شادمانی های بیخود و بی جهت زننده



سلام 

هیچ وقت حکمت این جامعه رو درک نکردم که چرا چیزهایی که " باید " جز فرهنگ و سنن ما بشن هیچ وقت پذیرفته نمیشن ولی مسائل آبکی یا به قولی بیخود و بی جهت فوری فراگیر میشه 

مثلا : جشن تعیین جنسیت : یعنی چی آخه مثلا ؟‌ طرف یه جشن می گیره کل خاندان اینور و اونور و دعوت می کنه کیک هم سفارش میدن ( مادر و پدر خبری از جنسیت ندارند یا دارند به روی خودشون نمیارند ) بعد روی کیک به انگلیسی می نویسند من پسر هستم یا دختر هستم خب این دیگه بستگی به خلاقیت و صدالبته بودجه شون داره بعضیا کفش می کشند و‌..... خب این یعنی چی ؟‌ یعنی محرم تر از قناد کسی نبود ؟ این چه وضعشه ؟ حالا با این گرونی لازمه این جشن ها اون هم با این عناوین ؟‌ هرگز دلم نمیخواد تو این مراسمات آب زیپویی شرکت کنم 

جشن ختنه سرانی : یک بار شرکت کردم خیلی هم خوش گذشت اما با اسمش حس خوبی نداشتم همه چی عالی بود ولی تنها کسی که از یاد رفته بود خود بچه بود دلیل حس بدم هم این بود که حالا که چی بچه رو ختنه می کنند ملت باید هاچین و واچین پاشن بیان هر هر هر بچه تو بردی ختنه کردی !!!!! خب که چی ؟ به نظرم حریم خصوصی بچه توش رعایت نمیشه اصلا انگار یکی حریم خصوصی بچه رو سیلی میزنه تو گوشم خیلی بد ، موقع عکس گرفتن هم پای بچه تو همه عکسا ۱۸۰ درجه باز هست با همه عکس می گیرند ، یعنی چی آخه ؟ این نکته رو هم بگم با جشن و شادی مخالف نیستم اما اسمی روی جشن ها نباشه دور هم جمع بشن بزنند برقصند و شاد باشند ولی دیگه نیان بگن بچه مو بردند ختنه کردم پاشین بیاین ، رفتم سونوگرافی بیان جشن تعیین جنسیت و ..... 

جشن گودبای پمپرز : این دیگه بی نهایت مسخره هست ، یعنی چی آخه ؟‌ بچه ی شما یادگرفته بگه دستشویی دارم ملت پاشن برن تو این گرونی واسه بچه تون کادو بخرند حالا گرونی بحث روز هست ولی خدایی چه جوری روشون میشه زنگ بزنند بگن بچه مو دیگه پوشک نمی کنم فلان روز خونه ی ما جمع شین ؟!!!! چرا ملت باید واسه کثیف کاری های بچه ی شما جمع بشن آخه ؟‌ اون از جشن ختنه سوران این از جشن پوشک گرفتن آخه یعنی چی ؟‌ یه ذره واسه فامیل هاشون ارزش قائل نیستند فقط باید واسه کثافت کاریاشون ملت پاشن وسط قر بدن وااااااای دیگه پوشک نمیخرم وااااااای دیگه قیمت پوشک برام مهم نیست خب شما که میخواستی واسه یه پی پی گفتن بچه ت انقدر ذوق کنی خب عزیز جان از اول بچه دار نمیشدی که ذوق مرگ نشی 

مادربزرگ بچه ۸۰ سالشه باید به خاطر یه پی پی گفتن نوه ش پاشه بیاد از اون چین و چروک روی پیشونیش خجالت نمی کشند ‌؟ هر چی دارم فکر می کنم می بینم هیچ وقت در خودم نمی بینم یه روز زنگ بزنم خونه ی خاله و داییام بگم پاشین بیاین خونه ی ما بچه م میگه دستشویی دارم !!!! 

جشن گرفتن خیلی خوبه ولی بدون اسم ، اگر هم نیتی دارید به ملت نگید فلانی رو بردیم ختنه کردیم یا فهمیدیم حاصل کارمون چیه یا بچه رو پوشک نمی کنیم و فلان بگید بیاین دور هم باشیم ، از مردم جایزه میخواید ؟‌ 

خدا کنه هیچ وقت تو این مراسمات لوس دعوت نشم 

چند روز پیشا با دوستم رفته بودیم بیرون یه تاب بخوریم بعد گفتیم بریم هایپر مارکت یه خورده تنقلات بخریم دوستم دوتا بسته نواربهداشتی برداشت تو دستش بود داشتیم راه می رفتیم که ببینیم دیگه چی بخریم یهو یا مرتضی علی دیدیم یه خانم سوت زد برگشتیم دیدیم  داره به دوستم اشاره میده که بیا رفتیم دیدیم یه نایلون داد به دوستم گفت نواربهداشتی رو اونجوری دستت نگیر ما مات و مبهوت به خانم نگاه کردیم و دوستم ازش گرفت و گذاشت تو نایلون سیاه بعد تو راه داشتم به این فکر میکردم چطور باید برای حمل نواربهداشتی نایلون سیاه برداریم ولی اون جناب قنادی که کیک زایمان طبیعی درست می کنه کارش درست ؟ 

قضاوت با شما 

Maryam
مهندس رضا عباسی
۱۲ تیر ۱۲:۰۷
بعضیا خیلی روشن فکر و لوس شدن انصافا
پاسخ :
دقیقا ، تو جامعه ای که کلمات تعریف نشده باشند باید هم منتظر چنین چیزایی باشیم 
اقلیما
۱۲ تیر ۱۲:۲۵
واقعا مسخره س این کارا
عکس های گودبای پوشک رو دیدم داشت حالم به هم خورد
کیک و همه چی حال به هم زن بود
پاسخ :
افتضاح 
من موندم چه جوری باید تبریک بگیم ؟‌ به کی تبریک بگیم ؟ یعنی واقعا مهمونا میرن تو منگنه تبریک هم نگی میگن شعور نداشت ، خدا آدمو تو این موقعیتا قرار نده 
اتفاقا میخواستم عکسای دیگه ای بزارم ‌اما دیدم هیچ کدوم به درد وبلاگم نمیخورد روم نمیشد فکر کن من روم نشد اون عکسا رو بزارم وبم اون وقت بعضیا خونه شونو به اون شکل شمایل تزئین می کنند با اون کیک😷
آقای مُرَّدَد
۱۲ تیر ۱۲:۲۷
فارغ از پرداختن به محتوا باید بگم که عالی نوشتی.
سلام!
چند روز پیش دعوت بودیم جشن "ده حمام" یک طفلِ ده روزه.
یعنی ده روز از اون وضعیتِ اسفبار بچه و مادرش گذشته و امروز بردیمشون حمام.
قدیما یادمه یه همچین جشنیُ ولی اینی که عرض میکنم نوبر بود.
شب-سالنِ تازه سازِ ته باغ- جاده ای دور افتاده و خاکیِ بدون حتی یک تیر برق.
تعداد مهمانها بالغ بر 400 نفر. همه زوج. نه یک بچه و نه یک مجرد. بدون استثنا، همه زوج. خود بچه کجاست؟ اون سرِ شهر خونه ی مامان بزرگِ خُسبیده.
بساط بساطِ عیش و نوش. یه کیک شبیه یه بچه ی لخت که تو لگنِ حموم نشسته یه دونه از این دوش دسته دار ها هم بالا سرِشه.
یه ورِ سالن یه میز به جرات میگم حدودای یک میلیون تومن از انواع اشربه و چیز و چیز. یه ورِ دیگه ی سالن یه میز به نام میز مزه.... من اونجا چی کار میکنم؟ فیلمبرداری. دی جی شروع کرد.... جیگرا بیان وسط...... یهو برق قطع شد. وصل شد. یه لشکر نیروی انتظامی اعم از آقا و بانو تو سالن با انواع سلاح های سردِ کوبه ای، منتظر حجاب کردن خانمها. یک ربع بعد همه تو وَن. من ماندم و سه تا از پرسنِلِ سالن. از اونجایی که هم کارت دارم هم مجوز و هنوز هیچ تصویری نگرفته بودم، به دردشون نخوردم. ولی تا میتونستم از دوش و اون لگن و خوردم...... {طولانی شد}
فارغ از عالی نوشتنت باید بگم که پر محتوا نوشتی :D
پاسخ :
لطف دارین :-) 
سلام 
چندسال پیش تو خانواده ی ما هم مرسوم بود که مادر و بچه رو می بردند حمام اما دیگه کسی این کار و انجام نمیده 
در باب این چیزی که شما فرمودین ماتم برده ، یعنی چی واقعا ؟‌ ۴۰۰ تا مهمون رو کشوندن بره بیابون که چی بشه تازه بچه هم که نبوده خدایی هدف صاحب مجلس چیزی جز خودنمایی بوده ؟‌
چه کیک تهوع آوری هم بوده ولی فکر کنم اینجوری که شما گفتین اون کیک دست نخورده مونده دیگه اگر هم نمیموند فکر نکنم کسی حاضر به خوردن اون کیک بشه 😷
باید با توجه به شناخت از صاحب مجلس تو مراسمات شرکت کرد اگر احتمال اینکه حرکتی مغایر با افکار و عقاید ما هست شرکت نکنیم بهتر هست مثلا یکی از فامیلای ما خیلی خیلی مذهبی هست اصلا عروسیا نمیاد عروسی برادرشوهرش مجبور شده بود بیاد رفته بود نمازخونه نشسته بود 
این چیزی که شما گفتین پارتی بوده ، کارت چی ؟ مجوز چی؟  
از اون کیک و دوش عکس گرفتین ؟‌😂



مرسی 


رضا مرادی
۱۲ تیر ۱۲:۵۶
با خنده ی روی لبم موقع خوندن این پست متاسف شدم:)
پاسخ :
بخندین که واقعا هم مسخره ست این نوع شادمانی ها 
هاژ محمود
۱۲ تیر ۱۳:۰۷
سلام

منتظر بودم ب جشن های دیگه هم برسه :دی
مثلا جشن طلاق :|
جشن مردن :|

چ حیف ک زود تموم کردین! :دی


ی چیزایی همین جوری (البت ن همین جوریه همین جوری! قطعا ی اهدافی هم داره اما در این مجال نمی گنجد) مد میشن
مردم هم غالبا کورکورانه و از رو چشم و همچشمی ادامش میدن

باشد ک اصلاح و رستگار شویم
پاسخ :
سلام 
گفتم دیگه زودتر تمومش کنم از حوصله خارج نشه 
جشن طلاق رو تو نت دیدم خیلی مسخره ست یعنی چی آخه ؟ مردم زده سرشون 
 ولی به پای گودبای پمپرز نمی رسید این توهین آمیز و تهوع آورتر بود ،‌فکر کن شکلات و کادو بخری بری خونه ی طرف بعد چی بگی؟‌ چه جوری تبریک بگی ؟ اصلا چی رو تبریک بگی 😂
یا خداااااااااااااا جشن مردن دیگه چیه ؟‌ تا به حال نشنیده بودم 



امیدوارم 
نـــای دل
۱۲ تیر ۱۴:۴۲
سنت های بسیار مزخرفی که توسط اقشار مرفهه داره انجام میگیره..
اخیرا دیدم که شخصی برای بچه اشون جشن از شیر گرفتن گرفته...
پاسخ :
نکته ی غم انگیز اینجاست که مردم به جیب خودشون نگاه نمی کنند و خودشون رو به آب و آتش می زنند که با قشر مرفه هم سطح بشن اون هم تو چی ؟‌ تجملاااااات
این جشنی که شما فرمودین دیگه واقعا مسخره ست ، فکر کنم این دیگه توهین بزرگی باشه به دعوت شوندگان 
هاژ محمود
۱۲ تیر ۱۷:۵۷
جشن مردن از خودم در آوردم :دی

ولی اینجوری ک دوستان!!!! موقع مرگ شخصی دست و جیغ می زنن یحتمل میشه بهش گفت جشن مردن! -_____-
پاسخ :
میگم آخه خدایاااااا  مگه میشه همچین چیزی 




شاید پای خصومتی در وسط هست 
N@f@s 2000
۱۲ تیر ۱۷:۵۸
سلااااااام مریم جونممم
چطوری عزیزم؟دلتنگت بودم حسابی
هوووووف واقعا مسخرس
بعضیا واقعا شورشو در میارن ادم میمونه چی بگه
پاسخ :
سلااااااام نفس جان ، جان جانان 
مرسی متشکرم ، تو چطوری ؟ 
دو سه ماه پیش اومدم وبت ولی یادم نیست کامنت گذاشتم یا نه ؟ فکر کنم مدت ها بود از تاریخ آخرین پستت میگذشت 
آره به خدا ، هر کاری می کنند واسه خودنمایی وااااااای فلان کار و کنیم چشم فلانی رو کور کنیم واااااای فلان کار و کنیم واسه بچه مون کرده باشیم دیگه به این فکر نمی کنند که این جشن ها ریشه در فرهنگ ما نداره و از همه مهم تر توهین به شرکت کنندگان جشن هست 
mohammad ravanbakhsh
۱۲ تیر ۱۸:۱۸
😶
پاسخ :
خوش اومدین :-) 
من شکلکی نمی بینم جناب روانبخش 
حامد سپهر
۱۲ تیر ۱۸:۴۲
بعضیا واقعا شور هر چیزی رو درمیارن آدم روش نمیشه همچین جشنایی بره آخه
بیشتر هم تو خانواده های تازه به دوران رسیده همچین مراسمی هست
یکی نیس بگه پاشین جمع کنین بااااا
پاسخ :
آره واقعا ، پاشی بری بگی تبریک میگم بابت چی آخه ؟‌
الان هم که اینستاگرام اومده قشنگ میتونی از کره و مربای صبحانه ملت تا شب بخیرشون رو ببینی 
بعضیا واسه خودنمایی دست به هرکاری می زنند و متاسفانه پیروان زیادی هم پیدا می کنند 
بله ، قبول دارم
آقای مُرَّدَد
۱۲ تیر ۱۹:۰۱
آتلیه دارم خوب:|
نه عکس نگرفتم ولی میتونم برات توصیفش کنم یه استوانه ی کم ارتفاع ولی قطور. شبیه همون تشت آب . روش خامه ی آبی بود. یه بچه ی نصفه که مثلا نصفش تو آب بود و نصف دیگه ش بیرون بود. یعنی اینجوری بگم از ناف به بالاش پیکر سازی شده بود. (خدا رو شکر) :)))
دوشِ کلا روکشِ کاکائو داشت. منم کلا عنان از دست میدم کاکائو میبینم. یه کم از لگن و خامه ی آبیِ لگنُ کشیدم بالا و کسی چه میدونه شاید ..ـونو ...ـَپَلِ نی نی هم باهاش اومد بالا که رفتم یه گوشه نشستم بلعیدمش. بعد رفتم خونَم. تازه برای عیال هم از اون ته مَه هاش بردم. چی قسمتش شد نمیدونم :D
پاسخ :
چه خوب ،  پس شما که دیگه بهتر از مردم به این چیزا واقف هستین :-) 
حالا مثلا یه کیک معمولی می گرفتند اما با دیزاین شیک و به روز چی میشد ؟ حالا مثلا لازم بود که  مراحل حموم کردن بچه رو روی کیک پیاده سازی کنند ؟ 
فکر کنم اینطور که میگین این همه خرج کردن که فقط شما کیک بخورین خخخخخخ اون هم کاکائو که خیلی دوست دارین 
نمیدونم یه روزی تو همچین شرایطی قراربگیرم چه واکنشی نشون میدم ولی از تصورش بدم نیومد شاید من هم از اون کیک خوردم 
راستی اون بچه رو هم مزه می کردین ببینید با چی درست کرده بودند البته شاید همسرتون خورده باشند 



نگار جان
۱۲ تیر ۲۰:۱۱
:/
پاسخ :
خوش اومدین :-) 
واقعا هم آدم پوکرفیس میشه نگارجان 
سعید بیگی
۱۲ تیر ۲۱:۴۸
درود!
جالب بود و سپاس! این حرف ها همه از سَرِ دَرده و بیشتر مردم ما اون قدر گرفتار دردسرهای زندگی هستند که این مسائل اصلا به فکرشون نمی رسه و بعیده از این مسخره بازی ها در بیارند! اما یک عده از آدم هایی که فکر کنم کمبود محبت دارند، برای جلب توجه این بازی ها رو در میارن و من قبل از هر چیز دلم براشون می سوزه. بعدش هم دلم برای دعوت شده ها می سوزه!
پاسخ :
درود 
لطف دارین خواهش میکنم 
اگر سرچ کنید جشن های عجیب مطالب خیلی زیادی رو میتونید ببینید متاسفانه قشر مرفه چیزی رو باب می کنند آن هم در اینستاگرام و یک عده ای هم بدون اینکه ذره ای فکر کنند که ببینند این جشن ها ملموس هست یا توهین آمیز نیست و خودشون رو به آب و آتش می زنند که اون جشن ها رو برگزار کنند 
تازه مهمون ها هم نمیدونند چه جوری باید از پوشک گرفتن بچه رو تبریک بگن 
Elham ...
۱۳ تیر ۰۳:۰۱
به نظرم جشن تعیین جنسیت بد نیست
یا جشن دندونی
ولی ختنه سورون و گودبای پمپرز خیلی داغونه
بد نیست ادم تو شادی هاش شریک بشه
نیازی به کادو اوردنم نیست:)
بیبی شاورم جالبه:))
پاسخ :
نوع جشن تعیین جنسیتی که من شنیدم خیلی مذخرف بود قنادی میدونست جنسیت بچه چیه خواهر زن بهش گفته بود که کیک رو باتوجه به جنسیت درست کنه بعد مادر و پدر نی نی خبر نداشنند شاید نوع دیگه ای بود انقدر بدم نمیومد اولین جشن تعیین جنسیتی که شنیدم اینطوری بود دیگه تا ابد حس خوبی به این موضوع نخواهم داشت خانواده ی من چنین جشن هایی نمی گیرند خداروشکر 
وااااااای آش دندونی خیلی خوشمزه ست 😋
آره ختنه سورون و گودبای پمپرز تهوع آورترین جشنی که کسی میتونه تصمیم به برگزاریش بگیره گودبای پمپرز که توهین آمیز هم هست ، من موندم مردم قرار چه جوری تبریک بگن 😂
بیبی شاور تو ایران برگزار نمیشه 
سید.ق.م
۱۴ تیر ۰۱:۱۷
سلام
واقعا؟؟!؟!؟!؟!
ینی جشن تعیین جنسیتم داریم؟!!!
خیلی مسخره س
اینا رو دیگه از خودشون در اوردن خداییش
جشن ختنه چیه جشن پوشک گرفتن چیه ول کنین بابا هههه
مردم زده به سرشون
عه وااا دختر شرم وحیا داشته باش همینجوری نوار دستت گرفتی هههه
پاسخ :
سلام 
بله واقعا 
به نظر من این گونه جشن ها توسط قشر مرفه تدوین میشه و با توجیه اینکه هر پدر و مادری بهترینا رو برای بچه ش میخواد قشر متوسط و ضعیف جامعه هم به آب و آتش می زنند که برگزار کنند 

علی حسنی
۱۵ تیر ۰۰:۲۹
سلام
چه مراسم‌های خاصی
اسم خیلی‌هاشون رو نشنیده بودم حتی؛

ذهنم رو درگیر کرد
پاسخ :
سلام خوش اومدین جناب حسنی 
این نوع جشن ها اخیرا توسط افراد جامعه تدوین شده و همه انجام نمیدن و اجباری بر اجرا نیست 
این پست هم صرفا انتقادات من بود که نسبت به این جشن ها وارد میدونستم 


میتونید اینجا شرح کاملشونو مطالعه بفرمایید 
سعید
۱۵ تیر ۲۱:۳۸
مطالب جالبیه
پاسخ :
خوش اومدین ، امیدوارم پست رو خونده باشین 
SZ MT
۱۶ تیر ۱۱:۰۳
سلام
عالی بود.
خوب تحلیل کردید.
موفق باشید.
پاسخ :
سلام و درود 
خوش آمدید 
لطف دارید 
همچنین 
a.r rashvanlui
۱۶ تیر ۱۳:۲۴


در سریال معلم دهکده؛ نامزد معلم ازش میپرسه شما که قاضی بودید چرا رها کردید و معلم شدید؟
ایشون جواب میدن:
چون وقتی به مراجعینم و مجرمینی که پیش من می آمدند دقیق می شدم
می دیدم که اونها کسانی هستند که یا آموزش ندیده اند
و یا آموزشی که دیده اند درست نبوده و به خودم گفتم: به جای پرداختن به شاخ و برگ باید به اصلاح ریشه بپردازیم.
و ما چقدر به معلم دانا بیش از قاضی عادل نیازمندیم
برای فرزندانمان قصه هایی بگوییم که بیدار شوند نه قصه هایی که به خواب فرو روند
بیداری وجدان و خرد دلنشین تر از خواب است
پاسخ :
چرا کامنت به این خوبی ، تو هرزنامه بوده !!!! در این زمینه خواهم نوشت ‌، مرسی از ایده ای که به من دادین 
علیرضا آهنی
۱۷ تیر ۰۹:۱۵
میتونم بگم همه ی حرف های وبلاگتون درسته
پاسخ :
خوش اومدین :-) 
شما لطف دارین ، امیدوارم از این وبلاگ لذت کافی رو برده باشین 
حدیث سامی
۱۷ تیر ۲۲:۳۸
سلام مریم جان ... بسیار لذت بردم من خیلی وقته از وبم رفتم و وقتی خیلی ناراحتم و عصبی میام یچیزی میذارم و میرم و تموم پستام رو غیر فعال کردم ... ولی خوشحال شدم آشنا شدم با وب سایتت
جشن شیر گرفتن بچه رو فراموش کردی خانوم ....
پاسخ :
سلام 
قدم رنجه کردن شما مایه مباهات ماست سرکارخانم 



وای! تا به حال اسم چنین جشنی رو نشنیده بودم از قرار معلوم خیلی چیزا هست که من نشنیدم 

یک مرد!
۲۷ تیر ۱۱:۵۱
چه اشکالی نداره؟؟
بهانه های متعدد برای دور هم بودن کجاش سنت مزخرفیه؟؟؟
خب اینکه یه عده به یه مراسمی رنگ و بوی خود نمایی و تجمل میدن، خب اون خود نمایی و تجمله بده نه خود جشن!
دورهم بودن، هدیه دادن و شاد بودن خیلی ساده هم میشه برگذار بشه با یه کیلو شیرینی و یه فنجون چای ...
به نظرم رفتار اشتباه یه عده تو برخورد با پدیده هایی که غلط نیستن نمیتونه اصل اون پدیده رو زیر سوال ببره!
پاسخ :
جناب ما به بعد مالی قضیه کاری نداریم عناوین جشن ها توهین آمیز هستش وگرنه پول که همه چی الان گرون هست و فکر نکنم کسی با یه فنجون چای و شیرینی مهمونی بده 

یک مرد!
۲۷ تیر ۱۴:۴۹
چه توهینی؟؟
واقعا کجاش توهینه ؟؟؟
بزرگترین روانکاوان تاریخ بشریت دو مقطع بسیار مهم زندگی رو از کهنه گرفتن و از شیر گرفتن و نحوه اون میدونن که به شدت روی شخصیت بچه در بزرگی تاثیرگذاره اینکه برای اون مقطع جشن میگیرن چه اشکالی داره؟؟؟
حتی ختنه سورون شما تو تمام امریکای شمالی و اروپای غربی آماراها رو ببینین به شدت بخش عمده و قابل توجهی از اونها هم این کار و میکنن چون لازم و ضروری میدونن فارغ از اینکه ما به لحاظ شرعی هم تاکیداتی داریم... و جشن های دیگه
در مقابل اینها مثال هایی هست مثل جشن تولد، اگه اینطوری به قضیه نگاه کنیم باید مثلا بگیم جشن خروج نوزاد از رحم یه زنه باردار و جدا کردن کیسه آب و برش دادن بخشی از دهانه رحم و خروجی اون توهین آمیزه؟؟؟ یا عید نوروز که اساسا یه سبقه غیرالهی آتش پرستانه مشرکانه داره توهین آمیزه؟؟
میشه خیلی وقت ها جوره دیگه ای نگاه کرد، بنده هم خیلی موافقتی با اینجور مراسمات دست و پاگیر و همراه با تکلف ندارم ولی اونقدری هم که شما این جشن ها رو تخطئه کردین و زشت و وقیح و تهوع آور نشونش دادید اون جورها هم نیست.
بگذریم از اینکه خیلی از این جشن ها ریشه در رسومات سابق اقوام مختلف داره و به شدت قابل دفاع و توجیهه .. از آش دندودنک گرفته تا ختنه سورون
پاسخ :
منظور من گودبای پمپرز هست نه جشن های دیگه ، به هرحال هر کسی یه نظری داره 
من فکر می کنم لزومی نداره بقیه از خصوصی ترین چیز بچه خبردار شن ، تمام 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان