ادکلن


سلام دوستان عزیزم 

هیچ وقت به یه نوزاد به چشم یه نوزاد معمولی نگاه نکردم ، همین طور به اعداد و ارقامی که سازمان آمار منتشر می کنه . 

یک نوزاد پیش از این که نوزاد حساب بشه یک جنین بوده و در اون دوره مغزش تشکیل شده پس انسان ها ، انسان نیستند مغز هستند چرا که با مغزشون تصمیم گیری می کنند نه با دست و پاهاشون که یه مرزی بین حیوانات به وجود آورده ، انسان یعنی مغز چیزی که میتونه تو رو شبیه یه عکس تو کامپیوتر بالا و پایین و زوم کنه ، یه نوزاد از یک حرف ، ایده ، فرهنگ نو پرده برداری می کنه ، تو دنیا افراد متفاوتی وجود داره که دایره دوست و رفیقای ما نسبت مستقیمی با جمعیت داره 

تا حالا شده به دنبال یک کفش مناسب ساعت ها تو خیابون بگردید و با افراد تکراری تو هر مغازه ای رو به رو بشید ؟ ویترین مغازه ای کفشی چشم شما رو بگیره و دوست داشته باشید از فروشنده خواهش کنید که اون کفشو امتحان کنید قبل از اینکه شما سلام کنید مشتری قبلی تشکر کنه و ساکش را بگیره و بره در حالی که هیچ خسته گی تو چهره ش نیست ! شما سخت پسند هستید اون راحت پسند ؟ هیچ کدوم 

بالا گفتم حرف ، ایده ، یادتونه ؟ وقتی افراد زیاد میشن رنگ و وارنگ طرح میاد تو بازار اما یک نکته ای اینجا هست ، هر کسی طرز فکری داره ، فرهنگ ها مثل جمعیت در حال توسعه افزایش پیدا می کنه ، هنوز هم هستند کسانی که

با وجود کارواش ماشینشونو با شلنگ تو کوچه می شورند و رهگذرها رو خیس می کنند و خم به ابروی مبارک نمیارن ، یا کسانی که با وجود عفونت دندون تو صورت شما جک تعریف می کنند و دهانشونو سه برابر عرض شانه باز می کنند و می خندند . 

مد و لباس نشانه فرهنگ نیست همه فریاد می کشند که داریم از مد غرب تبعیت می کنیم و .... 

کسانی هستند که طبق مد روز لباس می پوشند اما هرگز یک مرد رو به آغوش نمی کشند ، فرهنگ یعنی آداب و سنن کشور دیگه ای ، نه فقط لباس ، ما هنوز هم. فرهنگ خودمونو داریم با وجود کسانی که لباس به قول خودشون طبق عرف ایرانی می پوشند اما مثل خارجی ها زندگی و رفتار می کنند 

نکته ی بعدی اینکه چرا این همه گیس و گیس کشی می کنیم و به هم دیگه می پریم ؟‌ من یک نماینده ایرانی هستم ، شما یک نماینده ایرانی هستید ، شاید یک خارجی در حال رانندگی پشت سر شما باشد ، 

شما در قبال طرز فکری که یک خارجی در خصوص این کشور پیدا می کند مسئول هستید ! چقدر به قوانین راهنمایی رانندگی پای بند هستید ؟ از راهنما استفاده می کنید ؟ موقع عبور از خیابون عاشقانه راه نمی رید ؟ تا حالا به سهم خودتون در شکل گیری فرهنگ فکر کردید ؟ آیا به معنی ضرب المثل آواز دهل از دور خوش است فکر کرده اید ؟‌ تا یکی جلوی پاش تف می کنه می ره ابرو گره می زنیم وای مردم چقدر بی شعور هستند ، خودش بدون دوش گرفتن ا خونه خارج میشه و به اصطلاح میخواد به کاهش آلودگی هوا کمک کنه دستشو بالا می گیره بقیه به لقاءالله می پیوند ، به جای این همه ریز شدن تو کارهای مردم از خودمون شروع کنیم ، از همین زباله انداختن در خیابان شروع کنیم ، وقتی در پارک هستید هزاران نفر دیگه هم اون جا هستند وقتی شما زباله را در سطل زباله بیندازید دیگران هم می بینند شاید این حرکت یه صحنه خاص رو  تو ذهنشون ثبت کنه 

انقدر آه و فغان راه نندازید فقط ایرانی ها این طوری هستند و ..... 

فرهنگ مثل ادکلن می مونه واسه هر کسی لازمه همون طور که بازار ادکلن با کیف و کفش در رقابت باید فرهنگ هم ارتقاء پیدا کنه نه فقط ایده پردازی تو شلوارهای خشتک دو سانتی و جر واجر 

Maryam
Va hid
۱۰ تیر ۱۰:۴۵
متن بسیار تاثیر گذاری بود.
پاسخ :
لطف دارین 
سام نجفی نیا
۱۰ تیر ۱۱:۰۳
عالی بادی ول از همه از خودمون استارت بزنیم
پاسخ :
بله 
حمیدرضا وجدانی
۱۰ تیر ۱۲:۰۳
سلام
خیلی خوب گفتید
هر کسی باید از خودش شروع کنه.نگم که بقیه رعایت نمیکنن من چرا رعایت کنم.؟!
با خوندن این متن حتما تغییر در من ایجاد میشه و حداقل مدتی با فرهنگ تر میشم ولی باید برای همیشه این متن و نوشته های مشابه رو بخونم و آویزه گوشم باشه
یا علی
پاسخ :
سلام 
لطف دارین 
حالا شکسته نفسی نفرمایین جناب وجدانی 

مَـهدی (میرزای قدیم)
۱۰ تیر ۱۳:۱۲
سلام موافقیم. همان سه خط آخر گویا بودا.... :)
پاسخ :
سلام 
دقت کردین خودمون واسه خودمون جک می سازیم ، خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است ه همین می خندم 
حسنا مـ
۱۰ تیر ۱۳:۲۵
لایک
پاسخ :
مرسی
سید.ق.م
۱۰ تیر ۱۴:۱۸
سلام
من هر وقت میرم لباس یا کتونی بخرم درجا میخرم بدون هیچ معطلی و جالبه همه میگن چقد سلیقتم خوبه و نکته دیگه اینه که اهل چونه زدنم نیستم و غالبا با قیمتای مناسبی خرید کردم
موقع عبور از خیابون اگه پل هوایی نباشه میذارم چراغ قرمز بشه و اگه چراغم نبود بسم الله میگم و رد میشم هههه
من توو خیلی از مسائل زندگی به آواز دهل فکر کردم!
اگه کسی جلوم تف یا کارایی از این قبیل بکنه با اینکه واسم منزجرکنندس اما هیچوقت در مورد طرف نظری ندادم تا ببینیم بعدا چی میشه ههه
[بعدا][سید در مواجهه با کسی که جلوش تف کرده] بیژور کصافط مادرخوشگل
گاهی از دست خودم اعصابم خورد میشه که باید زباله رو حتما تووی سطل زباله بندازم و البته من عادت دارم به این کار اما احتمالا از بس دیگران نمیندازن منم دلسرد میشم واسه این کار، اما بازم باید تووی سطل بندازم[عادت ترک نشدنی]
میخوام یه کمی فرهنگ به خودم بزنم عه ببخشید، ادکلن بزنم[عطر گل یاس]
پاسخ :
سلام 

منصوره 🌹🌹🌹
۱۰ تیر ۱۹:۲۳
عاااااااالی بود
پاسخ :
ممنوووووووووووون
سید.ق.م
۱۰ تیر ۲۲:۲۶
کامنتم نیومده؟
پاسخ :
رسیده 
بهار ........
۱۰ تیر ۲۳:۵۱
👏👏👏
پاسخ :
متشکرم 
علی آقا:)
۱۱ تیر ۱۰:۰۰
من فقط این رومیگم
تن آدمی شریف است به جان آدمیت-نه این لباس زیباست نشان آدمیت
پاسخ :
آفرین 
مخلوق خلاق
۱۱ تیر ۱۶:۵۲
نظرات ارزشمند بود برام
مرسی به وبم سر زدی
با افتخار دنبال شدی
مایل بودی دنبالم کن
پاسخ :
ممنون لطف دارین 
چشم 
ناشناس
۱۱ تیر ۲۱:۴۱
تصاویر وبلاگتون همش از زن‌هاو مردهای فاحشه و ... تشکیل شده
پاسخ :
کدوم عکس ؟‌ این نقاشی با مداد 
از این به بعد کمتر از عکس زن ها استفاده می کنم 
سید.ق.م
۱۱ تیر ۲۲:۵۹
نمیخوام دخالت کنم اما من تصاویر بدی ندیدم اینجا
مرد فاحشه هم مگه داریم؟[تعجب در حد المپیک معلولان]
پاسخ :
نمیدونم منظورشون چی بوده ؟
بله ، مردهای متاهل که دختر بازی می کنند چه چیزی حساب میشن ؟ هرزه یا فاحشه یا زن باز 

سید.ق.م
۱۲ تیر ۱۱:۲۷
نه با اون مشکلی ندارم با واژه فاحشه که برای زنهای بدکاره استفاده میشه مشکل دارم وگرنه مرد هرزه و زن باره درسته
پاسخ :
ناشناس اومده ، نمیدونم منظورش چی بوده 
نـــای دل
۱۲ تیر ۱۴:۵۶
حرف حق..

تحلیل جالبی بود...
پاسخ :
لطف دارین 
parmin 💜💛💚
۱۲ تیر ۱۵:۱۱
دوشیزه جان از مطالب وبلاگت خیلی خوشم اومد و دنبالت کردم
د وست داشتی منو دنبال کن
پاسخ :
مرسی از تو بابت حضور و نظر پر لطفت 
چشم 
sina S.M
۱۶ تیر ۰۱:۴۲
عاشق اون کامنتم که میگه وبلاگتون پر از عکس فاحشست 😂😂😂🔪😐😐😐
پاسخ :
مشگل از سیستم اون بود 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان