نفرت



سلام 

چقدر فضای مجازی خوبه ، آدم میتونه انواع آدم ها و افکار و فرهنگ هایی که تو ذهنش هست و مال پنج شش سال پیش هست رو حذف یا به روز کنه 

امروز یه پست عجیبی خوندم ، یه خانم ۲۱ ساله که از مادربزرگ پدریش بسیار نالان بود و اون حالا مرده بود و پدربزرگش۸۶ سالشه با یه زن پنجاه ساله بیوه ازدواج کرده ، خیلی مادربزرگشو نفرین و دشنام میداد ، هیچ کسی نتونست آرومش ، نکته اصلی اینجاست که موضوع همین جا تموم نمیشه ، از دخترعموش متنفر بود و آرزوی مرگشو با شوهرش داشت !!!!! آرزو کرده بود برن زیر ۱۸ چرخ له شن !!!!! واقعأ از این همه ابراز علاقه همه متحیر بودیم و بعد توضیح داد که دخترعموش زندگیشو به اینا پز میده ، ماشین مورد علاقه ش که هرگز اشاره نکرد چی بود رو داشتند و ایشون حسادت می کردند و چنین آرزویی کردند !!!! می گفت یه بار تو روضه دخترعموش بهش گفته این تونیک رو چند خریدی ؟ ایشون گفتن یادم نیست و اون هم تو جمع بلند بلند داد زد آره یادت اومد حتمأ بهم بکو چون لنگه اینو دارم باهاش دیوار پاک می کنم ، آبگیریش حرف نداره !!!!! حرفش بد بود امااااااااا باز هم جایی برای نفرین نیست ، بره زیر ۱۸ چرخ له شه !!!!! پدربزرگش میخواد بچه دار شه ، خدا آدمو اسیر تخت خواب نکنه ، می گفت پدربزرگم قبل اذان ظهرها زنگ می زد  خونه عمه م که بیاد مادرشو حموم بره ..... 

ببین چه حرفایی درست می کنند ، خدا همه رو به راه راست هدایت کنه ، طفلک شاید خودشو خراب کرده بوده ، آخرش هم به همه توهین کرد و قلب سیاهشو برداشت رفت ، حتی به من هم توهین کرد 

من اصلأ از دستش ناراحت نشدم ولی برای آروم شدن دلش دعا کردم ولی از حق نگذریم مردم هم بهش توهین و بدتر از فحش گفتند ، اما من نه  ، همه جور آدم هست ، سعی می کنم چیزایی که یاد می گیرم اینجا بنویسم ، فکر می کنم افراد زیادی مثل من خوش خیال هستند و نمیدونند چه موجودات عجیب و غریبی تو دنیا هست ، باید از خواب بیدار شد 

Maryam
Marg Margbar
۱۹ مهر ۱۲:۵۷
خیلی جالب بود

و منظورتون از بیداری چه بود ؟
پاسخ :
مرسی که خوندین 

شناختن افراد متفاوت ، من خودم فکر می کردم همه آدما مهربون هستند و خوش قلب ، تازه دارم می فهمم یه آدم چقدر می تونه بد و بخیل باشه 
Marg Margbar
۱۹ مهر ۱۳:۰۳
خواهش

اها
به خاطر اینکه خودتون مهربون هستین فک میکنین بقیه هم مهربون هستن با حالی که همه ادمها مثل هم نیستن
پاسخ :
فکر می کنم مهربونی زیاد مثل چشم بند و دیگران از خیلی چیزا هنگ نمی کنند اما من هنگ می کنم 
Marg Margbar
۱۹ مهر ۱۳:۰۹
میدونم چی میگید منم فک میکردم بیشتر افراد وقتی حرف میزنن راست باشه باحالی که شاید داشتن دروغ میگفتن

الانم دارم سعی میکنم هرکسی هر حرفی زد رو زیاد باورش نکنم
سید.ق.م
۱۹ مهر ۱۴:۲۲
سلام
گاهی میشه که آدم دوس نداره حسادت کنه اما از بس نداره و یا کمبود داره حسادت میکنه و این خیلی بده!!!
خدا ما رو از حسادت و چشم به مال دیگران داشتن و طعنه و تمسخر و کنایه و سرزنش دیگران نجات بده
حدیث: بهترین بخشندگی و سخاوت، چشم به مال دیکران نداشتن است
ان شالله دلهای همه ما آروم بگیره و در سلامت کامل خوشبختی و کامروایی و دارایی رو درک کنیم و از زندگیمون لذت ببریم

خدا دل مهربون تو رو هم نگاه بکنه و بهترین پاداشها رو که لایقی بهت بده چه دنیوی چه اخروی[الهی آمین]
پاسخ :
سلام 
حسادت باید محرک بشه برای رفتن به سمت خواسته ها نه سینه زدن ها و نفرین های بد بد 
ثروت در همه چیز می تونه باشه ، یکی تو اخلاق قروتمند یکی تو سخاوت ، یکی تو زیبایی 


ممنون از دعای خوبت 
...
۱۹ مهر ۲۳:۲۱
سلام
تا الان هم زمان هم درد نداری و هم شکستن غرور و هم طعم بد کنایه و نیشخند و فکر و خیال های شبانه از اوضاع بد و نابسامان زندگی از هر نوعش و مخصوصا اقتصادی و البته اگه ب این شرایط روحی بد کم خوابی هم اضافه کنی روح و جسم هر دو کم میارن و.... خلاصه همه این شرایط رو با هم تجربه کردید مریم خانم؟؟؟
کار اون خانم تایید نمیکنم مسلما حسادت درد بدی هست ک ان شالله کسی دچارش نشه ولی حرف من این هستش قضاوت نکنیم از درون پر از درد اون شخص ک ما خبر نداریم تو اون شرایطی ک اون شخص قرار گرفته و شخصیت و غرورش شکسته شده قرار نگرفیم ضمن اینکه ظرفیت آدما با هم متفاوت هست یکی با تلنگری روح و روانش ب هم میریزه و دیگری تاب و تحمل بیشتری میتونه داشته باشه من قلبش سیاه نمیدونم حتی با وجود اون حرفا کسی چ میدونه بهش چی گذشته تو اون شرایط تحقیر آمیز ...
قلب اون کسی ک باعث شده روح و روان فردی رو تا ب این حد با زبان و رفتارش ب هم بریزه و باعث این حالت بشه سیاه میبینم هر چند کار این خانم هم اصلا تایید نمیکنم ان شالله حس بد حسادت هم از وجودشون دور بشه و وجودشون آروم
پاسخ :
سلام 
من فکر می کنم نفرین ناحق به خودت بر می گرده یا به سنگ می خوره ، اون هم فقط در شرایط حسادت به ماشین دخترعموشون ، فکر می کنم افرادی که نفرین می کنند تلاشی بای زندگی بهتر نمی کنند ، من دارم ازش استفاده می کنم ، شما ندارید تلاش کنید ، نه اینکه به خاطر دارایی اقوام سینه بکوبیم الهی زیر ۱۸ چرخ بره ، میدونید پشت همین نفرین خدای نکرده اگر بگیره چقدر خانواده سیاه پوش میشن ؟ گناه داره به خدا ‌ ، خیلی ها وض مالی خوبی ندارند ولی هیچ وقت بقیه رو نفرین نمی کنند ، اما در خصوص تونیک حق با شماست تحقیر شدن اما منظور من از این پست نفرین بد این خانم بود وگرنه خدا جای حق نشسته و جواب دخترعموشون رو خواهد داد ، نفرین خوب نیست ، حسادت باید محرک باشه برای حرکت نه نفرین 
علیرضا صابری
۱۹ مهر ۲۳:۲۷
سلامی دوباره
متاسفانه گرفتار درس و کنکور هستم و زیاد نمیتونم به وبلاگتون سر بزنم.

و اما اینکه همه آدما مهربونند یعنی اینکه میگن فلانی اصلا مهربون نیست و قلبش از سنگه به نظر من چرته. انسان ها در طی زندگی دچار تغییر میشن. اتفاق هایی براشون می افته که مهربون بودن یادشون میره.

یه سوال حالا این ماجرا رو در کدوم شبکه ی اجتماعی خواندید؟
پاسخ :
سلام 
ان شاء الله همیشه در همه مراحل زندگیتون سلامت و موفق باشید 
بحث نامهربونی نیست ، یه آدم نامهربون میتونه حسود نباشه یا بخیل نباشه ، موضوع نفرین های ناجور هست ، سوژه مطرح شده نظرشون اینکه جون من ندارم باید دخترعموم بره زیر ۱۸ چرخ !!!!! آیا این از نگاه شما نامهربونی یا بخیل بودن و حسادت ، اینطور آدما هیچ وقت پیشرفت نمی کنند چون همیشه یه گوشه نشستند و هیچ تکونی به خودشون نمیدن که شبیه اون آدمایی بشن که بهشون حسادت می کنند ، هر کسی به اندازه لیاقتش زندگی می سازه 
سید.ق.م
۲۰ مهر ۱۹:۱۸
سلام
حسادت هیچوقت آدمو پیشرفت نمیده بلکه غبطه خوردن هستش که میتونه در آدم انگیزه ایجاد کنه

ممکنه قضیه تونیک یه شوخی بوده باشه و طرف خیلی دیگه چون حساسه به منزله تمسخر گرفته باشه البته خدا بهتر میدونه
پاسخ :
سلام 
بله منم منظورم همینه 


نه اون دل شکستنه ، من هرگز از کار دخترعموش دفاع نمی کنم ، دلم برای سوژه سوخت ، هر کسی هر چیزی رو نمی تونه ببخشه ، مگر اینکه دلش مهربون باشه ، کی خدا داند؟ من هرگز نمی بخشم کسی تو جمع مسخره م کنه ، دلم بشکنه به خدا واگذارش می کنم 
...
۲۰ مهر ۱۹:۳۵
ب قول خودتون خدا جای حق نشسته و هر نفرینی هم در حق دیگری درگیر نیست
بازم میگم کار حسادت اون خانم رو تایید نمیکنم ولی خب ذهن ایشون پر از افکار منفی و نفرت هستش و این هیجان منفی بالاخره باید تخلیه بشه میتونست ب جای عمومی کردن افکار منفیش جایی یاداشت میکرد ک فقط خودش میخوندش و بعد اون برگه رو پاره میکرد یا می سوزوندش. این کار باعث تخلیه هیجان منفیش میشد و خودش رو در معرض قضاوت های دیگران قرار نمیداد
خب ایشون حتما افرادی با وضع اقتصادی در حد دختر عموش برخورد کرده چرا فقط دختر عموش نفرین کرده چرا نگفته هر کسی ک پولدارتر از من هست بره زیر ۱۸ چرخ یا هر کسی ک اون ماشینی ک من آرزوش دارم رو داره ولی من از داشتنش محروم هستم بره زیر ۱۸ چرخ میتونست همه رو خطاب قرار بده اگه ب قول شما قلبش سیاه بود همین که فقط دختر عموش خطاب قرار داده یعنی ن از پول دختر عموش بلکه از حقارت و شکستن غرورش این رفتار نشات گرفته و این دلیلی بر سیاه بودن قلب نیست
من میگم زود ب سیاه بودن قلب و بد بودن آدما قضاوت نکنیم (و البته این حرفم ب معنای اعتماد کردن ساده لوحانه هم نیست )
پاسخ :
بله 
می گفت خواهر ندارم باهاش صحبت کنم و اومدم اینجا درد و دل کنم ولی همه بهش پرخاش کردند این تنها موردش نبود اون حتی از مادربزرگش هم متنفر بود و لعنتش می کرد ، پشت سر پدربزرگش و مادربزرگش حرفای غیر قابل باوری می زد که قابل گفتن نیست ولی تو پست بهش اشاره کردم ، نمیگم قلبش سیاه مطلق بود نه ولی .... 
ایشون کلأ با ثروتمندها مشگل داشتند ، هر کسی که حسادتش رو بر می انگیزد ، خودش هم به این خصلت بدش باها و بارها اعتراف کرده بود ، نمیدونم تا چه حد از تنفر باید رسیده باشی که نفرین بد کنی اونم چه نفرینی ، منم یه نغر و هرگز نمی بخشم ولی هنوز که هنوزه لب به شکوه و شکایت و نفرین باز نکردم ، ابتدای پست هم گفتم بعضی چیزا رو می خونم هنگ می کنم ،این هم از اون موردها بود 
اما تصمیم گرفتم دیگه اون مسائل رو اینجا ننویسم 
شاهین ام
۲۰ مهر ۱۹:۳۶
کاملا صحیح
پاسخ :
خوش اومدین :-) 
ممنون 
علیـ ــر ضــا
۲۰ مهر ۲۰:۲۰
این حال لجن همیشگیه بعضی اشخاص هست که بوی گندش همه جا سرایت کرده
پاسخ :
منظورتون کیه ؟ من ؟ 
علیـ ــر ضــا
۲۰ مهر ۲۰:۵۹
😐
با شومی که نبودم
...
۲۰ مهر ۲۱:۳۲
چرا ننوسید¡¡¡¡¡
شما ک قلمتون ب این زیبایی هست و بیان خوبی دارید از همه نوع موضوعی ک ب ذهنتون میرسه و میتونه مفید باشه برای خوانندگان وب تون دریغ نکنید
این پست هم واقعا خوب جز اون کلمه ای ک برای ایشون بکار بردید(قلب سیاهش برداشت و برد) نمیدونم من یکم دلم گرفت برا حال آشفته این خانم و قضاوت هایی ک ب خاطر این رفتارش نادرستش ممکنه بشه...
ان شالله دلش آروم شه
ممنون از پست های خوبتون
موفق باشید
پاسخ :
آخه احساس می کنم خوب نمی تونم بیان کنم و سوء تفاهم میشه 
مرسی از لطفتون 
چشم می نویسم درباره اون عبارت هم باید بگم که من در کمال ادب براشون کامنت گذاشتم به من گفت هری و کلی به کاربرای دیگه توپید و توهین کرد ، حسلبی دعوا شد ، چون طرف اونو نگرفتند ، دوست داشت مثلأ بگیم نه نگو ۱۸ چرخ بگو الهی سگ بگیرتشون تیکه تیکه شن و بهش تز نفرین بگیم ، متأسفانه اکثر آدم ها جنبه حرف حق رو ندارند اگر طرف اونا رو بگیری دوستت دارند ولی اگر طرف حق رو بگیری فحش میدن ، من نفرین رو نمی پسندم خیلیای دیگه هم همین طورند 
ولی قضیه تونیک رو حق میدم بهش دلش بشکنه اما برای ثروتمند بودن نه ، کسی حق نداره نفرین کنه 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان