدیو یا یک کلیپ رو از یک سایت دانلود می کنیم ، کامنتدونیش باز و می تونیم با نظر گذاشتن به سایر افراد که به سراغ دانلود اون میان کمکم کنیم که آیا خوب یا بد . 

سال ۱۳۹۳ که دوست داشتم وبلاگنویسی رو تجربه کنم ۳۰ خرداد یک وبلاگ در رومفا طراحی کردم و با یک سبک متفاوت از اینجا شروع به نوشتن کردم ، دوستان زیادی پیدا کرده بودم یک روز رفتم به وبلاگ یکی از دوستانم که پسر بودند سر بزنم ببینم پست گذاشتن یا نه که با یک کامنت عجیب از یک دخترخانم مواجه شدم ، سلام من شیوا هستم ۲۲ سالمه به همراه لادن یک وبلاگ ساختم که با دوستان زیادی آشنا بشم این هم شماره تماس هامون هر دو شماره همراه اول بود ، فکر بدی به ذهنم رسید دیگه اصلأ حسم خراب شد و از وبلاگ بیرون اومدم ، فردا دوباره رفتم دیدم خبری از اون کامنت نیست در ارتباط با پست کامنت گذاشتم دیدم حالت نظرات روی بعد از تائید به نمایش ، نمیدونم اون دخترخانم در ارتباط با ماهیت وبلاگ نویسی چی فکر کرده بود و چرا این کار رو با خودش می کنه ؟؟

هرگز تلگرام رو نصب نخواهم کرد اولأ به خاطر پاک کردن سبزی آش در آن و سرخ کردن سیر و پیاز داغ درباره اخبارهای خانوادگی ، اصلأ از خاله زنک بازی خوشم نمیاد این یکی از دلایل محکم من . 

وقتی پیش از روانه شدن یک اپلیکیشن ارتباطی به کافه و دیگر سایت های دانلود آن ، کسی در ارتباط با اون چیزی نمیگه و بدون زیرساخت پذیرش آن در دسترس عموم قرار می گیره وضعیت فعلی می شود 

انیستاگرام هم نصب نخواهم کرد اما برای اطلاع از موزیک ها به انیستاگرام خوانندگان محبوبم میرم ، مثلأ شخصی یک عکس از خودش به اشتراک گذاشته ، در کامنت ها از او درخواست رابطه جنسی می کنند ؟!!! یا می نویسند بدو ... بدو ... تا بلاکم نکردند عکس زیر کمر تماشا کن !!!! خب انسان ها هر کاری رو که انجام میدن هدفی دارند ، هدف این افراد از به اشتراک گذاشتن تصاویر زیر کمری و ... چیه ؟ 

مثلأ میخوان مردم رو با آناتومی بدن آشنا کنند ؟ یا بعضی از آقایون از دیگران درخواست رابطه جنسی می کنند یک دختر نمیدونم آدم شرمش میشه بیاد دایرکت ، جهت چی چی !!!! ازش فیلم میزارم تا باورت شه ، اینطور چیزها رو که می بینم اصلأ حسش نیست که برم رادیو جوان یا آیرو موزیک ، من هر دو نرم افزارشون رو دارم و از طریق اون ها دانلود می کنم ، چون گوش کردن موزیک یک ذهن آروم و ریلکس نیاز داره ، چون اولین بار که میخوام اونو گوش بدم اون هم بعد از مدت ها خواننده موردعلاقم کار جدید خونده . 

نمیدونم چرا ایرانی ها علاقه ی خاصی به اشتراک گذاشتن تصاویر زیر کمری دارند ، یک جوری هم می نویسنن بدو ... بدو انکار نری تماشا کنی چه چیز مهمی رو از دست میدی 

خجالت هم بعضی وقت ها آدمو از گناه و خطا باز میداره ولی منتهی انگار تو بعضی ها پوکه ای بیشتر ازش نمونده ، هزاران نفر برن تماشا کنند ، اینطور که میگن انگار برای خودشونه ، این که چیزی نیست از طریق @ خرید و فروش هم انجام میدن که با دیدن این طور مسائل نیم ساعت به سقف اتاقم خیره میشم ، خدایا کاری کن که چشم هامون سرای قیامت بر علیه مون شهادت نده 

چطور ممکن یه آدم انقدر بی حیا باشه ؟ اگر یک روزی یک خارجی بیاد تو یکی از انیستاگرام های ایرانی که چنین کارهایی رو انجام میدن ببینه در ارتباط با ایرانی ها چه فکری می کنه ؟ جوابی که من پبدا کردم اینکه پیش خودش میگه ایرانی ها هم شناگر هستند منتهی آبی به خودشون نمی بینند 

مهم نیست که اون فیلم ها ایرانی باشه یا خارجی مهم اینکه در صفحه یک ایرانی به اشتراک گذاشته شده ، این یعنی یه ایرانی از اون فیلم لذت برده 

این یعنی نابود شدن ذهنیت یک خارجی نسبت به ایران ، اون نمیره که ببین ایران چند میلیون جمعیت داره که ، همون طور که ماها نسبت به جامعه اون ها ذهنیت آزادی رابطه جنسی داریم 

نمیدونم این افراد برای چی دوست دارند فالوور هاشون بالا باشه ؟ مثلأ ۳۵۰۰ تا فالوور داشتند چه افتخاری داره که دست به چنین بی حیایی ها می زنند ؟!!! خیلی زشت و شرم آوره اشتراک گذاشتن یک فیلم یا عکس مبتذل حتی اگر برای خودش هم نباشه توسط ایرانی !!!! 

زمانه ، طوری شده که باید بنشینی قصه دوست دختر یا دوست پسر داشتن متأهل رو بخونی یا بشنوی و در خودت نابود شوی از این حد از بی آبرویی و بی شرمی ، من فعلأ برای این دعا می کنم در سطح شهرها اطلاعیه نزنند !!!! 

بنده خدا محسن حججی به اون حد وحشیانه به شهادت رسید که ناموس ایرانی در انیستاگرام @ بگذارد در ارتباط با زیر کمرش قیمت بدهد ؟ 

کاش حرمت خون شهدا رو داشتیم !!! کاش از روی آرزوهایی که به خون نشست رد نشیم ، چطوری می تونند این کارها رو کنند ؟ 



Maryam
مهدی دریانورد
۰۱ شهریور ۱۶:۲۹
افسوس و صد افسوس
ما هم بخشی از این جامعه هستیم
نمیخوام خودم رو جدا از این موضوع در نظر بگیرم
فرهنگ ما در حال تغییره یا بهتر بگم فرهنگ ما در حال شاید برگشت به قبله، شاید این خوده واقعی ما هست
هر چیز جدید با خودش چیزای جدیدتری میاره، به همون نسبت که خوبه به همون نسب بده، یه قانون دائمی و همیشگی، متاسفانه ما اموزش نمیبینیم، و البته سخت هم هست، جامعه بزرگ و بزرگتر میشه و از کنترل خارج میشه، حتی خانواده ها هم نمی تونن کنترلی روی فرزندانشون بکنن.
اینستاگرام و امثالهم در واقع چهره واقعی و نقاب زده همه ما رو نشون میده با اکانت های فیک و تصویرهای فیک
عده ای سود جو هم کنار این دارن نون میخورن
ولی رنج سنی نوجوان و کودک ما از اینستاگرام داره یاد میگیره
من خودم یه دختر 14 ساله رو دیدم تو این اینستاگرام( نمیشه گفت کار همشون سازمان یافته اس) این دختر چ چیزایی ک نمیگفت و چ فیلم هایی که از خودش به جا نمیزاش ( بگذریم از مشت مریض روانی مرد و زن )
الان دوست پسر داشتن و رابطه جنسی بین دختر و پسر 12 یا 13 ساله چیز عجیبی نیست. تیغ کشیدن رو دستشون واسه ابراز عشق چیز عجیبی نیس.
فرهنگ ما در حال دگردیسیه
از حرف زدن و چت ها بگیر ( حرفایی شبیه به عجیجم و ... ) به قول یک نویسنده که با دختر 16 ساله حرف زده بود سه ساله که دم مرکز خرید کوروش و امسال قیطریه یه قرار اینستاگرامی میذارن بعد اخرین امتحان مدرسه، اونم چند هزار نفری

به هر حال اینها یا تفاوت نسل بعدی هستن یا یک فاجعه یا بحران اجتماعی
نهادهای تبلیغاتی کشور به شدت ضعیف عمل می کنند و در مقابل افراد تاثیرگذار کشور ( هنرمندان و ورزشکاران و ... ) از همین سبک استفاده می کنند. کاری به دین ندارم. این فرهنگ ماست که داره نابود میشه.
پاسخ :
:-(((
عرایض شما کاملأ متین جناب 
من هم فکر می کنم فرهنگی که در برگیرنده شناسنامه ایران در جهان هست منسجم نیست ، فرمایش شما رو تکمیل می کنم هر کسی سازی برای خودش می زنه ‌، کافیه یک نرم افزاری تصویری و ارتباطی در جهان رونمایی شه ایران جزء اولین هاست که دانلودش می کنه و کانال ها و گروپ هایی رو تشکیل میده ، یه اتفاقی نگاهم به گوشی یه دختر ۱۲-۱۳ ساله افتاد که تو تاکسی نشسته بودیم ، نوشته بود کانال مسائل جنسی !!!!!! این یعنی اینکه این دختر با این سن کمش در چنین کانال هایی عضو هست ، تا وقتی عرضه نباشه تقاضایی نیست ، متأسفانه دختران کم سن و سال هم بدون هیچ گونه آگاهی و صرفأ جهت سری تو سرا در آوردن این کارها رو می کنند 
من برای ترمیم این زخم کاری فقط به آموزش والدین فکر می کنم ، واقعأ در این جامعه نمیشه دختر یا پسر رو بدون اطلاع روانه کوچه و خیابون کرد ، بله ما آموزش نمی بینیم ، فقط به خورد والدین میدن که به بچه بگین عیب و گناه داره ، هیچ وقت بهش نمیگن اون حیوان که برهنه ست ، یعنی می فرمایید مردم به آن چه که فکر می کنند عکسش رو میزارند ؟ یعنی واقعأ به این حجم از رسوایی و بی حیایی رسیدیم ؟‌
من فکر نمی کنم دختر ۱۴ ساله انقدر بتونه متوجه زشتی کارش بشه ، اون از دنیای کودکی وارد نوجوانی شده و نمیشه بهش خرده گرفت وقتی فحش کمر به پایین لاکچری بودن و هر چی لباس چنین و چنان تر باشه لاکچری تری میشه بهش حق داد 
الان اکثر پست های افراد کم سن و سال ناله ست ، سن عشق پایین اومده و متأسفانه امثال اون دختر ۱۴ ساله که فرمودین گول عشق رو می خورند ، بعد از امتحان با چندهزار نفر رابطه برقرا می کنند ؟‌
رسانه دروغ گویی بیش نیست 
در فیلم ها زن ها اصلأ حرفی از حموم رفتن نمی زنند ، عکس های باداری سپیده خداوردی رو بینید متوجه عرایض بنده میشین 
۱۰۰٪
مرسی از شما بابت وقتی که گذاشته بودین :-)))
شب نما ...
۰۱ شهریور ۱۷:۰۱
سلام خیلی طولانی بود تانصفش خوندم
پاسخ :
سلام 

سید.ق.م
۰۱ شهریور ۱۹:۲۰
سلام
ممنون بابت پست خوب و پر دغدغه ای که داشتی
همه حرفا رو زدی و من چیز خاصی ندارم بگم و البته اعصابشم ندارم...
روانهای پریشان و دیگر هیچ...!!!
پاسخ :
سلام 
مرسی از شما که همیشه همراهم هستین 
باید منتظر فاجعه های دیگه ای باشیم سید :-(((
روان پریشان و دگر هیچ 
سید.ق.م
۰۱ شهریور ۲۱:۲۷
دوس ندارم به فجایع بیشتر از این فکر کنم هر چن حقیقت تلخه...!
پاسخ :
تو جریانی ، هر اتفاقی بیفته باید تو این مخمصه شنا کنی سید 
Mr Civil
۰۱ شهریور ۲۱:۵۶
سلام
شبکه های اجتماعی مثل یک دنیای بزرگ میمونن. ما تو دنیای واقعی در یک روز با تعداد محدودی ادم در ارتباطیم و حرف میزنیم و تحلیل میکنیم و ... . ولی دنیای این شبکه ها خیلی بزرگه. مثلا وقتی میریم کامنت های یک پست توی اینستاگرام رو میخونیم انگار همزمان داریم نظر 1000 نفر رو میشنویم و طبیعتا همزمان جوابش هم ب ذهنمون میاد که خب همین کافیه تا ادم کلافه بشه. مخصوصا ک این هر روز چندین بار تکرار بشه. هر روز کلی کامنت و خبر حرص درآر :|
درباره ی اینکه چرا بعضی از مردم در حد اشتراک گذاری شرافت بی حیا شدن دلیلی بهتر از اینکه خودشون خواستن نیست. اونها خودشون با اراده ی خودشون این کارو کردن. اینکه ابروی ایرانی جلوی خارجی ها بره درمقابل خواست یک انسان چیزی نیست و درستش نمیکنه. یا گفتن اینکه خون شهید با اینکار پایمال شده. چندین روزه که از مردم عادی و سیاسیون و نویسنده و خبرنگار هرکس هر منطقی برای حرفش لازم داره اسم این شهید عزیز رو میاره. ارزش کار شهید والاس اون هم فقط برای حفظ مردم و کشور نه چیزهایی که امروز داریم میشنویم. کسی که حجاب نداره، فساد مالی داره، دزدی میکنه، دروغ میگه و یا به قول شما عکس های زیر کمر به اشتراک میذاره حالا بجای یک نفر 1000 نفر شهید بشن بازهم کار خودش رو انجام میده. باید کاری کرد که دلیل اصلی این کار عوض بشه. یعنی خود شخص اینکار رو برای زشت بودنش انجام نده و درکش کنه. ( از هرچیزی که آگاهی داشته باشیم ، شکست نمیخوریم )
ممنون از مطلب مفید شما
راستی یک کامنت توی یک پست موقت شما گذاشته بودم که نشد جوابش رو ببینم و پست حذف شد -___-
پاسخ :
سلام 
کاملأ متین 
نمیشه گفت دلیل بر خودفروشی و ... بعضی ها مریضی روانی دارند اونایی که @ میزارن و با یکی دیگه در اون ارتباط حرف می زنند ، نمیدونم چرا صاحب پیج ، این کامنت ها رو حذف نمی کنه
کدوم پست ؟ نظرتونو بگین ، ببخشید 
پست های موقت ، بازخوردی هستند و حذف میشن 
در ارتباط با چی بود پست ؟
Va hid
۰۲ شهریور ۰۱:۰۷
حرفی که باور نمیشه نمی زنم!!سپاس!!!
پاسخ :
من اطلاعات زیادی از انیستاگرام ندارم ، ممکن بگید چی می خواستین بگین ؟
خواهش می کنم 
سید.ق.م
۰۲ شهریور ۰۱:۴۴
[استقبال شدید از قالب جدید]
پاسخ :
اون قالبو دوست نداشتم 
رها
۰۲ شهریور ۰۲:۴۴
سلام عزیزه دلم..تو پست نوشتی چرا میخوان تعداده فالوور هاشون بره بالا؟؟جوابش کاملا واضحه..این افراد یه سری آدمای عقده ای و خود کم بین هستن که اگه تعداده لایکاشون‌بره بالا‌واسه خودشون ارزش قائل میشن..این آدما بعضیاشونم‌خلأ روانی دارن که از این طریق خلأهاشونو جبران میکنند،یه سریشون بیماره مجازی اند..از صبح تا شب و از شب تا صبح...و من واقعا نمیفهمم تعداد لایکایه نجومی،چیزی به شخصیته فرد اضافه میکنه؟حالا فرض کن اندامتم دیدن لایکتم کردن خوش حالم شدی فخرم فروختی به بقیه..خب..تهش که چی؟؟؟؟حالا بدیش اینه یه سری آدمه نادان‌این وسط قربانی میشن..که به واسطه پخش کردنه عکساشون ازشون سواستفاده میشه...کاریشم دیگه نمیشه کرد.این اعتیاد به سلفی و اینستا و لایک ریشه دوونده تو مردم...فقط میتونم‌بگم افسوس..احسن الخالقینه خدا لیاقتش در این حد نیس که از کمر به پایین عکس بگیره یه مشت پسره نا جنس بیان لایکش کنند...
پاسخ :
سلام خوشگلم 
خب یه سوال پیش میاد ، اینا قبل از انیستا و تلگرام چه جوری سر می کردند ؟ 
اکثر قربانی ها هم کم سن و سال هستند ، وقتی تربیت فرزند سنتی باشه چیزی عره و عوره و شمسی کوره بپسند بچه به راه های بد کشیده میشه و نمیشه بهش خرده گرفت ، میان میگن این کار و نکن گناه داره و.... به جای این مدل تزبیت و فکری بهش انسانیت رو یاد بدن ، بگ انسان ها برای اینکه شخصیت داشته باشن و صاحب احترام بشن نیاز به لباس دارند نه اینکه عکسای چنین و چنان بگیرند که لایک شن 
فکر می کنند شاخ میشن و حسات برانگیز میشن ، خاک بر سرا 
علیـ ــر ضــا
۰۲ شهریور ۱۱:۰۱
همش تاسف
واقعا همینطوره
الان همچیو ابزار کردن ! یعنی از نقاط ضعف افراد سست برای رسیدن به چیزی که میخوان استفاده میکنن
خب وقتی ادم خودش اراده خودش رو نداره چکاری میشه کرد
دخترای امروز پسرای امروزی نمیگم خودم جزوششون نیستم !
پاسخ :
😖 😩 😩 
به هر حال یه عده خودشونو مجاب به خدمات جنسی میدونند 😩 
 
Marg Margbar
۰۲ شهریور ۱۲:۰۵
تبریک به تویی ک این مطلب خوندی و کپی کردی و تبریک به اونایی ک بازم خوندن نظر دادن

پاسخ :
مرسی ، متشکرم :-))) 
اما کپی نکردم ، خودم نوشتم ، پستی رو به اشتراک میزارم که واژه به واژه ش از دل خودم باشه 

دوستانه
۰۲ شهریور ۱۲:۰۶
سلام مریم جان
جهان سومی میگن یعنی همین دیگه
یعنی بلد نباشی از تکنولوژی استفاده صحیح بکنی !!
یعنی به چشم بهم زدنی همه اعتقاداتت تو این جور شبکه های مجازی به فنا بره
یادمه اوایلی که اومدم وبلاگ راه انداختم خیلیا از بردن اسم حقیقیشون هم ابا داشتند حالا همونا رفتند تو تلگرام و اینستا گرام و لاین عکسای آنچنانی خودشون رو به اشتراک میذارند
به نظرم بستگی به فهم و شعور استفاده کننده داره
اینکه من بگم به خاطر پستای اینجوری من از تکنولوژی استفاده نمی کنم صحیح نیست
من خودم الان چهارساله دارم از این تکنولوژی استفاده میکنم
اینستا گرامم قفله و به هرکسی اجازه ورود نمیدم فالوور و لایک هم اصلا برام مهم نیست صفحات بی خودی رو قفل کردم و هرگز سراغ پیجهای نامربوط و نا موزون نرفتم و بهشون اجازه ورود به صفحه ام رو نمیدم گرچه از اینستاگرام اصلا خوشم نمیاد برای همین فعالیتم خیلی محدوده و اینقدری که وبلاگ منو جذب کرده هیچ کدوم از شبکه ها منو جذب خودش نکرده
در مورد تلگرام هم موضعم همینه هرکسی رو مخاطب خودم قرار ندادم بیشتر اخبار فرهنگی و مذهبی و اداری مربوط به رشته خودم رو دنبال میکنم و حال و احوال دوستان و فامیل رو پرس وجو میکنم فایده های زیادی هم ازش بردم و خیلی چیزها رو ازش یادگرفتم
مثلا تازگی یه مسئله شرعی برام پیش اومده بود که با رجوع به همین کانالها و گروهها برام حل شد

پس نمیشه این تکنولوژی رو نفی کرد و گفت استفاده از اون میتونه سبب انحراف و تغییر شخصیت و رفتار بشه همش بستگی به خود آدماش داره
پاسخ :
سلام عزیزم 
که خیلیا ازش درست استفاده نمی کنند 
فکر می کنم برداشت اشتباهی صورت گرفته 
هرگز نگفتم باعث فساد و .... میشه ، بحث سر همون جمله اول شماست که مصداقش افراد مذکور هستند هست 
رها
۰۲ شهریور ۱۴:۳۶
سلام‌ عسلم...
این آدما قبل از تل و اینستا با رفتن‌تو خیابون و شماره دادن و دوست شدن و پیام دادن و مکالمه تلفنی سر میکردند..آره دیگه بچه رو که تربیته سنتی کنی همینه..به نظرم از اول باید بچه رو بی عقده بار اوورد..بچه ای که سنتی و عقده ای بار بیاد میره تو اینستا و شروع میکنه به خالی کردنه عقده هاش...آره انسانیت و یاده بچت بدی فوق العادس..ولی آیا باید پدر مادر انسانیتو درک کرده باشن تا یاده بچشونم بدن.؟؟؟معلمی که هیچ علمی نداره میتونه به شاگرداش علم یاد بده؟؟
پاسخ :
سلام گلم
به بچه میگن این کار گناه داره ، خب بچه هم میگه کووووووووو تا اون دنیا حالا ، میره هر کاری دلش بخواد می کنه ولی اگر پدر و مادر بهش بگن اگر دست به چنین کارها بزنی خار و خفیف میشی ، ازت کام می گیرند و می شینند پشت سرت میگن عجب ج بود ، آدم باش 
تازه رک هم نباید بگن ، خورد خورد متوجه ش کنند نه اینکه بگن آره انسان باش و فلان ، او جوری بچه هنگ می کنه 
سید.ق.م
۰۲ شهریور ۱۴:۵۱
باید شنا کرد و این همون حقیقت تلخی که گفتم...!
پاسخ :
😞 
سید.ق.م
۰۲ شهریور ۱۷:۴۳
توو کامنت دوستانه اینو((خیلیا از بردن اسم حقیقیشون هم ابا داشتند حالا همونا رفتند تو تلگرام و اینستا گرام و لاین عکسای آنچنانی خودشون رو به اشتراک میذارند)) که خوندم کفرم در اومد...!
اصن حالم بهم خورد!
پاسخ :
:-(((
دختری از فصل بهار
۰۳ شهریور ۱۴:۰۱
سلام .
به نظر من گاهی وقتا نباید رو چیزای بد زوم کنیم چون خودمون اذیت میشیم . اینستا و تلگرام نکات مثبت زیادی هم دارن و من همیشه سعی میکنم از نکات‌مثبت هر چیزی استفاده کنم و نه‌سمت نکات منفی برم و نه کنجکاوی کنم . از همین اینترنتی که داریم استفاده‌میکنیم هم مطالبی خوندم که مطالب منفی اینستا و تلگرام در مقابلش هیچه ! نکات‌منفی دنیا رو نمیشه هیچوقت از بین برد ولی میتونیم تغییر رو از خودمون شروع کنیم تا دنیای بهتری داشته باشیم
پاسخ :
سلام 
درست ۱۰۰٪ ،  این پست دقیقأ فرهنگ استفاده صحیح از تکنولوژی هست ، نه بررسی نکات منفی یا نهی از استفاده از تکنولوژی 
علیـ ــر ضــا
۰۳ شهریور ۱۶:۰۱
چکار میشه کرد
پاسخ :
اگر همچین کامنت هایی اومد و دیدیمش پاکش کنیم 
khidnevis ..
۰۵ شهریور ۰۰:۲۶
سلام. نظرات خوب دوستان باعث نشد بنده از کنار این مطلب بدون حرف گذر کنم .‌ جامعه ما یک دانش آموز بود که بدون یاد گرفتن خوندن و نوشتن و حروف الفبا ، اون رو گذاشتند سر کلاس فیزیک و دیفرانسیل بشینه !
حالا اون دانش آموز نشسته سر کلاس و داره نظم کلاس و به هم میزنه و هیچی هم نمیفهمه .. ما هم مثل اون بچه ای هستیم که حروف الفبا رو یاد گرفتیم، درس رو می فهمیم و سر کلاسیم ، میدونید ما داریم چیکار می کنیم ؟
ما داریم اون دانش آموزی رو که نمیفهمه و بلد نیست سرزنش میکنیم و اعتراض داریم که چرا اون رو از کلاس بیرون نمی کنن ! به جای اینکه بپذیریم اون هم یک دانش آموزه و جاش توی کلاس .. به جای اینکه به اون کمک کنیم که به ما برسه و دیگه نظم کلاس رو به هم نزنه ..
امیدوارم منظورم رو گویا رسونده باشم .
پاسخ :
سلام 
که اون کلاس فرهنگ درست از تکنولوژی 
حمیدرضا وجدانی
۱۲ شهریور ۱۱:۵۸
سلام
این دقیقا برمیگرده به افتخار کردنمون به تمدن2500ساله ما ایرانیها
حتی نشده خیلی هامون بریم تاریخ رو بخونیم و جایگاه زن و دختر و مادر رو در گذشته ایران بدونیم
متاسفانه اکثرمون همه کار میکنیم از هر غلطی و بی فرهنگی ای و در آخر پر تمدن و فرهنگ ایرانیان رو میدیم
میریم میگیم یک چهارم وسعت جهان در زمان کوروش در سلطه قدرت و فرهنگ ما بوده
که چی بشه؟الان چی داریم
واسه غذای نذری قابلمه میکوبیم توی سر هم ولی اونور دنیا قحطی زده ها با چه نظمی توی صف وایمیستن تا یک لقمه نون بگیرن و هیچ حیف و میلی هم نمیکنن و از ذره ذره ش لذت میبرن
انقدر قیمه میخوریم که میترکیم و یخچال خونمون لب به لب پر قیمه س بعد یکسری نیازمند در جامعه یکسری بچه کار باید برای لقمه ای جون بکنند
خیلی از موضوع شما دور شد شرمنده...
یا علی مدد
پاسخ :
سلام 
علی یارتون 
علیرضا صابری
۲۷ شهریور ۲۳:۵۵
خیلی قشنگ و حماسی بود.
در رابطه با فالورر هم که معلومه برای پول درآوردن اینکار رو می کنن. مث دنیا جهانبخت.
پاسخ :
خوشحالم که خوشتون اومده جناب صابری 
متأسفانه یک موجی در بین دختران رواج پیدا کرده که یک زیر مجموعه داره 
موج مدلینگ ، الان اکثر دختران به مدل شدن گرایش دارند و زیرمجموعه آن شده من از همه شاخ تر هستم ، منظور من خانم جهانبخت یا نیلوفر بهبودی و .... نیست ، فکر می کنند هر چی عکس های باز بزارند ، میشن دختر شایسته سال ۲۰۱۷ ، بعضی هاشون هم شاید منظوری از اشتراک گذاشتن عکس هاشون نداشته باشند ولی کامنت هاشون مخاطب تازه وارد رو سمت این موضوع می بره 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان