حد و حدودها در دوران آشنایی پیش از عقد

توجه : مطالبی که در رابطه با ازدواج می نویسم نظرات خودم هست و از جایی کپی نکردم پس توقع بی نقص بودن نکنید 

 از اسم دوران مشخص است ، دورانی است که باید دختر و پسر به هم پیام و تماس بگیرند ، ولی بهتر است که بیشتر پسر به دختر زنگ بزند و پیام بدهد ، من اینگونه می پسندم ، در دوران آشنایی نباید هیچ گونه وابستگی صورت بگیر مخصوصأ در دختران چرا که تصمیم گیرنده نهایی دختر است و به دلیل فطرت ذاتی دختران ، دختران زودتر درگیر احساسات می شوند و ممکن است آینده خود و پسر را نابود کنند ، فراموش نکنید قرار نیست هر آشنایی به نتیجه برسد ، پس احساسات خود را کنترل کنید ، ابراز علاقه از طرف هر دو  ممنوع است ، چون اگر به نتایج خوبی برسند وقت بسیار است ، موارد هشدار دهنده در دوران آشنایی : پسر بخواهد دست دختر را بگیرد ، تکرار جملات خب ما میخوایم با هم ازدواج کنیم ، تو با من سردی ، پیام های جنسی مانند بوس بده ، بیا بغلم و ... هشدار دهنده ست درست است پیام است ولی نگران کننده ست پسری که قصدش ازدواج باشد هوسش را کنار می گذارد ، برقراری رابطه جنسی حتی در دوران صیغه ممنوع است ، بنده با صیغه هم مخالف هستم ، اما اگر صیغه هم کردید اصلأ نگذارید بحث به راه های باریک برسد 

موفق باشید 

Maryam
😂😘زهـــღـــرا 😊😍
۰۵ آذر ۱۴:۴۶
بابا میخوان ازدواج کنن صیغه دیگه چ صیغه ایه خخخخخ
منم باهات موافقم :)
پاسخ :
منم از صیغه خیلی بدم میاد ولی خب خیلیا بنا به دلایل خودشون صیغه می کنند ،‌خب هر کی یه جوره ، مهم احترام قائل شدن برای افکار بقیه ست 
سید.ق.م
۰۶ آذر ۰۱:۱۰
سلام
اون صیغه چن روزه واسه ی محرم شدنه تا روز عقد که بضی از خونواده های مذهبی به اون قائلن وگرنه خیلیا چون همه چی تموم شده حتی دوران نامزدی رو هم نه تنها صیغه بلکه عقدم نمیکنن تا بخوان عروسی کنن و البته چون نهایی شده و همه چی تموم شده عیبی نداره اما اگه یهویی از هم جدا بشن بده و بدتر اونه که دختره باکره دیگه نباشه
به هر حال در دوره ی امروزی دیگه خیلی از تفکرات قدیمی از بین رفته حالا چه خوبش چه بدش و بازم واسه ی دخترایی که باکرگیشونو از دس دادن جای غمی نیس چون ممکنه حتی یه پسر مجرد بیاد بگیردشون...
پاسخ :
سلام 
دوره آشنایی پیش از عقد منظورمه ، والا بعضیا به آشنایی میگن صیغه ، در هر صورت من با صیغه مخالفم ، چون زمونه خراب شده نسبت به دخترا ، متوجهی که چی میگم ؟ 
خب از لحاظ باکره گی بله هنوز هستند کسانی که روی رابطه جنسی نداشتن در دوران عقد پا فشاری می کنند ولی خب به لحاظ قانونی زمانی که زن و شوهر رسمی باشند عدم باکره گی مسئله ای نیست چون حتی می تونند عروسی هم نگیرند و برن زندگیشونو شروع کنند مهم عقد که عقد هستند ،عروسی تشریفاتی که اضافه شده ، این ترس و هول  و ولایی هم که از عقد نبودن میاد فقط به خاطر افکار پوسیده ای چون باکره گی هست ، میگن عقد باشند هر اتفاقی افتاد افتاد دیگه زن و شوهر باشند ، اما مخالفت من با صیغه صفتی که به دختر زده میشه ، میگن دختر فلانی می شناسی اون یکی هم میگه آهان اون دختر صیغه ای ، تموم اعتماد به نفس و شخصیت اون دختر از بین میره فقط با همین کلمه صیغه ایه ، متأسفانه قانون واسه مردا آزاد گرفته ، زن صیغه کنه میشه زن صیغه ای ، کافیه دختر باکره نباشه ، خاله زنک  ها بشینند سبزی پاک کنند و وراجی کنند ، تازه دختری که به صرف آشنایی صیغه شه محرم میشه به پسره دیگه داستان پیش میاد ، نمیدونم چقدر در جریان اتفاقات هستی ولی دختری می گفت که در دوره آشنایی پسره تو پیام گفته بیا بغلم !!!!!!! حالا فکر کن اینا صیغه بودند چه اتفاقی میفتاد ، من جای دختره بودم چنااااااان آبرویی از پسره می بردم که کل ایل و طایفه ش فامیلیشونو عوض کنند 
سید.ق.م
۰۶ آذر ۰۱:۱۲
دوران پیش از عقد دقیقا منظورت چیه؟
ینی همه چی تموم شده و فقط باید عقد کنن؟
پاسخ :
نه سید 
دوران پیش از عقد یعنی دوره آشنایی بدون محرمیت یا محرمیت 
در ازدواج سنتی بهش میگم آشنایی 
در ازدواج مدرن دوستی بهش میگم 
پسر اگر عاشق باشه هوسشو میزاره کنار 
سید.ق.م
۰۶ آذر ۲۱:۱۹
سلام
ینی در دوره ی آشنایی محرمیتم ممکنه وجود داشته باشه؟!
چطور هنوز هیچی تموم نشده اما میتونن محرمم باشن؟!
پاسخ :
سلام 
تو کامنت قبلیت گفتی دیگه ممکن بعضیا صیغه کنند 
تا قبل از که چیزی معلوم نیست 
مهرزاد
۰۷ آذر ۲۰:۵۳
سلام. صیغه بدون تماس جنسی؟؟؟؟؟؟
منظورت صیغه اول هست یعنی دختر دیگه؟ زن که باید تماس جنسی داشته باشه
منظورم کسایی که ازدواج کردن طلاق گرفتن صیغه میشن هست.دلیل صیغه رفع نیازهای جنسی هست .ببخشید من نمیگم صیغه کنم.منظورم خودم نیستم هدف از صیغه رو گفتم.جسارت نشه و برداشت بد نشه یکبار.من خودم معتقد به وفاداری به یک همسر دائمی هستم.موفق باشید.
پاسخ :
سلام 
نه بابا واسه ازدواج دائم ، دختر و پسر ، واسه کارای دیگه نه 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان