چرا حیوان آزاری می کنیم ؟



سلام 

تا به حال مواردی از حیوان آزاری دیدید ؟ واکنش شما چه بود ؟ فکر می کنید ریشه خشونت و حیوان آزاری در چیست ؟ 

هر کسی کودکی اش را مرور کند به یاد می آورد که مادرش برایش انواع و اقسام حیوانات را می خریده و او خرابکاری هایی انجام داده است ، چرا ؟ ریشه این حیوان آزاری دقیقا دوران کودکی است ، کودک دست مادرش را مقابل ماهی قرمز ها می کشد که ماهی میخوام ! مادر هم یک یا دو ماهی قرمز برای او می خرد ، چرا ؟ چون ساکت شود و اعصابش بهم نریزد و راحت خریدش را انجام دهد ، حالا بچه هیچ تعریفی از ماهی ندارد و نمیداند که از آب زیاد بیرون باشه می میرد و می گیرد در دستش و او را فشار میدهد و می میرد !!!! به همین سادگی ! مادر و پدر کودک هم می بینند و به او چیزی نمی گویند که مثلا طبق تربیت مدرن رفتار کنند نه به تنبیه کودک گفته باشند اما به این نکته مهم توجه نمی کنند که چرا کودک آن را بیرون آورده و فشار داده ؟ از چه چیزی عصبی بوده است ؟ از تنهایی یا بی توجهی والدین ؟ وقتی از بعد تربیتی و خانوادگی فاکتور بگیریم می رسیم به حیوان آزاری ، حیوان آزارها حاصل تربیت والدینی هستند که وقت کافی برای فرزندشان نگذاشتند تا برایش از حیوانات و نحوه زندگی و شرایط زندگیشان بگویند و وقتی کودکی بال های پرنده ای را سنجاق قفلی می زند یا با کارد شکم ماهی قرمز را باز می کند و پنهانش می کند وقتی آن را پیدا می کنند و لبخند می زنند که ببین ناقلا چی کار کرده جرأت نداشته بهمون بگه ، خوشحال نشید و با لبخند حیوان بی جان را سطل زباله نیندازید و با لبخند درباره کار اشتباهش صحبت نکنید ، تا زمانی که درباره حیوانات به او اطلاعاتی نداده اید برایش هیچ حیوانی را نخرید ، حواستان به او باشد و اگر دیدید قصد آزار رساندن به حیوان را دارد دعوایش کنید نترسید طوری نمی شود کمی گریه می کند و آرام می شود فایده این کار این است که جان حیوانی را نجات داده اید و خدا از شما راضی می شود و از خشونت او در آینده جلوگیری کردید او می فهمد که وقتی عصبانی است باید خشمش را کنترل کند 

حیوان آزاری از کودکی نشانه خوبی نیست نگویید بچه ست خدا برایش گناه نمی نویسد ، کار خطا نکردنی که بخواهد به خاطر ترس از گناه و جهنم باشد دوزار هم نمی ارزد دوران کودکی طلایی ترین دوران زندگی یک انسان است آن را با بچه ست نمی فهمد توجبه نکنیم 

برای دیدن نمونه های حیوان آزاری به کامنت های این پست مراجعه کنید 

Maryam
آقای m.r
۲۳ اسفند ۲۰:۱۸
شکلک [خیلی خیلی ناراحتی]
پاسخ :
:-(((
جناب قدح
۲۳ اسفند ۲۰:۴۳
سلام :)
چه بگوییم مریم بانو ؟
پاسخ :
سلام‌
نکته غم انگیز اینجاست که چیزی نمیگیم چون فکر می کنیم نمیتونیم 
shab gard
۲۳ اسفند ۲۱:۰۸
بخوام اعتراف کنم تا 3 -4 سال گذشته خیلی حیوان ازار بودم :(
الان که بش فک میکنم کار درستی نبود از این به بعدم سعی میکنم تا حد امکان انجام ندهم
پاسخ :
😡
دختری از جنس آرامِش :)
۲۳ اسفند ۲۱:۲۲
تحتِ تاثیر متن تصویر :(
پاسخ :
یعنی این زیباترین عکسی بود که میتونستم ببینم ، چشاش دیوونه کننده ست 
Elham ...
۲۴ اسفند ۰۲:۱۰
ینی من سکوت میکنم:(
من فوبیای حیوون دارم شدیدا
اصلا یه نفرت خاصی که حتی گوشت و محصولات حیوانی هم خیلی خیلی خیلی کم میخورم ولی خب یه چند باری منم حیوون ازاری داشتم به خاطر ترسم:((((
پاسخ :

چرا ؟ از چه نوع حیوانی می ترسید ؟ خزنده ، درنده ، چرنده ؟ 
یعنی جز اون دسته از دوستان هستید که فقط سبزیجات مصرف می کنند ؟ 
من عاشق حیوانات هستم ‌ولی کوشت خوار هستم ، من حتی از صحنه ذبح گوسفند فراریم گریه م می گیره به خاطر همین در چنین مواقعی یا پشتمو می کنم یا دور میشم ، دیشب هم یه فایتر خریدم و یک کاسکو هم دارم 

علی اسفندیاری
۲۴ اسفند ۰۷:۰۷
حیوون آزاری میکنند چون قدرت این کار رو دارند
کسانی که منطق توی ذهن شون نمیره و هرکاری دلشون بخواد انجام میدند
اینها همونهایی هستند که آدم ضعیف تر هم گیر میارند دستش میاندازند اونو مسخره میکنند تازه کلی هم ازین کار لذت میبرند چون بهشون حس بزرگی میده و احساس میکنند خیلی قدرت دارند و هرکار که میخوان میتونن بکنن و هیچ کس نمیتونه جلو شونو بگیره
پاسخ :
قدرت در برابر قدرت نه قدر در برابر یک بی دفاع ، اون حس قدرت کاذب و تلقین اطرافیان 
بله کاملا درست می گید ، تو سر ضعیف ها می زنند و این ناجوانمردانه ست 
Elham ...
۲۴ اسفند ۰۹:۳۰
نه من از همه نوع حیوون میترسم فرقی نداره چی باشه
بله تقریبا میشه گفت گیاهخوارم چی بخوره تو سرم حالم خوب نباشه گوشت بخورم😅
ولی خب در کل حیوونا حضورشون هرجایی اذیتم میکنه:((
پاسخ :
علت خاصی داره ، احتمالا مربوط به دوران کودکی تون میشه ، خاطره ی بدی دارید ، متاسفانه بعضی ها یه کارایی می کنند که اسمشو شوخی میزارند مثلا کسی که از مرغ میترسه رو مرغ میندارند رو پاش همین باعث میشه که فرد بزرگ بشه ترسش شدت پیدا می کنه و میشه یک فوبیا 
تا به حال تلاشی کردید که به ترس تون غلبه کنید ؟‌
جناب دچار
۲۴ اسفند ۱۰:۰۰
نکته جالبی گفتی
گوش کردن به حرف بچه
یعنی پاک کردن صورت مسئله !
پاسخ :
بله ، همش میگیم بچه ست ، بچه ست چیزی نگیم همین جوری بزرگ میشه در آینده حیوان آزاری می کنه بعد به جرم حیوان آزاری میفته زندان 
اگر بچه تو دوست داری جلوشو بگیر 
در طی سال چقدر حیوان آزار و شکارچی می گیرند اینا حاصل تربیت همون پدر و مادرای به ظاهر مدرن هستند که میگن بچه رو دعوا کنی سر خورده میشه 
Elham ...
۲۴ اسفند ۱۱:۳۵
اره یادمه جایی که میرفتیم مهمونی و رفت و امد داشتیم اکواریوم داشتن بعد من میگفتم میترسم دستمو گرفت تا ته کرد تو اکواریوم ولی خب خیلی از این شوخی ها داشتن نه فقط اونا که خیلی های دیگه
خلاصه داستانی هستش
نه تا حالا سعی به غلبه نکردم
پاسخ :
متاسفانه خیلیا کارای اشتباهی انجام میدن و روش اسم شوخی میزارند و  بعدها ضرر رو اون طفل معصوم می کشه 
مثلا خواسته به شما کمک کنه که نترسید ولی خب 
سید.ق.م
۲۴ اسفند ۱۵:۲۵
سلام
از حیوونا خوشم نمیاد اما حیوون آزار نیستم
یه بار کوچیک بودم داداشم که سه سال ازم بزرگتره یه جوجه از این زرد کوچولوها داشتیم که مرده بودو انداخت پیشم گفتش سرشو بکن، من هر کاری کردم دلشو نداشتم چنین کاری بکنم حتی بهم وعده ی پول داد که خیلی تحریک برانگیز بود اما گفتم نمیتونم چنین کاری بکنم... هههه
پاسخ :
سلام 
آفرین از این کارت خوشم میاد همین که از حیوونی خوشت نمیاد هم در پی آزار حیوونی هم نیستی 
😥 
Va hid
۲۴ اسفند ۱۶:۲۰
سلام
ممنون بابت پست خوبتون مریم خانم

بله یکی از علت اون همین کودکیه که اموزش درست داده نمیشه و این موضوع درش نهادینه میشه ولی نمیشه گفت فقط اینه
اخه من موندم تو ذهن اینها چی میگذره

بعضی وقت ها که کشتن و آزار و اذیت این زبون بسته ها جوریه انگار یه روانی با حالت داعش گونه داره این جنایت رو میکنه

فقر فرهنگی تو این کشور موج میزنه

تازه از این هم بگذرم احمق ها و ادمهای پستی که گونه های نادر حیوانی رو هم تو این کشور میکشند و بهش افتخار می کنند
کشور متمدن ما!!!

دلتون شاد
پاسخ :
سلام 
خواهش می کنم ، این دومین پست که درباره حیوان آزاری نوشتم 
چند وقت پیش مستندی پخش شد که مربوط به کاسکو بود ، خانم می گفت که یه منطقه ای رو درست کردند مخصوص حیوانات بی سرپرست اگر حیوانی رو ببینیم که صاحب نداره تماس می گیریم و خودشون میان می برند یه نمونه شو نشون داد ، طرف خونه ش توسط بانک مصادره شده بود این خانم صدای کاسکو شنیده بوده و پیگیری می کنه که کسی اینجا زندگی می کنه یا نه ؟ احساس خطر کرده که ممکن این پرنده گرسنه بمونه و بمیره به محض اینکه فهمیده این خونه بی سکنه ست زنگ زده به اون مرکز و میان می برند
چقدر ما تو خیابون و کوچه ها گربه و سگ ولگرد داریم ؟ کی به فکرشونه ؟ به فکرشون که نیستیم هیچ در پی آزارشون و یا نابودی شون با توجیه حیوون جاش تو کوچه و خیابون نیست می کشیم 

حمیدرضا وجدانی
۲۴ اسفند ۱۶:۳۴
سلام
واقعا ناراحت کننده دیدن و حتی شنیدن اینکه فلانی حیوانی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.در فضای مجازی خیلی از این صحنه ها دیده شده و می شود و یک جور عادی شده برای همه و فقط تاسف خوردن شده کارمون.
التماس دعای فرج
یا علی مدد
پاسخ :
سلام 
بله روح آدم شکنجه میشه ، شبکه های مجازی هم شده تریبون مرسده ملک شاهی ها 
ما که حیوان آزاری نمی کنیم هشت مون گرو نه مونه وای به حال حیوان آزارها که عقوبت الهی پشت سرشون هست ، خدا ازشون نگذره که نمی گذره هم 
علی یارتون باشه 
روزالی پیرسون
۲۴ اسفند ۲۰:۰۴
واقعا؟؟؟؟؟!!!!
ناراحت کنندس
پاسخ :
خب این یکی از راه هاش هست دوست عزیز ولی خب همون جور که تو پست گفتم کودکی دوران طلایی زندگی هر آدمی هست ، نباید شوخی گرفت و با بچه ست ، بچه ست نباید توجیه کنیم 
مگه ما به زبان مادری مون در سن ۲۰ سالگی مسلط شدیم ؟
بله 😥 
محسن رحمانی
۲۴ اسفند ۲۱:۲۸
هیچ وقت نباید حیوانات رو اذیت کنیم وآزار بدیم کار درستی نیست .
پاسخ :
آفرین ، باید فرهنگ سازی بشه 
سید.ق.م
۲۴ اسفند ۲۲:۵۷
میگم خوشم نمیاد ینی اینکه به سه دسته تقسیم میشه:
1-بضیاشون چندش آورن مثه سوسک و مارمولک و...
2-بضیاشون ترسناکن مثه مار و خرس و گرگ و...
3-بضیاشون واسم تفاوتی نمیکنه مثه مرغ و خروس و گوسفند البته در مورد شکم تفاوت میکنه ههههه

اما زیباییهاشونو انکار نمیکنم مثه خیلی از حیوانات دریایی یا پرنده ها و حتی خزندگان و درندگانی که واقعاخوشگلن اما ترسناکن هههه
پاسخ :
۱: اون که بله ، منظور از حیوان آزاری تو طبیعت هست 
۲ : حیوان مورد علاقه من گرگ هست ‌، از سگ نمی ترسم اصلا 
۳ : خب اینا چرندگان اهلی هستند اما باید مراقب خروس بود 



قبول داری خلقت تو چشای حیوانات درنده اما زیباست ؟ 

سید.ق.م
۲۵ اسفند ۱۴:۰۶
گرگ؟ زیاد لطیف به نظز نمیرسی[وحشت]
من انگار لطیفترم ههههه

آدم هر چقد معنویتش بزرگتر و قویتر باشه از هیچ درنده ای در عالم نمیترسه، ان شاالله دلمون پر از نور معنویت و حقیقت باشه

هر چن درنده باشن اما زیباییهاشون قابل انکار نیس
پاسخ :
آره ،جدی میگم حیوون مورد علاقه م گرگ هست ،
منظورتو از معنویت متوجه نشدم 



چشااااااااااش دیوونه کننده ست ، یه بار باغ وحش بری و عمیق شی میفهمی گرگ زیباترین مخلوق خداست 
سید.ق.م
۲۵ اسفند ۱۴:۱۵
معنویت مشخصه دیگه!
معنویت تشکیل میشه از پاکی و دوری از گناهان و انجام واجبات و نیکی کردن و مهربونی و اخلاق و انسانیت و...
هر چقد بزرگتر باشی در اینا به معنای واقعی فقط از خدا میترسی ولاغیر...
پاسخ :
نه بابا در اون حد نیستم 
کاری به کار کسی ندارم ، سرم به زندگی خودم هست همین 
از خدا خیلی میترسم 
سید.ق.م
۲۵ اسفند ۱۴:۲۲
به صورت کلی گفتم اینو
پاسخ :
مرسی 
دلسوز
۱۶ آذر ۱۶:۵۸

دلم سوخت :( نگا کن چطوری داره نگا میکنه . اگر من بودم یهگونی گوشت برای سگ میبردم . اخه خیلی نازه

پاسخ :
سلام خوش آمدید به وبلاگ دنیای یک انسان چپ دست
فرهنگسازی در ارتباط با حقوق حیوانات و نشر انسانیت و وجدان هم حکم یک گونی گوشت رو داره 
در این ارتباط قلم بزنید 
سارا ملقب به عاشق حیوانات
۰۱ دی ۱۷:۳۵

واقعا انسان اشرف مخلوقاته؟؟؟؟ که اینجوری با حیوونا رفتار میکنه

من جونمو میدم واسه حیوونا تو باغمون 5 تا گربن خدا شاهده من ضعف میرفتم از گرسنگی ولی اول شکم اونارو سیر کردم

چندین بار از خودم گذشتم و به اون فرشته ها کمک کردم

میدونستین حتی کسایی که از توله کشا مثلا سگ تزئینی میخرن هم حیوون آزارن آخه چرا؟ این همه سگ بی پناه تو پناهگاه ریخته مامان بابام از نگهداری سگ خوششوو نمیاد منم صبر میکنم تا بزرگ شم و یکی از فرشته های پناهگاه و به سرپرستی بگیرم

ببخشید پر حرفی کردم کلا هرکی با من صحبت میکنه میفمه که

توهین به حیوانات=جر خوردن

پاسخ :
سلام عزیزم ساراجان🤩خوش اومدی به وبلاگ دنیای یک انسان چپ دست
بابت تأخیر در تائید کامنت پرمحتواتون پوزش 
دچار آنفولانزای وحشتناکی شده بودم 
میدونی چیه؟ به ما هیچ تعریفی از شرف و انسانیت و وجدان در هیچ کجا ارائه نشده وگرنه الان وضعیتمون این نبود
همین مثالی که شما فرمودین بسیار به جا و زیبا بود 
حیوان آزاری فقط به جنایت در برابر حقوق حیوان نیست همین توله کشی ها هم جنایت و ظلمه 
توله سگ ها نیاز به حمایت مادر دارند هم از نظر شیر و هم از نظر حمایت و محبت 
گناه داره به خدا
من عاشق حیوانات هستم و تو خیابون به سگ ها و گربه های گرسنه غذا میدادم نه اینکه حامی حیوانات باشم ها نه ولی اگر حیوونی رو سر راهم ببینم بهش غذا میدم 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان