دخـتـرک کــلـاه بـه سـر

سلام 

در هر جامعه ای یک ارزش وجود داره و انجام خلاف آن ضد ارزش نامیده میشه 

اخیرا یک سریالی پخش شد که اسمش پدر بود ، یک سکانس غیرقابل باور در آن پخش شد ، نمیدونم آیا واقعا در جامعه ی ما که زن ارزش بسیار بالایی داره و از قدیم الایام گفتند دختر ناز بالایی داره و اگر کسی میخوادش باید نازشو بخره و از این صحبت ها این اتفاق میفته ؟‌ نقد کارشناسانه ای ندارم برای این سکانس اما از نظر من این سکانس ضد ارزش بود و توهینی به ارزش دختران می کرد مخصوصا با حرکت اون آقاپسر که خودشونو از پنجره پایین اندختند ، فکر نمی کنم این اتفاق بیفته ، چیزی که من فکر می کنم اینکه پسرها اتحاد بالایی دارند مگر میشود یک پسر با چندتا دختر هماهنگ کند و دخترا بروند به نیت بدی تو کلاس دانشگاه با یک پسر به بهانه ی رفع اشکال درسی ، فکر می کنم این سکانس کاملا ضد ارزش جامعه بود و می تواند قلب پسران و دختران را جریحه دار کند ، گرچه کلاه دخترک کلاه به سر در خانه ی ما تبدیل به شوخی شده است ، جامعه ی ما مشگلات فرهنگی و اجتماعی زیاد دارد سناریست عزیز می توانست روی یکی از اون معضل ها تمرکز کند نه اینکه چیزی دور از واقعیت جامعه ، این فیلم بیشتر شبیه سریال یوسف پیامبر بود ، هر کاری دوره ی خاص خودش رو داره باید واقعیت جامعه رو دید نه از روی فیلم دیگری اقتباس کرد آن هم در ژانر اجتماعی روز ، ساخت فیلم های دور از واقعیت امروز ما هیچ مرهمی روی زخم های مردم نمی گذارد ، طبق گفته ی مردم و اطرافیانم این فیلم سراسر غمگین بود به طوری جناب سلطانی  هشدار غمگین بودن بعضی از قسمت ها رو داده بودند ، بعضی ها گفته بودند پای این سریال به پهنای صورت اشک ریخته اند ، ما جزء کشورهای شاد دنیا نیستیم ، یک آقاپسر بعد از کلی نفرین نوشته بودند مادر پیر من بابت مرگ حامد گریه ها کرده ، شاید منظور این فیلم این بود که باید در هر شرایط شاکر خدا باشیم چون ممکن که در همسایگی ما کسی باشه که فکر کنه ما خیلی خوشختیم چون مصیبت های اونا رو نکشیدیم 

این نقد من بود 


Maryam
مهدی (:
۲۲ مرداد ۱۵:۴۳
کامنتا چی شدن؟
راستی روزتونم مبارک(((:
پاسخ :
سرجاشون هستند ، اون پست از دسترس خارج شد ، لینکشو خصوصی خدمت تون میدم ،پوزش 
مرسی😄💜
آقای مُرَّدَد
۲۲ مرداد ۱۵:۵۱
:)
سلام
درمورد اینکه ما مردم غمگینی هستیم. یه سایتی هست که فیلمهای به روز رو میذاره میتونی دانلود کنی. با مجوز از وزارت ارشاد .
در بخش فیلمهای ایرانی وقتی که نگاه میکنی در قسمتِ ژانر نوشته شده: (اکثر فیلمها) خانوادگی تراژدی. تراژدی. ملودرام غمگین. خانوادگی غمگین. حادثه ای غمگین. کمدی. تراژدی حادثه ای ملودرام.
یعنی بانی های هنر فیلم و سینما تو این مملکت دارن دستی دستی دامن میزنن به غمی که در مردم جریان داره. حالا یکی هم پیدا شده یه کُمدی ساخته که یکی از پنجره میپره پایین گیر میدی؟


{یعنی تا این حد میتونم موضع خودمو تغییر بدم} :D
پاسخ :
سلام
مرسی از راهنماییت ، من بیشتر ترجیح میدم اوقاتم رو با خانواده و گردش سپری کنم ، مرسی از راهنماییت 
بله موافقم 



حیرت انگیز😂 
پریسا سادات ..
۲۲ مرداد ۱۵:۵۲
روزمون مبارک!
:))))
خواهرمم می گه که از روی یوسف پیامبر بوده!
پاسخ :
ممنونم ،  عه شما هم چپ دستین ؟ وای چقدر خوشحال میشم یکی مثل خودم رو می شناسم پریسا جان 
:-))) 
مشهوده 
پریسا سادات ..
۲۲ مرداد ۱۶:۰۴
بسیار بسیار
پاسخ :
😉
آقای برادر
۲۲ مرداد ۱۶:۰۵
روزتون مبارک :)
من از این فیلم فقط دو قسمت اونم نصفه دیدم:))
پاسخ :
ممنونم 
من اصلا ندیدم 
عین الف
۲۲ مرداد ۱۷:۲۶
باعث تعجب است که این فیلم پس از تایید صدا و سیما پخش می شود !
+ بعد از دیدن ۳۰ دقیقه از این فیلم به عمق چرتیش پی بردم :/
پاسخ :
واقعا تعجب آور بود
من اصلا تیزرش رو هم نگاه نمی کردم چه برسه به خود فیلم ، اصولا دوست ندارم بایت خوشبخت تر از افرادی که خودشون رو بدبخت تلقی می کنند فیلمی رو تماشا کنم ‌
از آقای سلطانی دقت انتخاب بیشتری انتظار می رفت 
حمیدرضا وجدانی
۲۲ مرداد ۱۸:۰۱
سلام
چند قسمت مختلف این سریال هر کدوم به اندازه 4-5 دقیقه دیدم و زیاد مورد پسندم نبود
کم غم و غصه داریم و هر روز جنگ و کشتار نشون میده تلویزیون حالا باید برای حامد و پدر زن مادر زنش هم ناراحت بشیم
روز چپ دست بر شما و بقیه چپ دستان مبارک
پاسخ :
سلام جناب وجدانی عزیز 
جدأ حرف دل منو زدین و خیلی از مردم ، یه گریز ریزی آخر پست به این حرف زدم ولی شما دیگه رک و پوست کنده گفتین ، خیلی خوشم اومد ، مرسی 😂😂😂
مرسی متشکرم🌹
*یه خانوم گل*
۲۲ مرداد ۱۸:۳۹
روزت مبارک ابجی😊
پاسخ :
مرسی خانم گل😋
فتل فتلیان
۲۲ مرداد ۱۹:۳۸
روزتون مبارک
پاسخ :
ممنونم 🌹
حامد سپهر
۲۲ مرداد ۲۲:۴۳
روزتون مبارک خانوم چپ دست:)

سریال ایرانی؟ اصلا حرفشم نزن
پاسخ :
ممنونم جناب سپهر 🌹


😂منم همین طور اصلا تلویزیون نگاه نمی کنم اگر فیلم خارجی بهم معرفی شه دانلود می کنم نگاه می کنم 
هادی حسن زاده
۲۲ مرداد ۲۲:۴۸
قضیه این از پنجره بیرون پریدن رو از دوستان شنیدم
واقعا ارزش یه پست توی وبلاگ هم نداره
حتی ارزش کامنت گذاشتن اما دیگه شما نوشتین و به احترام شما چند خطی نوشتیم
پاسخ :
بله 😂
موافقم به شدت ، هم اینکه میخواستم نظر دوستان رو بدونم 😃
متشکرم ، لطف کردین🌹
F.KH
۲۳ مرداد ۱۰:۰۳
چیزای مزخرف زیادی مجوز میگیرن.
با تأخیر روزمون مبارک😊😊😊😊
پاسخ :
واسه یه ثانیه شه 😂
متشکرم🌹
نـــای دل
۲۳ مرداد ۱۶:۰۰
کلا سریال های مزخرف تو تلویزیون باب شده..
بخاطر همینه مردم رفتن سوی سریال های ماهواره ی...
پاسخ :
بله این یکی از علت های بزرگ گرایش مردم به فیلم های ماهواره هست 
سیّد محمّد جعاوله
۲۴ مرداد ۰۰:۰۴
پست پرمعنایی بود.
پاسخ :
ممنونم🌹
سعید بیگی
۲۴ مرداد ۰۲:۴۴
سلام
نکات جالبی رو شما خواهر محترم یادآوری کردید و دیگر عزیزان گفتند که من هم موافقم. حضرت یوسف قرن بیستم!! اما من به اجبار همسرم سه چهار قسمتش رو دیدم. توی این سریال می خواهند به ما القا کنند که اگر همه چیز زندگیتان خوب بود، بگردید دنبال یک ایراد و اشکال و اگر نبود؛ حتما یکی از جمعتان باید کم شود. چون خدا به خوشبختی انسان های خوبش حسادت می کند! (البته بحث امتحان الهی جای خودش که بسیار هم مفصل است!) من از همسرم می خواهم نگاه نکند و ایشان شوربختانه نمی پذیرند! سپاس از این پست خوب!
پاسخ :
سلام 
بله کاملا با شما موافقم ، میخواهند القا کنند که شما خیلی هم بدبخت نیستید ، بدبخت اونی که بچه شو با دستای خودش دفن می کنه ، همش انرژی منفی و غم و غصه ، اشک مردم رو هم در آوردن حق الناس ، چون اینطور که متوجه شدم خیلی از مردم خصوصا مادرها پای این فیلم گریه کردند 
من این فیلم رو اصلا ندیدم 
خواهش می کنم🌹🌹
سید.ق.م
۲۶ مرداد ۰۰:۴۳
سلام
من که حتی یه ثانیه ش رو ندیدم و نمیدونم چیه اما یه چیزو قبول دارم که دختر پسرا خیلی تووی خیالپردازی و رویا میرن و از حقیقت دور میشن با دیدن این سریالا و فیلما اما چاره ای نیس و یه گروهم هستن که عاشق این فیلمان و ما که نیستیم باید منتظر فیلمایی از جنس خودمون بمونیم...
یادش بخیر سریال هزاردستان علی حاتمی با اون حجم از ادبیات و تاریخ و هنر و... کجا و این سریالا کجا
روزت مبارک
پاسخ :
سلام 🌹
منم ندیدم این سکانس شو تو اینستا دیدم ، این سریالا وضعیت جامعه رو بدتر می کنه 
ای خدا....  
با تاخیر قبول می کنم😋🌹
 
محمد فرهمند
۲۶ مرداد ۰۹:۵۹
شما چه حال و حوصله ای دارید می شینید این سریال های آبکی رو تماشا می کنید.
سریالی که بیشتر سکانساش تو قبرستون می گذره و موسیقیش اونقدر غمگین ه که وقتی یکی از اطرافیانم می بینتش مجبورم چوب پنبه تو گوشم کنم تا صداشو نشنوم
گریوندن آدما راحت تر از خندوندنشون ه. مخصوصاً اگه اون آدم ایرانی باشه .
پاسخ :
سلام خوش آمدید جناب فرهمند🌹
خیر من این فیلم رو ندیدم ، در اینستاگرام این سکانس شو دیدم که بسیار جنجال برانگیز بود 
دقیقا قبول دارم گریوندن آدما کار مختص ایرانیاست ، تعجبم از این همه استقبال از این سریال با این شرایط بود ، یعنی گرایش مردم هم از خنده به گریه تغییر کرده ؟‌ این اوج فاجعه ست 🌹
محمد فرهمند
۲۶ مرداد ۱۰:۳۷
سلام
ممنون
که این طور.
پاسخ :
😊
مهرزاد
۲۶ مرداد ۲۰:۴۰
اونی که یهو عوض میشه
میخاد بهت بگه
" نباش "
اما روش نمیشه...
================================
میگفت: با تمام وجود دوستت دارم
بعد ها فهمیدم آدم بی وجودی بود...
سلام
پاسخ :
سلام 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان