از نظر شما ازدواج زن مطلقه با پسر مجرد معقولانه است ؟


سلام 

ممکن به سوالات زیر پاسخ بدین ؟ 

۱ : نگاه شما به زنان مطلقه چگونه است ؟

۲ : از نظر شما ازدواج پسر مجرد با زن مطلقه معقولانه است ؟ 

۳ : شرایط ازدواج با زن مطلقه سخت یا نه ، آسون ؟ 


Maryam نظر خودم هست 


Maryam
سیّد محمّد جعاوله
۲۳ شهریور ۲۱:۲۴
بستگی به دو طرف داره
پاسخ :
خیلی کلی جواب دادین جناب 
حامد خداکریم
۲۳ شهریور ۲۱:۵۰
*کسانی که به هر دلیلی یه بار تو زندگی مشترک شکست خوردن
** اگه دو طرف همدیگر رو دوست داشته باشن و تفاهم داشته باشن خیلی مشکلی نداره ولی طبیعتا ازدواج با یکی که قبلا ازدواج نکرده و مثل خودته ، هیجانش بیشتره
***اگه که ازدواج موقت باشه ، مثل آب خوردنه . ولی اگه ازدواج دائم باشه ،آدم تا بخواد خانواده رو راضیی کنه ، مو هاش سفید میشه . مگه این که یه مورد اثتثنایی باشه

کاش اینقدر رسم و رسومات جاهلی وجود نداشت و زن و مرد مثل دو تا آدم به راحتی ازدواج میکردن
ای کااااااااااااش
پاسخ :
ولی خب به هر حال این اتفاق داره تو کشور ما میفته که یک سری هاش به علت ازدواج زودهنگام یا ازدواج های زوری و .... است 
اما این پایان زندگی نیست به هر حال 
نه منظورم ازدواج دائم ، موقت مبحث دیگه ای 
متأسفانه درست میگین مواردی دیدم که مطلقه معرفی کردند مادره قبول نکرده در صورتی که پسر خودشون هم زنشو طلاق داده بود 
واقعأ ، ای کاش 
علیـ ــر ضــا
۲۳ شهریور ۲۲:۴۸
نگاهی که به بقیه زن ها داریم به اونام داریم ! زن زنست دیگر
این چه پرسشی بود ‌
معقولانه به دو طرف شخص بستگی داره ( ولی اندکی می‌تونه غیر معقول باشه ! چیزی شبیه بهاره رهنما ! )
فک کنم چون دومین باره هزینه ها می‌تونه کمتر باشه از قبل
ماهم منتظریم خانوم بیستو اندی سن دار
پاسخ :
پرسش کلی بود 
برای بعضی ها فرق می کنه 
یعنی ازدواج پسر رو با زن مطلقه درست نمیدونید ؟ 
منظورتون هزینه عروسی هست ؟ 
حالا چرا تیکه میندازین؟
محمد یوسفی
۲۴ شهریور ۰۰:۰۸
به نظرم بستگی به شرایط دو طرف داره.یه وقت اون زن،زن زندگی نبوده طلاق گرفته در این صورت درست نیست ازدواج با همچین آدمی؛چون هر چقدر هم که هم دیگه رو دوست داشته باشن یه هوس کوتاه مدته ولی یه وقت به خاطر زوری بودن بعدا طلاق گرفته که در این صورت مشکلی نداره.
پاسخ :
پس برای ازدواج با زن مطلقه باید به علت طلاق پی ببریم 
یعنی آدما فرصت جبران ندارند ؟ 
هوس معقوله ش جداست 
اکثرأ همین طوره 

سید.ق.م
۲۴ شهریور ۰۱:۳۰
سلام
1-نگاه خوب ههههههه
2-فرقی نداره چه دختر باکره باشه چه زن مطلقه، مهم اینه که از نظر انسانی و اخلاقی و... خوب باشه، همین طور که یه پسر یا مرد باید همینجوری باشه
3-ظاهرا آسونه اما به نظرم غالبا آسونتر از دخترای مجرد باشه
پاسخ :
سلام 
۱ : بحث کاملأ جدی ، حاضری با زن مطلقه ازدواج کنی ؟ 
۲ : باز هم تکرار جمله بالا 
۳ : آها 
حمیدرضا وجدانی
۲۴ شهریور ۱۰:۴۰
سلام
خب نباید توقع داشت که نگاه ها در طول زمان و اتفاقاتی که میافتند یکسان باقی بمونند.
به نظرم این ازدواج اگر از عشق و علاقه زیاد هم باشه ختم به خیر نخواهد شد در بیشتر مواقع و مخالف این نوع ازدواجم و معقولانه نیست
شرایط سختی خواهد داشت
یا علی
پاسخ :
سلام 
بخش دوم فرمایشاتتون که نگاه ها در طول تاریخ رو تائید می کنه 
علی یارتون
باد پاییزی
۲۴ شهریور ۱۱:۱۱
سلام جاری من یه زن مطلقه بود که با پسر مجرد ازدواج کرد اوایل خانواده شوهرم مخالفت کردن ولی بعدش قبول کردن که به نظر پسرشون احترام بزارن الانم بعد چندسال موضوع فراموش شده و زندگی عادی پیش میره اصلا مساله مهمی نیست مهم طرفین هستن که همو میخوان دخالت اطرافیان نباشه مشکلی به وجود نمیاد
پاسخ :
سلام 
ممنون از نظر بسیار زیباتون ، استفاده کردم :-))) 
موفق باشید 
سید.ق.م
۲۴ شهریور ۱۲:۲۷
نظرمو گفتم دیگه
وقتی میگم فرقی نداره و مهم انسانیت و اخلاق و... هستش ینی اینکه اگه موردش پیش بیاد که خوب باشه دریغ نمیکنم
البته لازم به ذکره اگه خودم بخوام دیگه ازدواج کنم و شرایط مادی و معنوی خودم درست باشه و موردش پیش بیاد چرا ازدواج نکنم
پاسخ :
ممنون از پاسخ گویی تون :-)
😂😘زهـــღـــرا 😊😍
۲۴ شهریور ۱۴:۲۳
ب نظرم اشکالی نداره (نمیدونم چطور منظورمو برسونم خخخخخ
پاسخ :
مرسی از حضورتون :-)
ղმբმʂ .
۲۴ شهریور ۱۵:۰۱
۱.مثه نگاهم به بقیه ادما مگه جرم کرده بیچاره :|
۲.بله نمونه هاشو دیدم ک الان زندگی خوبی هم دارن
۳.سخته اگه خانوادش نذارن :/ک تقریبا بیشتر مادرا نمیذارن (با تاسف نوشت)
پاسخ :
۱ : نه ، اصلأ منظور من این نبود ، یه نظر سنجی کلی
۲ : خدا رو شکر 
حتمأ نظرمو بخونید 
Shahtot 🍇🍇🍇
۲۴ شهریور ۱۷:۳۵
میدونی مریم جان از این پستت خیلی ممنونم و درکل موضوعی رو
که انتخاب کردی چون نگاه جامعه ما به زنان مطلق خیلی بده در صورتی
که اون زن هم یک انسان مثل همه انسان هاست ..حق زندگی ، کارکردن
نفس کشیدن و حتی ازدواج مجدد داره ...
به عینه دیدم افرادی رو که طلاق گرفتن و البته نگاه مردم به اون ها
که باعث شده خونه نشین بشن و حتی جرئت کار کردن هم نداشته
باشن و اما نظر من :
۱) یک انسان مثل همه انسان ها
۲) به نظرم اشکالی نداره اگر خود اون مرد و زن باهم تفاهم داشته باشن
و البته قرار نباشه که اون آقا تو سر خانومه بزنه که تو مطلقه بودی یعنی
از قبل باهم صحبتاشون رو بکنن و البته خانواده ها هم در جریان
باشن که مثلا اون خانومه مطلقه بوده چو بعضیا نمیگن و بعد ها که
مشخص میشه زندگیشون رو بهم میزنن مگر این که دیگه خیلی باهم
خوب باشن
۳) شرایط بستگی به خودشون داره که چه قدر با این موضوع کنار اومد هم خانواده ها هم طرفین
منتظر نظر خودت هم هستم و بازم ممنون بابت موضوع خوبی که انتخاب کردی ...دید همه رو باز و بهتر خواهد کرد انشالله :)))
پاسخ :
خواهش می کنم عزیزم ، تو جز کامنترهای خوب و درجه یک منی ، بی شوخی و خارج از مبحث تعارف ، مرسی که همیشه همراهمی 
باید به این موضوع هم پرداخته بشه 
جواب من یک پست مفصل خواهد بود البته قبلش نیاز دارم حداقل پنجاه کامنت مستقل دریافت کنم البته یه کمی هم صرف بررسی میشه عزیزم ،‌ امیدوارم حوصله کافی داشته باشی 

علی اسفندیاری
۲۵ شهریور ۰۶:۵۰
1:خود مطلقه بودن اشکال نداره چون هرکسی میتونه مرتکب اشتباه بشه بعد بخواد از اول شروع کنه اما نگاه من به زن مطلقه بستگی به علت طلاقش داره اینکه خودش آدم سالمی بوده یا مشکل از شوهرش بوده؟ آیا رذیلت اخلاقی داشته؟ شوهرشو تامین میکرده یا بیچاره رو عاصی کرده طرف ازش طلاق گرفته و....
2:به نظر خودم یک پسر که هیچ وقت خودش سکس نکرده نمیتونه هیچ وقت خودشو راضی کنه که با زنی که سکس کرده ازدواج کنه سر اینکه دوست پسر داشته یا نداشته حساسیت نشون میده چه برسه شوهر..
3:شرایط بستگی به خود دو طرف اطرافیان شرایط اجتماعی و اقتصادی خانواده و فرهنگ عمومی اون منطقه داره
پاسخ :
استفاده کردم از نظراتتون 

**miss _ golden**
۲۵ شهریور ۱۲:۰۸
اگه از مرده بزرگ تر نباشه و هردو همودوست داشته باشن مشکلی نیس

ولی به نظر من این پریا خیلی مزخرف بود.😐😐😐
پاسخ :
مرسی از حضور و نظرت 
پریا کیه ؟‌
سید.ق.م
۲۵ شهریور ۱۲:۱۸
سلام
حرفای علی اسفندیاری رو در بخش دوم قبول ندارم!
ینی صرفا همین که یه پسر خودش سکس نداشته واسش سخته که با یه زنی که سکس داشته ازدواج کنه؟ فقط سر سکس؟ حتی اگه بهترین فرشته خدا هم باشه فقط سر اینکه خودش سکس نداشته نمیتونه دیگه؟
ینی اگه پسره سکس میداشت دیگه میتونست خودشو متقاعد کنه که با یه زنی که طبیعتا زنا نکزده بلکه با شوهرش رابطه داشته و طلاق گرفته، ازدواج کنه!
یه سوال: دوست پسر با شوهر یکیه؟ البته تو شوهرو بدتر از دوست پسر نشون دادی، گفتی: (سر اینکه دوست پسر داشته یا نداشته حساسیت نشون میده چه برسه شوهر) ینی خیلی بد..!!!
ینی شوهر کردن از دوست پسر داشتنم بدتره؟
پاسخ :
سلام سید 
اجازه بده قانون آزادی بیان اجرا بشه ، مرسی 
نـــای دل
۲۵ شهریور ۱۴:۴۹
والا تخصص ندارم اظهار نظر کنم..
پاسخ :
تخصص نمیخواد که جناب ، نظر خودتون رو بگید :-))
omid mosalman
۲۵ شهریور ۱۵:۴۱
سلام
تو جامعه ما به زن مطلقه نگاه بدی دارن متاسفانه
البته نظر شخصی من مخالف اینه. من معتقدم چه زن و چه مرد ممکنه تو زندگی به مشکل بخورن و جدا بشن. این جدایی نباید اونا از جامعه طرد بکنه.
من خودم تو نامزدیم به مشکل خوردم و جدا شدم. الانم با خانم مطلقه که شرایطش با من جور باشه ازدواج میکنم. حتی اگر چند سال ازم بزرگتر باشه.
پاسخ :
سلام 
یک سلسله هست که باید در پست جوابم مفصل دربارش بنویسم 
omid mosalman
۲۵ شهریور ۱۵:۴۲
و معتقدم نباید سکس رو ملاک قرار داد
پاسخ :
ولی خب بعضیا دنیاشون زیر کمرشونه 
سید.ق.م
۲۵ شهریور ۱۶:۲۰
چی میگی؟ مگه من جلوی آزادی بیانو گرفتم؟
من در رابطه با جواب دوستمون این کامنتو دادم و یه جورایی بحث و تبادل نظر و این چیزا راه انداختم البته اگه بیاد و جواب بده و البته طبیعتا وقتی جواب بده آزادی بیان ادامه داره و خواهد داشت
پاسخ :
آزادی بیان یعنی نقدی در کامنت کسی وارد نشه ، شاید طرف ناراحت شه ، اینجا یه وبلاگ ک مباحث اجتماعی مورد بحث قرار می گیره و طبعأ نظرات از نظر ما منطقی یا غیر منطقی هم بیان میشه ، مهم اینکه بهشون احترام بزاریم 
علی اسفندیاری
۲۵ شهریور ۱۶:۲۳
خطاب به سید ق م
گفتم به نظر خودم ممکنه از نظر شما ازدواج با کسی که قبلا سکس داشته چیز عادی باشه ولی از نظر من پسری که خودش سکس نکرده نمیتونه هیچ وقت خودشو راضی کنه که با زنی که سکس کرده ازدواج کنه
بله پسری که سکس داشت میتونه به راحتی این مساله رو بپذیره همونطور که پسری که. قبلا دوست دختر داشت به راحتی با دختری که دوست پسر داشته کنار میاد حتی در صورت مخالفت خانواده سر این موضوع چون بارها شاهد این مساله بودم

نخیر نگفتم شوهر بدتر از دوست پسره این برداشت شخصی شماست
اگر من گفتم سر دوست پسر حساسیت نشون میده که قطعا خودتون هم میدین بخاطر اینه که رابطه با دوست پسر بسیار سطحیه و شاید فقط در حد یک چت کوتاه یا چند تماس تلفنی بوده باشه و ممکنه کار به جاهای باریک نرسیده باشه

+لطفا حقایق جامعه و آنچه هست رو مد نظر قرار بدید نه نظرات شخصی مبتنی بر احساسات شخصی

++خیلی مشتاقم اون قسمت که با ***مشخصی شده رو بخونم
پاسخ :
خطاب به شما بود ، دوست نداشتم متوجه بشید ، خواستم آزادی بیان داشته باشید ، نقد نظر شما کار درستی نبود ولی ....
علی اسفندیاری
۲۵ شهریور ۱۶:۴۳
نه اتفاقا کار درستی کردند
از به چالش کشیده شدن عقایدم خوشحال میشم چون اگر درست باشه بیشتر بهشون پایبند میشم و در صورت اشتباه اصلاحشون میکنم
پاسخ :
من بحثی روی نظر کسی ندارم ، نظرتون برام کاملأ محترم 
اگر اجازه بفرمائین بنده فقط افتخار تائید نظرات رو داشته باشم جناب :-)
Hossein MK
۲۵ شهریور ۱۸:۱۳
من که نظری ندارم ...
پاسخ :
همین هم که اومدین گفتین برام ارزشمند :-)
گنجشک باران زده
۲۵ شهریور ۲۰:۳۴
۱ : نگاه شما به زنان مطلقه چگونه است ؟ دختری که دیگر دختر نیست و به یک زن با تجربه تبدیل شده است.
۲ : از نظر شما ازدواج پسر مجرد با زن مطلقه معقولانه است ؟ بستگی به فرهنگ خانواده ها داره،ولی خوب به شخصه برای یک پسر جوان زیر 30 سال این کار رو درست نمیدونم ولی دو شخص به میان سالی برسن زندگی بدون مشکل و حرف و حدیثی خواهند داشت.
۳ : شرایط ازدواج با زن مطلقه سخت یا نه ، آسون ؟ در جامعه امروز سخته،ولی خوب نسبت به گذشته داره بهتر میشه
پاسخ :
مرسی از نظر خوبتون استفاده کردم 
گنجشک باران زده
۲۵ شهریور ۲۰:۴۳
دوستانی که اینقدر راحت س*ک*س میگفتن و مکرر تکرار میکنن،بهتره یه مقدار مراعات کنیم و قبح یه سری چیزا شکسته نشه،کلمه خاصی نیستا،ولی همین چیز های کوچیک مملکتمون رو به اینجا کشونده،بگید رابطه جنسی تموم شد و رفت...
یه زمانی یکی تو یه اداره یه خودکار برد خونه،گفتن یه خودکار برداشته چیه مگه:الان رسیده به میلیارد میلیارد
فرهنگ و حیای ایرانی هم به همین سادگی با همین کلمات ، کم کم هیچی ازش نمیمونه و خیلی چیز ها عادی میشه
بیشتر مراقب باشیم
پاسخ :
مرسی از گوشزد کردن تون 
ولی من فکر می کنم کلمه سکس به لحاظ تربیتی مجهول تر از رابطه جنسی باشه 

سید.ق.م
۲۵ شهریور ۲۱:۳۹
مریم بانو الکی شلوغ نکن اینجا رو
تو با این کارت بدتر جو رو داری متشنج میکنی
ببین علی الان میخواد بدونه نقطه چینا چیه در حالیکه من فقط تووی نقطه چینا مخاطب قرارش دادم اما علی ممکنه فکر کنه توهین کردم!!!
یه کارایی میکنیا ههههه
پاسخ :
آخه دوست نداشتم بحث پیش بیاد ، درست کردم 
سید.ق.م
۲۵ شهریور ۲۱:۴۳
علی داداش ممنون از منطقی بودنت و منم اتفاقا میخواستم همین شرایط به وجود بیاد که منطقی و آروم نظراتمونو رد و بدل کنیم و ممکنه دوتامون نظراتمون بخشی درست و بخشی هم نادرست باشه و با گفت و گو به قول خودت هر کسی متوجه اشتباه خودش میشه و به اصلاح اون میپردازه و از طرفی در صورت درستی حرفا بر پایبندی به اون حرفا تاکید میکنه
سید.ق.م
۲۵ شهریور ۲۱:۵۳
خطاب به علی:
خب این حرفت مطلق هستش و درسته بضیا واسشون مهمه که طرف قبلا سکس نداشته باشه اما بضیا هم واسشون مهم نیس
بله اینم درسته پسری که خودش اهل دختربازی بوده ممکنه با یه همچین دختریم ازدواج کنه اما منم شاهد بودم که غالبا این پسرا واسه ازدواج میخوان با یه دختر پاک ازدواج کنن که هیچوقت اهل این حرفا نبوده!
خب من اونو دقیقا متوجه نشدم و واسه همین آخرش ازت سوال پرسیدم شوهر بدتر از دوست پسره؟ که تو میگی منظورت این نبوده اما باید بگم که رابطه با دوست پسر هر چن در حد چت هم باشه بازم واسه خیلیا سخت میتونه باشه چون اعتمادشون کمرنگ یا بیرنگه نسبت به اون دختر اما یه زن مطلقه که پاک باشه به نظرم اینجا برتری پیدا میکنه حتی به این دختری که در حد تلفن و چت و این چیزا رابطه داشته!
در هر صورت اگه سوء تفاهم پیش اومده معذرت میخوام
پـــــر ی
۲۵ شهریور ۲۲:۵۰
اساسا با این تفکیک ها و تقسیم بندیا موافق نیستم. لذا از نظر من نه تنها معقولانه اس بلکه همه چیز به احساس آدما ربط داره نه هیچ چیز دیگه.
پاسخ :
مرسی از حضورتون 
آرام
۲۵ شهریور ۲۳:۱۵
۱.خب در درجه اول اونم ی انسان مثل بقیه انسان ها.
۲.بستگی ب این داره ک هدف و معیار و دیدشون نسبت ب ازدواج و انتخاب همسر چی باشه.اگه میخوان ب آرامش واقعی برسن ک خب مسلما معیارهای سطحی چون مطلقه بودن یا نبودن جز ملاک های اصلی نمیتونه باشه...
۲.واقع بینانه جواب بدیم مسلما سخت هستش (متاسفانه)
در هر ۳ مورد علت طلاق تا جایی ک مربوط باشه و قابل فهم مهم هستش
پاسخ :
مرسی از حضورتون :-)
الهام پرتو
۲۶ شهریور ۱۰:۳۹
سلام.
زنی که به هر دلیلی توی زندگی دچار شکست شده.
به نظر من باید دید آدم ها رو نسبت به شخصیت فرد سنجید نه نسبت به شرایطش. مطلقه شدن گاهی به دلیل شخصیت خود فرد هست و گاهی هم به خاطر شرایطی که زندگی فرد ایجاب میکنه. پس همه رو به یک چشم نمیشه دید
توی یک جامعه‌ی مدنی آدم ها مختار هستند به انتخاب هر کسی میتونه با هرکسی که دوست داره ازدواج کنه معقول یا نا معقول بودن اون ازدواج رو خود اون دو نفر باید با در نظر گرفتن همه ریز و درشت های شرایط زندگی شون بسنجند
سخت یا آسون بودنش به عرف جامعه بستگی داره. چند سال قبل هیچ خانواده ای راضی به این امر نمیشد مگر به زور و اجبار اما الان فکر کنم خانواده ها با این قضیه بهتر کنار بیایند.
پاسخ :
خوش اومدین :-))) 
مرسی از حضورتون 
gity -brn
۲۶ شهریور ۱۴:۵۱
سلام
همه ی این سوال ها بستگی داره به شرایط
اینکه اون خانوم به چه دلیلی طلاق گرفته؟
اون آقا و خانوادش چطوری فکر میکنن در باره طلاق
اگه شرایطشون به هم بخوره اشکالی نداره که زندگی کنند
پاسخ :
سلام 
سپاس از حضور و توجه تون
الهام پرتو
۲۶ شهریور ۱۵:۵۱
ممنون:))))))))
پاسخ :
خواهش می کنم :-)))
Maryam
۲۷ شهریور ۱۱:۰۳
سلام به همگی دوستای نازنینم
۱ : پاسخ سوال اول نیاز به یک پست کامل دارد که من به اختصار توضیح میدم و واکاوی آن در یک پست در فواصل عارض خواهم شد
من کلأ با کلمه " زن " ارتباطی که عموم مردم از آن دارند ، برقرار نمی کنم
پس من تعریفی از زن و دختر ندارم ، چرا که اگر قرار بود مرزی بین دختر و زن بود باید زنان یک آپشن های فیزیکی متفاوت تر از دختران داشتند ، مگر اینکه بحث سکس و بکارت در کار باشد
کلمه مطلقه به کسی اطلاق می شود که در یک برهه ای از زندگیش براساس فاکتورهای نسنجیده یا ناپخته به فردی علاقه مند شده و با وی ازدواج کرده اما در نیمه ای از زندگی که بستگی به عمر ازدوتج و شدت کشمکش ها و هتاکی ها به این نتیجه رسیده نمی تواند زنذگی خوب و عاشقانه ای داشته باشد که همین مورد هم یک پست مفصل نیاز دارد
مثل تعریف ازدواج و انواع ازدواج ها ، فاکتورهای سنجیده یا شتاب زده و خوشبختی و بدبختی و زندگی معمولی
۲ : بسیاری از افراد به خاطر روابط جنسی که زنان مطلقه پشت سر گذاشته اند راغب به ازدواج با این افراد نیستند
اگر کیس به کیس ملاک ها را امتیاز بندی کنیم افراد مطلقه از اعتماد به نفس و عاقل بودن ۱۰۰ امتیاز را می گیرند ، چرا که راز موفقیت در ازدواج عاقل بودن زوجین هست ، انقدر عاقل بودند که متوجه باشند زندگی بر اساس کمکش و مباحث دعواها رابطه را کات کرده اند و تن به زندگی سختی که بعضی از زنان از ترس مطلقه گی تحمل می کنند که در حوادث می تونید بخونید که همسرکشی و خواهر کشی و فرزند کشی فقط به جهت به زبان آوردن واژه طلاق صورت گرفته
زنان مطلقه حامیان خوبی برای زندگیشان دارند مثل خانواده شان
نشان از بلوغ فکری خانواده دارد
من به کسی که به جهت عدم بکارت یک کیس از هر لحاظ عالی رو رد می کنه پیشنهاد بیشتر فکر کردن و تحقیق میدم
یکی از ارکان ازدواج ، عاقل بودن و زندگی فقط سکس نیست
شما تصور بفرمایید به یک مشکل مالی خوردید و طبعأ نیاز به همراه و حامی و انرژی مثبت دارید ، دستمال شب زفاف غول چراغ جادوست و مشکل را حل می کند ؟ یا عاقل بودن و پشتوانه ؟
زندگی فراتر از رابطه جنسی هست
۳ : من فکر نمی کنم مشکلی باشد چون قطعأ فردی که به خواستگاری می رود فاکتورهای لازم رو در شخص دیده دیگه و عاقلانه تصمیم گرفته و تصمیمش هم قابل احترام هست

سید.ق.م
۲۷ شهریور ۱۴:۴۶
سلام
نظرت خونده شد
پاسخ :
سلام 
سپاسگزارم 
سید.ق.م
۲۷ شهریور ۱۵:۴۲
نظرت مثل غالب نظرات دیگه بود به نوعی البته با تفاوتهایی اما در کل خوب بود

رمز پست بالا رو در صورت تمایل بده
پاسخ :
مرسی که خوندی 

علیرضا صابری
۲۷ شهریور ۱۶:۴۷
والا فک نکنم در جامعه ای که فی الحال حاضر در اون زندگی می کنم این امر طبیعی شده باشه.
و اگر بخوام نظر خودم رو بگم
باید بگم که من خودم اصلا میلی ازدواج با همچین موردی رو ندارم
به دو دلیل:
1. زن هست
2. مطلقه هست
ولی حالا که در رابطه با اون طرف فکر میکنم به نظرم یکم ظالمانه میاد اینجور قضاوت کردن.

ولی هر کسی خب یک فانتزیایی داره مثلا من دوست دارم اینطور باشه.
نظر هرکسی واسه خودشه با ارزش و مهمه!!!

راستی ممنون از اینکه وبلاگم رو دنبال کردید.
پاسخ :
من هم نگفتم طبیعی هستش ولی نگاه ها هم بهشون طببعی نیست 
خب زن هستند درست ، یعنی فرقی بین زن مطلقه پاکدامن با دختری که کل شهر باهاش خاطره دارند فرقی نداره ؟
متأسفانه در بین مردم یک روشن فکری کاذب رواج پیدا کرده ، دخترا میگن بکارت مهم نیست و کم کم پسرهای روش فکر نما و پسرانی که درباره این مسائل اطلاعاتی ندارند یا به هر دلیلی خودخواسته یا ناخواسته خودشونو به ندونستن میزنند پیداشون شده و با این زنان مجرد ازدواج می کنند ، همین به نظرتون باعث فساد و فحشا نمیشه ، دختری که باید دختر باشد زن است ، زنی که مطلقه پیف پیف 
نگاه ها کمی آزازدهنده ست 

علیرضا صابری
۲۷ شهریور ۱۹:۳۸
قبول دارم حرفاتون کاملا صحیح است.
متاسفانه فرهنگ مملکتمون داغونه.
و فکر نکنم به آسونی درست بشه.
خیلی ممنون بابت پاسختون واقعا قانع کننده بود.
پاسخ :
یک پرانتز باز کنم که خانم های مطلقه عفیفه نه کسانی که از شرایطشون سوء استفاده می کنند ، با تحقیقات کافی میشه پی برد که جزء کدام نوع مطلقه ها دسته بندی میشه ، هیچ وقت اکثر " تمام " نیست من فکر می کنم اکثرأ عفت پیشه می کنند ولی مردم حداقل را حداکثر میدونند و همین میشه که پاسوز بقیه میشن ، نگاه ها باید تغییر کنه در نهایت منطق 

رها
۲۸ شهریور ۱۹:۰۶
سلام گلم..به نظره من هیچ ایرادی نداره...علاقه ممکنه تو هر رنجه سنی اتفاق بیوفته و این کاملا بی انصافیه بگیم زنه مطلقس،اون پسره...متاسفانه خیلیا هم چین دیدگاهی دارن..پسر دختر اگه واقعا به هم علاقه پیدا کنندو شرایطشون مورده پذیرشه خودشون باشه،چه معنی داره دختره دختر نباشه یا پسره مرد باشه..توضیحش یکم سخته😊😊😊
پاسخ :
سلام عزیزم :-)
پست بعدی رو بخونید حتمأ 
سایت تفریحی چفچفک
۰۱ مهر ۱۰:۳۶
بستگس داره از چه دیدی به این موضوع نگاه کرد...البته داخل ایران زیاد چیز خوبی نیست و کسی زیاد موافق نیست
پاسخ :
منم به خاطر همین چرایی ، این موضوع رو مطرح کردم 
مرسی از حضورت :-)
arefeh sgh
۰۹ شهریور ۱۱:۲۶
تفکیک جنسیتی درست نیس!
زن و مرد نداره...!
همونطوری که یه دختر مجرد تو رویاهای خودش ترجیح میده با کسی باشه که قبل
از خودش با کس دیگه ای نبوده باشه یه پسر مجردم ممکنه همچین تصوری داشته باشه...که هیچ عیبی نداره...و قطعا توهین محسوب نمیشه یه یک زن!!!
اگه دوطرف مشکلی نداشته باشن...مخصوصا طرفی که مجرده...!
نخواد بعدا توی ذهنش هی تصور کنه این همه ی تجربه هاشو با قبلی کرده!!!
و اگه بپذیره زندگی خودشه...!
ولی اگ صرف یه احساس بخواد پاتو همچین زندگی بزاره که قطعا اوایلش پر از حرفه درست نیس و بدبخت کردن خودش و طرف مقابله !!!
موفق باشی.
پاسخ :
نمیدونم اجازه دارم که با شما واضح صحبت کنم یا نه ‌؟ شما این اجازه رو میدید ؟ 
arefeh sgh
۰۹ شهریور ۱۹:۲۵
خواهش میکنم.
نیازی به اجازه نبود !
پاسخ :
ببین عارفه جان باید در واقعیت زندگی کرد ، سن ازدواج بالا رفته و فکر نمی کنم بشه پسر بی تجربه ای از نظر جنسی پیدا کرد ، نیاز جنسی قانون طبیعت هست ، من خودم رو مثال می زنم اعتقادم بر اینکه پسر با تجربه مطلقه از نظر جنسی ارزشش در نگاهم بالاتر از پسر مجرد با تجربه ی خیابانی هست ، حداقل از این جهت خیالم راحت که در قالب تعهد تجربه کرده 

arefeh sgh
۰۹ شهریور ۱۹:۴۱
قطعا این دوتا فرق دارن !
میتوجه ام چی میگی عزیزم...باید واقعیت رو دید!
ولی افکار ادما فرق داره...یکی با این قضیه اصلا مشکلی نداره چه طرف مقابلش
قبل اون چه مشروع چه نامشروع با کسی بوده باشه ! یکی هم ممکنه اصلا نتونه
بپذیره...یعنی ذهنش قبول نکنه...اذیت شه...مدام تیکه بندازه...مقایسه کنه...
زندگی خودشو و طرف مقابلو جهنم کنه !
دیدم همچین موردی رو که میگم عزیزم :)
برای همینه که میگم بسته به ادمش داره...نمیشه کلا تایید یا کلا نفی اش کرد.
بسستگی به روحیه ادما داره...!
نسخه کلی پیچیدن سر همچین قضایایی بس زیان باره :)
دیگه اینکه :) راجع به پسر بی تجربه و پیدا نشدن و اینا... :)
بازم دختر پسر نداره...کلا کم شده...ولی با پیدا نمیشه مشکل دارم...!
دور و بر من لاقل ادمای بی تجربه پیدا میشن :)
بهتره بگیم کم شده نه که نیس...!
و اون ادمایی که کم موندن حقشونه بخوان با هم باشن(با کسایی که مثل خودشون تجریه روابط ازاد و بدون مرز رو ندارن) یا با یکی دیگه(کسایی که این تجربه ها رو دارن چه مشروع چه نامشروع)!
بحث اونجا تفکیک میشه به نظرم :) ادما حق انتخاب دارن به هر حال :)
بازم میگم بسته به روحیه طرف میتونه تغییر کنه:)
همینا :))

پاسخ :
خب شما به لحاظ جنسی گفتی و از این بعد نظرمو گفتم ، از نظر روحیات باید افرادی این موضوع رو قبول کنند که واقعا قلبا بپذیرند نه اینکه مشگلی پیش اومد بگن تو اگر زن نگهدار بودی اولی طلاق نمی گرفت با برعکس آقا به خانم چنین حرفی رو بزنه ، بله نمیشه نسخه پیچید اما به نظرم مسائل جنسی خیلی اهمیت نداره باید ریشه مشگلات در زندگی قبلی رو دید و بررسی کرد که چی بوده که اینا به اینجا رسیدند ؟ به هر حال طلاق زخم بزرگی به روح آدم می زنه و بسیار شکننده میشه و هر کسی فارغ از جنسیتی که داره نیاز به درک شدن داره و معمولا کم پیش میاد  که با مجرد ازدواج کنند میرن سراغ مطلقه ها ، چون محتاط تر از مجردها شدند و یک سایه همیشه تو ذهن شون هست که نکنه این هم مثل اون باشه ؟ گاها دیده شده تن به ازدواج نمیدن ، دو تا مطلقه یک کتاب ۵۰۰ صفحه ای تجربه دارند در کنار هم میتونند خوب زندگی کنند اگر خانواده ها سنگ اندازی نکنند مخصوصا خانواده ی آقایون 
arefeh sgh
۰۹ شهریور ۲۰:۰۲
قطعا منظورم به اون موضع نبود صرفا :))
فهمیدن علت های طلاق بله کار درستیه...
ولی درجه اول طرف باید ببینه اصلا میتونه کنار بیاد یانه...
حتی اگه طرف مقابلش تو طلاق هیچ تقصیری نداشته باشه!
:)
بله دو نفر که شرایطشون یکسان باشه شایدکیس های مناسب تری هم برای هم
باشن :)
پاسخ :
متوجه م عزیزم 
الویت های هر شخصی با دیگری متفاوت هست و در الویت نویسی مختار که مسائل جنسی جز اولویت اول یا آخری باشه ، اجبار که نیست باید نسبت به این الویت اجازه ی خواستگاری رو داد یا نداد ، اما پیش شرط داره که خانواده ی مطلقه این موضوع رو با صداقت بگن بعد تشریفات ، چه دختر چه پسر هیچ فرقی ندارند به هر حال صحبت از انتخاب هست 
سعید
۱۱ شهریور ۱۸:۲۲
سلام وقت بخیر.زندگی ها رو خیلی سخت گرفتیم، انسانیت از یاد رفته دنبال حاشیه ها هستیم.ایکاش شرایط رو راحت تر میکردیم و خودمونو به ساده زیستی قانع میکردیم و حرف و حدیث های جماعت رو نمیشنیدم هیچوقت.مطلقه و مجرد نداریم. من تا به امروز تجربه س ک س ندارم ولی خودم رو پاک نمیدونم چون بارها مرتکب خودارضایی شدم. ما انسانها داریم خودمون رو زنده زنده به گور میکنیم.حلالهای خدا رو بد و حرام جلوه میدیم به صورت غیرمستقیم. به نظر من مطلقه بودن برا هرکسی میتونه پیش بیاد توی قران هم امده اگه نتونید سازش کنین طلاق بگیرین ولی هیچ جایی نیامده که با مطلقه ها ازدواج نکنید.ظرفیت احساس و درک نعمتهای الهی در همه کس نیست.موقع ازدواج چه با مجردها چه با مطلقه ها اگه میخوایی پشیمون نشی باید اولش تحقیقی داشته باشی. دیگه آیه دیگری نباید خوند پشتشون.چه دیدی شاید فردا خواهر تویی که داری لاف میزنی هم مطلقه شد بدون انکه گناهی کرده باشد.یا علی
پاسخ :
سلام خوش آمدید ، سپاسگزارم همچنین جناب 🌹
فکر می کنم خیلی زمان بر باشه با این روشن فکری کاذبی که در جامعه رواج پیدا کرده این موضوع جا بیفته که تجربه رابطه ی جنسی در قالب تعهد ازدواج بهتر از تجربه ی رابطه ی جنسی در قالب تنوع طلبی باشه حالا این موضوع میتونه از سوی دخترخانم یا آقاپسر باشه ، متاسفانه افکار پوسیده هنور هم خریدار داره مثل : مردم چی میگن ؟ آبرومون میره !!!!! چرا باید دیگران در انتخاب مهمی مثل ازدواج یک فرد دخالت کنند و نظر آخر و بدهند ؟‌ به نظر من کسی که هنوز قدرت تحلیل و قانع کردن دیگران رو نداره اصلا نباید به ازدواج کنه چه برسه به تشریفاتش ، زندگی فقط رابطه نیست ، حرف بسیار خوبی زدید در بخش آخر فرمایشات تون ، از کجا معلوم بعدها خودش به هر دلیلی طلاق نگیره ؟ 
کسی که قدرت خروج خودش رو از زندگی بد داره برای من خیلی ارزشمند مخصوصا طرز فکرش ، سوختن و ساختن مدال نداره ، تباه کردن عمره 
سپاس 🌹

یک مرد!
۲۶ شهریور ۰۹:۴۵
سلام
خیلی به دلیل طلاقش و شخصیت زن بستگی داره
زنی که بدون دلیل موجه گند زده به زندگی قبلیش، و ارزش زندگی مشترک رو نفهمیده ارزش حتی یه مکالمه ساده رو هم نداره چه برسه به تشکیل خانواده
دلیل موجه برای به هم زدن زندگی یعنی یه چیزی و یه شرایطی که در حد مرگ غیر قابل کنترل باشه و الا به دلایل احمقانه ای مثل اعتیاد، خیانت و همو نمیفهمیدیم و از این چیزا اصلا توجیهی نداره ...
اگه زنی به دلایل بالا زندگیشو از بین برده، ارزش نداره باهاش یه زندگی ساخت ...
پاسخ :
سلام 
موافقم اما به جز یه مورد ، خیانت که فکر می کنم برای یه زن خیلی سخت که تصور کنه کسی که عاشقشه با دیگری رابطن داشته از اون گذشته یعنی صبر کنه یه مریضی هم گیره و دم نزنه ؟ خیانت چه از سوی زن چه سوی مرد غیرقابل بخشش هست
یک مرد!
۲۶ شهریور ۱۱:۴۴
خیانت دلیل داره باید عین یه بیماری دلیلش رو شناخت و درمانش کرد
درمان خیانت این نیست که یه زندگی رو بهم بزنی
هرچند من معتقدم داشتن رابطه مرد زن دار با یه زنه دیگه اسمش خیانت نیست، ولی به جهت مصطلح بودن به کار بردم
خیانت زن بله اساسا قابل چشم پوشی نیست و باید مجازات شدیدی بشه ولی رابطه مردی با یه زنه دیگه باید تحلیل بشه
پاسخ :
پس چه چیزی برای مردان خیانت محسوب میشه ؟ 
یک مرد!
۲۶ شهریور ۱۲:۰۴
اینکه زن و بچه ش و ول کنه بره بدون اینکه خبر بده
اینکه زندگی خوبش و به گند بکشه با حماقت و بلاهتش
وقتی زن خوبی داره زندگیش خوبه بچه های خوبی داره فیلش یاد هندستون کنه و همه چیزو به هم بریزه
کلا از نظر من حماقت خیانته!
نفس داشتن رابطه با یه زنه دیگه خیانت محسوب نمیشه چون هر مردی حق داشتن رابطه غیر از همسر اولش داشته باشه، ولی اگه قراره این رابطه و علنی شدنش زندگیشو نابود کنه اون کار خیانته!
دقت کنین چی گفتما برداشت درستی داشته باشین لطفا
پاسخ :
بر چه اساسی می گید مرد میتونه با غیر همسرش رابطه داشته باشه؟ اما زرن یه مرد دیگه رابطه برقرار می کنه این یعنی دو نفر دارند خیانت می کنند 
فکر نمی کنید مردان دارند از غریه ی جنسی شون بر علیه زنان استفاده می کنند ؟ 
یک مرد!
۲۶ شهریور ۱۲:۴۹
خب یه زن نمیتونه دو تا شوهر داشته باشه، ولی یه مرد میتونه چند زن داشته باشه
زن شوهر داری که با مردی غیر از شوهرش رابطه داشته باشه محکومه به سنگسار، و باید کشته بشه (فلسفه این احکام از نظر من کاملا مورد تاییده ولی فعلا راجع به فلسفه صدور این حکم حرفی نمیزنم که اگه لازم شد عرض میکنم) ولی مردی که زن داره و بره یه زنه دیگه بگیره، هیچ اساسی تو آفرینش و قوانین نمیتونه جلوشو بگیره و مرد این اختیار رو داره و زن نداره
این موضوع موضوع مهمیه، که اصلا حقوق برابری زن و مرد تو این فقره ندارن، خلقتشون هم اصلا این شکلی نیست، حالا باب شده و مطرحه که مرد حق نداره بره یه زن دیگه بگیره و این کارش خیانته این ماله رسانه ها و عرفه و الا اصالتا حق داشتن چند زن تو همه ادیان وقوانین صالح وجود داره، اینکه توی جمهوری اسلامی دم عقد همچین حقی رو زا مرد سلب میکنن هم چیزی از حق داشتن همسر برای مرد حذف نمیکنه... و چیزی از حق مرد کم نمیکنه
ولی عرض من یه چیزه دیگه است، مردی که حق داره چند تا زن داشته باشه اگه قرار باشه با گرفتن زن دومش گند بکشه تو زندگی اول و همه چیو خراب کنه واقعا داره خیانت میکنه و اینی که عرض کردم نافی حق ش نیست.
تونستم فرق حق داشتن و خیانت رو جا بندازم یا خیر؟!؟
من تو عمرم فقط سه تا مرد رو دیدم که چند زن داشتن، همزمان اون ها هم کاملا شرایط استثنایی داشتن از هزاران مردی که میشناسم فقط سه تا یعنی تقریبا هیچ ...
به هر حال این حق نباید کتمان بشه و از نظر من ازدواج مخفیانه هم اگه داشته باشن اشکالی نداره، هر چند به نظرم هیچ عاقلی تن به این همه ریسک و اعصاب خوردی و مشغله نمیده و به همون یکیش کفایت میکنه، آخه همون اولی خوب میتونه پدر صاحب بچه رو در بیاره دیگه به دومی نیازی نیست!!
پاسخ :
بخش اول صحبت هاتون که به قواعد مردسالاری اشاره کردین ، نمیدونم چرا با خوندن کامنت تون احساس کردم مردها هیچ وقت عاشق نمیشن ، چرا هزینه ای باید مرد صرف یه زن بکنه رو از گلوی زنش دربیاره و صرف یه زن دیگه بکنه ، از حرفاتون بوی زنان علیه زنان حس میشه ، وقتی زنی نره با مرد متاهل دوست بشه این تفکرات در مردان ظهور نمی کنه 
معمولا زندگی اول به گند کشیده می شه ، تو این شرایط اقتصادی کسی زن دوم نمی گیره وارد روابط با دختران مجرد میشن مفت و مجانی سرویس می گیرند و به تنوع طلبی هاشون می پردازند 
یک مرد!
۲۷ شهریور ۱۱:۲۲
اصلا این طوری نیست، من تو دور و اطراف و اقوام آشنایان و هیچ کسی رابطه مرد زن دار با دختر یا زنی ندیدم و نمیشناسم ....
این ادعای دروغینه که مردها رو متهم میکننن بهش، اساسا ترس آبروریزی و گناه و تبعات منفیش عطاش به رو به لقاش میبخشونه ...
در مورد عشق مردها هم که قبلا تو وب خودم عرض کردم که به مراتب از عشق زن ها عمیقتر و جانانه تره و زن ها اصولا سطحی عشق میورزن و عمقی که یه مرد داره و هیچ وقت بهش نمیرسن ...
تو جامعه ما شما راجع به حق و حقوتون حرف بزنین میشین مردسالار!!!
تنوع طلبی نه به معنای زننده ای که باب شده واستفاده میشه یه خصلت خدادادیه که خدا تو تعدد زوجات برای مرد تامین کرده، حالا چه موافقت کنین چه مخالفت دلیل نمیشه که این حق و قابلیت رو از مرد بگیریم ولی در زن تنوع طلبی تعبیه نشده پس نمیتونه چیزی براش تامین بشه...
ببینین این بحث ابعاد و زوایای خاصی داره که اگه دقت نکنیم به جدل بیجا منجر میشه و همه فقط میریم موضع تقابل میگیریم، بهتره از مقدمه و متن و نتیجه وتبعات و اثرات و خروجی هامون خیلی عالمانه و دقیق پیش بریم و الا دچار برداشته های غلط میشیم.
پاسخ :
این کامنت تون منطفی به نظر اومد 
اما ملاک دور و اطراف ما نیست باید جامعه رو دید 

Nima baei
۰۴ آبان ۰۰:۲۳

بستگی به طرف مقابل داره البته که طبق فرهنگمون خانواده شوهر مخالفت میکنن ولی به نظر من آدمی خوب کم پیداست . به طور اگر مورد مناسبی باشه 80% موافقم و 20% مخالف

پاسخ :
بله خب این هم نیاز به فرهنگسازی داره ، کسی که طلاق می گیره لزوما آدم بدی نبوده شجاع بوده خودشو از بدبختی نجات داده خیلیا هستند تا پای مرگ تو بدبختی شون حاضرند غرق بشن اما طلاق نگیرند ، این زندگی که همش دو روزه به چه دردی میخوره وقتی بخواد اینجوری بگذره ؟ 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان