برده عشق

سلام دوستان عزیزم ایام به کام
موضوعی که میخوام مطرح کنم شاید روی لایه به لایه افکارتون تأثیر گذار باشه همون طور که سازه های منو با پس لرزه های شدید فرو ریخت
دیشب پستی رو خوندم که واقعأ طرز فکر منو تغییر داد متأسفانه سن شون مطرح نکرده بودند
یه آقا پسری نامزد داشتند که برای همسرشون اصطلاح " شاخ " شدن و " بیم " رو استفاده کرده بودند !!! و نطق فرموده بودند که میخوان از همین حالا رو خانمشون کنترل داشته باشند و خانم مو بریزند !!! به چنین طرز تفکری چقدر باید دیس لایک داد ؟؟؟
من دیشب با خودم فکر کردم که ما انسان ها چقدر به هم دیگه دروغ میگیم ؟ از همون گل خواستگاری بگیر تا حرفای داخل اتاقی مثلأ دختره به پسره میگه من از غروب هایی که هوا قرمز میشه و اطراف خورشید نارنجی میشه لذت می برم دوست دارم خیره بشم به آسمون معجون بخورم و تو افکار خودم گم و گور شم پسره هم میگه وای چه وجه اشتراکی داریم ما و منم دقیقأ هوا این شکلی میشه یه حالی میشم تو مسیر چهارراه خونه رو رد می کنم در صورتی که هیچ حسی به این هوا نداره ولی به خاطر اینکه خودشو تو دل دختر جا کنه دروغ میگه !!! اصلأ شب های خواستگاری رو باید شب توهمات نه مغذرت میخوام تفاهمات نام گذاری کرد ، بعد همین آقا عقد که کرد میخواد کمربند دست بگیره بگه به کدوم ننه قمری داری پشت شیشه نگاه می کنی "ضعیفه " !!!!
بعضی از والدین به سن و پول فرزندشون نگاه می کنند واه واه ماشاالله پسرم از خونه که ببرون میره ماه خجالت می کشه بیرون بیاد !!! هزارتا به به چه چه دیگه هم بهش می چسبونند !!!! دیگه به طرز فکر بچه فکر نمی کنند !!! کسی که میاد میگه چیکار کنم " همسرم شاخ نشه " هنوز از زندگی مشترک چیزی حالیش نیست !!! شاخ نشه یعنی چی !!! این آدم معلوم که کاملأ آپشن خودرأی بودن رو فول فول داره و بعدها دست بزن هم پیدا خواهد کرد ، لطفأ تا زمانی که زندگی مشترک رو به معنای هم سر بودن نپذیرفتید به ازدواج حتی فکر هم نکنید میکن هم سر نه ارباب و برده این طور اشخاص از رد شدن از زیر گیوتین هم خطرناک تر هستند اصلأ نباید باهاشون هم کلام شد چون خطر هتک حرمت بسیار بالاست !!! زندگی مشترک آجر به آجرش باید با عشق و تفاهم چیده بشه نه با زور و جنگ و دعوا !!!! " من هر چی بگم همونه چون شوهرتم " دختری که با شما ازدواج می کنه واسه ثانیه به ثانیه روزای بعد ازدواجش نقشه کشیده بهتون عشق و صلابت بده ، آرامش بده و... نیومده که بله چشم قربان گو شما شه که ، هم سر یعنی عاشقی یعنی درمونگر هر درد به نظرم یه سری از همین حالا مشخص که جزء. سرانه طلاق سال های آینده هستند اینجوری که زندگی نمیشه !!! مگه زندگی مشترک میدون جنگه !!! اگر این طوریه بگید طرف مقابلتون به جای جهیزیه کلاه خود و تبر و سپر و شمشیر و زره بیاره
لطفأ به اصرار دیگران اقدام به ازدواج نکنید مثلأ میگن فلانی ۲۷ سالت شدها نمیخوای آستین بالا بزنی !!!! ریشخند تحویل ندید و توپ و بندازید تو زمین مادرتون
اول نگاهی به طرز فکرتو کنید بعد تصمیم بگیرید تا زمانی که رو طرز فکر غلطتون مانور میدید ازدواج نکنید حتی شده تا چهل سالگی !!!! قبل ازدواج حتمأ با یه آدم کار درست کسی که قبولش دارید راجبه تفکراتتون و ملاک هاتون صحبت کنید ، دختر مردمو بدبخت نکنید چطور ممکن کسی رو که دوستش دارید بهش زور بگید !!!! شما اونو واسه همه لحظات خوب و بد تون میخواهید نه اینکه بندازیش زیر لگد که چرا در مقابل حرف شما مقاومت می کنه









Maryam
katayoon dolatshahi
۰۲ فروردين ۱۱:۵۲
عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی
پاسخ :
مرسی واقعیت دیگه ایده آل ها رو باید شرایط جامعه چید
ژنیک :) :)
۰۲ فروردين ۱۷:۴۹
واااقعا خدا از دهنت بشنوه!
بعضیا متاسفانه فک میکنن ازدواج یه معامله س که یکى توش میبره و یکى میبازه و از win-win هیچى نمیدونن!
به نظرم نمیشه به درست شدن افکار کل جامعه حداقل به این زودى ها خیلى امیدوار بود
فقط میشه دعا کرد ما گول ادماى این مدلى رو نخوریم!
پاسخ :
به نظر من باید زنش کلاه خود و زره و تبر و شمشیر و یه اسب تیز بیاره زندگی با این طور آدم ها میدون جنگ
یک نویسنده
۰۲ فروردين ۱۷:۵۰
سلام.
ممنون از بیان دیدگاه‌تون. از نظر من این جمله‌ها نیازی به تفسیر و توضیح ندارند. جمله‌ها حرف‌شون رو واضح بیان کردند. منظورم نظری هست که در وبلاگم گذاشتید. :)
پاسخ :
متوجهم
صهبا 97
۰۳ فروردين ۱۲:۵۸
اگه بفهمم شوهرم (در اینده دور!!) همچین حرفی زده،دیگه هیچ وقت از زندگی لذت نخواهم برد :(
شاخ!!!قلدر :(
پاسخ :
اگر بدونید چقدر از کلمه " شاخ شدن " بدم میاد که نگو ، فکر کنم تو خواستگاری بشه فهمید طرف چه طور آدمیه مثلا تو سوالات جنسی راحت میشه فهمید مثلا اگر از رابطه جنسی خشن خوشش بیاد یعنی خودرأی و بی احساس و باید سریع از اتاق بیرون بیای خخخخخخخخخ خدا به داد هممون برسه

صهبا 97
۰۳ فروردين ۱۴:۰۰
اصلا تو زندگی مشترک این کلمه معنی نداره...
از این که بخوام تو خواستگاری چنین سوالاتی بپرسم خجالت میکنم.حتی غ مستقیم :| خداروشکر تا حالا هیچ خواستگاری ای رو به اون مرحله نرسوندم خخخ
ولی این خودرای یا بی احساس بودن ربطی به چیزی که گفتی نداره.اخلاق ج... خیلی متفاوت با اخلاقیه که طرف با ادما داره.بستگی به فانتزی های ذهنیش داره!!و ایضا در خیلی از موارد حتی اخلاقی که طرف با ادمای دیگه داره خیلیییی با اخلاقی که با زن و بچه ش داره متفاوته.فلذا تا با یکی ازدواج نکنی نمیشه دقیقا بفهمی اخلاقش چجوریاس!
ازدواج برای همین کار خیلی سختیه...
پاسخ :
والا من این طوری شنیده بودم ، اما اینکه میگی آدم با مردم یه طوره با خانواده یه طور دیگه میتونه خیلی بد باشه مثلا شاید طرف با مردم نیشش تا بنا گوشش باز باشه بعد تو خونه بد اخلاق و بد دهن باشه !!!!؟ خیلی ترسناک حق با شماست ازدواج خیلی ترسناک آدم نمیدونه با چه جور آدمی داره مزدوج میشه اما من به انرژی مثبت و کائنات اعتقاد دارم مثبت فکر کنیم ;-)
صهبا 97
۰۳ فروردين ۱۶:۴۵
دقیقا
مثلا دیدم طرف با مادر و خواهر و خونواده خودش بداخلاق بوده ولی الان برا زن و بچه ش میمیره.
و مورد دیگه هم دیدم که زنش گفت شوهرم من و بچمو میزنه!شاخ در اوردم گفتم اصصصلا بهش نمیاد اینقدر که این ادم اروم و خوش مشربه!!!
بستگی به هنر زنه هم داره خب.که چی بسازه از شوهرش
خوبه :)) ایشالا خوشبخت بشی :)
پاسخ :
متأسفانه بله هستند کسانی که مریضی روحی و روانی دارند یا کسانی که از روی شکاکی زنشونو کتک می زنند خدا ازشون نگذره
ایوا
۰۳ فروردين ۱۶:۵۴
شاخ شدن و نشدن؛ گربه کشتن و نکشتن را کی یادشون داده.
زنی که به زنهای دیگر در خانواده خودش و همسرش و از آن مهمتر به خودش احترام نگذاره همین را به پسرش انتقال میدهد. همیشه گفتیم جامعه مردسالار زن ستیز داریم ولی خوب خود زنها هم مقصرند؛ از ماست که بر ماست.
یکسری از رفتارها هست که تا توی موقعیتش قرار نگیریم نمیتونیم بفهمیم که طرفمان از این کارها هم بلده؛ ازدواج با برنامه ریزی ممکنه پیش بره ولی زندگی مشترک خیلی پیچ و خم داره.
الهی همه با عشق و درک و مهربانی دو جانبه ازدواج کنند؛ هیچی از این شیرینتر نمیتونه باشه.
پاسخ :
حرفت قشنگ ! از ماست که بر ماست واقعا خانواده شرط من مهر خواستگار داشتم که مادر و خواهرش اومده بودند منو ببینند با اینکه دختر تحصیل کرده بود اما حرف زدن بلد نبود ، از همین جا بگیر تا اخلاق و فرهنگ وقتی تو خانواده ای بزرگ شده که حرف زدن بلد نیستند از پسر چه توقعی میخوای داشته باشید ، مادر و دختر برای اولین بار بود که منو می دیدند یکی از آشناهای دور مادرم بودند با من به زبون کرجی صحبت کردند !!!! کسی که اولین بار بود که با من لرخورد داشتند یا مادرش موقع رفتن داشت بابام حرف می زد داشت کجاشو می خاروند
من این حرف شما رو خیلی قبول دارم
FatemeKyu
۱۶ فروردين ۱۷:۰۲
لینک شدییییییییی
پاسخ :
منم لینک کردم :-)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان