لطفا رسم و رسومات بیخود رو بریزید دور


سلام 

یکی از مجموعه رسم های بیخود رایج ، نگهداشتن ریش و سیبیل و پشم و پیله ست برای ادای احترام به متوفی ، چند روز دارم به این فکر می کنم تا یه رابطه ای بین آرایشگاه های هول هولکی و نگهداشتن ریش و سیبیل و پاچه بزی شدن ابروها بعد از فوت متوفی پیدا کنم ، این چه نوع احترام گذاشتنیه ؟ که به جای اینکه بریم عیادت متوفی در چند روز پیش از مرگش پاشیم بریم سلمونی و آرایشگاه !!!! بهتر نیست که به جای این کارا بریم عیادت متوفی تا وقتی که زنده ست ؟ نگهداشتن ریش و سیبیل و ابروهای گره زده به پشت لب چه سودی برای اون بنده ی خدا داره ؟ گناهی از روی دوشش برداشته میشه یا ثوابی به پاش نوشته میشه ؟‌ نگهداشتن ریش و سیبیل فقط فحش جمع می کنه واسه متوفی ، چون یه سری از آقایون ریش شون بلند میشه صورت شون به شدت میخاره ، مردی هم که زنشو ۲۴ ساعته بدون ریش و سیبیل میدیده یهو با ریش سیبیل ببینه میخوره تو ذوقش و معلوم نیست تو دلش چی بگه و چه حرفی به زنش بزنه و.... 

ما ایرانی ها کاملا مرده پرست هستیم ، بدمون هم میخواد بیاد بیاد کاملا مشهود ، یک سال پیش مادرشوهر یکی از خاله هام حالش بد بود فوری خاله م صبحش رفت آرایشگاه !!!!! فرداش هم مادرشوهرش فوت کرد و سه تیغ تو مجلس نشست و خوشحال از اینکه آرایشگاه رفته ملت میان تسلیت بگن صورتش مو نداره ، من اصلا نفهمیدم مادرشوهرش کجای قصه بود ؟ 

به جای این کارا حلوا یا خرما خیرات کنیم بهتره تا با ریش سیبیل بشینیم زل بزنیم به تقویم که وای چهلمش کی میشه از شکل و قیافه در بیایم 


Maryam
Behnam BN
۲۸ فروردين ۲۱:۲۸
حرف حق جواب نداره :)))
پاسخ :
ممنونم از لطف همیشه گی شما 
سیّد محمّد جعاوله
۲۸ فروردين ۲۱:۳۹
رسوم خوبه
پاسخ :
متوجه نشدم
جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
۲۸ فروردين ۲۲:۲۰
افراط در بعضی کارها خوب نیست

آیا اصلاح نکردن ریش آشنایان مرده تا روز چهلم او دلیلی اسلامی دارد و اگر این طور نیست انجام آن برای حفظ آبرو چه حکمی دارد؟

در اسلام توصیه‌ای در مورد اصلاح نکردن ریش و رفتارهایی از این دست بعد از مرگ بستگان وجود ندارد، اگرچه انجام آن نیز - اگر مخالف با صبر و رضا نباشد - مخالف با دستورات اسلام به شمار نخواهد آمد، از این‌رو؛ انجام این کار برای اعلام عزادار بودن اشکالی ندارد.
البته زنی که شوهرش فوت شده، واجب است عده نگاه دارد و از آرایش و زینت خوددارى کند.
پاسخ :
واقعا ، موافقم 
صاحب عزا امرش جداست ، معلوم که دل و دماغ این کارا رو نداره مثل پدر و مادر ، فرزندان متوفی ولی دیگه خاله و عمه و دایی افراط هست اونا که دیگه تو شوک نیستند 
بعضیا افرا دارند دیگه سااااااال نگه میدارند ، موهاشون سفید میشه تا وسط سر اصلا اهمیتی نمیدن 
آراستگی خیلی خوبه و افراط نه
بعضیا طوری با مرگ عزیزان رو به رو میشن که انگار فقط اون مرده و می میره . مرگ وعده ی خداست همه می میرند 
هاتف ..
۲۹ فروردين ۰۰:۰۲
من که اصلا این کار رو نمی کنم .
وضیت هم می کنم خدایی ناکرده فوت کردم همه لطفا برن آرایشگاه تر و تمیز بیان شپش نزن پاشن با یه من پشم و پیل بیان اونجا ...
پاسخ :
منم همین طور ، مرگ امر حق و پی نوبت از  این دنیای فانی میریم ، درستش هم همینه ( صاحب عزا نه ها ) اطرافیان مثلا خاله و عمه و ..... 
صاحب عزا دل و دماغ به خود رسیدن رو نداره ولی خب بعد از چهلم برن اصلاح و پیرایش بعضیا رو دیدم که ساااااال نگهداشتن اینم افراط صاحب عزاست 
Elham ...
۲۹ فروردين ۰۵:۵۱
دقیقا درست میگین:)
هممون مرده پرست شدیم
پاسخ :
بزارید یه موضوعی رو براتون نقل کنم چیزی که خودم دیدم
مجلس چهلم یه بزرگواری ما دعوت بودیم به صرف ناهار ، یکی از بندگان خدا فقیر بود و دعوت بود نمیدوتم عروس یا دختر خدابیامرز مدام دور و بر خانواده های پولدار بود که خوب پذیرایی بشن و اصلا به اون بنده خدا نگفت کم و کسری هست یا نه ؟ بعد طفلک غذای خودشو و دخترشو ریخت تو یه بار مصرف برد واسه ی پسرش !!!! صورتش هم به من مو داشت 
خب این چه به درد مرده میخوره ؟ ثواب مجلس به روح مرده می رسید اگر دو تا غذا به اون بنده خدا میداد نه اونایی که شکم هاشون پشت میز جا نمیشه ولی .... 
میرزا مهدی
۲۹ فروردين ۱۲:۴۸
اجازه هست به این طنز قابل تحسین فقط بخندم؟
:))))))))))) عالی بود
پاسخ :
باشه بخندین ، ولی بگین چرا ؟ 
استاد بزرگ
۲۹ فروردين ۱۳:۰۹
دقیقا همینطوره ....
تازه جوری شده که اگه از این رسوم خرافی انتقاد کنی با پاسخهای بسیار تندی هم مواجه میشیم.
:)
پاسخ :
مرسی از حضورتون 
بله یه بار یه جایی انتقاد کردم فقط نگفتن الهی داغ ببینی 
البته به گفتن این و اون نیست مرگ امر حق 
جـــــــــــواد عــــــــــــلوی
۲۹ فروردين ۱۴:۰۴
#نه_به_شلختگی_اجباری
#نه_به_ریش_و_پشم_اشتباهی
پاسخ :
نهههههههههههه 
my life
۲۹ فروردين ۱۶:۱۷
اوووف دقیقااااا
پاسخ :
نمیدونم کی قراره این رسمای بیخود برداشته شه😏
❄️Ice girl❄️
۲۹ فروردين ۱۹:۰۳
خیلی مزخرفو چندشه اییی
پاسخ :
النظافة من الایمان 

محسن رحمانی
۲۹ فروردين ۲۲:۳۶
بله رسم خوبی نیست .
پاسخ :
به عمر ما قد نمیده تا این رسم ور بیفته ، البته بگم خود صاحب عزا نه ها ، فامیل ها منظورمه 
سید.ق.م
۳۰ فروردين ۱۴:۳۶
سلام
به نظر من بعد از هفته ی اول اگه صاحب عزا باشی البته صاحب عزا نباشی کلا نمیخواد هههه
پاسخ :
سلام 
آقا النظافة من الایمان 
حالا سر فرصت یه پست میزارم که خیلی چیزا روشن شه ، باشد که رستگار شوند 
مهرزاد
۰۷ ارديبهشت ۱۴:۰۵
بایستی باعث و بانی ایم رسومات جاهلانه رو به دار اویخت
همه برنامه ریزی میکنن که بدون پشم برن مراسم
حتی زنگم میزنن یارو مرده اول ریش میزنن بعد میرن
من خودمم اینطوریم و حاشا نمیکنم
پاسخ :
اتفاقا همین موردی رو که شما فرمودین تو اقوام دیدم ، مهمونی بودم به یکی از اقوام زنگ زدن فردا خاکسپاری فلانیه وقتی موبایل رو قطع کرد فوری زنگ زد به آرایشگرش وقت گرفت بره آرایشگاه که فردا صبح تر و تمیز بره ختم 
فکر کنم مردم به این وضعیت عادت دارن 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان