حواست باشه ، چی داری میگی؟‌


سلام 

زبان .... تا به حال به قدرت زبان تان فکر کردید ؟ یه ماهیچه ساده ست اما به ظاهر ، چنان قدرتی داره که گریدر هپکو پیشش لنگ میندازه و همین زبان میزان عقل و شعور یک فرد چند ساله رو نشون میده ، تفکر و دنیاش و ....

پارسال بیمارستان بستری بودم هم تختی من یه خانم جوانی بودند که میخواستند بینی شونو عمل زیبایی انجام بدن مادرشون که مویی سپید کرده بودند مراقب شون بودند 

سر حرف رو با ما باز کردند که این دخترم که میخواد بینی شو عمل کنه دوتا دختر داره به اسم باران و ستاره رو به من کرد و گفت دختر خوشگلم اسم تو چیه ؟ منم گفتم مریم در حالی که بهم نگاه می کرد گفت مریم ها بلا کش و مصیبت کش هستند تو اطراف من هر چی مریم بوده مصیبت ها کشیده !!! 

چی میتونستم بگم ؟ موهای سفیدش رو چیکار می کردم ؟ خط قرمزم نسبت به احترام به بزرگتر چی کار می کردم ؟‌

اگر این چیزا نبود دستم باز بود که جوابش رو بدم بگم خانم عزیز حرفایی که زدید عقل و درایت و سرنوشت رو نقض می کنه اگر بخوایم طبق فرمایش شما به جهان و خرد نگاه کنیم که آمار طلاق و اعتیاد و بدبختی صفر بود و دنیا گلستون بود چون هیچ کسی اسمش مریم نبود که بدبخت و بیچاره بشه !!! اون موقع عقل و خرد به چه درد آدم میخورد ؟‌ به سادگی میشد زندگی کرد فقط به این نکته توجه کنیم و باقیش حل باشه ، حرفایی که شما زدید مثل سر خوردن روی روغن ماشین هست و بعد بری بیمارستان بگی چون اسمم مریم بود پام شکستا اگر رویا بودم قطعا پام نمیشکست !!!! پس هوش محیطی و سر به هوا نبودن جاش کجای زندگی مون بود ؟ نمیشه کورمال کورمال دنبال یه سرنوشت خوب رفت مریم های اطراف شما درست انتخاب نکردند دلیل بر اسم شون نیست علت های دیگه ای وجود داشته ، بدبخت و بیچارگی هامون رو توجیه نکنیم توجیه کردن فایده ای نداره 

من فکر می کنم اگر انسان ها در حین صحبت کردن در ذهن خود بگویند حواست هست ، چی داری میگی ؟ به کل تعریف جو گیر شدن از ذهن مردم پاک می شد و دیگر کسی از جوگیر شده استفاده نمی کرد 




Maryam
جناب قدح
۰۸ اسفند ۱۴:۰۴
علیک سلام مریم بانو :)
پاسخ :
سلام از ماست جناب 
جناب قدح
۰۸ اسفند ۱۴:۰۵
میگفتی تو شهر ما مریم ها فرشته های بی بال هستن ...
پاسخ :
:-))) آخه آدم نباید همه چیز و بگه که 
محسن رحمانی
۰۸ اسفند ۱۴:۰۷
:)
پاسخ :
حق مطلب فراموش نشه 
:-)
جناب قدح
۰۸ اسفند ۱۴:۰۷
بله حواسم نبود که مریم خانم (یعنی سرکارعالی) خیلی متواضع هستین ...

بله همه چیز رو نباید گفت !
پاسخ :
می بینی تروخدا از گردن شکسته گی ما سوء استفاده می کنند 


جناب قدح
۰۸ اسفند ۱۴:۱۰
دور از جون گردنتون شکسته بود ؟
پاسخ :
نه بابا این یه اصطلاح 
جناب قدح
۰۸ اسفند ۱۴:۱۳
حالا کی از گردن شکستگی (یه اصطلاحه) سوءاستفاده کرده ؟
پاسخ :
همون خانم موردنظر 
اون روز هم که اون پست رو گذاشته بودم به خاطر این بود که یاد اون روز افتاده بودم ، نمیشه که همه چیز و گفت 
جناب قدح
۰۸ اسفند ۱۴:۱۶
پس درود بر همه فرشته های بدون بال :)

یاحق
پاسخ :
درود :-)))
حامد سپهر
۰۸ اسفند ۱۴:۴۱
ایشون احتمالا از این روانشناسی های اسم خوندن و باورشون شده چون چندتا نمونه اطرافشون دیدن
مثل یه جهانگرد میمونه که از کنار یه شهری رد میشه و دوتا آدم کور میبینه و تو سفرنامه ش مینویسه از شهری رد شدم که همه ی مردمش کور بودن
پاسخ :
دقیقا همین طوره 
لطیفه ریحانی
۰۸ اسفند ۱۵:۱۴
درود مریم عزیز
چقدر عالی کاملا درسته با همین ماهیچه سادس که دنیا میچرخه
از لحظه های تلخ و قشنگ گرفته تا ساست های بزرگ با همین زبون بوجود میاد
پاسخ :
درود بر شما لطیفه عزیزم ، خوش اومدید 
با همین زبان میشه خیلی دل ها رو خرید یا دل هایی رو شکست 
اگر کار با زبان رو بلد بودیم شاید دنیامون زیباتر بود ولی افسوس که .... 
Elham ...
۰۸ اسفند ۱۷:۰۷
اما به جاش من چندتایی دوست دارم که اسمشون مریم هست و به شدت هم دختران زیبا روی و با درایت و دوست داشتنی هستن:)

راستش از این قبیل انسان ها زیاده نمیدونم شاید گاهی خودمونم همچین خطاهایی میکنیم ولی قدرت این زبون لامصب واقعا از شمشیر برنده تره
نمیدونم من بودم چیکار میکردم شاید نمیتونستم حرف بزنم و فقط بغض میکردم:)
برای منم زیاد اتفاق افتاده
صرفا نه برای اسم برای خیلی چیز ها اگر کوچکتر باشن که خب پوستشون رو میکنم اما اگر بزرگ باشن فقط بغض میکنم:)
پاسخ :
ممنونم ، خب با همین زبون میشه سن عقلی طرف رو فهمید ، متوجه افکار متفاوت میشی اما خب به شرطی که حرفی بزنی که بشه تغییرش داد و حرفت اصلا خنده دار هم نباشه ، من اسمم مریم خب چیکار کنم ؟ بشینم بدبختی بیاد منو قورت بده ؟ پس عقل چی میشه ؟ حرفش خنده دار بود 
Elham ...
۰۸ اسفند ۱۸:۲۰
من اعتقادم اینه که تا وقتی که میشه با این زبون به هم انرژی مثبت داد حیفه در جهت تخریب هم استفاده کنیم:)

و کاملا موافقم که از روی زبون میشه سن عقلی رو فهمید
حرفشون واقعا مسخره بوده
و اینکه خب قدیمی تر ها کمی تا اندکی خرافه پرست هستن اما با این حال میشد جلوی زبونشون رو بگیرن و این حرف رو نزنن واقعا اصلا حرف درستی نبوده
پاسخ :
بله ولی خب کاش برای حفظ حرمت خودشون این اخلاق رو بزارند کنار من احترام نگهداشتم ولی این اطمینان وجود نداره که به کسی دیگه هم از این دست حرفا بزنه راجع به هر چیز دیگه ای با واکنش من رو به رو شه ، به هر حال آدما متفاوت هستند 
هــَمــٰزاٰد مـَـرگـــ... ...
۰۸ اسفند ۱۸:۵۹
راسشو بخای تنبلیم شد بخونمش بعد میخونم تجزیه تحلیل میکنم برات خخخ
پاسخ :
😣
هــَمــٰزاٰد مـَـرگـــ... ...
۰۸ اسفند ۱۹:۲۱
الهیییییی مریمی نالاحت نشو خو عشخممم
پاسخ :
باشه 
میثم ر...ی
۰۸ اسفند ۱۹:۲۴
زبان عضو عجیبیه
پاسخ :
بله هم میتونه بسازه هم میتونه تخریب کنه 
fatemeh 0098
۰۸ اسفند ۲۰:۱۴
مث همیشه عالی👍
پاسخ :
مرسی از همراهی همیشه گیت 
..جهان ..
۰۸ اسفند ۲۱:۱۱
سلام
احسنت
قبل از صحبت کردن حد المقدور 3 ثانیه مکث و تفکر و سپس صحبت کردن خیلی ازمشکلات رو حل می کنه
پاسخ :
سلام 
اگر عنوان پست تو ذهن مون جاساز بشه قطعا جامعه مون مثل بخش دوم فرمایشات متین شما میشه 
علیـ ــر ضــا
۰۸ اسفند ۲۲:۰۵
زبان میتواند از یک سلاح بدتر و از هزاران ابزار کارآمد تر باشد
بستگی به استفاده داره
پاسخ :
بله درست ، مهم استفاده ست که به جا و درست باشه 
رها
۰۹ اسفند ۰۶:۲۸
خب عزیزه دلم تو نباید ناراحت میشدی،،اصولا قدیمیا عادت دارن تعمیم میدن چیزای مشابه و به هم..هیچ جا نیومده مریم ها مصییت کشیدند..میتونم حس اون لحظتو درک کنم ولی خب ریلکس باش عزیزم...قدیمیا اکثرا درگیره خرافاتن..😃
پاسخ :
نه ناراحت نشدم اصلا ، آره درگیر خرافات هستند مثلا یه بار یکی میگفت اسم زینب هم سنگین به خاطر مصائبی که حضرت زینب کشیده !!!!! یعنی کسانی که اسم شون زینب هست بلاکشی کردند ؟!!!! هر چقدر هم ما آدم های معمولی مصیبت بکشیم اندازه مصیبت های حضرت زینب نیست
 
حوا ...
۰۹ اسفند ۰۹:۵۱
حکایتِ همون بیته که میگه:
دو گــوش و یـــک زبـان از آغــاز یعنی که دو بشنو و یکی بیش مگوی.
پاسخ :
من همان یک گفتن رو هم به سپیدی موهاش باختم 
سید.ق.م
۰۹ اسفند ۱۳:۲۷
سلام
عه رویا ایش منظورم اینه که مریم سخت نگیر خو هههه
حالا خوبه اولش گفته دختر خوشگلم دیگه بقیه ش مهم نیس ههههه
پاسخ :
سلام 
همه جور آدم هست دیگه اگر بخوایم سر هر چیزی ناراحت بشیم که به پنجاه سال نمی رسیم حرفش برام مهم نبود 
یاد پست شکلات های پیش از قتل افتادم 
سید.ق.م
۰۹ اسفند ۱۳:۳۰
حضرت علی میگه: «زبان عاقل پشت قلب(عقل) او قرار دارد در حالى که قلب(عقل) احمق پشت زبان اوست»
ینی عاقل ابتدا فکر میکنه بعد حرف میزنه و احمق ابتدا حرف میزنه بعد فکر میکنه

اینو کلی گفتم و منظورم با اون زنه نبود
پاسخ :
درست 
سید.ق.م
۰۹ اسفند ۱۳:۳۲
جواب دادنش کار سختی نبود و بی احترامی نمیشد!
مثلا من بودم میگفتم نه خانوم این حرفا چیه مگه اسم آدم تعیین میکنه سرنوشتو اینا همه ش خرافاته...
پاسخ :
درست 
shab gard
۰۹ اسفند ۱۵:۱۸
یه چیزی هس به اسم خرافات که یه عده مردم بهش اعتقاد دارن هنو

اینم از هموناس
پاسخ :
به تعداد آدما طرز فکر وجود داره ما که نمیتونیم تو طرز فکر موردعلاقه اونا خودمونو جا کنیم ، بزار هر جوری که دوست دارند فکر کنند چیزی که واقعیت داره عقل 
دخی تهرونی😚😚
۰۹ اسفند ۱۵:۳۹
نظر من پس کو؟؟؟؟
پاسخ :
همه نظرات بلااستثناء تایید شدند 
دخی تهرونی😚😚
۰۹ اسفند ۱۶:۳۳
آخه ی نظر برای این پستتون دادم شاید رفته هرزنامه:(
پاسخ :
نه تو هرزنامه چیزی نبود ، کامنت ها رو مجدد بررسی می کنم اما تو سرچ اسم شما چیزی جز کامنت قبلی نیومد 
دخی تهرونی😚😚
۰۹ اسفند ۱۸:۴۵
عیب نداره
شاید ی لحطه نت قطع شده و نرسیده:)
پاسخ :
خب پست رو از دوباره بخونید و نظر بزارید 
مهرزاد
۰۹ اسفند ۲۰:۱۸
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
همیشه کسی که ناله می کنه

مظلوم نیست

گرگم وقتی زوزه می کشه

برای دریدنه؛ نه کمک کردن
===================
سلام .وقت بخیر
اسمتو بذار ************* ****بذار راحت شی خو
پاسخ :
سلام وقت شما هم بخیر 
شما هم با این جمله های سنگینت :-) 
اسم نیارید اینجا وبلاگ عمومیه 
نخیر من اسمم رو خیلی دوست دارم 😣

علیرضا قاسمی نژاد
۰۹ اسفند ۲۰:۵۰
سلام مریم خانم
.. گاهی این زبان معجزه میکنه من باور دارم اعتقاد دارم زبان ادمی زندگی رو عوض میکنه و ما باید حواسمون باشه
من سه تا داداش بزرگتر از خودم دارم و گاهی وقتها تو جمع خانوادگی و بین دوستان حرف سربازی میشد من همیشه میگفتم من چرا باید برم سربازی وقتی که سه تا داداشم خدمت کردند؟ همین حرفم همیشه رو زبانم بود که لزومی نداره فرزند چهارم بره سربازی وقتی سه تا داداش خدمت کردند..
تا اینکه سال 1389 دانشجو بودم و شنیدم اعلام کردند معافیت سه برادری .. سه فرزند خدمت کنند چهارمی سربازی نیازی نیست بره ... واقعا این زبان زندگی رو تغییر میده
پاسخ :
سلام جناب قاسمی نژاد 
همین طوره فرمایش شما متین ، منظور من افرادی بود که جز جوگیرها هستند که فقط میخوان حرفی بزنند حتی بدون فکر ، آدما نیاز به هم فکری داشته باشند سوال می پرسند من نظر ایشون رو نخواسته بودم 
وای حس شما رو درک می کنم چه سورپرایزی :-))) حدس می زنم سال ۸۹ رو بهترین سال زندگی و معافیت سربازی رو بهترین سورپرایز زندگی تون یاد می کنید ، درست ؟‌
هــَمــٰزاٰد مـَـرگـــ... ...
۰۹ اسفند ۲۱:۰۰
خوندمش مریم گلی

خخخ عجبب ذهنیتی!!!اولین باره میشنوم

اسمت خیعلی هم عاااولیع و اون بستگی ب لیاقت وعرضه ی طرف داره ک زندگیشو از مصیبتا دور نگه داره

پ تو بااسمت عشقوحالتو بکن عخشممم
پاسخ :
برام عجیب بود ، انگشت های دست شبیه هم نیستند اون وقت میخواد سرنوشت از روی اسم ها شبیه هم باشه ؟‌ حالا اینجا عقل و خرد هم فاکتور گرفتم 
بله من اسمم رو خیلی دوست دارم 
علیرضا قاسمی نژاد
۰۹ اسفند ۲۲:۳۵

اره واقعا حدستون درسته سال 1389 بهترین سال زندگی بود و بهترین سوپرایز احمدی نژاد خخخخخخخخخ
پاسخ :
ان شاء الله همه سال های عمرتون یکی از یکی زیباتر و پر سورپرایز باشه 
سید.ق.م
۰۹ اسفند ۲۲:۵۵
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با وجود اینکه اسم مریم واسه ی همه زیباس اما چون دارای مصائبی هس پیشنهاد مهرزادو واست تجویز میکنم ههههه
خودمم ***** * **** * **** رو پیشنهاد میدم، روشون فک کن هههههه

عه چه جالب منم سال نود معافیت سه برادره شدم اما فرقش اینه که یه سره نسبت به سربازی فوبیا داشتم و داشتم از بین میرفتم و پذیرفته بودم باید داغون بشم و برم اما نرفتم آخرش ههههه
پاسخ :
خخخخخخخخ اتفاقا دونه دونه دارم مصیبت هاشو می کشم واقعا باید برم سراغ تغییر 
اون اسمایی هم که گفتی قشنگه 
به سلامتی که به آرزوت رسیدی 
حمیدرضا وجدانی
۱۰ اسفند ۱۳:۰۵
سلام
تمام مشکلات و ناراحتی ها که بین همه ایجاد میشه بابت همین حواسمون نبودن ها است.یک چیزی رو میبینیم میشنویم یا از جایی کپی میکنم به دیگران انتقال میدیم.
کتاب کم میخونیم، ولی به جاش نظراتی می دهیم که معلوم نیست از کدوم معلومات سر چشمه میگیرن
پاسخ :
سلام 
 ای داغ دل از خرافه پرستی ، مردم ما میگن خدایا راضیم به رضای تو که همون سرنوشت میشه بعد خودشون میرن دنبال اینکه چیکار کنند خوشبخت بشن ؟ مثلا اسم بچه شونو مریم نزارن که خوشبخت بشه ، مردم عجیبی هستیم ! 
سید.ق.م
۱۰ اسفند ۱۴:۱۷
سلام
ایش توام همش منو سانسور کن هههه

به به عکس پروفایلتو به اسم زیبای مریم مزین کردی

عکس درباره ی وبتم که عالیه و حقیقت تلخیه اما خیلی قشنگه حرفش...
پاسخ :
سلام 
دلیلش رو گفتم بهت دیگه 
بله نام زیبای مریم همچون الماس بر قله ی نام ها می درخشد 
موافقم 
لیمو جیم
۱۰ اسفند ۲۰:۳۰
اون شکلات پیش از قتل


اگه دوست داشتی میتونی خودت پستهای خوبتو برامون بفرستی :-)که ما برنداریم
پاسخ :
http://doshize.blog.ir/1396/04/21#section

http://doshize.blog.ir/1396/05/30#comments

http://doshize.blog.ir/1396/05/11-1#comments

http://doshize.blog.ir/1396/04/20#comments

http://doshize.blog.ir/1395/12/26#comments
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان