دخـتـرکـای هــرزه

سلام 

 امروز بالاتر از خانه ی ما دو تا برادر ۳۵ ساله ی متاهل و ۲۲ ساله با هم دعوای لفظی کردند پدرم شاهد عینی بود که دو تا خانم جوان هم آن جا حضور داشتند برادر کوچکتر میخواست برادرش را کتک بزند که چرا با وجود زن و فرزند هر چی کار می کنی خرج این دخترکای هرزه می کنی ؟ خرج خونه نمیدهی و زن و بچه ت گرسنه ند اونوقت برای این ..... ها خرج می کنی ؟!!!!!! بعد یکی از آن زنان را بلند کرد و به زمین کوبیده و کلی از سرش خون رفته و فورا اهل محل به اورژانس زنگ ردند آمدند و او را بردند ، از موقعی که پدرم این قضیه را تعریف کرد به این فکر می کنم که چه میشود یک مرد متاهل با دوتا زنی که از نگاه مردم کثیف و هرزه ست دوست میشود و رابطه برقرار می کند ولی زن شرعی و پاکدامن خودش را گرسنه می گذارد ؟‌ چرا ؟؟؟؟ شاید اولین موردی که به ذهن تان می رسد این باشد که مردان تنوع طلب هستند و فلان و بیسار اما خب اگر مردان تنوع طلب هستند چرا ازدواج می کنند ؟ بسیاری از افراد را می شناسم که بالای ۴۰ سال سن دارند و مجردند و هر کاری می کنند به خودشان و وجدانشان مربوط است اما در خیانت ، ازدواج کردنشان چیست و خیات کردنشان چیست ؟ 

یک هرزه نامش رویش است هرزه ست چرا مردان دنبالش می روند ؟ با چه وجدانی حاضرند با خرج خونه ی زن و بچه ی شان هزار جور بیماری خونی و ایدز رو بخرند؟ لذتی که در حلال هست در حرام نیست ، البته قابل کتمان نیست که زن او هم ساده لوح بوده که اصلا در جریان درآمد همسرش نبوده که بگوید تو از اول ماه تا امروز که صبح تا فلان ساعت شب سرکار بودی چقدر کاسبی کردی ؟‌ مادربزرگم حرف قشنگی می زد می گفت : زنی که خرج نداره ارج نداره ، یعنی همین ، طفلک زندگیش خراب شد و طلاق خواهد گرفت ،‌ مصیب های روحی و روانی بعد از طلاق یک طرف و ساده لوحی هایش از یک طرف 

من ریشه ی محکم خیانت در جامعه را این می بینم که دختران و پسران تفاوت عشق و هوس رو نمی دونند و عاشقی کردن رو بلد نیستند ، رازهای زندگی مشترک رو نمی دونند و خیلی نگاه بسته ای به جنس مخالف دارند و بعد ازدواج تازه شروع به شناخت از یکدیگر می کنند که خیلی دیر ، نظر شما چیه ؟‌

Maryam
farid ...
۰۳ آبان ۱۸:۱۳
سلام
"زنی که خرج نداره،ارج نداره"
نمی‌دونم چرا از این جمله ترسیدم
تو فرهنگ ما اینجوری نهادینه شده که مرد و زنی که باهم ازدواج می‌کنند,برابر نیستند.
خیلی وقت‌ها از همین اطرافیان خودمون شنیدیم,پسر ازدواج می‌کنه,میگن رو نده به زنت,دختر ازدواج می‌کنه میگن رو نده به شوهرت,به دختر خودشون میگن برو فلان ماده رُ آماده بگیر بعد انتظار دارند عروسشون خودش اون ماده رُ آماده کنه و... کلا هر خانواده‌ای(هر خانواده‌ی ایرانی)وقتی فرد جدیدی میاد تو خانواده,خودشون رُ از اون خانواده برتر می‌دونند و مثلا میگند بچه ما قشنگ تره...
همین جمله‌ی مادربزرگتون هم یعنی همین حرف‌ها,یعنی زن باید برای اینکه شوهر رُ رام کنه برای اینکه حرف خودش باشه باید خرجش رُ ببره بالا تا ارج و قرب پیدا کنه.
در مورد سوال آخرتونم چون یک حرف,هنجار,فرهنگ,نمی‌دونم اسمشو چی بزارم هست که میگه:
"علاقه ایجاد میشه"
اگرم نشد که بسازید و بسوزید.
پاسخ :
سام آقا فرید خوش آمدید 
اصلا جمله ی خوفناکی نیست ، منظور مادربزرگم این بود که زیاد صرفه جویی نکنید و مثلا از خریدهاتون نزنید بعضی از مردها جنبه ی پول داشتن زیاد رو ندارند میرند خرج دخترای دیگه می کنند که همچین موردی قابل کتمان نیست البته هستند بزرگوارانی که دست به خیانت نمی زنند تو همه چیز خوب و بد هست همه رو نمیشه با به چوب زد 
خب این چیزی که شما فرمودید در خانواده های سنتی هست همه اینطور نیستند اصلا اصطلاحم رو نده در ازدواج معنا نداره ، منظورتون سبزیجات و ..... هست خب این نشونه ی عشق و علاقه ست که مردی آماده وسایل فریزر رو بخره گرچه خودم موافق مصرف سبزی و .... آماده نیستم و الیته مدیریت مرد خونه که همه چیز زندگیشو نره  بزاره کف دست خانواده ش و کمی سیاست زنونه ، لزومی نداره مادرشوهر یا مادرزن در زندگی مشترک یه زوج دخالت کنند چه برسه به پیش پا افتاده های زندگی ، بعضی از دخالت ها از سوی خانواده ی زن و شوهر " نگرانی و صمیمیت " نامیده میشه ، هر خونه ای یه در ورودی داره که هر چیزی که پشت اون اتفاق میفته برای زوج راز هست 
خب دوران شناخت پیش از ازدواج رو برای همین گذاشتند که اگر طرف مقابل یا خانواده ش مشگلی از نگاهش داره کات کنه ، خودبرتربینی هم یکی از موضوعات اذیت کننده ست که باید برای ادامه ی رابطه بیشتر فکر بشه چون صحبت یه عمر زندگیه 


به نظر من علاقه هیچ وقت ایجاد نمیشه زوج هایی که چنین حرفی رو می زنند دارند با ضرب و زور به خودشون می قبولونند که عاشق شدند که پول و تسهیلات به این علاقه ی کاذب بیشتر دامن میزنه 
حـ . آرمان (استاد بزرگ)
۰۳ آبان ۱۹:۳۱
سلام.
مادربزرگتون خیلی خوب گفتن و به نظرم باید این جمله رو با طلا نوشت.
"زنی که خرج نداره، ارج نداره"
متاسفانه الآن جامعه طوری شده که تا یه زن، یکم حجب و حیا به خرج میده و به اصطلاح احترام مرد رو نگه میداره و دم نمیزنه و ملاحظه جیب و دخل و خرج مردش رو داره مورد ظلم واقع میشه و اون احترام متقابل نصیبش نمیشه.
نه اینکه همه مردها بد باشن ها نه. ولی متاسفانه بعضی از آقایون فکر میکنن دیگه میتونن هر بلایی سر همچین خانم هایی بیارن.
البته که در اینجور مواقع مقصر هر دو طرف هستن که:
اولا: خانم سادگی میکنه و اعتماد بیش از حد به مردش داره
ثانیا: برخی آقایون هم از این اعتماد بیش از اندازه سوء استفاده میکنن و متاسفانه بحث خیانت و اینجور مسائل پیش میاد(که به نظرم ریشه در فرهنگ و تربیت خانوادگی مرد داره)
البته بحث پیچیده ای هست و سر این مسائل زیاد میشه زیاد صحبت کرد . اما از طرفی هم نمیشه موضوع رو یکطرفه قضاوت کرد.
پاسخ :
سلام 
مرسی از لطف شما 
بعضی از خانم ها رعایت شرایط اقتصادی جامعه رو می کنند در این باب با چند خانم  حضوری صحبت کنید متوجه میشید که بعضی از خانم ها یه مانتو ۳۵ تومانی رو سه سال می پوشیدند ولی طلاق گرفتند ، چرا ؟ چون شوهرشون زن دوم گرفته یا از بیرون اومدن یه زن تو خونه شون بوده ، از سوی دیگه الگوهای پوششی در جامعه تغییر کرده چیزی به اسم مد در وسط اومده  هیچ کسی نمیتونه ادعا کنه که دوست دار ژولیده و کثیف به نظر برسه از این سو مردها به آراستگی و خوشتیپی زنان واکنش مثبت نشون میدن فرق مانتو ۳۵۰۰۰ رو با مانتو ۳۵۰۰۰۰ تشخیص میدن و میر سمت اون خانم ها ، اخیرا یه درد و دل خانمی رو خوندم که نوشته بود من چادری هستم با مقنعه میرم بیرون تیپ کاملا ساده یه بار رفتم پاساژ مغازه همسرم دیدم با چندتا خانم در حال بگو بخند هست ‌و به من میگه که تو شبیه پیرزن ها لباس می پوشی و ....  انسان زیبایی پسند هست ، البته البته نیت خوش پوشی و یا ولخرجی نباید همسر باشه اول باید اعتماد به نفس زن در جامعه باشه چون پوشش و تیپ یک مورد از علت های خیانت مردان هست شاید هر مرد متاهل خیانت کاری حرفای بسیار زیادی برای گفتن داشته باشه ، مثلا یه نمونه اینکه همسرشون درکشون نمی کنه ، پاپیچ میشه ، بهشون آرامش نمیده ، سرکوفت می زنه و ........ باید زوج ها پیش از ازدواج هم دیگه رو بلد باشند ک متاسفانه این اتفاق نمیفته بعضی از دخترها در سن پایین ازدواج می کنند بابت تصاحب تاج شهبانویی و آقایون زود ازدواج می کنند که به گناه نیفتند کسی که نگاهش به ازدواج انقدر تاریک و سخیف هست فکر کردن به ازدواج براشون مضر هست ، چون بعد از لباس عروس و آفایون مسائل جنسی کولباری از مشگلات و مسئولیت ها تو زندگیشون سرازیر میشه اون ها با سن کم مهارت کمی برای زندگی مشترک دارند یکیش عدم درک و تفاهم هست 

کامنت تون عالی بود دوست داشتید تبادل نر رو ادامه بدیم ، چیزهای خوبی میتونیم یاد بگیریم ، ۱۰۰٪ 
آ میـMiRـزا
۰۳ آبان ۲۲:۵۲
سلام

نظر من در این مورد تقریبا با دیدگاه خودتون همسو هست!
بیشتر مشکلاتی که در دوران پسا ازدواج هست به خاطر عدم درک درست از طرف مقابل و برابر دانستن شرایط بعد از ازدواج با قبل از ازدواج هست! (به تعبیری همان رفتارها و مَنِش‌ها و قضاوت‌ها و تصمیماتی را می‌گیرند که قبل از ازدواج می‌گرفتند)
که یکی از دلائلش پیدا نکردن یک دید درست (که باید توسط مراجع آموزشی، خانواده، دوستان و الباقی) نسبت به مقوله ازدواج و هنجارها و ناهنجاری‌های ممکن است.
و شاید بزرگترین دلیل دیگرش، تجربه‌های تلخ دیگران باشه که سعی دارن به عنوان درس عبرت در زندگی خودشان هم بکار ببرند! هرچند که سودی نداره.

در مورد نظری که گفته شد همسر باید کاری کنه که به اصطلاح از چشم همسرش نیفته رو قبول دارم! ولی نه هر کاری!
همین نکته‌ای که اشاره کردین که بعضی از مردان جنبه پول زیاد رو ندارن و زنان زیاد صرفه‌جویی نکنند و از خرج خودشان نزنند!
به نظر بنده اصلا اصولی نیست! اگر نگاهی به اجتماع بندازین به وضوح مشخصه که اعظم خرج کرد یک زندگی دو نفره مربوط به زنان است، از پوشاک و وسائل بهداشتی گرفته تا الباقی موارد (که مثال ساده‌اش همان استحمام آقایان هست که اکثرشون حساسیتی در ماده شوینده ندارند، و برعکس خانم‌ها!)
اصلا چه تضمینی هست که اگر خانم خانه در خرج کرد و مسائل اقتصادی صرفه‌جو نباشه و به قولی اهل بریز و بپاش باشه، خودش دلیلی برای ولنگار شدن مرد باشه؟

پوزش که کمی طولانی شد.
پاسخ :
سلام 
در تایید بخش ابتدایی کامنت شما باید عرض کنم که متاسفانه شرایط اقتصاد و بازار جامعه رو به سمت بی تعهدی کشونده آمار بالایی از پسران مجرد  هستند مثلا پسر ۳۵ ساله ای رو در نظر بگیریم که تازه میخواد باب آشنایی با دختری رو به قصد ازدواج باز کنه از سن نیاز جنسی اش ۱۶ سال گذشته و تنوع طلبی عادتش شده و بازی کردن ب روح و روان دختر براش بهای گزافی نداره ، این الگوهای رفتاری و زندگی غلط در جامعه ست که به خوبی هم جا افتاده ، نیاز عاطفی پیش زمینه ی نیاز جنسی هست که متاسفانه الگویی براش تعریف نمیشه و همه به دنبال نیاز جنسی میرن ، پدر و مادر هم فقط دنبال این هستند که بچه شون ازدواج کنه تا از گرداب گناه بیرون بیاد اینجا خلأ نیاز عاطفی به وضوح حس میشه ،اینجا باید پسر با چالش عشق ست یا هوس دست و پنجه نرم کنه هزار جور دختر با استایل مختلف و میکاپ و زیبایی مختلف دوست بوده حالا قراره همه ی اونا رو بزاره کنار و به یک نفر عشق بورزه !!!!!! این مورد ، تنوع طلبی رو به اوج رسونده هیچ زنی در جامعه کامل نیست و ایده آل این افراد به صورت پازل هست مثلا اخلاق سارا + استایل مهتاب + زیبایی شبنم = این اصلا اون زنی نبود که من میخواستم و طلاق عاطفی یا طلاق اتفاق میفته ، بعضی از والدین هم بچه رو در آمپاسم قرار میدن که باید با دختر فلانی ازدواج کنی بدون در نظر گرفتن نظر آقا پسر و ازدواج اتفاق میفته با این دیدگاه که خب بعد از ازدواج روابط خارج از خانواده رو هم خواهم داشت و این نهایت نامردی در حق اون دخترخانم هست که با ایشون ازدواج کرده 

ابتدای نظر هم گفتم بازار و دلار این شرایط رو به وجود آورده مثلا مانتویی که ۱۰۰۰۰۰ تومانی هست فردا میشه ۱۷۰۰۰۰ تومان این دیگه ربطی به زن ها نداره چه بسا مانتوی ۸۰۰-۹۰۰ هم وجود داره 
لباس مردانه هم ارزون نیست ، کتونی مارک هست ۹۰۰ تومان که البته خرده ای نه به دختر وارد و نه پسر ، شرایط اقتصادی اینجور کرد 
بخش پایانی عرایض تون رو متوجه نشدم 


خواهش می کنم 

قلم بانو
۰۴ آبان ۰۵:۴۵
بسم‌الله
سلام
کلا اسم وبلاگتون منو جذب کرد، از باب اشتراک چپ‌دست بودن.😘
اما یک نکته
ما خودمون زن‌ها، بهم رحم نمی‌کنیم. وقتی حاضریم برای بدست آوردن هوس، خودمون رو به هزارشکل و رنگ و مدل دربیاریم. بهش نمی‌گن آزادی...
نمیشه زن هرجوری می‌خواد بگرده، بعد بگه باید شوهرم چشم پاک باشه.
زنی که خودش حاضره نگاه، نظر و تحسین مردهای نامحرم را به خودش جلب کنه، (حتی اگر هیچ رابطه‌ای برقرار نشه. صرف جلب توجه کردن) نباید انتظار داشته باشه که همسرش بهش وفادار بمونه. خلقت مرد این است که با کوچکترین چیزی، تغییری نظرش جلب میشه و زن میل خودنمایی داره. متاسفانه به جای اینکه این حس و تمایل در حریم شخصی و بین محارم برطرف بشه، رسیده به محیط جمعی...
متاسفانه زن‌ها در هیچجا دیگه رعایت نمی‌کنند. توی فضای مجازی... عکس‌های بی‌حجاب، برهنه، با آرایش...
فلسفه پوشش همینه. اینکه زن بتونه آزادانه در اجتماع حضور داشاه باشه به عنوان یک انسان، نه یک زن... یعنی هیچ نگاه جنسیتی بهش نشه...
کاش زن‌ها باهم مهربانتر بودند.
پاسخ :
سلام 
دوست دارم همه بدونند چپ دست هستم 
انتخاب های پوشش زنان در جامعه محدود به سلیقه ی طراحان مد و لباس و عرضه هست 
وقتی مردی به زنش میگه ۲۵ سالته ولی مثل پیرزن ها لباس می پوشی به نظر شما اون خانم چه پاسخی باید به شوهرش بده ؟‌ 
من آرایش نکنم شما آرایش نکنی چه تضمینی به زن همسایه و رهگذرها وجود داره ؟‌ میل به پذیرش چه از لحاظ کلام و پوشش در هر دو جنس هست و این کاملا طبیعی هست 
با اشتراک گذاشتن عکس در فضای اجتماعی اصلا موافق نیستم چون دید جامعه ی ما قضاوت گونه هست و این باعث ناراحت شدن شخص میشه 
شما به جز پوشش زنان در جامعه ، علت خیانت مردان متاهل رو چی می بینید ؟‌

بی نام
۰۴ آبان ۰۹:۳۴
تنوع‌طلبی و ازدواج دو مقوله جدا از همه. نیازهای عاطفی و یا روانی و حتی نیاز به آرامش مهمه که همه اینها در بستر ازدواج میتونه برطرف بشه و بدست بیاد. اما تو تنوع طلبی فقط نیاز جنسی مطرحه. برای همین کسی که تنوع طلبه میتونه علاقه مند به ازدواج هم باشه و ازدواج کردنش هم عجیب و دور از ذهن نیست.
اینکه جوونا تفاوت عشق و هوس رو نمیدونن و یا نگاهشون بستست در خیانت میتونه موثر باشه. کسایی که با هوسشون ازدواج میکنن، ازدواج رو مثل همه کارهای دیگشون میدونن که یه لذتی داره اما وقتی هوس از سرشون پرید اون تعهد و مسئولیت ازدواج از یادشون میره و خیانت میکنن.
بنظر من نگاه بسته و عدم شناخت یه قسمت کاره. مهمترین مسئله تو خیانت اینه که فرد مسئولیت‌پذیری نیستن.
پاسخ :
کاملا موافقم ۱۰۰٪
سن ازدواج بالا رفته ، بیدار شدن نیاز عاطفی و نیاز جنسی هم سو نیستند 

قلم بانو
۰۴ آبان ۱۵:۲۵
سلام مجدد
چندنکته:
۱- زنا، جرمیه که نقش زن توش پررنگ‌تر از مرد است. مهمترین عامل و اولین عامل خیانت رو خودنمایی و هرزگی زن‌های دیگه است، مطمئن باشید هرچی فضای جامعه، انسانی‌تر بشه و جنسیت توش کم‌رنگ بشه، بنیان خانواده‌ها محفوظ‌تر و مستحکم‌تر میشه. الان متاسفانه هی دارن زن‌ها به اسم آزادی، خودشون رو می‌فروشن به نگاه‌های مردان تا جلب‌توجه کنند. وقتی ملاک ازدواج، اونقدر تنزل پیدا کنه که محدود به زیبایی بشه، پس به محض اینکه این عامل کمرنگ بشه، مرد میره سراغ یکی دیگه.
علت دومش بازم خود خانم‌ها هستند. یکی بحث حسن‌معاشرت است و دومی آراستن برای همسر.
سوم یکسری از مردان مریض‌اند، هوس‌باز هستند. اون دیگه تقصیر زن‌ها نیست... ولی دوتا عامل بالا اگه اصلاح بشه، باورکنیم خیلی این آمار پایین میاد.
۲- میل به پذیرش در ظاهر و کلام، امر طبیعی است، اما با خودنمایی و جلب‌توجه فرق داره دوست عزیز.
۳- به قول شما چه تضمینی وجود داره که بقیه آرایش نکنند؟ بله تضمینی وجود نداره، اما جامعه از تک تک آدم‌ها درست میشه و هرکس به عنوان یک نفر، می‌تونه چندنفر رو اصلاح کنه و جامعه همین‌جوری رو به پیشرفت میره.
ضمنا اگر از دید دینی قضیه رو ببینیم، خدا نیز به این آدمی که به خودش اجازه نمیده با آرایش و خودنمایی، زندگی دیگران رو متزلزل کنه، کمک می‌کنه تا زندگی خودش محفوظ بماند.
۴- انتخاب پوشش هر کس به خودش ربط داره، اگه براش مهم باشه، خودش سفارش میده و زیر بار نظر طراحان مد و لباس نمیره.
۵- زن و شوهر باید در چارچوب مشخص، طبق سلیقه همسرشون لباس بپوشند. خود زن باید پوشش رو یا درست کنه یا همسرش رو مجاب کنه.
۶- عجیبه وقتی مخالف اشتراک عکس هستید و اواتار شما عکس یه خانمبا آرایش و میکاب کامله، به نظرتون این تناقض نیست؟
۷- نکته آخر کلا ما جوونا تحمل و صبرمون کم شده اشت و اونقدر قُد شدیم که توی زندگی مشترک حاضر به کوتاه اومدن نیستیم و با اولین دعوایی می‌رسیم به مرز طلاق عاطفی و خیانت و طلاق... هم زن و هم مرد،
همه زن و شوهرهایی که دارن زندگی می‌کنند، هر کدوم ۱۰۰۰ تا دلیل دارن که می‌تونستند جدا بشن و نشدن. نمی‌گم خانم یا اقا بشه تو سری خور، نه! اما حل مشکلات با صبر و مدارا و محبت خیلی بهتر از خشونت، عصبانیت و دعواست.
ملتمس دعا
پاسخ :
۱ : نگاه تون زیادی به زندگی متاهلی و خیانت جنسی هست ، شما زن اون مرد رو مقصر نمی دونید ، دیگه اونقدر هم مردها دنبال نیاز جنسی نیستند ، ما میخوایم علت و یا علت های گرایش مردان متاهل به خیانت رو بررسی کنیم ، یکی مثل موردی که عرض کردم 
۲ : بله 
۳ : چند درصد فک می کنید که یه روزی جامعه این چنین بشود ؟ 
۴ : اینم میتونه راه حل باشه ولی خب همه زیبا پسند هستند و مطمئنا دنبال یراق و منجوق برای زیبا کردن مانتو و چادرش میره ، زیبا پسندی قابل کتمان نیست 
۵ : باید هم کفو بودن مهم ترین عامل برای ازدواج باشه چه در ازدواج سنتی و چه در مدرن 
۶ : عکس شخصی در اینستاگرام و ..... یه دختر خارجی هست که عکسش تو نت پر هست 
۷ : صبر و تحمل حدی داره ، شاید بشه گفت عشق نمیزاره جدا بشن ، شاید هم نه 

قلم بانو
۰۴ آبان ۲۲:۰۵
سلام مجدد
۱- قسمت اول جوابم، سه نکته داشت. تو نکته دوم، اشاره کردم به حسن معاشرت و آراستن. این ذات مرد است، خیلی با چیزهای کوچیکی که ما فکرش رو هم نمی‌کنیم، تحریک میشن...
۲-
۳- با مکلف به تکلیفیم، نه نتیجه... جامعه اینجوری بوده، دوباره هم ان‌شاءالله درست میشه. ما مکلف به تکلیفیم، نه نتیجه.
۴- من نگفتم زیباپسندی قایل کتمان یا مخفی کردنه. اما زیبایی که جلب توجه می‌کنه باید بمونه برای محیط محارم.
۵- قطعا همینه... اما مشروط به اینکه زن اول با زیبایی‌هاشجلوهه‌گری نکنه تا پسر رو تور کنه. من و شما قطعا موارد بسیاری دیدیم که با یه نگاه عاشق شدن. این نگاه، نگاه کفویت نیست، صرفا زیبایی است و بس.
۶- با احترام، اما این عذربدتر از گناهه. هر مراجعه کننده‌ای که نمی‌دونه این عکس شخصی نیست. چرا می‌خواین همه در نگاه اول فکر کنن که شما این شکلی هستین! آواتار اولین عکسی است که از هر ادمی دیده میشه و نشانه علاقه، شخصیت، منش آدم‌هاست یا اگر اینها نباشه، حداقل نشان سلیقه شما که هست.
کف قضیه رو که بخوایم ببینیم اینه که شما دوست دارید با شکل و شمایل توی سطح جامعه دیده شوید، بدون چهارچوب دینی.
۷- عشق اگر درست هدایت نشه، اتش تندی است که زود خاموش میشه...
شرمنده که این بحث رو نمی‌تونم ادامه بدهم.
ان‌شاءالله فردا عازم کربلایم و ترجیح می‌دم یک هفته از دنیای مجازی فاصله بگیرم.
با احترام
پاسخ :
بله درست می فرمایید ، هر چیزی جای خاص خودش رو داره 
ان شاء الله زیارت تون مورد قبول حضرت حق قرار بگیره 
سعید بیگی
۰۶ آبان ۲۳:۴۷
سلام خواهر گرامی؛
اول اینکه این جمله درسته که همه مثل هم نیستند. بعد اینکه مساوی بودن مرد و زن با مشابه بودنشون فرق داره. دیگه این که وقتی فردی (مرد یا زن تفاوتی نداره) از نظر فکری و اعتقادی به بلوغ نرسیده باشه و برای زندگیش عاقلانه نتونه تصمیم بگیره، توی اولین چالش زندگیش دچار مشکل می شه و وا می ده و کار و زندگی رو برای خودش و خونواده ش خراب می کنه! یعنی این مرد فقط دنبال مهار هوس و نیاز جنسیه و زن به دنبال رفع نیاز عاطفیه خودشه و به نیازهای طرف دیگه و افکارش ابدا توجهی نشون نمی دن و کم کم از هم دور می شن و ممکنه مرد به دنبال زن های دیگه بره و زن اون قدر خودش رو توی خونه مشغول کنه که از شوهرش غافل بشه یا به مردهای دیگه توجه کنه! چاره ی کار بعد از این ازدواج صحبت کردن تا رسیدن به تفاهمه و اگر حرف همدیگرو نفهمیدند، جدایی شاید تنها راه حل باشه!
یکی از بزرگترین اشتباهات زوج های جوون توی کشور ما بچه دار شدن زودهنگامه! یعنی پسر هنوز لیاقت و شایستگی و توانایی های پدر شدن رو نداره و دختر شایستگی و توانایی مادر شدن رو نداره و زود یه بچه می سازند و فکر می کنند که یه اسباب بازیه که اومده خاله بازی اون ها رو کامل کنه!!
پسر و دختر باید مدت ها با هم سر و کله بزنند تا بزرگ بشن و بتونند با هم دیوارهای تشکیل یک خانواده رو تشکیل بدن و سقفی بسازند برای زندگی دو نفره و هر وقت که متوجه شدند زندگی دو نفره شون مشکلی نداره و باید محکم تر بشه، اون وقت باید برنامه ریزی کنند برای ورود یه بمب انرژی تازه به نام بچه که زندگیشون رو شیرین تر کنه!
امیدوارم پسرا و دخترامون به رشدی برسند که عاقلانه تصمیم بگیرند و زندگی رو یه بازی تصور نکنند. اگر هر کدوم به دیگری و رفع نیازهای اساسیش توجه داشته باشه و هیچ کسی رو به اندازه ی طرف مقابل مهم ندونه، بسیاری از مشکلاتشون حل می شه! ...
ببخشید طولانی شد. یه صمیمیتی توی وبتون حس می کنم که راحت می تونم بنویسم. حق نگهدارتون!
پاسخ :
سلام 
وای چه حرف های هوشمندانه ای ، کامنت تون عالی بود بسیار استفاده کردم 
واقعا بچه اسباب بازی نیست ، به نظر من ۵ سال بعد ازدواج بچه دار شد ، بعضیا معتقد هستند که باید تفاوت سنی والدین و فرزندان کم باشه اما با این آمار مجردها این امر میسر نیست و بچه تفاهم نمیاره و تو جامعه ی ما هم که طلاق تابو هست پس بهتره فررند آوری به تعویق انداخته بشه تا زندگی از جوانی تا مرگ عاشقانه و عاقلانه تضمین بشه نه اینکه ریش یه بچه گرو گذاشته بشه 
نه خواهش می کنم ، این چ حرفیه ، راحت باشید 

نعیمه بانو
۱۰ آبان ۰۹:۲۴
سلام
شاید مشکل اون خانم ساده لوحی نباشه شاید مشکلاتی دیگر باشه که شما در جریانش نیستید بعضی ها از کارهای همسر خودشون خبر دارند ولی بنا به دلیلی نمی تونن جلوشو رو بگیرند بی کسی و نداشتن سرپناه می دونی برای یه زن مطلقه این جامعه چقدر خطرناکه در ضمن اگه بچه هم که داشته باشن بدتر بچه طلاق شاید اون خانم به این مسائل فک کرده که برای خودش نزاشته در ضمن همه مردا مثل هم نیستند که بخوای ازشون درخواست کنی اونا هم بگم چشم بانوی من خواهر من توی بهزیستی کار میکنی مسایل رو از خانواده های طلاق تعریف می کنی که مغز ادم سوت می کشه در مورد مرد های که زن و بچه رو ول می کنن می رن دنبال زندگی و خوش گذرانی می دونی برای یک زن کسب درآمد چقد سخته باید واقع بین باشم شما حتما مردهای بد که به هیچ صراطی مستقیم نیستند رو ندیدید نکته دوم اینه که ما خانوما خودمون هم به هم جنس خودمون ظلم می کنی وقتی می دونی یه مرد زن و بچه داره چرا میری باهاش رابطه برقرار می کنی :((جای تاسف داره
امیدوارم روزی بیاد که هیچ خانواده ای مشکل نداشته باشند:)
پاسخ :
سلام نعیمه جان خوش آمدی 
چیزی که شنیدم رو گفتم من اصلا شاغل نیستم گلم ، دیدی زود قضاوت کردی 
موضوع پست من مثالش اون آقا بود وگرنه اصل پست اینکه چرا بعضی از آقایون با وجود زن و بچه میرن خیانت می کنند ؟‌ باز هم زود قضاوت کردین خانم گل 
چیزی که من در مورد اون زندگی فکر می کنم اینکه هر اتفاقی که تو زندگی مشترک میفته بر اساس سهل انگاری هست شاید طرف مقابل حرفی برای گفتن داره که شاید فرد طوری رفتا می کنه که انگار میدون جنگ ، زندگی مشترک " اسمش روشه باید زن و شوهر با هم راحت باشند حرفشونو بزنند ، بله مرد متعهد هم کم نیست ، هر کسی یه طرز فکری داره گلم شما می گید بعضی از زن ها پشتوانه ندارند اینو من نمیتونم قبول کنم چون در اطرافم ندیدم ولی این ندیدن من یعنی تو جامعه چنین چیزی نیست ؟ من ندیدم که زن کتک بخوره یا دعواهای سنگین کنند یا خیانت های جنسی و هزارتا مشگل دیگه  نه همسایه هامون نه دوست و آشنامون نه سنت های شب اول عروسی و دستمال  و مادرشوهر و از این حرفا ، پس منکر این قضیه بشم دیگه ، آره ؟‌ به جای اینکه سرمون سوت بکشه باید بیاموزیم و تعامل کنیم تا بهتر زندگی کنیم ، آرمان گرایی رو باید کنار بزاریم باید بگیم هر چیزی امکان داره و هنگ نکنیم و سوت مغزمون رو‌ گوش بدیم و اطرافیان مون رو ملاک قرار بدیم ، اینجوری از زندگی جا نمی مونیم ، همیشه سعی می کنم تو متن جامعه باشم و اونا رو بپذیرم ، همین 
ضمنا من اصلا جمله ی ما به هم جنس خودمون هم رحم نمی کنیم اعتقادی ندارم ، باید رفت دنبال مهارت های زندگی و خوب خوب یاد گرفت و امروزی فکر کرد ، کسی که خیانت می بینه یه جایی حواسش نبوده کم کاری کرده و یه زن دیگه از این مورد سوء استفاذده کرده ، باید زندگیمونو ریزبینانه نگاه کنیم ، مگه کم مرد متعهد هست ؟ مگه کم زن متعهد هست ؟ امروز تو اینستا یه آقایی نوشته بود همه دخترا بلانسبت شما هرزه هستند ، چرا ؟ چون چندبار خواستگاری رفته بوده دخترا مشگل اخلاقی داشتند پس زود بیایم این مورد رو قبول کنیم دیگه ، آره ؟ همه ی دخترا بد هستند ، همه ی مردا خیانت می کنند ؟ اینا رو برای این اینجا نوشتم که مثل یه کارگاه به صورت مجازی دور هم جمع بشیم در این مورد صحبت کنیم نه اینکه جبهه بگیریم ، اصلا اساس این وبلاگ همینه ، من کلی چیز جدید از کامنت گذارهام یاد می گیرم ، برای آموختن اومدم ، اینجا با هزارتا طرز فکر درباره ی یک موضوع مشخص هست اصلا شاید من درباره ی یک موضوعی اشتباه فکر کنم شمای نوعی بیاید چیزی رو به من بیاموزید ، عینک بدبینی تونو بردارید بهتر میتونید فکر کنید گلم ، ببخشید طولانی شد 
امیدوارم 

نعیمه بانو
۱۰ آبان ۱۶:۴۸
شما هم قضاوت کردی یکم واقع بین باشین جامعه الان خیلی فرق کرده شما گفت ساده لوح بوده مطمئن باشید اگه ادم 100 کامل باشه بازم نمی تونه جلوی تنوع طلبی طرف مقابل رو بگیره

سرکار نرفتی از وضعیت کار خبر نداریا :))
پاسخ :
بله جامعه فرق کرده 
اما من منظورم از ساده لوحی ساده بودن زن بود گرچه بام میگم اون مثال موضوع پست بود ، سرکارخانم 
نعیمه بانو
۱۰ آبان ۲۰:۲۶
ناراحت شدین فقط نظر دادم منظوری نداشتم :(
پاسخ :
یه جورایی 🙈
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان