پارازیین




اجتماعی یعنی پست بدون مخاطب 

سلام  

یک اصطلاح ظاهرأ تعریف نشده و یک بیماری که تا حالا براش درمانی پیدا نشده وجود داره 

اصطلاح " حریم خصوصی " و بیماری " سرک کشیدن " 

داری تو پیاده رو یا تو تاکسی با موبایلت صحبت می کنی کم مونده عذاب وجدان بگیری که شخص رو به روت یا کناردستیت از اول مکالمه حواسش بود یا نه ، دوباره براش توضیح بدی ؟ 

وضعیت طوری شده که وقتی به جوراب پارازیین مادربزرگم نگاه می کنم یاد  احترام به حریم خصوصی میفتم ، با این تفاوت که جوراب های مادربزرگ من پاره نیست ولی حریم خصوصی مردم توش دینامیت انداختند و دوستان و اقوامو آشنایان هر کدوم یه گوشه ای لم دادند و مشغول رصد هستند ، انگار نه انگار که بی تعارف تو متن زندگی ما اومدند ، زاویه نگاه هاشون هم طوریه که میخوای بگی بفرما شما جای ما زندگی کن ، والا ، تعارف می کنی ؟ بیا دیگه 





Maryam
سام نجفی نیا
۲۱ تیر ۱۸:۵۵
فوق العاده بدم میاد از این کارا و سرک کشی ها
پاسخ :
منم همین طور 
Va hid
۲۱ تیر ۱۸:۵۵
حقیقت تلخی که متاسفانه وجود داره و حالا حالا وجود خواهد داشت. ممنون بابت پست خوبتون.
پاسخ :
یعنی یه در صد هم نمیشه به فرهنگ سازیش فکر کرد ، به قول شما این جو نا به سامان همچنان پایدار خواهد ماند 
آقای سین
۲۱ تیر ۱۹:۰۰
متاسفانه آدم نمیتونه تو تاکسی یا مترو گوشیشو چک کنه اصلا
پاسخ :
بله متاسفانه :-( بخوای عکاساتو نگاه کنی تا برسی مقصد یهو می بینی پشت سریت میگه بابا عکس قبلیه رو ندیدم !!!!! 
دچـــــ ـــــار
۲۱ تیر ۱۹:۰۵
چی بخریم بجای شال ؟ :)
پاسخ :
خخخخخخ عمو ندارم که دخترعمو داشته باشم ، مثال بود ، اصل مطلب حریم خصوصیه 
هاژ محمود
۲۱ تیر ۱۹:۱۹
سلام

فحشتون ب تلگرام ک سر جاش
ولی واسه اون کار هم راهکار گذاشته!
لست سین ریسنتلی! :|

پاسخ :
سلام 
اون که یه مثال ، اصل مطلب احترام نزاشتن به حریم خصوصی بود ، تو مترو و خیابون ، تو تاکسی 
mm ka
۲۱ تیر ۱۹:۳۵
قشنگ بود ممنون :)
پاسخ :
خواهش می کنم :-) 
سکوت socoot.ir
۲۱ تیر ۲۰:۰۵
خب دیگه اینم از بی فرهنگی های ما ایرانیاست
به امید روزی که درست بشه
پاسخ :
یعنی میشه به فرهنگ سازیش فکر کرد ؟ 
علیـ ــر ضــا
۲۱ تیر ۲۰:۲۲
واقعا همینطوره حریم ها رعایت نمیشه حرمت ها داره شکسته میشه
پاسخ :
هیج جا آسایش نداری نه تو خیابون نه جایی ، صدا و سیما هم که خوش باوریو رواج میده ، پسره تو اتاقشه باباش می خواد باهاش حرف بزنه میگه بیا بریم بیرون تو ماشین پسرش میگه کارتون چیه ؟ میگه بریم پارکی جایی اینجا که نمیشه صحبت کرد ، بعد میرن تو پارک ، پرنده پر نمی کشه!!!! یعنی واقعأ وضعیت ما اینه ؟
دچـــــ ـــــار
۲۱ تیر ۲۰:۴۵
حریم خصوصی ماله خوده خوده آدمه ... حتا خدا هم زیاد دخالت نمیکنه تویش
پاسخ :
اگر جا بیفته که خوشبختی یا بدبختی هر کسی در گرو تصمیمات خودشه اون موقع میشه بهش فکر کرد ، خدا مرکز زندگیاست 
کم نویس
۲۱ تیر ۲۱:۴۷
خب باید دو طرف مراعات کنیم
پاسخ :
همه چیز متقابله ، اگر رعایت کنی از طرف مقابلت هم انتظار داری ، اگر نه که مشگلی نداری 
سید.ق.م
۲۱ تیر ۲۲:۳۶
سلام

من گاهی میشه که مثلا تووی تاکسی نشستم و طرف کناریم داره با گوشیش ور میره من به هوای نگاه کردن به بیرون سرمو به طرف پنجره میبرم بعدش یه لحظه تلنگر بهم میخوره نکنه طرف الان خیال کنه من دارم به گوشیش نگاه میکنم مخصوصا عینک آفتابیم که زده باشی میتونه مشکوک باشه واسه همین سریع رومو میکنم به طرف جلو که چنین تصوری به وجود نیاد هههه
چون واقعا یه کار زشتیه و آدم یه جورایی بی شخصیت جلوه میکنه مثلا واسه من مثه هیز بودن میمونه ینی اینکه انگار به یه دختری خیره شده باشی چقد میتونه این زشت باشه هم واسه اون دختر که چیه همش به من نگاه میکنه، هم دیگران که چه خبره اینقد نگاش میکنه و آدم یه جورایی خوار و حقیره، من همش از این کار چنین چیزی واسم به وجود میاد، نمیدونم حالا تعبیر درستیه یا نه!
پاسخ :
سلام 
میدونید چرا این تصور به وجود میاد ؟ 
براین که چشم قدرت اینو داره که به یک زاویه نگاه کنه و بقیه زوایا رو هم پوشش بده به خاطر همین صلاح نیست گوشی تو تاکسی ، مترو و مکان های عمومی چک بشه شاید اون بنده خدا نگاه هم نکنه ها ولی این احساس تجاوز یه حریم خصوصی با آدم هست

غریب ....
۲۱ تیر ۲۲:۳۷
متن بسیار زیبا و ملموس
مرسی
پاسخ :
لطف دارین
خواهش می کنم 
مهسا ساداتی
۲۲ تیر ۱۰:۱۶
متن خیلی زیبا است
ممنون
پاسخ :
شما لطف دارین 
خواهش می کنم 
امیر +
۲۲ تیر ۱۰:۲۶
سلام
صحیح
قشنگ بود
پاسخ :
سلام 
مرسی از حضور پر لطف شما :-)
fafa 4026
۲۲ تیر ۱۱:۰۹
وااااااقعا یه بیماری واگیردار و کاملا اعصاب خورد کنه :))
پاسخ :
الهی چه دلت پر بود خخخخخ 
dastamo begir
۲۲ تیر ۱۴:۳۴
بیماری خطرناکی !
پاسخ :
این طور اشخاص جزء مظلوم ترین قشرها محسوب میشن هیچ توقعی ندارند 
نـــای دل
۲۲ تیر ۱۴:۴۰
بعضی ها تو ذاتشونه که باید سرک بکشه والا حس میکنه یه چیزی گم کرده..
پاسخ :
یه نوع بیماری لاعلاج ظاهرأ ، شنیدن حرف های بی سر و ته و گاهأ جسته گریخته مردم 
fatemeh 0098
۲۲ تیر ۱۶:۱۱
بلا به دوووور بره بخوره ده تا کوه اونورتر😂
پاسخ :
ضرب المثل ؟ منظورتونو متوجه نشدم ؟ 
مهرزاد
۲۲ تیر ۱۷:۵۵
درد را باید کنج دل نگه داشت

درد را نباید لقمه کرد و با هر کسی هم سفره شد

که نامحرمان عادت دارند به

نان خوردن و نمکدان شکستن

لاشخوران به مجروحی که مینالد

هجوم میبرند...
پاسخ :
زیبا بود 
مهرزاد
۲۲ تیر ۱۷:۵۶
سلام تلگرام هم خوبه هم بد
بعضی وقتا سبب نزدیک شدن دلها میشه بعضی وقتا باعث دردسر
پاسخ :
سلام 
اون که بله
صهبا
۲۴ تیر ۰۰:۲۶
وای اینقده بدم میاد :)
حتی اگه چیز خاصی نداشته باشم بازم بدم میاد یکی بیاد بشینه ور دلم گوشی یا لپتاپمو نگاه کنه
بعضی وقتا که کسی عبوری از کنارم رد میشه و مثلا لپتاپم بازه سریع هر پیجی دارم مینیمایز میکنم خخخخخ
لابد فک میکنن چ غلطی میکنم تو این لپ تاپ :D
پاسخ :
چند روز پیش داشتم برای مادرم طریقه مصرف شامپومو می گفتم دیدم یه پیرمرد رو به رو داره میاد تو چشاش علامت سوأل !!!!! چه وضعشه آخه 
منم همین طوریم با تبلت کار کنم فوری قفلش می کنم 
هویجوری :)
۳۰ شهریور ۱۴:۵۵
من دلم از راننده آژانسای فوضول پره..واییییی
پاسخ :
خب جلو نشینین 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان