عرف و تابو



سلام و شب بخیر 

سرکارخانم رهنما در بیانیه ای که به اشتراک گذاشتن فرموده بودند که با ازدواج دومشون تابو شکنی کردند و کلی ماجرا پشتش هست ، من کاری به حاشیه ها ندارم و اینکه من از ایشون متنفر هستم هم چیز مهمی نیست ، نکته اصلی اینجاست که دقیقأ کجا تابو شکنی اتفاق افتاده ؟ یا من عقب افتاده از جامعه هستم و از همه بی خبرم یا ایشون از همه جا بی خبر هستند ، سرکار خانم یعنی زنان مطلقه و بیوه منتظر طلاق شما از پیمان خان بودند ؟ فکر نمی کنید این می تونه یه حس بد رو در دل مخاطب ایجاد کنه ، حسی که من دارم اینکه شما به جای زن فرهنگی ، دستمال فرهنگی شدید !!!! آدم به خاطر مردم و فرهنگ سازی زندگی شو خراب نمی کنه ، ملت خودشون عقل دارند و بدونند که نمی تونند تو یه رابطه بمونند طلاق می گیرند و میرن ازدواج مجدد انجام میدن ، این از نظر من تابو نیست ، لطفأ با عقب مانده جلوه کردن جامعه ایرانی در جهان کار خودتون رو توجیه نکنید ، ما انقدرا هم بدبخت نیستیم 

ضمنأ مامان پروین تون نگفته بودند که آرامگاه حرمت داره و جای لوس بازی های زننده نیست ؟ چه وضعشه؟ پیمان خان اینجوری شکم نداشت که فراموش کردید این ژست ها ، ژست تو رخت خواب ؟!!! 


به این لینک مراجعه کنید 

Maryam
Va hid
۱۴ شهریور ۲۲:۳۷
آدم به خاطر مردم و فرهنگ سازی زندگی شو خراب نمی کنه ، ملت خودشون عقل دارد و بدونند که نمی تونند تو یه رابطه بمونند طلاق می گیرند و میرن ازدواج مجدد انجام میدن ، این از نظر من تابو نیست

احیانا منظورشون این بوده طلاق بگیرند و دوباره ازدواج کنند تا بو شکنیه؟؟!!!

تو این زمینه هم عقیده با شمام!!من تابو شکنی ندیدم !!از این موارد هم در جامعه زیاده !!!!


موفق باشید!!
پاسخ :
بله 
ممنون همچنین :-))
N@f@s 2000
۱۴ شهریور ۲۲:۴۶
قبول دارم عزیزم
پاسخ :
مرسی گلم :-)))
علیـ ــر ضــا
۱۴ شهریور ۲۲:۴۸
😍😍😍
#لعنت_به_مخای_خشکیده_جاهل
😂😂😂
ما خنگیم 🙂 متوجه نشدیم ممنون بیدارمون کردی و فرهنگ سازی کردین
پاسخ :
خخخخخخخخخخخخخ
دستمال فرهنگی لازم داشتیم 
سایت تفریحی چفچفک
۱۴ شهریور ۲۲:۵۰
من موندم چرا هنوز عاشق شوهر اولش هست؟ اما طلاق گرفته
پاسخ :
یا حضرت عباس !!!!
علیـ ــر ضــا
۱۴ شهریور ۲۳:۳۴
بدجوری 😊😊 😊😊
ما با شما با فرهنگ میشیم سپاس جانا
پاسخ :
متوجه منظورتون نشدم 
علیـ ــر ضــا
۱۴ شهریور ۲۳:۴۰
مهم نیست !
بپاکیدش
پاسخ :
مشگلی نداشت که 
miss bell
۱۴ شهریور ۲۳:۵۴
ولی به نظرم من نباید تو زندگی شخصی دیگران دخالت کنیم
بهاره رهنما می تونه هرکاری کنه!!
ولی خودشوت یه وویس بخش کردن که عکسای شخصیمون لو رفته و یکی بخش کرده حتی گفت شرط ازدواج همسرم با من نماز اول وقته!
پاسخ :
برای انتشار عکس هام مهمترین دلیلم جرات و جسارت دادن به تمام زن های غمگین اطرافم بود ، اونهایی که فکر میکنن زندگی با یکبار جدایی تموم شده و هیچ قصه تازه ای در راه نیست،حتی دوست داشتم دخترم بدونه یک زن همیشه باید با امید و عشق روزهاش رو دوباره بسازه و اینکه باید واقعی زندگی کرد نه زندگی ماکت وار و دروغی که واقعیت و شوق توش نیست، پس برای شکستن این تابو که لباس سفید نمیتونه دوباره در تن یک زن دیده بشه ،من بار دیگر لباس سفید پوشیدم !
سید.ق.م
۱۵ شهریور ۰۱:۰۵
سلام
ینی از چه نظر تابوشکنی کرده؟
اینکه طلاق بگیری دوباره ازدواج کنی که خیلی زیاد اتفاق افتاده و چیز تازه و عجیبی نیس! ینی اینو گفته تابوشکنیه؟!
اگه این باشه که من باورم نمیشه این حرفو آخه عاقلانه نیس!
اینجوری خارجیا بشنون چی میگن؟ میگن ایرانیا رو ادواج مجدد تابوشکنیه واسشون!
در حالیکه مثه نقل و نبات ازدواج مجدد داره رخ میده و داده!
نمیدونم والا چی بگم!
پاسخ :
سلام 
به نظر ایشون هنوز هم با صابون لباس هاشونو می شورند و آب و صابونشون کف خیابون و کوچه می ره 
ولی در عصری که ما زندگی می کنیم بله مثل نقل و نبات ازدواج مجدد انجام می گیره و قربونش برم طلاق هم داره عادی ترین اتفاق در جامعه میشه 
خدا نکنه بخوای سر زبونا بیفتی حتی شده کشورت رو عقب افتاده جلوه بدی هم این کار و می کنی که به هدفت برسی 
متأسفانه آرتیست های ما دنبال تیتر شدن هستند 
سید.ق.م
۱۵ شهریور ۰۱:۱۰
من جدایی از این بحث با دوباره مراسم عروسی گرفتنش اونم به این عظمت و شکوه هم شگفت زده شدم هم انتقاد دارم
یه زن 43 ساله اونم تووی ازدواج دومش و اونم با وجود یه دختر 20 ساله دوباره عروسی بگیری اونم با این عظمت توی شمال شهر و با لباس عروس و دعوت بچه ها و دوستان و بازماندگان... ینی چی واقعا؟!
شان و منزلت آدم زیر سوال میره!
من که این کارو اصن قبول ندارم
پاسخ :
خخخخخخخخخخخخخخخ
خجالتم خوب چیزیه والا ، لباس عروسش که اصلأ قابل هضم نیست ،به قول شما با یه دختر ۲۰ ساله خخخخخخخخخخخخ ، زن حسابی شما باید فکر پس اندازه واسه جهیزیه دخترت و بعدش سیسیمویش باشی نه اینکه خودت خخخخخخخخ
ازدواج مجدد خوبه و اصلأ تابو نیست ولی لباس عروس اصلأ ، میدونید چهره خوبی نداره زشت خخخخخخ 
Mr Civil
۱۵ شهریور ۰۷:۴۳
به نظرم ژستش خیلی مشکل نداره سخت نگیرین
ولی اینکه تابویی شکسته شده به نظرم اتفاقا ایشون از تابو شکنی قبلیا استفاده کردن و راحت تر ازدواج مجدد کردن :)
پاسخ :
نمیدونم شاید چون خودم روم نمیشه با این ژست تو قبرستون عکس بگیرم از این ژست شون بدم اومد ، بستگی داره احترام به چه چیزهایی در کودکی در ایشون نهادینه شده باشه 
عمه من با چهارتا بچه قد و نیم دوباره ازدواج کرد الان نوه های بزرگ بزرگ داره ، از تابو شکنی های قبلی استفاده کرده 
مریــــ ـــــم
۱۵ شهریور ۰۹:۱۴
من هنگ بودم وقتی این خبرو شنیدم
واقعا نمیدونم باید چی بگم
پاسخ :
اینکه ایشون ازدواج مجدد انجام دادن کار شاخی نیست و اصلأ تابو شکنی انجام ندادند ، عمه من با چهارتا بچه قد و نیم قد دوباره ازدواج کرد و الان از دوتا ازدواج هاش نوه هم داره 
یه جوری میگن تابو شکنی کذم انگار عصر غار نشینی هستیم ، تو خیلی از مسائل ضعف فرهنگی داریم ولی خدا رو شکر غار نشین نیستیم 
تنهای خسته
۱۵ شهریور ۱۰:۲۱
اووووم
طرز فکرتو دوست دارم
پاسخ :
:-)))) 
لطف داری عزیزم 
omid mosalman
۱۵ شهریور ۱۰:۲۷
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
بابا فرهنگ کجا بود
***** ***** ******** ******* ***** ***** ****** * *** ****** * ****** * *** **** *********** **** *** ***** **** **** ** **** ***** *********
**** **** ** ***** *****

زن 50 ساله بجای اینکه به فکر کافور و کفن باشه تازه خودشو مثل نوعروس‌های همسن نوه‌هاش بزک کرده و عشوه‌گری میکنه
بشکه خانم رفته زن تاجر شده
پاسخ :
خوش اومدین 
پست های قبلی رو نخوندید در ارتباط با فرهنگ نوشتم 
مردم باید خودشون به فکر فرهنگ سازی باشند ، کسی که به قول شما اون وضعشه شایسته فرهنگسازی نیست 
لباس عروس و این دم و تشکیلات بسیار زشت برای سن ایشون 

دُچــــ ــــار
۱۵ شهریور ۱۰:۴۷
جالب نبود پست :) عکسم بد نبود
پاسخ :
خخخخخخخخخ  ، :-))))
حمیدرضا وجدانی
۱۵ شهریور ۱۱:۱۲
سلام
این خبر رو الان اینجا خوندم و با خبر شدم.واقعا متعجب شدم
کاری با تابوشکنی به قول ایشون ندارم ولی فکر نکنم این عکس ها لو رفته باشه بلکه خودشون گذاشتن.یاد پسری افتادم که پارسال پیارسال عکسهاش پخش شد و گفت گوشیم رو دزدیدند و عکس هام رو توی فضای مجازی پخش کردند
آخه نیازی هم به تیتر شدن نداری که بخوای اینکارا بکنی بلاخره بازیگر شناخته شده ای هستی هم خودت هم شوهر سابقت و به قول خودت ده تا لیسانس داری و استادی هستی برای خودت
تابوشکنی و بت شکنی باید توی مسائل دیگری رخ بده
مثلا توی ازدواج اجباری پسرعمو و دختر عمو یا دختردایی پسردایی و غیره که این موارد خیلی باعث طلاق عاطفی و ... میشود
هنرمندهای ما یا هر از چندگاهی توی پارتی ها خودی نشون میدن و یا اینجوری با این مراسمات خوب و مجلل فرهنگ سازی میکنن
به خاطز همینه که انقدر سطح جامعه و فرهنگمون سر به فلک کشیده
یا علی
پاسخ :
سلام 
بخشی از اظهارات ایشون رو براتون گذاشتم 
برای انتشار عکس هام مهمترین دلیلم جرات و جسارت دادن به تمام زن های غمگین اطرافم بود ، اونهایی که فکر میکنن زندگی با یکبار جدایی تموم شده و هیچ قصه تازه ای در راه نیست،حتی دوست داشتم دخترم بدونه یک زن همیشه باید با امید و عشق روزهاش رو دوباره بسازه و اینکه باید واقعی زندگی کرد نه زندگی ماکت وار و دروغی که واقعیت و شوق توش نیست، پس برای شکستن این تابو که لباس سفید نمیتونه دوباره در تن یک زن دیده بشه ،من بار دیگر لباس سفید پوشیدم !



نمیدونم با وجود این همه شهرت چرا دوست داره بشه تیتر سایت ها !!!! اون وقت تو برنامه دوره همی میگه مردم ما رو قضاوت می کنند و آسایش نداریم 
خب یه سوال پیش میاد چرا مردم زندگی منو قضاوت نمی کنند ؟ چون من زندگیمو تو فضای مجازی نشر نمیدم شما عکساتو پخش می کنی بعد میگی پشت می کنم به همه قضاوت ها 

مریــــ ـــــم
۱۵ شهریور ۱۱:۵۲
منم برای همین حرفشون هنگ بودم
هنگ اینکه واقعا فکرمیکنه خودش اولین نفر بوده!
پاسخ :
مریم جان اینو بدون که تو دنیا هر چیزی ممکن اتفاق بیفته ، دوره ناممکن ها تموم شده 
نمیدونم والا از چه زاویه ای به این قضیه نگاه کرده ، یه سری از خانم ها بیوه یا مطلقه میشن به خاطر ترس از شکست مجدد تمایلی به ازدواج ندارند یا اینکه چند سالی برای بازسازی روح و روانشون لازم دارند ولی خیلی باید کوتاه فکر باشی ۱۰ رو ببینی ۱۰۰ رو نبینی 
با زاویه ی دیدی که ایشون دارند ۵۰٪ زنان ، بیوه یا مطلقه هستند که همچین چیزی جامعه رو پوشش نمیده 
Marg Margbar
۱۵ شهریور ۱۱:۵۸
عجب هیکلی
پاسخ :
زشت به خدا 
مصطفی
۱۶ شهریور ۰۱:۳۳
اونقدی ک میگین عادی و معمول نیست این قضیه
واکنش ها و صحبتهای ما هم ب همین دلیل هست
بنظرم استفاده از "تابو شکنی" بیجا نبود
پاسخ :
اینم نظری 
رها
۱۸ شهریور ۰۳:۰۴
سلام عسلم..والا اصلا نظری ندارم راجع بهش ولی خوب روش میشه با دختره بیست سالش ازدواجه مجدد کنه...اونم بعده این همه زندگیه طولانی با ی فیلم نامه نویس...حالا این خوبه یکتا ناصر و منوچهر هادی تو ی جشنواره هم چین همو بوس میکنن انگار تو خلوت تشریف دارن...لوس شدن جلو مردم تو این سن و سال نوبره والا...دختره بیس سالش مهاجرت کرده مامانش با خیاله راحت عاشقی کنه..حالا اینا ب کنااااااار.اصن ب من چه...ولی روزه ازدواجه مجددش تاریخ تولده منه😂😂😂ایششششششششششش.روز قحط بود؟؟؟؟؟😭😭😭😭😭
پاسخ :
سلام عزیزم :-))) 
چه جوری روش شده با یه دختر ۲۰ ساله ، لباس عروس تن کنه ؟!!!! نمیدونم به چه درجه ای از پررویی باید رسیده باشی که روت شه تو ۴۳ سالگی مجددأ لباس عروس تن کنی !!!!! 
یکتا ناصر همسر منوچهر هادی هستن ولی دلیلی وجود نداره چون زن و شوهر هستند هم دیگه رو ماچ کنند جلو مردم 
آخی 
رها
۱۸ شهریور ۰۳:۰۹
ی چیزه دیگه..چ جالبه شرطه اوله همسره اولش نمازه اول وقت بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!جالب نیس؟؟؟؟نماز میخونیم ب حجاب نزدیک بشیم ن ازش فاصله بگیریم...لابد نمازشم اوله وقت بوده هاااا ولی کلا با معقوله حجاب بیگانه بوده...ب قوله خودت،خداااایا خودت ظهور کن❤
پاسخ :
یعنی پیمان قاسم خانی شرطش نماز اول وقت بوده ؟ 
هر کسی با هر شرایطی می تونه نماز بخونه 
خخخخخخ
رها
۱۸ شهریور ۱۲:۲۹
سلام گلم...اینم حرفیه..هر کس با هر شرایطی میتونه نماز بخونه..مهم انسان بودنه...من جایه پریا دخترش بودم دنیا خراب میشد رو سرم..آره بهاره گفته شرطه پیمان واسه من نماز اوله وقته...من نمیدونم چرا جلو مردم همو‌بغل میکنند بوس میکنند!!!!که چی بشه؟؟؟؟مردم چشمشون کور بشه؟؟؟سبک بازیم حدی داره...مثلا با اون سنشون الگو جامعن...من کاری ب خودش ندارم ولی بیچاره پریا...لباس عروسی ک اون پوشیده هر کی ندونه بهاره رهنما کیه فکر میکنه اولین باره ازدواج میکنه...والا من بیست و دو سالمه خجالت کشیدم از کاره این..چه زودم ازدواج میکنند بعده طلاق..زنی ک طلاق میگیره کمتر کسی زیره بار میره باهاش ازدواج کنه...
پاسخ :
سلام خوشگلم ، بله مهم انسانیت ، من هیچ گونه مخالفتی با ازدواج مجدد ندارم و میگم هر کسی باید برای زندگی کردن یه عشقی داشته باشه چون زندگی روتین میشه و تکراری ولی انتهای زندگی نیست . 
ازدواج خوبه حتی اگر بچه های بزرگ داشته باشی اما دیگه لباس عروس دیگه نپوشه !!!!! 
به نظر من آرتیست ها اصلأ الگوی فرهنگی خوبی نیستند ، خیلی خیلی کارش لوس و بی معنی بود با ۴۳ سال سن لباس عروس پوشیدن !!!!! نمیدونم شاید پری هیچ حسی نداره 
ازدواج دوم حق طبیعی هر زن و مرد بیوه یا مطلقه ، بهاره از حقش استفاده کرد ولی لباس عروس زیاده روی بود 
چهار روز دیگه بادکنک میشه خخخخخخخ فکر کنم داره به ابن مورد هم فکرمی کنه 
sina S.M
۱۹ شهریور ۱۴:۰۷
:/ کیپ کالم باو الان کم مونده چاقو بگیری دستت بری شیکم بهاره رهنما رو سفره کنی «!!!!!!!!!!
پاسخ :
خخخخخخخ نه بابا 
اون روی سگ من نوستالژیک ...
۲۰ شهریور ۱۰:۲۹
خوندمت گلم:)))
خدایی یه نوجون این عکس ببینه چی میشه؟؟؟ بعد خوب شد ننه من ایسنتا نداره واقعا:) وبه حقوقی که این خانم ازش دم میزنه اگاه نیس شکر خدا:))))))))))))
پاسخ :
مرسی :-))))
گناهش گردن اوناست دیگه ، یعنی چی آخه ؟ 
راستی عکس سپیده خدا وردی رو دیدین ؟ بارداره !!!!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان