زیان های هنگ آلود



سلام 

این روزا در ساختمان رو که باز می کنی انگار یک فرشته ی آتش بال کشیکت رو می کشه تا محکم به صورتت سیلی بزند و چربی های پوستت به لباس نازکت بچسبد ، این چه کار ناجوانمردانه ای که بعضیامون در پیش گرفتیم اون هم با توجیه اینکه اون فروشنده س وظیفه شه لباسایی که میگیم بیاره نشون بده !!!! یه جوری زندگی کنیم که خدارو خوش بیاد تو این ظل گرما یک طبقه لباس میارن آخرشم یه دونه شو برنمیدارند !!!! خب این چه کاریه بنده ی خدا گناه داره !!! یه بار وارد یک مغازه لباس فروشی شدم دیدم بوی پیاز داغ میاد دیگه ریل در و نکشیدم نه سلام نه خداحافظ زدم بیرون ، خب این خدا رو خوش میاد یه فروشنده اعتماد می کنه کار و میده ببره خونه بعد میره یه گونی پیاز سرخ میکنه بعد تازه یادش میفته عه یه لباس امانتی داشته !!! خب عزیز من اتاق پروو که هست ، نه مشگل داری ببر خونه بپوش دیدی تنگ بردار بیار ، خب اون بنده ی خدا گناه که نکرده ، این رسم احترام و اعتماد ؟ من واقعا قصد خرید داشتم چون عادت ندارم بی خودی برم تو مغازه ، خب رفتن من یک ضرر برای اون مغازه شد حالا بحثی سر قبل و بعدیای من نیست ، یه بار هم تو یه مغازه لباس مجلسی بودم  یه خانم اومد ، فروشنده  دوتا طبقه لباس آورد بعد که میز پر لباس شد در کیفشو باز کرد گفت نگاه کن به خاک بابام پول ندارم وگرنه همه شونو دوست داشتم خوب بودن !!!! منو میگی هنگ کردم این چه حرکتی بود این خانم کرد ؟ ولی فروشنده ریلکس بود و گفت حالا خودت این لباسارو جمع کن ، اون هم برداشت شل و ول تا کرد فروشند دید بیشتر از قبل داره مورد تمسخر قرار می گیره گفت لازم نکرده تشریف ببرید ، فروشنده با عصبانیت شروع به تا کردن کرد و می گفت منو مسخره کرده این همه لباس ریختم رو‌میز آخر به من میگه به خاک بابام ، اصلا من از کجا بدونم تو بابات مرده و.... 

بعضی از افراد هستند حوصله ی شلوغی رو ندارند از پشت ویترین نگاه می کنند مغازه کسی هست یا کلی لباس رو میزه داخل مغازه نمیرن ، همین کار اون خانم مانع کسب مغازه دار بود  

 یه تاپ آورد گفت نگاه کن این لک ها رو لباس تر و تمیز دادم برده پروو پوشیده با لکه های عرق آورده بیرون پس اون جعبه ی دستمال کاغذی رو میز برای چی هست ؟ سطل زباله برای چی هست ؟ گذاشتم که بدنشون رو‌ خشک کنند من این تاپ رو جلوی کی پهن کنم ؟ تو مرام ما نیست لباس رو بدیم خشکشویی بدیم دست مردم ، مجبورم نصف قیمت رد کنم بره ، رفتم تهران دوتا کیسه جنس آوردم ۱۰ میلیون شده !!!! من مگه درآمد دیگه ای دارم ؟ یه شلوار جین آورد گفت اینو دادم اتاق پروو پوشیده و نپسندیده  باز کردم دیدم رژلبی شده !!!! گفتم این چیه ؟ گفت شلوار گرفتم به دندونم نیفته زمین !!!! ببین خانم محترم از صبح تا شب فروشنده ها چه چیزایی می بینند 


Maryam
نگار جان
۰۳ مرداد ۱۰:۳۶
آخی بنده خداها
آره والا بعضی واقعا بی ملاحظه هستن :(
البته خوب گاهی هست که آدم از یه مغازه چیزی نمیخره اما نباید دیگه فروشنده رو بیچاره کنه!
پاسخ :
طفلک این فروشنده ها با همه جور آدم سر و کله می زنند ، تو بعضی از مغازه ها میری نفست بند میاد منتظر میشی تا خلوت شه می بینی مشتری دست خالی اومدن دست خالی هم میرن :-( 
یه بار من از یه شال خوشم اومد برای من باز کرد کنار دستی اومد گفت این شال چند قیمت ؟ اصلا اجازه نداد قیمت رو بگه اون خانم رفت سرش کرد ، آخرشم برنداشت و من واقعا میخواستم بخرمش ولی دیگه اون خانم سرش کرد برنداشتم ، واقعا بعضیا بلاتکلیف و بی ملاحظه ند ، شما نگاه کن ببین چه چیزی چشمتو گرفته که اومدی تو مغازه نه اینکه به خزید بقیه هم نگاه بندازی 
آقای مُرَّدَد
۰۳ مرداد ۱۰:۳۶
حمایت از حقوق فروشندگان... آخه چقدر خوبی شما!!!
مرسی این مطلبتُ مثل بقیه مطالبت (حتی یه ذره بیشتر) دوست داشتم
پاسخ :
شما همیشه بهم لطف دارین

عین الف
۰۳ مرداد ۱۰:۴۳
اینقدر راست گفتی که حرفی نمی‌مونه
+ اینا از بی فرهنگی هست
پاسخ :
مرسی 
واقعا ، بعضیا حوصله شون سرمیره میرن تو یه مغازه سرشون گرم شه دیگه نمیگن اونجا محل کسب نه تفریح و خوش گذرانی که 
پریسا سادات ..
۰۳ مرداد ۱۰:۴۳
:((
ای بابا:(
پاسخ :
:-(( 
به خدا ....
chefft.blog.ir 💞💕
۰۳ مرداد ۱۰:۵۴
آره اعصاب خوردیه
من اصلا داخل مغازه نمیرم، از دم در یه نگاه کلی به نمونه ها میندازم اگه چشمم گرفت میرم داخل مغازه، چون نباید وقت مردمو گرفت
بعضیا خیلی بی خیالن، اذیت میکنن و فک میکنن خیلی با کلاسن اینجوری
پاسخ :
دلم میسوزه برای فروشنده ها ، یه چیزی هم بگن میگن فروشنده باید خوشرو باشه 
اصول خرید همینه که شما انجام میدین ، بعضیا خریداشون دو روز سه روز طول میکشه ، به خاطر همینه دیگه 
استاد بزرگ
۰۳ مرداد ۱۱:۰۶
واقعا درکشون میکنم.
بلانسبت اکثرا هم خانم ها اینجورین. طرف رفته پرده بخره 20 رول پرده رو فروشنده بنده خدا باز کرده بعد خانمه گفته هیچکدوم به دلم نمیشینه. یعنی واقعا اگه قصد خرید ندارن چرا اذیت میکنن. آدم واقعا حرصش در می آد. تازه اگه باهاشون صحبت بکنین بگین این چه کاریه می کنی آخه؟؟؟ برمیگرده میگه الآن چی سرجاشه ... همه همین کار رو میکنن و از این خزعبلات.
به نظر من شما هم زیاد به این مسائل توجه نکنین (آدم دیوونه میشه از این همه بی فرهنگی)
پاسخ :
خدارو خوش نمیاد 
الان که اکثرا ژورنال دارند ، خب از روی ژورنال نشون بدن بعد از روی رول ها رنگاشو نشون بدن ، خدا از بعضی از بی فرهنگها نگذره البته فروشنده ها الان دیگه فکر کنم خبره شده باشند خریدار و از کسی که قصد خرید ندارند تشخیص میدن 
نفهمیدم یعنی چی الان چی سرجاشه ؟ منظورشون چیه ؟ 
خب اگر توجه نکنم که دیگه باید وبلاگنویسی رو کنار بزارم ، قربان ... 

عین الف
۰۳ مرداد ۱۳:۳۲
توی مرد ها هم هست ، کت رو میپوشه بعد نمیخره می‌ره تمام بوی سیگار ، عرق و ... میگیره :!
پاسخ :
سیگار که دیگه بدتره ، ای وای خدا صبر ایوب به فروشنده ها بده به خدا ، خب اونو به کی بفروشه طفلک فروشنده😣
آرام :)
۰۳ مرداد ۱۳:۳۵
من اول دقیق نگاه میکنم و اگه تو دلم رفت انتخاب بعد پوشیدن :)
پاسخ :
کار درست رو شما انجام میدین ، احسنت  ، اول انتخاب کنی بعد برای اینکه بدونی سایزت هست پروو کنی نه اینکه اصلا قصد خرید نداشته باشی بری لباسو بپوشی بوی عرق و ادکلن بگیره بعد بیای بگی ممنون بعدأ مزاحم میشم 😣
فاطمه غضنفری
۰۳ مرداد ۱۳:۴۶
مثل همیشه عالی
بعضی ها واقعا بی ملاحظه هستن
پاسخ :
مثل همیشه بهم لطف داشتی 
بی ملاحظه گی برای یه دقیقه شونه 
نـــای دل
۰۳ مرداد ۱۵:۱۳
بعضی ها اینقدر قیمت میپرسه طرف حس میکنه میخواد خرید کنه
اخر سرش رو میندازه پایین میره...
پاسخ :
متاسفانه بله ، حالا بعضیا یه امید واهی میدن میگن برمیگردن + یه ببخشید و خداحافظ بعضیا همونا رو هم نمیگن 
پســـــــــــــر روزگــــــــــار
۰۳ مرداد ۱۸:۱۴
من که خداروشکر اولین مغازه ای که میرم وسایل مورد نیازمو میگیرم و تموم ...
ولی بعضیارو دیدم اصلا ول کن مغازه های بازار نیستن! خسته هم نمیشن!
نمیدونم این همه کالری و انرژی از کجا میارن

این موضوع یه جوری جاافتاده شده! دیگه هرکس فکر خودشه !
البته باید فکر خودمون باشیم ها ولی نه دیگه با اذیت کردن دیگران
پاسخ :
بله اصولا آقایون وسواس کمتری به خرج میدن ، برادر من از یک مغازه خاص که برای دوستش هست میخره اگر جنس جدید نیاورده باشه با آورده باشه نخواد میره یه مغازه ی دوست دیگه ش ، کلا آشنا زیاد داره ، راحت اما خب خانما قضیه ش فرق می کنه بیشتر حساس ند 


اینکه فکر خودشون باشند چیز بدی نیست وظیفه ی فروشنده ست اجناس موردنظر مشتری که پول داره بیاره درباره ش توضیح بده اما خب طوری نباشه که وقت گذرانی برداشت بشه 
افغانی ..
۰۳ مرداد ۲۳:۳۲
فروشنده همینقدر که لباسش از اتاق پرو برمیگرده باید شکر کنه ! هرچند رژلبی و لک باشه !
چه لباسها که رفتند پرو بشن و هرگز به دست فروشنده مرجوع نشدن!!!

تذکرتون بجا بود👍
پاسخ :
اتفاقا همین مورد رو به چشم دیدم رفتم تو یه مغازه دیدم مغازه شلوغ و صاحب مغازه در حال بازبینی فیلم دوربین مداربسته ست همسرشون گفتند که یه نفر سه تا مانتو برده اتاق پرو دوتاشو آورده یکیشو هم زیر مانتو پوشیده رفته !!!!


ممنونم 
سید.ق.م
۰۴ مرداد ۰۰:۲۹
سلام
همیشه از زاویه ی مشتری میدیدیم، الان از زاویه ی فروشنده، جالب بود

من خوشبختانه تا میرم درجا انتخاب میکنم و حتی بارها شده که اولین مثلا شلوارو که گذاشته رو میز، گفتم همین، خوشبختانه اونی که بخوامو درجا انتخاب میکنم و طولش نمیدم

همش فک میکردم که چطور شلواره رژی شده هههه
پاسخ :
سلام 
مرسی 

واقعا ؟ خیلی خسته ایا معلومه ، یه زحمت پرو کردن هم به خودت نمیدی 


هنگ کرده بودم فروشنده گفت مثل اینکه شلوار و به دندونش گرفته بوده که زمین نیفته بعد گفت اون چوب لباسی تو اتاق پرو رو برای چی گذاشتیم پس ! 
فتل فتلیان
۰۶ مرداد ۲۳:۳۳
کاملا درست
من خیلی کم پیش میاد که کلی لباس پهن کنم و خرید نکنم
ولی خدایی اعصاب می خوادا من که حال و حوصله اش ندارم
پاسخ :
مرسی 
من هم چنین کاری رو انجام نمیدم اما در این موقعیت بودم که طرف کلی لباس پهن کرده آخرشم برنداشنه و نگاهم به لباسا میفتاد سرگیجه می گرفتم از این حجم از بی شعوری یک فرد 
عبدالله رضوی
۱۸ مرداد ۱۵:۴۲
سلام
نقد جالبی بود
متاسفانه مسائل فرهنگی ما دارای نقصانهای عمیقیست
سالهاست که روی تغییر فرهنگ و بهبود آن صحبت و بحث میشه
ولی هنوز به جایی نرسیدیم
یک جامعه وقتی سالها به روشهایی از تعاملات اجتماعی-ساختاری عادت میکنه، اون روشها در ناخودآگاه مردم رسوخ میکنه! و اینگونه میشه که حتی این خوراکهای ذهنی-رفتاری بصورت یکسری رفتارها و تعاملات خام وارد اذهان کودکان ما شده و با رفتارهای عینی ما به بلوغ می رسند و سیکل معیوب را ادامه میدهند...
متاسفانه ارداه ای هم نیست برای اصلاح...
پاسخ :
سلام خوش اومدید جناب رضوی 🌹
نظر لطف شماست ، سپاس 🌹
قبلا درباره فرهنگ یک یا دو پست نوشتم ، فرهنگ یک کشور و خانواه های درون اون می سازند نه یک فرهنگ منسجم آماده ی جویدن ، برای درست رفتار کردن باید از قدرت تأثیر گذاری استفاده کرد ما چنین قدرت بزرگی رو داریم اما ازش بی بهره ایم منظور من ترش رویی و خشونت نیست حرف های کنایه آمیز طنز ، با زبان طنز خیلی چیزها رو میشه حل و فصل کرد 
بله با نظر جنابعالی کاملا موافقم فرهنگ ما داره با رفتارهای غلط سرمشق گرفته میشه برای نسل آینده 
سپاس🌹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان