بـلـور آرامـش

سلام 

باید هدف از ازدواج کاملا روشن باشه تا بشه به منطقی بودن اون ازدواج از ۱۰۰ امتیاز داد ، تیر ماه عروسی دعوت بودیم تو حیاط موسیقی سنتی و رقصد داشتند کنار من عروس دوست پدرم بود یه دختر ۲۱ ساله بود یه خانمی که یه دختربچه بغلش بود بچه شو زمین گذاشت و رفت پسر خواهرشو بغل کرد آمد طرف عروس دوست پدرم با لبخندی به پهنای صورت گرفت بیا این بچه رو بغل کن بچه ت پسر شه !!!!! اولین باری بود که چنین چیزی میدیدم ، خشکم زده بود بعد عروس خانم هم خیلی مشعوف بچه رو بغل کرد !!!! به این فکر کردم که این دخترخانم هدفش از ازدواج فقط صرفا پسر زاییدن هست ؟ آن هم با این سن کم !!!!! چرا بعضی از تفکرات پیرزنانه ریشه کن نمیشه ؟‌ نمیدونم چرا بعضی از افراد دوست ندارند روی سنگ قبر دوره ای که زنان فقط هنر زاییدن داشتند و اگر پسر دار میشدن سوگلی خانواده ی شوهر میشدند فاتحه ای بخوانند و بروند رد کارشان ؟‌ بد نیست گاهی به خاطر بیاوریم که در چه دوره و زمونه ای زندگی می کنیم ؟‌ آیا این تفکرات در این دوره و زمونه جای دارد یا نه ؟‌ جالب اینجاست که وقتی بچه ای دنیا میاد می گیم خدا نگهداره با پدر و مادر بزرگ شه !!!! پس به این باور رسیدیم که خدا به آدم ها بر اساس صلاحدیدش فرزند حالا دختر یا پسر میده و بیکار نیست بشینه ببینه شما بچه ی پسر بغلت کردی یا نه ؟‌ چی دوست داری ؟ خدا پرستی فقط فرایض یومیه نیست ، به سپاسگزاری بی چون چراست ، بچه دختر بود خداروصدهزارمرتب شکر ،‌پسر بود خداروصدهزار مرتبه شکر ، دیده شده پدر بچه وقتی تو سونوگرافی متوجه شده بچه دختر هست اوقات تلخی کرده و پرده های خونه رو کنده و زنشو کتک زده که چرا بچه دختر هست ؟ یا مادرشوهر متوجه شده که عروسش بارداره زنگ زده که گرمی جات بخور بچه پسر شه !!!! وقتی هم که بچه دختر میشه زنگ نمی زنند تبریک بگن !!!! از زاویه ی دیگه ای که به قضیه نگاه می کنم می بینم که وقتی افکار کهنه تو زندگیا هست هیچ وقت پدرها نمیرن سراغ علم که ببینند تعیین جنسیت بچه با کیه ؟ و خون تو جیگر همسرشون می کنند ، گاهی دیده شده که عنگ دختر زایی زدند و مادرشوهر جلوی عروسش پسرش گفته بیا بریم برات زن دوم بگیرم تا پسر دار شی !!!!!! یعنی ته دنیای اینطور خانواده ها چیه ؟ خوب مادرشوهر هم دختر هست که انقدر همجنس خودشو می کوبه زمین ، حالا نیست که به جنسیت زن خیلی بها داده میشه که بشه این حرفا رو هم فاکتور کرد ، البته ناگفته نماند اینطور خانواده ها ثروتی بسیار زیاد دارند که اگر پسر دار نشن داماد میخوره و لذتشو می بره ، آره خب ،آره خب 😂😂😂

لازم نیست یه جین بچه ردیف کنیم که صرفا وراث برای ثروت هنگفتمون داشته باشیم ، بچه تربیت درست میخواد ، کلی هدف پیدا خواهد کرد باید پاسخ گو بود

Maryam
farid ...
۱۷ آبان ۱۵:۱۰
به نظر من دختر بهتره,
بابایی هم تازه میشه:)

+دیگه وقتی طرف حامله‌ است,دیگه چه گرمی,سردی خوردنی,حالا حامله نبود یه چیزی:/
پاسخ :
گرایش به داشتن فرزند جنس مخالف امر طبیعی هست ، مثلا من دختر هستم " دوست داشته باشم " پسردار شم طبیعی هست اما دیگه در حد خودک‌شی کردن که آه و واحسرتا من بچه م پسر نیست یه جین بچه ردیف کنم غیرطبیعی هست ، مثل یکی از فامیل های دورمون بنده ی خدا ۱۰۰ سالشه ۱۰ تا دختر داره قشنگ مشخص که میخواست پسر شه ولی خدا بهش نداده اما خب سطح تفکر یه پیرزن ۱۰۰ ساله چرا باید تو جامعه ی امروزی رواج داشته باشه ؟ این ترسناکه 


من در این زمینه اطلاعاتی ندارم چیزی که شنیدم رو گفتم ، نمیدونم کی تاثیر داره کی تاثیر نداره 
حـ . آرمان (استاد بزرگ)
۱۷ آبان ۱۶:۵۳
سلام.
جالب بود. متاسفانه این عقاید خرافی هنوز تو جامعه جریان داره.
به امید ریشه کن شدن تفکرات عهد بوقی :)

+عکس پست خیلی قشنگه. مخصوصا 1. قشنگ معلومه که گفته من اینطوری میکنم عکس بگیرین :)
پاسخ :
سلام 
ممنونم از شما ، بله 😣
امیدوارم هر چه زودتر شاهد ریشه کن شدن این تفکرات باشیم و تفکراتی که خوم به جگر خیلی از زنان می کنه و در نتیجه منجر به طلاق و اتفاقات تلخ تر میشه😩

لطف دارین ، چه تصور زیبایی 
یک خاکستری
۱۷ آبان ۱۹:۵۱
این عقاید خرافی واقعا روی اعصاب نسل جدید و فهمیده هست. خون به دل آدم میشه.
البته من خودم دختر بیشتر دوست دارم اما اصلا اینطور نیست که ذره ای به خاطرش همسرم رو ناراحت یا شرمنده کنم !
در ضمن کاش این احمق ها میدونستن که تعیین جنسیت چیزی نیست که فقط به زن مربوط بشه !
طرف نه ماه یه بچه بیگناه رو توی شکمش حمل میکنه بعد که زایمان میکنه بعد از تحمل اون همه درد یه مشت بی شعور احساس زن رو خرد میکنند!
پاسخ :
جامعه رو من و شما تشکیل میدیم باید از تکثیر این عقاید خانه خراب کن جلوگیری کنیم گرچه ریشه در نسل جوان دوانده ولی میشه با آگاه سازی از رشدش جلوگیری کرد ، خندیدن و بغل کردن یه تازه عروس ۲۱ ساله زنگ خطری وحشتناک هست 😣
واقعا موافقم😔
 اون همه زحمت بکش و سزارین شو آخرش هم خون به جگر کنند بنده ی خدارو حالا از این ظلم بدتر کسانی هستند که میگن شش ماه بعد دومی رو بیار تا پسر شه 😥  زایمان پشت سر هم زن رو داغون می کنه فقط فکر پسر کاکل زری شون هستند 
ꀤꈤ ꌗꍟꍏꋪꉓꃅ ꂦꎇ "ꀘ
۱۸ آبان ۲۲:۱۴
سلام

متاسفانه :/

ما هم توی اشناهامون داشتیم که زنه پسر دار نمیشه و مرده پسر دوست داشته و بعد از چندین دختر اوردن یه پسر بدنیا میاره و زندگی شون ختم به خیر میشه .
تازه بوده دختر مقام بالا بالا توی فلان رشته اورده پدره اجازه نداده ادامه بده :/

فکر میکردم دیگه خیلی کم پیدا بشن خانواده هایی که این تفکر رو داشته باشن

اما ظاهرا اینجوری نیست تازه تک فرزندی هم بزاریم کنارش دیگه قشنگ تر :/ که حتما باید پسر باشه

همین چند روز پیش سر کلاس بودم که یه خانمه درباره بچش صحبت میکرد و میگفت یدونه بچه میخواستم اونم پسر شد و خدارو شکر که دهن خاندن شوهرم هم بسته شد :/ و دیگه غلط کنم بچه بیارم
یعنی اون زنه دیگه کنارش که حرف از تک دخترش میزد از حرف های این خانمه رنگ برگشت

خوشبختانه توی خانواده ما این تفکرات وجود نداره
ولی ژن پسر اوردن توی فامیل ها زیاده :/
ماشالله کم نمیشن همینجور ادمه بدن نسل دختر از بین میره [ البته تا الان که از بین رفته :/ ]
اصلا یه جایگاهی دارم من :/ که هیچکی نداره خخخخ :)
پاسخ :
سلام 
علاقه به داشتن هر دو جنس کاملا طبیعی هست و یا اینکه چندتا یک جنس داره دوست داشته باشه اون یکی جنس رو هم داشته باشه کاملا طبیعی هست اما ماجرا زمانی تبدیل به فاجعه میشه که طرف خون تو جگر زن و یا شوهرش می کنه ، خرج های کلان می کنه که هر جور شدخ اون جنس رو هم داشته باشه ، یا تفکرات و سنت های اشتباه رو انجام بده که صرفا روی صلاحدید خدا خط بکشه و روی حرفش حرف بزنه ، یعنی یک درصد به این فکر نمی کنند که شاید پسر دار شن انگشت نداشنه باشه ، سندروم داون بشه و یا اینکه فلج مادرزاد بشه و تا آخر عمرشون آینه دقشون بشه  ؟‌ 
بله بعضیا هستند که میگن من از دار دنیا یه بچه میخوام اون هم پسر باشه همچین هم موقع پسر گفتن گل از گلشون می شکفه که نگوووو  
پسر دوستی برای ادامه نسل شون هست ، شاید یه کاره ای هستند که باید اسمشون تا رستاخیز بمونه خخخخخ اما از حق نگذریم برداشت من از حرف این خانم اینکه از طرف خاندان شوهر تحت فشار بوده 
هر دو جنس عالی هستند ، پیش از اینکه پدر و مادر بشن باید به فکر آینده و مخارج بچه باشند حالا چه دختر چه پسر مخاج خاص خودشون رو دارند ، من موندم با این وضع گرونی و پوشک و یه دست لباس خونگی ۱۵۰ تومن چه جوری برای خدا تعیین جنسیت هم می کنند ، شاید چاپگر اسکناس دارند که فقط دغدغه شون جنسیت بچه ست تا هزینه 
خداروشکر که چنین تفراتی در خانواده ی شما نیست ، ما هم فقط یکی از دخترخاله هام بچه ی دوم آورد که پسر شد بقیه تک فرزندی هستند ، ای جاااااان 
نـــای دل
۱۹ آبان ۱۶:۱۸
خیلی از عقاید گذشته یا کاملا منسوخ شده یا جاهایی پیدا میشه..
البته زنی بچه دار بشه هیچ موردی نداره و برای تحکیم خانواده عالیه..
پاسخ :
اگر جامعه رو یک تابه ای مملو از روغن سوخته هست در نظر بگیریم می بینیم که برای جداسازی روغن ها نمیشه به یک روش اکتفا کرد بعضی از اون ها با آبجوش آگاهی و آپدیت شدن از بین میرن ولی بعضی از اون ها به راحتی دل نمی کنند ، از نظر من ما هنوز در مرحله ی آبجوش به سر می بریم ، به امید پاکسازی این افکار ضدجنسیتی 
من برداشتم از حرف شما اینکه پسر باعث تحکیم خانواده ست ، درست فکر می کنم ؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان