کــولـاک مــرام

سلام روز سرد پاییزی تون بخیرو شادکامی 

این روزها هوا به شدت سرد شده و برای افرادی که لباس گرم و خونه ی گرم ندارند بورانه ، چقدر خوبه که سخاوتمندی از یادمون نره ، همه ی ما یه چرخی تو کمد لباس هامون یا کشوهامون بندازیم یه سری از لباسامون رو می بینیم که اصلا یادمون نیست که اصلا همچین لباسی رو هم داشتیم و قاعدتا کوچیک شده اون لباسامون رو جمع کنیم ببریم بدیم به مستضعفان اگر خودمون می شناسیم که راحت تره اگر هم نمی شناسیم با تحقیق از فک و فامیل میتونیم چندتا خانواده رو شناسایی کنیم و شخصا براشون ببریم یا بدیم فامیل مون ببره بهشون بده ، خیلی از افراد هستند که سقف خونه شون تیر چوبی ، خونه ی درست و حسابی ندارند با سیلی صورتشون رو سرخ می کنند خیلی با آبرو و با شرافت هستند حتی روشون نمیشه برن گدایی کنند باید دست این افراد رو بگیریم البته یه نکته ای رو بگم  درست که نیازمند هستند ولی لباس های قابل پوشیدن بدیم مثلا لباسی که یه گوشه اش با اتو سوخته یا رنگ و رخ نداره ، لباس بچه ای که لک داره نه ها باید لباس طوری باشه که طرف بتونه استفاده کنه نه اینکه گریه کنه و دلش بشکنه بگه درست من نیازمند هستم ولی نه تا این حد لباس های داغون بپوشم و تن بچه هام کنم یه جوری باشه که خودمون هم رومون بشه بپوشیم ، هر چی برای خودمون می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم ، حالا یه نکته ای هم بگم یکی از دوستان من پالتوشو داده بود به نیازمند خودش بدون پالتو مونده بود و مجبور شد تو این هوای سرد بره پالتو بخره که سرکار رفتنی بپوشه مراقب باشیم خیلی احساساتی نشیم لباس هایی که دیگه نمیپوشیم رو رد کنیم نه اونایی که خودمون لازم داریم  

سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید : 

من دوست دارم این کار زیبا و مثبت را انجام بدهم اما کسی را نمی شناسم ، چه کار کنم ؟ 

پاسخ : نیازی نیست که کسی را بشناسید شما میتوانید با مراجعه به یکی از قبرستان های شهرتان لباس های مدنظرتان را به قرآن خوان ها یا نوجوانانی که قبرها را آب و جارو می زنند بدهید بسیاری از آن ها هم محصل هستند و هم کار می کنند یا بی سواد هستند به دلیل شرایط مالی بغرنج 


Maryam
فتل فتلیان
۲۵ آبان ۱۴:۲۸
چقدر این کار خوبه :-)
پاسخ :
بله یه حس خوبی به آدم میده انگار واسه یه ماه شارژی وقتی فکر می کنی با لباسای بلااستفاده ت چند تا از هموطنات احساس خوشبخبتی می کنند ، حتما امتحان کن😊
غلامرضا ...
۲۵ آبان ۱۵:۳۳
سلام...
امیدوارم که حالتون خوب باشه، واقعا پستهایی که میزارید عالیه. کار قشنگیه، ولی من نمیشاسم که کی نیازمنده کی نیس.
پایدار باشید...یاعلی
پاسخ :
سلام 
ممنونم شما چطورین ؟ اگر واقعا قصد کمک دارید از فامیل هاتون تحقیق کنید حتما حتما کسانی رو می شناسند و معرفی می کنند اگر هم به نتیجه ای نرسیدید مناطق محروم شهرتون برید زنگ خونه ها رو بزنید پلاستیک لباس ها رو بزارید یا اینکه خودتون تحویل بدین ، همون طور که گفتین کار قشنگی هست ان شاء الله خدا گره از کارتون بازکنه 
همچنین شما 
پت pat
۲۵ آبان ۲۲:۰۵
بسیار کار عالی ای هست

این پست تون رو حتما با آدرس وبتون تو وبلاگم میذارم
پاسخ :
بله خیلی حس خوبی هست فکر اینکه دعای خیر چند خانواده پشت سرت هست تا یه ماه شارژت می کنه 😊

خوشحالم که خوشتون اومده 🌹🌹🌹
سیّد محمّد جعاوله
۲۷ آبان ۲۱:۲۸
احسنت
پاسخ :
لطف دارید ، حس خوبی داره 
Mojtaba :0(:
۲۸ آبان ۱۰:۳۶
نه قشهدی چوخ خوشم گلید :)
پاسخ :
ممنونم لطف دارید آقا مجتبی 
Mojtaba :0(:
۲۸ آبان ۱۰:۳۸
چوخ قشهدی عالیدی
پاسخ :
من متاسفانه آذری زبان نیستم اما متوجه منظورتون شدم ، خواهش می کنم لطف دارید 
سعید بیگی
۲۹ آبان ۰۲:۳۴
سلام خواهر گرامی و مهربان!
خداوند به اندازه ی قلب هر کس به او می بخشد! امیدوارم به دل دریایی تون یک دریا نعمت و سلامتی و شادی و زیبایی ببخشه که دیگران را به این کار انسانی تشویق می کنید!
من دوست دارم اگر چیزی می خوام ببخشم به نیازمند، کاملا نو باشه! البته اگر نو نداشتیم حداقل به قول شما قابل استفاده باشه و تر و تمیز و زیادی استفاده نشده باشه! باز هم سپاس از این دل پاک و دریایی تون!
پاسخ :
سلام جناب بیگی ، خیلی ممنونم از لطف همیشه گی شما 
خیلی ممنونم همچنین شما ‌، خب اگر کسی شرایط مالی عالی داشته باشه که خب مسلما لباس نو بهتر از لباس دست دوم هست ، اما خب یه عده هستند که توان مالی خرید لباس نو رو ندارند اما بسیار لباس دست دوم و تمیز دارند که " قابل استفاده " هست میتونند به افراد مستمند بدهند
 دو روز دیگر همراه با انتشار پست جدید این پست ویرایش خواهد شد 
خواهش می کنم 
غلامرضا ...
۰۱ آذر ۲۰:۲۶
سلام...
پست زیبایی گذاشتین و پر کاربرد.
ممنونم... پایدار باشید یاعلی
پاسخ :
سلام جناب 
ممنونم لطف دارید  🌹🌹🌹
امیدوارم مفید واقع بشه 
همچنین 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان