شاه پری


سلام دوستان عزیزم 

یاد یه خاطره ای افتادم گفتم تعریفش خالی از لطف نیست 

رفته بودم لباس بخرم یه آقای حدودأ چهل و پنج ساله هم اونجا بود سلام کردم و شروع به قدم زدن و تماشای لباس ها کردم اون آقای خریدار که بعدأ چهره شو دیدم فهمیدم مغازه بقلی بوتیک مردونه داره بلند بلند داشت یه چیزی رو روایت می کرد : 

چند وقت پیش از مغازه ام لباس بلند کردند 

فروشنده : عه ! کی ؟ 

قبل از اینکه شما اینجا بیای 

فروشنده : چطوری ؟ 

یه خانم میان سن با یه دختر عقب افتاده ذهنی من داشتم به مشتری توضیح میدادم که متوجه شدم تعدای لباس از رگال برداشته فکر کردم میخواد جنسشونو نگاه کنه تا لباس رو دادم مشتری بره پررو دیدم اون خانم و دختر نیستند دویدم سمت رگال دیدم دو سه تا تیشرت مردونه رو کش رفته 

فروشنده ماتش برده بود و فکر کنم داشت ماستشو کیسه می کرد 

ادامه داد ، این خانم همیشه این کارو انجام میده یک بار همین منطقه این کار و انجام داده بود چون لباس ها دزدگیر داشتند نتونست ببره مچشو گرفتند و گرفت دخترشو تو خیابون کتک زد که بچه کش رفته در صورتی که همه شاهد بودند لباس ها زیر چادر خودش بود اون بیچاره گناهی نداشت . 

سری بعد که رفتم مغازه دیدم دزدگیر گذاشته واسه لباساش 


آخه آدم حسابی بچه شیرین عقل کتک زدن داره ؟ تو داری سوء استفاده می کنی از این موقعیت خاص دخترت 

نمیدونم تا حالا باهاشون برخورد داشتین یا نه ؟ انقدر مهربون و با محبت هستند که نگو 

دقت کردین اسم هاشون هم خیلی قشنگ و با معنی 

فرشته ، مطهر ، پرستو و.... 

این لینک هم ببینید تا از برخورد خارجی ها با این عزیزان مطلع بشین 


http://www.nazweb.ir/news_detail_1099.html

Maryam
مخلوق خلاق
۱۵ تیر ۱۰:۵۵
منم باهاشون برخورد داشتم ولی نه زیاد.
دنیای ساده و خوشی دارن
گاهی بهشون قبطه می‌خوره ادم
پاسخ :
آره
یه دختر تو کوچه ما زندگی می کنه می رفتم مدرسه تو کوچه می دیدمش اما الان خیلی وقته ندیدمش آخرین بار تو پارک پشت خونه مون دیدم نشسته بود رو تاب 
منصوره 🌹🌹🌹
۱۵ تیر ۱۰:۵۸
قلمت عالیه
پاسخ :
مرسی همیشه بهم لطف داری منصوره جان 
سام نجفی نیا
۱۵ تیر ۱۱:۰۵
هی خدا مردم چه کارا که نمی کنن
پاسخ :
بعضی از آدم ها از فرهنگ تهی ند ، اینم گونه ای از انسان 
Va hid
۱۵ تیر ۱۱:۲۴
باهاتو هم عقیده ام،آخه آدم چقدر می تونه از نظر فرهنگی مستضعف باشه ،چینین رفتار زشت و زننده ای با امثال چنین دخترها یا پسرهایی داشته باشه.به قول شما معصومیت و پاکی از شو میباره.
پاسخ :
مرسی ، یکی از فامیل های دورمون هست اسمش فرشته س مادرش سال هاس فوت کرده حدود یک سال پیش خواهرش که باهاش هم خونه بود از دنیا رفت روز هفتم بهش گفتند که اون رفته پیش خدا  میگفتن نشسته گریه کرده ، الان براش پرستار گرفتن به پرستارش میگه مامان 
آقای سین
۱۵ تیر ۱۲:۳۳
بسی افسوس :(
پاسخ :
بسیار ، دلم براشون می سوزه 
fafa 4026
۱۵ تیر ۱۳:۱۲
باعات موافقم تو کشور ما متاسفانه با چنین افرادی اصلا خوب برخورد نمیکنن 😔
پاسخ :
اوهوم 
کم نویس
۱۵ تیر ۱۳:۴۳
چه داستان جالبی
دعا کنیم؛ ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قرة اعین و اجعلنا للمتقین اماما
پاسخ :
شما به شفای اون جور آدم های بی فرهنگ امید دارین ؟ من ، بگو یه درصد 
سید.ق.م
۱۵ تیر ۱۴:۲۰
سلام
کاملا روی اعصاب
پاسخ :
سلام 
:-( 
sardare kheybar
۱۵ تیر ۱۵:۲۸
سلام
خدا توفیق اخلاق مداری رو به همه عنایت کنه
پاسخ :
سلام 
ان شاء الله
Frozen Fire
۱۵ تیر ۱۵:۳۰
خدا قطعا نمیگذره از مادرش.
بچه‌ش بی‌دفاعه و این تو اون شرایط همچین کاری میکنه...واقعا عنوان مادر برا بعضیا زیادی سنگینه.
پاسخ :
تجسمش هم دیوونه م می کنه ، الهی بمیرم واسه دونه اشکاش چقدر گریه کرده :-( 
واقعا موافقم 
علی آقا:)
۱۵ تیر ۱۸:۳۳
بعضی مردم خودشون روفکرمیکنندیه چیزی بالاشون هست
واین عزیزانی که کمترموردلطف خداقرارگرفته اندودچارمریضی ای شدندوخداادامه لطفشونودرکاردیگه ای بهشون داده من بهشون احترام میزارمم
ومن وقتی بهشون نگاه میکنم میگم من ازاینابدترم درسته سالمم
ولی من هم شفاعت ازخدامیخوام
این پیرمرده اصلااًحق این کارونداشت
پلیس روبرای چی گذاشتن:(
پاسخ :
آدم نباید تو بحث های آفرینش ادعا کنه به هر حال هیچ چیزی واسه خدا ناممکن نیست می تونه همون لحظه تو رو شببه همون شاه پری ها کنه یا خدای نکرده بچه این طوری بهت بده ، هیچ وقت نباید چیزی رو منع کنی ، خب هر کسی تو برهه ای از زندگیش یه کاری انجام میده که در آینده ازش دیوانگی یاد می کنه 
پیرمرد نبود ، یه زن میان سال بوده و همیشه این کار و می کرده ، معلوم نیست چند بار قبل یا چند بار بعد از این کار اون طفل معصومو کتک زده :-( 
تجسمش هم آدمو دیوونه می کنه چه برسه به ارتکابش 
دیگه به پلیس زنگ زدن یا نزدن شو نمیدونم شایدم گفته من یادم نیست  ( البته اگر منظورتون اون لینک نباشه ) 

نـــای دل
۱۵ تیر ۲۲:۳۱
جای افسوس داره واقعا..
پاسخ :
واقعأ 
منصوره 🌹🌹🌹
۱۶ تیر ۱۲:۵۰
لطفا اسم وبلاگ یک اردیبهشتیی تووپ را به دورهمانه تغییر دهید
🌹parmin 🌹
۱۶ تیر ۱۴:۰۳
بسیار عالی بو این پستت
این بچه ها از فرشته هم پاک تر از گل هم ظریف تر و نازترن
حالا این سواستفاده ها بماند نگاه تلخ و ناراحت کننده ی مردم هم واقعا آزاردهنده اس
به این پستت هزار لایک میدم و آفرین میگم :)
پاسخ :
مرسی از لطف و وقتی که گذاشتی 
واقعأ ، محبت شون بی منت 
سیّد محمّد جعاوله
۱۶ تیر ۲۰:۴۰
متن جالبی بود
ممنون.
پاسخ :
مرسی از وقتی که گذاشتین ،بدتر از اینا هم اتفاق میفته که ما فقط یکیشو فهمیدیم 
صهبا 97
۱۷ تیر ۰۸:۳۱
اینا خیلی خوبن
یکی از فامیلا معلم مدرسته استثناییه،میگه اینقدری که این بچه ها دعاشون تو زندگیم اثر داره هیچی نداره
البته اونا سندرم داون فک کنم ندارن،فقط عقب ماندگی ذهنی دارن
بعضی وقتا شاگرداشو میاره خونه و اختصاصی باشون کار میکنه...
یه بار قرائتی یه قضیه رو تعریف میکرد میگف یه خانمه بوده معلم همین بچه ها
بعد یه بچه ای با عرض معذرت اب بینیش میومده پایین ولی این معلمه همیشه تر تمیزش میکرده
یه بار بچهه گفته ان شا الله بری کربلا خانوم
چن روز بعد یکی اومده تو همون جایی که خانمه کار میکنه گفته که (فک کنم خواب دیده بوده که بهش گفتن برو پول بده این خانم بره کربلا) من هزینه کربلاتونو میدم
زنه هم غش کرده و گریه میکرده ...
اینا پاکن،خیلی :(
پاسخ :
اوهوم 
اونا خیلی پاک هستند نمیدونم مردم کجا دنبال فرشته ها می گردند اون فرشته های بدون بال هستن :-( 
مگه بین عقب افتاده ذهنی و سندرم داون تفاوتی هست ؟ نمیدونستم 
آخی چقدر مهربون بوده مردم دلشون نمیاد آب بینی بچه خودشونو پاک کنند ان شاء الله خدا خیر دنیا و آخرت بهش بده 
جااااااااااااااان آخی ، یه حس خاصی شدم ، اونا به خدا بیشتر از اون چیزی که ما فکرشو می کنیم نزدیک هستند 
gity -brn
۱۷ تیر ۱۲:۲۷
بله باهاشون برخورد داشتم
خیلی ب محبت و دلسوز هستن و معصومیتشون توی صورتشون معلومه....
:)
....
....
پاسخ :
می بینی چقدر نازنینن ، واقعأ آدم آتیش می گیره از این همه کم لطفی که در حقشون روا میشه 
صهبا
۱۷ تیر ۱۳:۰۰
مردم ما...بیخیالشون
خیلی وقته واقعا به مردم اهمیتی نمیدم.یعنی برام اولویتی ندارن
یه جا تو وبلاگت گفتم فک کنم جامعه ستیزم نه جامعه گریز،
اما این که از خونه بیرون نمیرفتم بخاطر درس هام بوده نه عدم تمایلم :)
اوم ببین سندرم داون هم عقب موندگی داره تو علایمش ولی لزوما هر عقل مونده ای سندرم داون نداره.ممکنه دلایل دیگه ای هم داشته باشه
اوهوم،نمیدونم دنیای اونا چه شکلیه ولی یحتمل خیلی ساده تر و قشنگ تر از ماست
پاسخ :
عه پس بین این عزیزان هم تفاوتی وجود داره 
وقتی لبخندهای ملیح می زنند یعنی تو آسمونای خوشبختی در حال پرواز هستند ، البته فکر کنم مسخره شدن این عزیزان رو هم شاید صدا و سیما هم دامن بزنه ، بازیگر سالم ادای اونارو در میاره !!!!! یعنی چی ؟ همون فیلم نمکی  ، نمکی عقب افتاده بود دیگه ، کی نقششو بازی کرده بود مهدی فخیم زاده ، یه فیلم نساختند در مورد اونا و مشگلاتشون 
سید.ق.م
۱۷ تیر ۱۴:۴۹
نمکی هعیییی یادش بخیر چه نوستالژی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان