اسـبــت را زیـن مـکـن بــحـر جـفـا


سلام

امشب سکوت لذت بخشی شانه هایم را گرفت و پرواز کرد به سوی زندگی و هنر انسان بود نه صرفا انسان بودن به گوشه گوشه ی جهان آفرینش اندیشیدم همه ی قسمت های زندگی را ورق زدم 

انسان چگونه زندگی می کند و در میانه ی زندگی درگیر چه واژه هایی میشود و در پی آن چه جنایت هایی را مرتکب میشود ؟!!!!! دو نفر با داشتن عقل و منطق تصمیم به ازدواج می گیرند و در دوران عقد صاحب فرزند میشوند این کجایش اشکال دارد که باید آن جنین بینوایی که قرار بود باشد به یکباره تحت یک جنایت تحلیل برود ؟ یا دو نفر دیگه طی پروسه ی دوستی یا صیغه با داشتن عقل و منطق یک رابطه ی نامشروعی را شروع می کنند و در پی آن یک جنین بینوا به وجود می آید گناه او چیست که باید سر راه یا در سطل زباله پیدا شود ؟ آیا عقل و درایت برای داشتن یک زندگی خوب کافی نبود ؟ پس بهانه ای برای توجیه سقط ها و بچه های حاصل روابط غیر شرعی قابل پذیرش نیست ، چه کسی به سرنوشت آن طفل معصومی که دومین گریه ش به جای اینکه در آغوش پر مهر مادر و پدر باشد ریه اش از بوی زباله پر میشود می اندیشد ؟ انسانی که افسار زندگیش را به تومبانش بسته است چگونه میتواند زندگی کند در این جهان پر رمز و راز ؟ 

جفا و جنایت ، نامردی و نبودن اساس زندگی ما انسان ها شده و همیشه ساده ترین راه منطقی ترین راه خطاب میشود و انتخاب میشود ایستان قلبی تپنده که زندگی کردن را انتخاب کرده بود 

سقط جنین به هر دلیلی نامردی است چه در هفته های ابتدایی باشد چه در هفته های پس از دمیده شدن روح در جنین ، سقط در هفته های ابتدایی چیزی از گناهش کم نمی کند و خنده به لب نمی آورد ، متاسفانه انسان است و توجیهات من درآوردی که ندای وجدانش را که صدای خداست خاموش کند ، و این سرنوشت کودکیست که به تحلیل میرود چه در چاه و چه در جهان کثیف سطل زباله !!!! پای کارت ایستادی انسانی وگرنه فقط یدک کش اسم انسانی 

منتظر پست بعدی باشید که بی ارتباط با این پست نخواهد بود

Maryam
مهدی ­­­­
۰۸ آذر ۰۱:۵۶

نمیدونم واقعا ولی بعضی وقتا، وقتی میبینم یه بچه کل زندگیش رو باید با یه پدر مادر معتاد بگذرونه و هر روزش شکنجه باشه، شک میکنم که بهتر نبود که سریع تر از این شرایطش خلاص میشد؟

پاسخ :
بعضی از افراد به ازدواج کردن به چشم تولید نسل نگاه می کنند که فرزند آوری وظیفه ی واجبی هست که بر گردنشون هست ، اولا که ازدواج باید با چشم باز صورت بگیره ولی اگر اینطور نشد میشه همون مسیر و برگشت ، هیچ وقت برای برگشت دیر نیست ، بچه قرار نیست نقش میخ رو در زندگی مش ترک ایفا کنه ، فضایی که متشنج باشه و هر روز مشاجره و زد و خورد باشه فایده ای نداره برای پرورش یک روان سالم اما موضوع همون همون وظیفه هست که تو جامعه پر رنگ هست ، اگر بخوایم بگیم که کاش اینجور بچه ها به دنیا نمیومدن نقش عقل و منطق تا حد قابل توجهی رنگ می بازه ، انسان دارای عقل و درایت هست وقتی می بینه زندگیش خوب نیست طلاق بگیره و مسیر زندگی خود و زندگیشو تغییر بده ، اگر قرار باشه که هر کسی اختلاف داشت فوری بره سقط کنه نسل کشی اتفاق میفته دیگه چیزی از ایران و ایرانی باقی نمی مونه 
تو زندگی مشترک طلاق به عنوان آخرین راه حل یاد میشه اما سقط جنین بدترین راه حل ممکن هست 
شرایط بد تو همه زندگی ها هست اما باید جنگید گاهی برای خودت گاهی برای دیگری 
احسان ..
۰۸ آذر ۱۱:۲۴

سلام

واقعیت دردناکیه

دردناکتر از اون خبری بود که خوندم که یه حیوونی مثل سگ و یا گربه رفته بود جنین زنده رو پیدا کرده بود نجاتش داده بود

واقعا انسان جدیدا اخلاق رو کاملا پاک باخته و فقط به خودش نگاه میکنه!

پاسخ :
سلام 
بله متاسفانه ، من اعتقادی ندارم که بگم عجب دوره و زمونه ای شده یا چه دنیایی شده من میگم عجب دنیایی رو ساختیم چون سازنده ای حال و دوران من و شمای نوعی هستیم ، من بی تفاوت هستم شما بی تفاوت هستی همه ی ما در شکل گیری این خشونت ها و جنایت ها تاثیر گذار هستیم الان بگن فلانی بچه شو میخواد سقط کنه کسی باکش نیست و ساده از کنارش رد میشن ، روزگاری که جنایت و شنیدن جنایت هضمش ساده باشه مفتش هم گرونه ، بعضی از انسان ها که بچه شون رو سقط می کنند یا اونو سطل زباله یا سر راه میزارن یک چهارم مرام و وجدان اون سگ یا گربه ای رو که شما مثال زدید را ندارند ، ببین انسان ناطق چه کرد و حیوان چه کرد ؟ آدم ماتش می بره 
احسان ..
۰۸ آذر ۱۲:۱۱

الان یعنی من مقصر شدم؟ تقصیر منه؟ :)

اصلا من از کجا بدونم کدوم خانوم بارداره؟ از کجا بدونم میخواد سقط جنین بکنه؟ مگه خانوما حرفاشونو به ما میگن؟ اصلا مگه جنین درست شده تقصیر منه؟:) من تو آزمایشگاه دارم تحقیقاتمو میکنم، تقصیر منه؟:)

حالا بر فرضم کلاغه خبر بیاره و بدونم یه خانم بارداره و میخواد سقط جنین بکنه، اونایی هم که سقط میکنن معمولا با دوست پسرشون بودن و ناخواسته اینطور شده حسابی هم قاطین....من این وسط برم چی بگم؟ بگم نکن؟ حرفایی میزنیدا...بنظرم بهزیستی و نهادهای درگیر باید مراکز ایجاد کنه و به اینا مشاوره بده..من برم جز لنگه کفش خوردن هیچ تاثیری نداره! تازه ممکنه ادعا کنن من بابای بچه ام ..اونوخ چه خاکی بریزم تو سرم؟:) 

 

پاسخ :
نه قربان من همچین جسارتی نکردم ، من عذرخواهی می کنم بابت روشن نبودن منظورم ، من نمیگم که شما مقصر هستید یا من مقصر هستم ‌، منظورم بی تفاوت بودن افراد یک جامعه ست که خشونت و جنایت چیز غیر قابل هضمی نمیشه ، به این جهت میگم بی تفاوت برای اینکه ما حتی۱۰ دقیقه هم وقت نمیزاریم برای صحبت و تبادل نظر درباره ی مسائل جامعه ای که توش زندگی می کنیم 
اگر سقط جنین فراوون هست به خاطر اینکه راحت میگن خب حالا کاریه که شده زود برو سقطش کن یا اگر دیر فهمیدی اشکالی نداره بندازش سطل زباله و تموم شه بره ، شهامت یک مهارت جدی هست که متاسفانه خیلی والدین به آموزشش نمی پردازند از همون کودکی به بچه یاد میدن که تو درد سر افتادی و خراب کاری کردی دروغ بگو خودت رو از زیر بار مسئولیت خلاص کن 
انسان دارای عقل و درایت هست اگر کاری زو انجام میده میتونه عوارضش رو هم در نظر بگیره مثلا یک خانواده ای که باراری در دوران عقد رو بد میدونه چرا باید بدون در نظر گرفتن احتمال بارداری اقدام کنه ؟ یا یک مثالی از روابط خارج از ازدواج ، کسی که رابطه ی خارج از ازدواج داره یا صیغه کرده باید این نکته رو هم در نظر بگیره که اگر باردار شد چی ؟ آیا بیان این موضوع تو خانواده کار ساده ای هست ؟ عواقبش چیه ؟ با سقط کردن چه آسیبی به سلامت جسم و روانش میزنه ؟ دوست پسر یا دوست دختر داشتن کلاس نیست ، کسی که این چیزها رو کلاس میدونه باید بدونه که بعضی جاها باکلاس بودن هم عواقب خاص خودش رو داره ، خانواده و فرهنگ و نگرش قابل تغییر نیست 
با پیشنهادتون موافقم 

احسان ..
۰۸ آذر ۱۲:۳۹

بله موافقم با شما...اگر کسی طرف مشاوره قرار بگیره میتونه بخوبی مشاوره بده

مادری بود که بچه چهارمش هم میخواست بدنیا بیاد و مردد بود بین سقطش یا نگه داشتنش تو این شرایط بد اقتصادی...که هم شوهرش با حمایتهاش و هم دیگران باعث شدن مادر بچه رو نگه داره..هر چند 4 تا فرزند در این دوره زمونه کار راحتی نیست

این میتونه یه نمونه ای از بی تفاوت نبودن باشه

ولی باور کنید از دست امثال من کاری بر نمیاد:))

پاسخ :
شرایط اقتصادی یک مبحث جداگانه از سقط جنین هست ، بحث اصلی ما نقش عقل و درایت و تاثیر آن بر روی دلایل سقط جنین هست 
حالا من از مثال خودتون وام می گیرم فردی که در شرایط بد اقتصادی بدون هیچ گونه به خود زحمت دادنی رابطه برقرار می کنه و انقدر خونسرد هست که تا پیدا شدن علائم بارداری منتظر می مونه کم کاری که از سوی خودش شکل گرفته ، ما نمیتونیم شرایط اقتصادی رو درست کنیم اما میتونیم از زیر منگنه رفتن مون جلوگیری کنیم که ‌، چرا باید تاوان خونسرد بودن و خوش خیال بودن دو نفر رو یک جنین بینوا پس بده ، موضوع اینه ما هر کاری که دلمون میخواد انجام میدیم حتی شده دست به کشتن میزنیم 



جناب منظورم این نیست که کاری از دست شما برمیاد ، موضوع اینکه ما مردم خیلی وقت کمی برای مباحث اجتماعی و فرهنگی میزاریم و با یکدیگر تبادل نظر نمی کنیم و این حرف ها اصولا ناراحت کننده طبقه بندی میشن ، ما بلدیم چه جوری فرار کنیم 

احسان ..
۰۸ آذر ۱۳:۳۷

راستش من بخودم چنین اجازه ای نمیدم تا وقتی در شرایط کسی قرار نگرفتم اونو قضاوت کنم یا خدایی نکرده سرزنش کنم

از بیرون گود توصیه به لنگش کردن کار بسیار راحتیه

ببخشید این بحثها در حوزه تخصص من نیست چون هنوز خیلی از این موارد رو تجربه نکردم و تا با کفش کسی راه نرفتم سراوار نیست اظهار نظر کنم

بنا بود با تبادل نظر مشکلات حل شه تا الان دنیا این همه مشکل نداشت...

ضمن تشکر و احترام با اجازتون از این بحث خارج میشم

موفق باشید

پاسخ :
استفاده کردیم جناب 
خواهش می کنم ، ما باهم بحث خوبی داشتیم ، موفق و موید باشید 
حامد سپهر
۰۹ آذر ۰۸:۵۰

توی این زمونه با اینهمه از آگاهی و اطلاعاتی که رد و بدل میشه ،قبول کردن ادعای آگاهی نداشتن  در مورد ارتباطات نامشروع و یا حتی ارتباطات زن و شوهری که باعث به وجود آمدن ناخواسته جنینی میشه که سرنوشتش زباله دونی یا چاهه قابل قبول نیست
 

پاسخ :
کاملا موافقم ، الان که دسترسی به اطلاعات راحت تر شده ‌ 
هر سال یکی دو تا خبر میاد که یه بچه یا پشت بیمارستان پیدا شده یا تو سطل زباله ‌ ، متاسفانه ، سرچ کنید میاره 
همراز دل
۰۹ آذر ۲۳:۴۰

سلام خوبید؟ 

تو همچین زمانی که کلی اطلاعات و آگاهی در سرتاسر جهان در مورد خیلی از موضوعات وجود داره و با صرف کمترین هزینه و وقت می‌شه بهشون دسترسی داشت اتفاق افتادن این جور مسائل خیلی ناراحت‌کننده‌ست. خدا عقل رو در اختیار انسان داده که تو همچین وقتایی ازش استفاده بشه که متأسفانه بعضی‌ها با بی‌تفاوت ازش کنارش می‌گذرن و وقتی کار از کار گذشت تازه به فکر چاره می‌افتن اونم چه چاره‌ای.

این کار جدا از گناه بودن که خودش می‌تونه بزرگ‌ترین ملاک برای دوری از انجامش باشه تبعات جسمی روحی بسیار بدی برای دختر و پسر درگیر داره که البته برای دخترها بیشترین آسیب رو به همراه داره. هیچ بهانه‌ای نمی‌تونه این عمل رو حتی ذره‌ای قابل قبول جلوه بده نه وضعیت اقتصادی، نه روابط غیر ازدواجی و نه....

هر چقدر فکر می‌کنم نمی‌تونم این رو درک کنم که وقتی یه دختر و پسر عقد کردن و به صورت شرعی و قانونی محرم هم هستند چرا باید اونقدر بترسن که باردار شدن براشون به یه کابوس بدل بشه و دست به سقط بی‌گناه‌ترین موجود بزنن، انگار آدم بزرگ‌ها وقتی اشتباه می‌کنن تنها زورشون به بچه‌ها می‌رسه حالا چه اون بچه جنین شکل نگرفته باشه چه متولد شده، چه بد که گاهی عرف و سنتی که به دست خود ما آدما شکل گرفته و پایه و اساس دینی و قانونی نداره تبدیل می‌شه به حکمی که اونو برتر از قانون و حکم خدا قبول می‌کنن و دست به اجراش هم می‌زنن   

پاسخ :
سلام ‌مرسی ، شما چطورین ؟ 
کاملا با شما موافقم ، وقتی که کامنت تون رو خوندم گفتم که چرا من همین متن رو جای متن خودم ننوشتم ؟ 
به جای اینکه به بچه ها یاد بدن که شهامت کای رو که انجام داده رو داشته باشه بهش یاد میدن که اگر کار اشتباهی کردی خیلی راحت درووووغ بگو و خودت رو از بار مسئولیت و خطایی که کردی خلاص کن 
چیزی که من درباره زوجینی که در دوران عقد باردار میشن اینکه تکلیف شون با خودشون هم مشخص نیست ، اگر اعتقاد دارند که کار خلاف شرعی انجام ندادن و واقعا به ازدواج شون اعتقاد دارند پس چرا ترس و سقط ؟ یه جور بلاتکلیفی رو درباره ی این افراد احساس می کنم 
درباره ی روابط خارج از ازدواج و پیش از ازدواج هم که الان با توجه به در دسترس بودن اطلاعات بچه ی ۱۲ ساله با اطلاعات یه ۳۰ ساله برابر هست ، پس نمیشه عقل و علم رو درباره ی این موضوع نادیده گرفت ، همون جور که شما هم فرمودید هر دو از این اتفاق آسیب می بینند به ویژه خانم ، چرا که برای خلاص شدن از طوفان دست به هر کاری می زنند که ممکن این منجر به ناقص شدن خانم بشه که اون لحظه به این موضوع فکر هم نمی کنند بعدها عوارضش رو خانم به تنهایی متحمل خواهد شد 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان