علت افزایش طلاق در جامعه ی ما چیست ؟‌

۱ : علت افزایش طلاق در جامعه ی ما چیست ؟ 

۲ : راهکار شما برای کاهش طلاق در جامعه چیست ؟ 

۳ : چه توصیه ای برای جوانان مجرد دارید ؟ 

۴ : به نظر شما زوج های در شرف طلاق به چه نکته ای در انتخاب همسر توجه نکرده اند ؟

Maryam
جناب قدح
۰۶ دی ۱۰:۱۶
سلام
خب زوج ها امروزه نسبت به قبل مسئولیت پذیری کمتری دارن

آستانه ی صبر و تحملشون پایینه

ولی در کنار اینها خب آسیب های اجتماعی و خانوادگی در عصر حاضر خیلی زیاد شده که به افزایش اختلافات و تنش ها در خانواده دامن میزنه ...
پاسخ :
سلام
شما ریشه بی مسئولیتی رو در چه  می بینید ؟ برای اینکه مسئولیت پذیر باشیم باید چیکار کنیم ؟ 

برای افزایش آستانه ی صبر و تحمل چه کار کنیم ؟ 


فکر می کنم یکی از این موارد عدم پذیرش بزرگ شدن فرزندان از سوی والدین باشه ، درست ؟ 
سیّد محمّد جعاوله
۰۸ دی ۱۶:۴۸
سلام
پاسخ :
سلام 
نظرتون رو بفرمایید 
سعید بیگی
۰۹ دی ۰۲:۲۶
سلام
یکی از مهم ترین مسائلی که آدم ها رو به دردسر می اندازه، غروره و این که با کمال بی انصافی ازش به عشق تعبیر می شه!
عشق یعنی طرفت رو همون طور با خوبی ها و ایراداتش دوست داشته باشی و بپذیری و قبولش کنی!
اما غرور و خودپسندی اینه که بخوای همون طوری باشه و تبدیل به اون چیزی بشه که تو می خوای!
و اگر نشد، اول الم شنگه و دعواست! باید گذشت و تفاهم و تحمل عاشقانه و با محبت باشه تا یک زندگی مثل قدیمی ها دوام و قوام پیدا کنه!
زندگی همگی، به ویژه خواهر خوبم بادوام و قوام ان شاءالله!
پاسخ :
سلام 
بله متاسفانه بعضیا غرور و عشق میدونند حرف دلشون رو به هم دیگه نمی زنند بعد به قول شما طی یک الم شنگه تمام دیوارهای حرمت رو می شکنند 
منم به این باور رسیدم از کجا معلوم تیغ تغییر و روی طرف مقابلت بکشی و بعد که ایده آلت شد باز هم ته دلت خبری از چشمه جوشان عشق باشه ؟ متاسفانه بعضیا هنوز نمیدونند عاشق اون آدم با همون ویژگی و ظاهر و اخلاق شدند چون اون آدم واقعیت داره و ایده آل هاشون رویاست 
ممنونم همچنین ، امیدوارم همه ی مردم دنیا خوشبخت و عاقبت بخیر بشن به ویژه شما دوست گرامی 
فتل فتلیان
۱۰ دی ۲۳:۳۲
نداشتن درک متقابل
اهمین ندادن به همدیگه
درک نکردن مسولیت و...
پاسخ :
میشه گفت که عدم تفاهم از ابتدای ازدواج ‌، درست ؟ 
متاسفانه این مورد رو منم اطرافم زیاد می بینم ابتدای ازدواج عاشق و معشوق بعد از مدتی دیگه خبری از اون چشمه ی جوشان عشق نیست 😞
بله اینم هست ،‌ بعضیا بعد از تولد فرزند تو زندگی مشترکشون به مورد می رسند 
فاطمه :)
۱۱ دی ۱۶:۳۹
سلام با توجه به سوال چهارم باید بگم این زوج هایی که من اطرافم می بینم به هیچ نکته ای توجه نمی کنن.
اطراف من کسانی که بعد از چندین سال مثلا ۱۰تا ۲۰سال زندگی طلاق گرفتن کسانی بودن که به صورت کاملا سنتی ازدواج کردن و بعد سال ها ساختن و دم نزدن بالاخره طلاق اومد زد رو شونه شون گفت بیایید منو بگیرید .
(این مثال برای کسانی که میگن نمی سازن و غرور و ...)
مثال دوم هم اونایی که کمتر از ۵سال زندگی کردن طلاق می گیرن: باید بدونن که تا حداکثر ۴سال بعد از ازدواج یه سری اختلافات هست و باید با صحبت کردن حل بشه .
+من چهار نفر در اطرافم دیدم که در نامزدی و یا یک سال بعد از ازدواج طلاق گرفتن و برای بار دوم که خواستن ازدواج کنن چند ماه در رابطه و رفت و آمد بودن و بعداز شناختی که از هم پیدا کردن، تصمیم گرفتن ازدواج کنن.
سوال اینه که چرا دفعه اول همین کار رو نمی کنن ملت تا کار به طلاق نکشه؟
نظر من اینه که باید شناخت صورت بگیره.
پاسخ :
سلام فاطمه جان 
من از این موضوع متعجب هستم که چطور جوونای حالا به اندازه ی جوونای قدیم صبر و سازش دارند ولی اصلا دوست ندارند که پا از سنت های کهنه و پوسیده ی قدیمی بردارند ؟ منظور من زوج هایی هستند که یکی از طرفین شکاک و بددل و خیانت مخصوصا از نوع جنسی می کنند و..... هست نه اونایی که تقی به توقی میخوره طلاق می گیرند ‌، کاش پدر و مادرها و جوونایی که فرزند ندارند به این باور برسند که اون زمانی که میخوان برای پرورش صبر در فرزندشون بزارند صرف استقلال شخصیتی و جا انداختن اینکه تا یکی اومد خواستگاری یا رفتن خواستگاری فورأ عقد نکنند و هر رابطه ای که نیت ازدواج پشتش هست الزامی برای عقد و ازدواج نیست همون موقع که فهمیدند به درد هم نمیخورند رابطه رو کات کنند 
بله منتهی من فکر می کنم در جامعه ی ما ضعف در مهارت گفتار در زوج ها وجود داره ، مثلا حرف هاشون رو تلنبار می کنند یا خودخوری می کنند و یه دفعه فوران می کنند و حرمت شکنی می کنند ‌ 
طلاق آدمو محتاط می کنه 
حمیدرضا وجدانی
۱۲ دی ۱۸:۱۰
سلام
به نظرم علت اصلی طلاق مقایسه زندگیمون با زندگی افراد دیگه است.دیدم سریال و فیلم های سینما و تلویزیون و زندگی های آنچنانی و ... . همه دلشون میخواد بهترین زندگی رو داشته باشند تا همه چشماشون گرد بشه و بزنه بیرون با دیدن اوضاع و احوال زندگیشون(مون).البته موارد دیگه هم هستند ولی این مورد به نظرم خیلی بیشتر هستش.
راهکار برای کاهش طلاق هم دیدن اوضاع زندگی خانواده هامون موقع ازدواج و جوانی شون هست.پدر مادر هامون با چه وضعی ازدواج کردند و زندگی مشترکشون رو شروع کردند.آیا زندگی که الان برای خودشون ساختن رو از اول همینجوری تحویل گرفته بودن؟
برای جوانان مجرد مثل خودم توصیه ای ندارم چون فقط دارم از دور میبینم.اول باید خودم یه دستی به سر و وضع زندگی خودم بکشم ببینم میتونم از پسش بر بیام و تجربه ای به دست بیارم و بعدش اون رو منتقل کنم...
زوج های در شرف طلاق هم به وضع مالی همسرشون توجه نکردند یا به قولی از عشق زیاد کور شدند.ازودواج مثل معامله هست و مهمترین معامله زندگی که علاوه بر وجود عشق به وجود راحتی و آرامش و ... در زندگی هم نیاز دارند یا اینکه باید روحیه مبارزه و جنگندگی وجود داشته باشه در طرفین تا با سختی های زندگی مقابله کنند و زندگی رو باب میل خودشون بسازند
یا علی مددی
التماس دعای فرج "اللهم عجل لولیک الفرج"
پاسخ :
سلام 
فکر می کنم چشم و هم چشمی دشمن عشق و منطق باشه چرا که وقتی من نوعی به دخترخاله م حسادت کنم دیگه به هیچ چیزی فکر نمی کنم و فقط به فکر به دست آوردن هدفم هستم دیگه منطقم رو از دست میدم باعث میشه که از چیزایی که دارم لذت نبرم و شاید به مرحله ای از زندگی برسم که داشته هام حسرت فرداهام بشه :-( 
قطعا ، قطعا هیچ کسی که الان زندگی عالی داره گذشته ی عالی نداشته 
امیدوارم کیس منطق با شخصیت و افکارتون پیدا کنیدو شاد و خوشبخت بشید 
بله هم کفو نبودن زوجین هم بی تاثیر نیست مخصوصا مالی و نباید کورکورانه انتخاب کرد 
فتل فتلیان
۱۳ دی ۱۲:۳۶
بله همون نداشتن تفاهم قبل ازدواج
میدونی خیلی ها برا رسیدن به طرفشون یچیزایی رو که قبول دارن ولی طرفشون قبول نداره رو میزارن کنار ولی بعد سر همونا به مشکل می خورن
یا که فکر میکنن فعلا ازدواج کنیم بعد اخلاقیات و روحیات و تفکرات و... طرفمون رو تغیر میدیم
پاسخ :
کاملا موافقم 
فکر می کنند می تونند افکار طرف مقابل رو جارو بزنند اونایی که دوست ندارند رو دور بریزند ، الان هم که سن ازدواج بالا رفته طرف با اون افکار و باورهاش تا اون سن زندگی کرده نمیشه یه دفعه یکی بیاد بگه نه و اون هم اونا رو دور بریزه ، ازدواج جایزه ی تفکرات نو نیست ، فکر می کنم دذ این رابطه قبلا پست گذاشتم 

عکاس باشی
۱۸ دی ۲۲:۱۴
1 جوانانی که از سر نیازجنسی باهم آشنا میشن و غرق احساس با موضوعات برخورد میکنن. چشم روی واقعیات میبندن و وقتی وارد زندگی میشن و بهم عادت میکنن، تازه میفهمن زندگیشون اون چیزی که میخواستن نیست.

2 راهکاری به ذهنم نمیرسه. بنظرم جامعه ظرفیتش برای بعضی ارزشها تموم شده، و فنرش در رفته. راهو اشتباه برامون دیکته کردن

3 سعی کنید مجرد بمونید. توی تاهل هیچ خبری نیست

4 به حقایق زندگی مشترک و مشکلاتش
پاسخ :
خوش آمدید 🌹🌹🌹
عذرخواهی می کنم بابت تاخیر در تایید کامنت شما 🌹🌹🌹
۱ : بله متاسفانه موضوع نیاز جنسی در جوانان بسیار پر رنگ هست به خاطر یک سری تابوها یی که از نیاکان به والدین نسل های اخیر رسیده اینکه در این خصوص صحبتی نمی کنند و نگاه جوانان رو به سمت فراتر از اتاق خواب نمی برند 

۲ : بله دقیقا منظور من هم همین دیکته های غلط بود 


۳ : متاهل هستین ؟ این نسخه رو در جامعه ی سنتی ما نمیشه پیچید با توجه به مورد یک که خودتون فرمودین و مورد دیگه اینکه نسل ایرانی منقرض میشه که خخخخخ

۴ : انتخاب نادرست 
پوریا آریافر
۱۹ دی ۰۹:۲۲
به به و چح چح های قبل ازدواج بدون تفکر
مهریه بالای دختران برای پوز دادن و یا مثلا داشتن یک امنیت فرضی ناپایدار
انتظار کاذب خانواده ها
و مهم تر از همه عدم دانش و نداشتن مهارت در زندگی به عبارتی رفتن به سمت مهارت های زندگی
پاسخ :
خوش آمدید ، عذر خواهی می کنم بابت تاخیر در تایید کامنت تون 🌹🌹🌹
موافقم 
کامنت تون خیلی جالب و پخته هست ، معلوم که شما هم قبلا به این موضوع فکر کردید 
یعنی دخترانی که مهیه بالا می خواهند نقشه ی طلاق در سر دارند؟ تا حدودی با این موضوع موافق هستم چون دو موردش رو خودم می شناسم که پسره گوشه ی زندون افتاده با دو تا بچه ی قد و نیم قد ، مهریه خوشبختی نمیاره اما هنوز این موضوع خوب جا نیفتاده 
بله باز هم موافقم خانواده ی پسرها از دختر ۱۷-۱۸ ساله کدبانو و خانه دار و شاغل و همه چی تموم میخوان و خانواده ی دخترها از پسر یه خونه ی دوبلکس تو جردن 
بعضی از جوانان کلاس های قبل ازدواج رو شرکت نمی کنند ،  هول هولکی بدون شناخت کافی از یکدیگر تن به دریای وسیع ازدواج میدن 


عکاس باشی
۲۷ دی ۰۳:۰۷
شاید به نوعی قربانی فرهنگ غلط نیاکانم باشم. متاهل نیستم ولی تا مرزش پیش رفتم و نشد.
نسل بعدی، آش دهن سوزی نیست. منقرض شدنش آسیبی نمیزنه.
پاسخ :
به نظرم پیشنهاد ازدواج نکردن ، پاک کردن صورت مسئله هست ، به هر حال انسان با ازدواج تکمیل میشه و تنهایی پسندیده نیست 

راستی چرا فکر می کنید ، نسل بعدی آش دهن سوزی نیست ؟ 
عکاس باشی
۲۸ دی ۱۷:۴۳
نسل بعدی خط قرمزی نداره
خیلی از هنجارهای خوب اجتماع به واسطه فرار از بند سنت ها از بین رفتن
نسل بعدی با اینده ی مبهم و تاریکتر نسبت به نسل فعلی درگیره
تفاوت و تغییر با سرعت خیلی زیاد،باعث فاصله زیاد پدرومادرها با فرزندانشون خواهد شد.
پاسخ :
پیشنهاد می کنم در تایید حرف پایانی تون ، دو پست اخیر و بخونید 
مهرزاد
۲۲ بهمن ۱۸:۲۵
مشکلات جنسی و خیانتهای زوجین
اعتیاد-فقر-بیکاری-فحشا-تورم-جامعه ناسالم-وجود بی عدالتی و تبعیض-احساس عدم امنیت-تاریک بودن آینده -از بین رفتن حرمتها -و......
در هنگام ازدواج انتخاب عاقلانه و منطقی و تناسب خانوادگی از لحاظهای اقتصادی -فرهنگی -تحصیلات و ...و سازگاری و پذیرش حقایق زندگی و تعهد داشتن به وظایف همسری و........................
پاسخ :
به موضوعات خوب و مهمی پرداختید ، مخصوصا موضوع اختلاف فرهنگی 
علی حق جو
۲۹ بهمن ۰۰:۲۰
سلام
می‌خواستم نظر بزارم خیلی زیاد شد تصمیم گرفتم یه پستی با این موضوع بذارم با اجازه (این ازون با اجازه الکی هاست) البته کمی هم از قالب سؤالات خارج شد
پاسخ :
سلام 
مرسی از حضورتون ، میام میخونم با کمال میل 
امید شمس آذر
۰۷ اسفند ۱۰:۰۸
1. التقاط سبک زندگی غربی با فرهنگ اسلامی.
2. دفاتر طلاق محدود بشه به مراکز استانها.
3. اگه تشنه هستن دنبال آب شیرین بگردن، اگه نتونستن پیدا کنن دیگه نیان با آب شور تشنگیشونو برطرف کنن.
4. به تفاوت صورت خوابهاشون با تعبیر اونها در بیداری؛ اسب سفید بالدار تو خواب دیده ن ندونستن تعبیرش همون خر سیاهیه که اومده سر راهشون.
پاسخ :
۱ : زندگی ما شبیه کارخونه ی بستنی سازی شده همه میریم زیر تیغ و برش که طبق سلیقه ی دیگران بشیم ، مثال بارزش چشم و‌ هم چشمی هامون ، اعمال زیبایی و..... 
همیشه استرس تک افتادن رو داریم اما گاهی همدیگه رو له می کنیم و نادیده می گیریم مثل بستنی آب شده ای که از دست یه رهگذز میفته و بی تفاوت رد میشن 
۲ : یعنی افراد برای طلاق به دادگاه های شهرهای دیگه مراجعه کنند ؟‌ من اینجوری برداشت کردم 
۳ : انتخاب صحیح 
۴ : رویایی فکر نکنیم 
امید شمس آذر
۰۹ اسفند ۱۱:۵۹
۲ - بله.
پاسخ :
زوجینی که عزمشون رو جزم کرده باشند برای طلاق ، قله قاف هم بگن میرن 
امید شمس آذر
۰۹ اسفند ۲۰:۰۲
به هرحال تاثیر داره.
پاسخ :
بله ، قطعا ، ولی خب چرا باید به زوجین آموزش مهارت زندگی داده نشه ؟ مهارت حل مشکلات ، همسرداری ، راه های جذب همسر و .... 
Elham ...
۰۶ فروردين ۱۷:۳۷
علت طلاق به نظرم عدم شناخت هر فرد اول از همه از خودشه
به نظرم به ازدواج خیلی کودکانه و احساساتی نگاه میشه و اللخصوص نگاه اشرافی و رو کم کنی
به نظرم خیلی نگاه ابتدایی و مزخرفی به ازدواج میشه
پاسخ :
شاید اجبار " سن " در معقوله ی ازدواج باشه 
وقتی سن پسر یا دختری رو می پرسند و چشماشون گرد میشه واو وقت زن گرفتنته یا شوهر کردنته دیگه خواه یا نا خواه معیار شناخت و تعقل و بلوغ کمرنگ میشه و ازدواج تا یک سنی اجبار جامعه میشه 
و همین اجبار طلاق رو در پی خواهد داشت 
سن یک عدد کاش اینو متوجه میشدیم 
Elham ...
۰۶ فروردين ۱۸:۴۹
حرف مردم که اصلا یکی از علت های تباهی خیلی از ادمای ایرانه...
پاسخ :
بله متاسفانه مبنای اصلی زندگی هاست و این پایه وقتی پدر و مادر  خانواده ی شناخته شده و اصیل باشند محکم تره ، مردم چی میگن ؟ مردم چی فکر می کنند ؟‌ ترس از عیب گذاشتن روی سر بچه هاشون رو دارند ، حاضرند بدبخت بشه و جوون مردم رو هم بدبخت کنه اما برچسب عیب و ایراد رو بچه شون نچسبونند مردم
آلاء ..
۱۱ فروردين ۲۱:۱۰
شناخت کافی نداشتن ...
کاش میشد به دستورات اسلام عمل کرد
کاش بشه قبل ازدواج با خواستگارت سفر بری
کاش میشد مخفیانه صیغه محرمیت خوند و رفت و امد کرد بعد طرف و شناخت و وقتی دیدی ادم جالبینیست زد زیر همه چی
ولی حیف که ما صیغه کردن و به منزله تموم شدن همه چی میدونیم و نامزدی و فقط یه دوران برای خوشگذرونی میدونیم در صورتی که این دوران برای شناخته همدیگست
پاسخ :
بله کاملا موافق هستم 
اما سفر رفتن با خواستگار اگر اسلام هم قبول داشته باشه تحت عنوان صیغه ، فکر نمی کنم عرف اجازه بده خیلی کار داریم تا به این فرهنگ برسیم و صد درصد مستلزم با جنبه بار آوردن جوانان هست که از صیغه محرمیت سوء استفاده نکنند 
بله باید نامزدی دوران شناخت باشه اما متاسفانه به قول خودتون دوره ی خوش گدرونی و چشم پوشی کردن از صفت ها و رفتارهای بد طرف مقابل هست چون که هنوز هستند کسانی که با طلاق سخت مخالف هستند و حاضرند سختی بکشند ولی اسم طلاق تو شنامسنامه شون یا شناسنامه دخترشون نیاد 
مخصوصا اونایی که وارد رابطه شدند 
mr point
۱۸ فروردين ۲۰:۴۲
ازدواج
پاسخ :
😂😂😂

عبداله رضوی
۲۰ فروردين ۱۳:۴۲
به همون علتی که براحتی و بدون پاس کردن حداقل هایی ملت ازدواج می کنند
پاسخ :
خوش آمدید جناب رضوی عزیز🌹🌹🌹
وی سن و سال تاکید بیش از اندازه ای وجود داره 
لوک خوش شانس
۲۲ فروردين ۱۱:۱۲
سلام به نظر من علت های مختلفی داره که مهمترینش عدم شناخت کافی از طرف مقابل و انتخاب کورکورانه هست !
من پسر سراغ دارم کم سن و سال ،بدون درآمد ،پیله کرد رو پدرومادرش زن دادن بهش ،و جالب اینجاس مهم هم نبود که زنش کی باشه و از نظر اخلاق رفتاری و خانوادگی چطور ! فقط زن میخواست !
خلاصه یه زن گرفتن بهش دادن به یک سال نکشیده از هم زده شدن و رفتن دنبال کارهای طلاق !!!!
اینجا هم دختره مقصر هست که به همچین پسری اوکی داد ،هم پسر مقصر هست که صرفا فقط بخاطر یک رابطه رفت زن گرفت هم خودشو بدبخت کرد هم اون دختر رو و نتیجه ش شد طلاق که بزرگترین ضربه رو هم دختر میخوره ،چون تو ایران مطلقه بودن صورت خوشی نداره و معمولا کسی سراغ همچین کسایی نمیره !
و البته اینم باید گفت تو ایران آموزش های کافی به طرفین داده نمیشه .
من خودم الان پدرومادرم خیلی میگن بیا زن بگیر تا وقتی کار گیرت میاد خرجی بهت میدیم و فلان ولی خودم قبول نمیکنم ،چون فقط 22 سال دارم و تا وقتی که حقوق بگیر نشم و یک دختر رو واقعا نخوام پا پیش نمیذارم !
پاسخ :
سلام 
البته شناخت خود شخص از خودش هم مهم هست ، بعضیا اصلا تکلیف شون با خودشون هم مشخص نیست و مدام تغییر خلق و خو میدن که طرف مقابل در زندگی تازه متوجهش میشه و اون هم صبر و تحملی داره 
یعنی نمیتونستند پدر و مادرش از این تصمیم عحولانه منصرفش کنند؟ به نظر من پدر و مادرش کم مقصر نبودند 
بله مطلقه بودن تو ایران صورت خوشی نداره 
۲۲ سالگی خیلی زود برای ازدواج

عبداله رضوی
۲۲ فروردين ۱۳:۳۴
مرسی از شما
بحث مفصلی است... در ایران معادلات ازدواج احتیاج به دگرگونی دارد. در اینصورت نه تنها طلاق ها کمتر می شود بلکه بسیاری از بزه های جنسی و بیماریهای روانی نیز کاهش می یابند
پاسخ :
خواهش می کنم 
کاملا موافقم ، یکی از اولین مواردی که باید دگرگون بشه ، تعریف سن و سال برای ازدواج هست 
لوک خوش شانس
۲۳ فروردين ۱۰:۳۶
سلام درسته حرفتون .
البته این تغییر رفتار به نظرم تا حدودی ب سن و سال هم مربوط هست ،من شنیدم میگن آدم تو 24 سالگی کامل میشه و شخصیتش کامل شکل میگیره و ثبات پیدا میکنه !
پاسخ :
سلام :-) 
همین دیگه ، برای ازدواج نباید سن و سالی تعریف کرد 

مریم ..
۲۸ فروردين ۱۴:۵۲
سلام بنظر من عدم توجه به خواسته ها و محبت و توجه.

پیشنهادم اینه که آهای جوانان همدیگرو مجبور نکنید . با توجه به معیارهاتون طرفتون انتخاب کنین همه ی معیارهاتون. نه اینکه یک بنده خدا رو انتخاب کنید و بعد مجبورش کنین عین معیارهاتون بشه. هیچ وقت از عشقی که به شما داره سو استفاده نکنین مثلا نگین خب تو اگه واقعا عاشقمی باید فلان کنی یا حرفام گوش کنی. بزارید طرفتون هرجور دوست داره زندگی کنه. یه انتخابی بکنید که اگر هم جنس شما بود به عنوان بهترین دوست انتخابش میکردید.
پاسخ :
سلام ، خوش آمدید🌹🌹🌹
کاملا موافقم و در این خصوص پست گذاشته بودم 
انسان ها آزاد هستند و ازدواج نباید آزادی انسان ها را بگیرد ، من یا طرف مقابلم اسیری نیستیم که ، مگه چند سال قرار است عمر کنیم که نصفش را برای بهای عشق از دست بدهیم ؟ 
مریم ..
۲۹ فروردين ۱۱:۰۴
احسنت واقعا حرف خیلی خوبی زدید
پاسخ :
 😉😉😉

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان