عـشـق هــای آلـوده


سلام 

همین الان که صفحه ی ارسال مطلب جدیدم رو باز کردم زیر نور یک انفجار مهیب قرار گرفتم و نگاهم به سمت پنجره رفت و به فکر فرو رفتم ، آیا جنگ است ؟ چه جنگی مهم تر از کرونا ؟ وقتی که از پنجره به پیاده رو نگاهی می اندازم می بینم که بعضی از افراد بدون دستکش و ماسک با ژیت شجاعت در حال قدم زدن هستند !!! نمیدانم چه کسی را می خواهند در میان رقاصی دستکش ها و نایلون های خرید کنار باغچه ها گول بزنند؟ آن بزرگواری که ۶ نفر را سوار پراید می کند و خودش و بچه ش که هیچکدوم ایمن نیستند از ماشین پیاده می شود و نانوایی می رود و بعد نان را بدون اینکه در سفره بگذارد در دستش می گیرد با نیشی تا بناگوش باز می رود در پشت ماشین رو باز می کنه نان را روی پای آن ۴ نفر که به زور کنار هم نشستند میگذارد و نان قشنگ متبرک به تنفس نفرات داخل ماشین میشود در مغزش چه می گذرد ؟ بزرگترین ترسش چیست ؟ دروغ نگویم پیرزن ته کوچه ی ما واتساپ و تلگرام ندارد اما یه پیمانه چای در خانه ش پیدا میشود دم کند و به قول خودش تلویزیون را باز کند و ببیند اخبار چه می گوید ؟ این همه این ویروس کشته داده اون وقت طرف می آید نان داغ را مستقیما روی پای سرنشین عقب میگذارد که بخواهیم نکات مثبت هم در نظر بگیریم از در خانه که بیرون آمده درب را قفل کرده درب آسانسور و درب شیشه ای پارکینگ و دستگیره در که منشا آلوده گی هست زده بعد هم با دستش نان را جا به جا می کند که نسوزد 

قشنگ نان با طعم مرگ به خانه می برند یا آن دو دختری که دستکش فریزی دستش کرده و ماسک زده شانه به شانه ی هم عاشقانه راه می روند و تلو تلو میخورند و قشنگ پیداست کار واجبی ندارند و از سر بیکاری اومدند بیرون معلوم است که کرونا می آید همه ی مان را می کشد آن کس که کار واجب دارد و آن کس که کار واجب ندارد با هم ادغام میشوند و شهر شلوغ میشود و دودش در چشم قرنطینه ای ها می رود 



Maryam
پسرک تنها
۲۷ اسفند ۲۲:۳۹

اینجا ایرانه...چ انتظاری داری...؟

پاسخ :
 باید همه رو ترغیب به رعایت کنیم تا خودمون و عزیزان مون تو آمار جان باختگان قرار نگیریم ، این بیماری رو نمیشه سر سری گرفت 
فتل فتلیان
۲۸ اسفند ۰۱:۱۴

متاسفاااانه مردم رعایت نمیکنند 😑😑😑😑😑😑😑

واقعا درک نمیکنم ، نمی تونم بفهممم کاراشونو 

ما حتی مادرم نون رو توی خونه میپزه 

واقعا تهش می خواد چی بشه !!!!!

 اونقدر دلم برای کادر درمانی میسوزه که خدا میدونه

یه تحلیل رو خوندم نوشته بود با این وضعیت حتی تا اواسط خرداد هم ادامه داره !!!! تا بشه بلکه جمعش کرد 😑😑 تا همین الانش کلیییی زندگی مردم فلج شده ، الان من حتی فکرم به سمت اونایی هست که شغل ازاد دارن و کارشون تعطیل شده !!!

+ سعی میکنم یجوری با نفهمی اینایی که بیرون میرن و بهداشتو رعایت نمیکنن کنار بیام  ولیییییییی اینایی که مسافرت میرنوووکجای دلم بزارم اخه 

پاسخ :
باید تا میتونیم نکات بهداشتی رو گوشزد کنیم حالا غیر مستقیم یا مستقیم البته الان بازیگرها هم اومدن دارند مردم رو تشویق می کنند کلی کلیپ و وویس هست که میشه تو گروه ها یا پی وی ها پخش کرد 
البته یه انتقادی هم به صدا و سیما وجود داره ها از این ور میان میگن که بیرون نیاین و فلان بعد تبلیغ خرید فلان محصول و ارسال کد محصول به فلان سامانه و شرکت در قرعه کشی خب بزرگوار طرف باید بیرون بره که اون محصول رو بخره دیگه این تبلیغات ها هم فعلا خوب نیستند همش قرعه کشی ... قرعه کشی 
بله زندگی ها فلج شده ، یه مصاحبه نشون میداد که خبرنگار پرسید چرا اومدی بازاز خرید ؟ گفت که من تا حالا اطرافیانم کرونا نگرفتن منم نمی ترسم وقتی طرف  شجاعت رو تو عدم رعایت قرنطینه و بهداشت میدونه و چشمش رو روی اعداد و ارقام بالای جان باخته ها می بنده معلومه که کرونا تا خرداد طول می کشه 

Elham ...
۲۸ اسفند ۰۵:۴۷

میدونین اوضاع خیلی عجیبه و البته ترسناک.

چند خط اول دقیقا شبیه چند دقیقه اول شروع سریال چرنوبیل بود:)یهویی یادش افتادم

فقط امیدوارم تو این وانفسا تر و خشک نسوزه:)

پاسخ :
بله به شدت اما کو گوش شنوا 



قطعا تر و خشک باهم میسوزیم وقتی که مردم دستکش شون رو تو خیابون رها می کنند
فتل فتلیان
۲۸ اسفند ۲۱:۳۲

بنظرم حداقل همه این پیتمارو یبار دیدن و در جریان خبر ها هستن 

نمیدونم چرا مقاومت بی جا میکنن یه سری

امروز مجبور شدم از نون وایی نون بگیرم ، وقتی من رعایت میکردم دوتا دختره وایساده بودن به من می خندیدن ، یه سری رو نمیشه گردن دسانه و این داستانا انداخت ، ببخشیدا مردم کلا شعور ندارن

پاسخ :
متاسفانه یک کلمه ای به اسم پاستوریزه به افرادی که به سلامت شون اهمیت میدن نسبت میدن و مردم همه از گرفتن این لقب فرار می کنند و هر چی غیر بهداشتی رفتار کنی باحال تر و امروزی تر محسوب میشی یعنی هیچی الان سر جای خودش نیست 
حالا من همین مثال خودتون رو میگم شما میری تو یه موقعیت عادی تو صف نونوایی ۲۰ دقیقه وایمیستی بعد یه نفر میاد میره داخل و ده تا نون میخره می بره بی توجه به صف و وقتی که از مردم ضایع میشه ما همه ی شهروندها یک سری حقوق شهروندی نسبت به هم داریم نباید در این امر تخلفی انجام بدیم و خودخواهی خدای نکرده صورت بگیره 
من نوعی موظف هستم ایمن و بهداشتی در ملاعام در مواقع ضرووووری از منزل خارج بشم به خاطر سلامتی خودم و شمای نوعی که هموطن من هستی 
من از دل اون دو خانم آگاه نیستم اما امیدوارم عزیزشون مبتلا به این ویروس نشه تا نبینه خانواده های مبتلایان چی میکشن 
سه تا از فامیلای من قرنطینه ی خانگی هستند 
نـــای دل
۰۱ فروردين ۱۲:۱۸

بعضی ها انگار نمی فهمند..

میگن کار درمان رو سخت نکنید با اتیش بازیی هاتون

میگن مسافرت نرید بخاطر سلامتی خودتون..

 

اما انگار نه انگار..

پاسخ :
آره واقعا 
چند روز پیش تماس تصویری گرفتم با دخترعمه م بعد در حین صحبت دیدم که خواهرش هم اومد :-((
بعد جالب که همش هم از کرونا می نالید که کی ورمیفته راحت شیم !!!! 
این عید نوروز نو عید پدرم بود که ما عقب انداختیم و نوعید شوهرعمه م هم بود زنگ زدیم عید رو تبریک بگیم یکی شون که دخترش دکتر هم هست گذاشته بود رفته بود شماااااال !!!! 
آدم واقعا می مونه چی بگه 
فتل فتلیان
۰۲ فروردين ۱۵:۰۳

اوهوم کاملا درسته 

 و من اخرش به هیچ منطقی در مورد این افراد ، خصوصا اونا که میرن سفر پیدا نمیکنم😑😑😑

امیدوارم مردم عادی تاوان اشتباه دیگرانو ندن 

ایشالا که هرچی سریع تر بهبودیشونو بدست بیارن🙏

پاسخ :
سلام روزتون بخیر 🥰
بابت تاخیر در تایید کامنت تون پوزش 🙏 🙏 🙏 
فعلا که این کرونائه خیال رفتن نداره 
محسن رحمانی
۰۲ فروردين ۱۹:۳۳

سلام عیدتون مبارک.

پاسخ :
سلام سال نو شما هم مبارک 
ببخشید حال و روز خوشی نداشتم وب نمیومدم 
بی نام
۰۴ ارديبهشت ۰۵:۰۴

سلام. چقدر خوبه که شما هنوز هم از دغدغه های اجتماعی مینویسید و سختی مسیر خستتون نکرد.

انشاالله هیچ وقت خسته نشید.

پاسخ :
سلام
بله دوباره فعالیتم رو از سر گرفتم 
خوشحال میشم بهم سر بزنید 
فتل فتلیان
۰۳ خرداد ۱۴:۲۸

سلااام روزتون بخیر 

خواهش میکنم 

اره🤦🏻‍♂️ آمار هایی رو هم که میدن ادم نمی تونه باور کنه 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

پاسخ :
سلاااام روز شما هم بخیر 


آره خیلی وحشتناک 
مهرزاد شهسوار
۰۷ خرداد ۱۸:۴۲

کلا دیگه بی خیال شدن و به نوعی رد دادن ملت در رابطه با کرونا

پاسخ :
چند روز پیش تو صف نانوایی بودم و کمی از صف دورتر ایستادم یه آقای مسن یه نگاهی بهم کرد که انگار من نون خریدن بلد نیستم گفت دخترم بیا جلو نون ها رو جمع کن 
به همین راحتی قضاوت می کنند پ دیگران رو هم مثل خودشون میخوان از رعایت بهداشت اجتماعی دور کنند 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان