الفبای عاشقی

سلام

 بی شک جامعه ی هر کشوری از کودکان تشکیل میشه ، این یک سلسله است برای بالا رفتن آمار جمعیت 

اگر کودکی نباشد ، پیرمرد نخواهد بود چون همه چی از ریشه است 

اگر کودکی ، کودکی نکند آینده ی خوش بینانه ای در انتظارش نخواهد بود 

اگر دقت کرده باشید برای فیلم های ترسناک هم اصولأ -۱۴ یا -۱۸ قرار می دهند همه ی این ها نشانه احترام گذاشتن به روحیات حساس کودکان است ، اما در جامعه ما گاه روحیات حساس بچه ها نقض می شود و به راحتی نمونه هایی از این موارد را می توانید ببینید ، مثل کودکان کار که مشخص نیست چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد نمیشود دید و به فکر فرو نرفت . بسیاری از ایرانی ها اعتقاد دارند که خیلی از افراد نمی توانند به خوبی جک تعریف کنند من این موضوع را برای شفاف سازی این پست به کودکی آن ها که در فضاهای غم آلود مثل قبرستان ها ،‌ مجالس ترحیم گذشته است مرتبط میدانم ، ما همه چیز را از کودکی میاموزیم مثل الفبا ، الفبایی که تا پایان عمر همراه ما خواهند بود ، کودکی که در سن ۴ سالگی مدام با ضجه و شکوه رو به رو بوده است چطور می توان برای او آینده شاد و انرژیک متصور شد ؟ کودکی که لباس تیره تن او می کنند و روسری که تا نافش می آید و به او دستمال کاغذی می دهند که دور بچرخاند و قطعأ کسانی او را در آغوش کشیده و به او بوسه خواهند زد ، در ذهن کودک چه خواهد گذشت ؟ کودک در حالت طبیعی با آن صحنه های غمگین ، غمگین است و با بوسه های اطرافیان فکر می کند همیشه غمگین باشد خوب است ، اگر دقت کنید پس از بوسیدن چشمانشان را پایین می اندازند این یک هشدار برای پذیرش غمگین بودن 

ریشه های افسردگی را در این اماکن در کودکان پرورش ندهیم ، کودک باید بخندد و شاد و انرژیک باشد ، حضور آن ها در اماکن غم آلود پژمرده شان خواهد کرد ، برای حضور در مجالس تدفین یا مسجد کودک را نزد یکی از اعضای درجه یک خود یا افرادی که می شناسید و مطمئن هستید بگذارید . 

بسیاری از والدین را در قبرستان ها می بینم که نوپا را روی سنگ قبر می گذارند !!!! استنباط لحظه ای من در مواجه با چنین صحنه هایی این است که می خواهند ببینند اگر کودک بمیرد و عکسش را روی سنگ قبر بندازند چگونه خواهد شد ؟!!! این استنباط روحی و لحظه ای من است که بسیار بسیار غمگین می شوم . 

همه میدانیم که کودکان فرشته های بدون بال هستند و تا زمانی که گناهی نکنند می توانند ارواح و فرشتگان و.... را ببینند ، بی شک قبرستان ها محل رفت و آمد ارواح است و جیغ کشیدن یا خواب پریشان دیدن آن ها نامرتبط با قبرستان نیست ، منتهی بسیاری از خانم ها را به شخصه دیدم که کودک جیغ می کشد و مادر تو صورت او می زند که ساکت شود ، بی دلیل که گریه نمی کند ، کودکان همه جا را زیرنظر دارند ممکن است در قطعات دیگر در حال کندن قبر باشند و متوجه میتی یا چیزی شود ، ترس را خودمان در وجود کودک می گذاریم و انتظار بی جایی داریم که واکنش منفی نشان ندهد . 

قبرستان به دور از فضای غمگین ، محیطی آلوده دارد وقتی کودک یا نوپا را بر روی سنگ قبر می گذارید دستش را روی قبر می زند و فکر بی جایی نیست که داخل دهانش نبرد یا اگر هم حواس تان باشد هم ناممکن نیست در حین شست و شو دستان ، هنوز ذرات خاک ، میکروب زیر ناخن ها باقی نماند همین دست های آلوده او را بیمار خواهد کرد یا سیستم دفاعی اش را در آینده کاهش خواهد داد ، من که به این سن رسیده م اصولأ خرما و حلوا و میوه برای خیرات تعارف می کنند برنمیدارم و می گویم فاتحه اش را می فرستم ، بسیاری از والدین را دیده ام که به کودک حلوا و خرما می دهند !!!! خرما شیرین و نوچ است و فوری آلودگی را به خود می گیرد و معلوم نیست از کی در آن باز بوده است و چه خاک هایی رویش نشسته ، کمی به سیستم دفاعی کودکان و روحیاتشان اهمیت بدهیم و جاهایی که غمگین است نبریم ، همین چیزها علت مناسبی برای جیغ کشیدن کودک می شوند 

تصور کنید در مکانی اکتیو و شاد نشسته اید به یکباره کسی با چهره ی غمگین و گریان وارد مجلس می شود ، واکنش شما و بقیه چیست ؟ 

همین دنیای یک کودک در مواجه با محیط های غمگین است ، یک زهرخند برای اوست ، کودک تعریفی از مرگ ندارد و تعریف او عاطفی است مثل او رفته پیش خدا ، همین ! نه اینکه میت را ببیند ، عجله ای برای شفاف سازی سلسله عمر نداشته باشید هر چیزی را سر وقت متوجه خواهد شد 

قطعأ کسانی را دیده اید که سن بالایی دارند اما اظهار می کنند از میت می ترسند !!! خوم با کسی صحبت کردم که ۴ تا نوه دارد و به جایی که در آن کفن باشد نزدیک نمی شود !!!! ریشه در خاطرات کودکی او دارد 




Maryam
Va hid
۱۶ مرداد ۱۲:۳۷
مثل همیشه عالی ، و مثل همیشه دلسوزانه و از سر دغدغه مطلب نوشتید.سپاس!
پاسخ :
:-))) خواهش می کنم 
میرزا ژوزف پولیتـزِر
۱۶ مرداد ۱۲:۴۷
خوب عمیق تر از مطالب قبلیتون بود :)
فکر نمیکنم هیچ پدر و مادری به این مسئله فکر هم کرده باشه، مخصوصا ایران که کلا همه هول و ولای حضور در مراسمات عزا و ترحیم و غیره و ذلکو دارن....
.
.
.
.
.
.
.
پاسخ :
بله 
متأسفانه مرده پرست هستیم 
حمیدرضا وجدانی
۱۶ مرداد ۱۳:۰۰
سلام
تذکر عالی دادید
امیدوارم به کار ببندیم این شنیده ها و خوانده ها را
یا علی
پاسخ :
سلام 
:-)))) 
ان شاء الله 
علی نگهدارتون 
منصوره 🌹🌹🌹
۱۶ مرداد ۱۳:۵۰
عمیق تر و بهتر از پست قبلیت بود
خیلی بهتر شد
پاسخ :
:-))) مرسی 
N@f@s 2000
۱۶ مرداد ۱۴:۵۸
اره واقعا اخ چرااا اینجوری میکنن
حتما ب فکر پدر مادرا نمیرسه :((((((
پاسخ :
فقط بلدند بچه رو کتک بزنند :-(((
سید.ق.م
۱۶ مرداد ۱۵:۲۹
سلام
وایییییی این دختر کوشولو رو چقد ناززززززه[بیتاب واسه آغوش و بوسه و نوازش]

بازم حرفای قبلیمو تکرار میکنم
این کار خیلی بدیه که یه کودک نوپا رو روی قبر بخوابونن و واقعا معنا نداره!
اون مرده معلوم نیس دچار چه بیماری و یا دردی بوده و بعد از مرگش چه اتفاقی واسه جسدش افتاده و اون خاک گور که قبلا ممکنه افراد دیگه ای هم زیرش یا اطرافش بودن و... همه اینا مولد بیماریهای خیلی بدی میتونه باشه
مثه خودم که گفتم در کودکی اوریون گرفتم

البته عیبی نداره که یکی بیاد دستمال یا خرما پخش کنه و واسه روحیه اجتماعی و اینکه بهش بها دادن خوبه دیگه نمیدوم تو از چه نظر مخالفی!
پاسخ :
سلام 
بله ...بله دکتر سید ق درست می فرمایید 
کلأ با حضور بچه در عزا و فضاهای آلوده و غمگین از ریشه مخالف هستم 
سید.ق.م
۱۶ مرداد ۱۵:۴۳
ینی اگه تووی مسجد به کودک خرما و حلوا بدن عیبی نداره و فقط تووی قبرستون منظورته؟
پاسخ :
آره 
سید.ق.م
۱۶ مرداد ۱۵:۴۹
خب این یه حرف منطقی و درست
منم موافقم

البته من همیشه به این فکر میکنم بچه ها با دیدن گریه ها و ناله ها و گاهی خودزنی ها و جیغ و فریادهای عزادارا چه برداشتی میکنن مثلا میگن اینا چشونه و چه اثری تووی روحیشون داره!
پاسخ :
یعنی بقیه حرفام غیرمنطقی بود 
بچه روحیه ش حساس ، مطمئنن غمگین میشه یا گریه می کنه 
علی اسفندیاری
۱۶ مرداد ۱۷:۱۷
تابحال به این نکته توجه نکرده بودم
باشد که رعایت کنیم
پاسخ :
باشد که رعایت کنیم
سید.ق.م
۱۶ مرداد ۱۹:۴۶
نه منظورم صرفا با همین قضیه مورد بحث بود و با بقیه حرفات مشکلی ندارم

اما فک کنم اونقد درک نداشته باشه و زود گذر میکنه و توجهی نداره و میبینی وسط عزا یه سره دارن میخندنو بازی میکنن و از این حرفا...!
پاسخ :
بحث تاثیرپذیر کودک هست ، خاطره ای که براش می مونه 
اصراری بر تائید کسی ندارم
سید.ق.م
۱۶ مرداد ۲۱:۰۹
ما هم این چیزا رو دیدیم اما تحت تاثیر قرار نگرفتیم و گذشتیم ازشون!
پاسخ :
بچه با بچه فرق می کنه 

سید.ق.م
۱۶ مرداد ۲۱:۲۵
آره درست میگی بضیا از روحیات حساستری برخوردارن و ممکنه واسشون اثر بد داشته باشه
پاسخ :
۱۰۰٪
سید.ق.م
۱۶ مرداد ۲۱:۲۶
واییییییی این دختره هر وقت میبینمش دیوونه میشم چقد ناززززه[عشق شدید]
پاسخ :
آره نازه ، از قصد اینو گذاشتم :-))
سید.ق.م
۱۶ مرداد ۲۱:۴۰
از قصد؟
ینی چی؟
نکنه میخواستی منو دیوونش کنی؟[عشق]
پاسخ :
آرررررررره
سید.ق.م
۱۶ مرداد ۲۱:۴۶
موتوشکرم از این لطف بیکرانت[تچکرات ویژه]
پاسخ :
خواهش می کنم :-)))
رها
۱۷ مرداد ۰۰:۵۱
سلام گلم...غیره قابله وصف ترین موجوداته روی زمین،بچه هان...هر چی صفته خوبو قشنگه ماله اوناس...مهربون.زیبا.پاک.مورده لطفه خدا.فرشته....کلا بعضیا فرهنگه برخورد کردن با این فرشته ها رو ندارن..از همون لحظه ای که بچه تو رحمه مادره خیلی چیزا رو درک میکنه...واقعا حیفه...خیلی خیلی حیفه خدا بیاد یه فرشته ی پاک و آسمونی به ما بده و ما از همون بچگی،افسردش کنیم..روش تاثیره منفی بزاریم...خیلیا هستند لیاقته داشتنه اون فرشته ها رو ندارن،ولی اونا رو دارن و به اون وسیله آزمایش میشند...
پاسخ :
سلام عزیزم 
تنها نقطه ضعف من گریه های بچه ست ، زجر می کشم وقتی می بینم یه بچه نشسته رو به رومو زل زده به خودزنی و گریه های یکی :-((((( بند بند دلم آتش می گیره :((( به خاطر همین این پست رو گذاشتم باشد که تأثیر گذار باشد 
بچه غمگین میشه کیه که به احساسات بچه اهمیت بده ، همه مرده پرست هستند و احت ام مرده براشون واجبه اما روحیات حساس بچه نوچ ، انگار بچه روحیه ش سنگ پاست 
راست میگی خیلیا لیاقت ندارند یکی چشاش پر از اشک و شبمی خوابه یکی هم اینجوری 
خدایی خدا حواست هست ؟ 
رها
۱۷ مرداد ۱۳:۵۶
سلام عزیزه دلم...وای مثله منی...وقتی یه بچه گریه میکنه دلم میسوزه میگم آخه این که پاکه و هیچ گناهی نکرده حیفه‌اون چشای قشنگش نیست اشک بریزه و سرخ بشه؟انقدر بدم میاد وقتی یه بچه داره گریه میکنه مامانش میزنه تو گوشش میگه انقدر وق نزن بچه سرمو بردی اه.دلم میخواد برم چشایه مامانشو از کاسه در بیارم...دیدم که میگم....فرهنگه اکثر مادرایه ایرانی تعریفی نداره...کاریشم نمیشه کرد تا خودشون نخواند تغییر کنند..
پاسخ :
سلام گلم 
باید پیش از اقدام به بارداری یک سری کلاس های روانشناسی کودک باشه که مادر با روحیات بچه آشنا شه بعد ، نه اینکه همین جوری بارداری صورت بگیره و الله بختکی بچه دار شن و بزرگش کنند 

ابراهیم ...
۱۷ مرداد ۱۳:۵۹
تشکر از پستتون. اگه تونستید در مورد اعتماد به نفس در کودکان هم بنویسید. اگه یه مقایسه ی کوچیک بین بچه های ایرانی و خارجی کنید میبینید که چه قدر تفاوت دارند البته همیشه استثنا وجود داره ولی کلی میگم. ریشه ی خیلی از شکستای آینده بچه ها ناشی از عدم وجود اعتماد به نفس توی اون هاست
پاسخ :
سلام خواهش می کنم 
خیلی از موضوعات هستند که بهشون نپرداختم ، باید روی این موضوع تحقیق کنم 
نـــای دل
۱۷ مرداد ۱۴:۰۳
جاهایی در مورد سلامتی و بهداشت کودک نوشتید کاملا درسته..

اما در مورد روسری از کودکی باید باشه که از کودکی با احکام شارع اشنا بشه..

والا بزرگ شد چه فایده..!؟
پاسخ :
حالا اونو یه مثال عرض کردم ، اینجا منظورم بچه زیر ۷ سال بود که بهش یه بسته دستمال کاغذی میدن بره دور بچرخونه 
همه چیز به وقتش 
سید.ق.م
۱۷ مرداد ۱۵:۳۳
سلام
یه خاطره ای از گریه بچه توو ذهنمه واسه یکی از اقوام بودش که هر بار یادم میافته غمگین میشم در حالیکه ازاون ماجرا فک کنم 13 ساله گذشته!
روز اول عید بودش و دختر کوشولوی طرف داشت با دخترعموش بازی میکرد و میخندید و همزمان شیرینی هم میخورد بعدش باباش اومد با تشر یه سیلی بهش زد و گفتش چرا شلوغ میکنی و دختره در حالی که شیرینی توو دهنش بود اشک از چشاش سرازیر شد و زد زیر گریه و شیرینی همچنان تووی دهنش بود و یه پارادوکس به وجود اومده بود...!
اون موقع اشک توو چشام جمع شد از دیدن این صحنه و تا حالا هر بار یادش میافتم غمگین میشم
پاسخ :
سلام 
واااااااااااااااااااااای چطور ممکنه ؟!!!! :-((( 
مگه بلند بلند می خندید ؟ الهی بمیرم 
خدایا تست لیاقت سنج نداری ؟ یه تست بگیر بعد به بنده هات بچه ببخش 

سید.ق.م
۱۷ مرداد ۱۶:۴۶
حالا بلند بخنده یا آروم مهم نیس فقط تصویر شیرینی در دهان و گریه یادم میافته نمیدونم چرا اینقد غمگین میشم...!
به نظرم کسی که اعصابشو نداره نباید بچه دار بشه چون خیانته و من خودم همیشه احساس میکنم اعصابشو ندارم و ممکنه بد رفتار کنم با وجود این علاقه ای که دارم مثلا ببوسمشون و این حرفا...!
واسه همین احساس میکنم دوس ندارم بچه دار بشم و به قول تو لیاقتشو ندارم!
پاسخ :
طبیعی که ناراحت میشی 
اهوم ولی نه حالا خیانت ، خودت میگی " احساس " آدم که از روی احساس تصمیم نمی گیره که . 
چه تناقضی بچه رو ببینی ضعف میری اونوقت دوست نداری بچه داشته باشی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!! چطور ممکنه ؟!!! 
واسه " زندگی مشترک " تنهایی تصمیم نگیر 
😊 😍 زهـღـرا 😍 😊
۱۷ مرداد ۱۸:۲۱
فرشته بدون بال ک منم اجی اما اوهوم من خودم چندین بار دیدم جو مراسم ترحیم واقعا واسه بچه ها بدو ازار دهندس و قطعا توی ذهنشون حکاکی میشه لحضه ب لحضش ترخدا بیشتر مواظب بچه ها باشید
پاسخ :
خخخخخخ 
منم همینو میگم بچه عصبی میشه ، کلافه میشه بچه جاش جاهاش شاد نه غمگین ، منم کاری جز ناراحت شدن از دستم برنمیاد گفتم این پست رو بزارم بلکه تأثیر گذار باشم حتی رو یه نفر ، یه نفر یعنی جلوگیری از آسیب روحی یک کودک 
تروخدااااااااا 
سید.ق.م
۱۷ مرداد ۱۸:۲۵
هههههه من کلا خیلی پارادوکسم
همون بچه ها هم اگه اذیت کنن دیگه حالشونو ندارم ههههه
کلا حال بی ادبی و گستاخی و جیغ جیغ و لوس بازی ندارم هههههه
وای میبینم این پدر مادرا از دست بچه هاشون که اینقدم دوسشون دارن کلافه و داغون میشن اصن هی خدا رو شکر میکنم که من جای اونا نیستم ههههه
خدایا منو از این آزمایش بزرگ معاف کن که من خیلی ناتوانم ههههه
پاسخ :
خوب که قبول داری پارادوکسی 
بچه دوست نداری نه ؟ بچه قند عسل ، خب بستگی به روش تربیتیت داره ، بچه ای که لوس مادر و پدرش لوسش کردند ، نه !!!!!!! 

سید.ق.م
۱۷ مرداد ۱۸:۲۶
ینی چی واسه زندگی مشترک تنهایی تصمیم نگیر؟
پاسخ :
زندگی مشترک یعنی تصمیم دونفره
اگر تصمیمت مبنی بر عدم فرزندآوری هست یا باید دنبال دختری باشی که نظرش مثل تو باشه که فکر نکنم پیدا کنی چون کم هستند یا تجرد تا آخر عمر 
رها
۱۹ مرداد ۰۲:۳۹
سلام گلم...دلت خوشه ها..این مادرا رو قبله بارداری واسشون کلاسم بزاری ک با روحیاته بچه آشنا بشن باز کاره خودشونو میکنند...بلانسبته خیلیا،،،درکشون پایینه...بهش بگو با بچه با آرامش حرف بزن..آخرش کاره خودشو میکنه خیلیا بچه ها رو کتکم میزنن...حالا هی بیا بگو مادره عزیز تنبیه بدنی منسوخ شده...زبونتم مو در بیاره فایده نداره.
پاسخ :
سلام عزیزم 
:-((( درست یه سری ها اینطوری هستند ، بچه رو کتک می زنند یا داغ میزارند اما این ها کم هستند ، فکر کنم کمی درک و شعور والدین بالاتر رفته باشه 
رها
۱۹ مرداد ۱۵:۱۰
سلام عسلم...اتفاقا درک و شعورا بالا نرفته...مادر پدرا صبح تا شب تو تلگرام و وایبر و این چیزان..طبیعتا همش تو مجازی باشی عوارضه بد داره..آدمو پرخاشگر میکنه...وای فای که قطع بشه میان دقو دلشونو سره بچه خالی میکنند...متاسفانه چیزی که تو این دوره تو جامعه ما خیلی ب چشم میخوره استفاده افراطی از مجازیه...هر چقدرم تحصیل کرده و با شعور باشن،دچاره عوارض استفاده زیاد از مجازی میشن...پرخاشگری عصبانیت خستگی..یکی از همسایه هامون اینجوریه دختره پنج ساله ازدواج کرده تازه یه نی نی اوورده...میگف نمیخاستم اصلا بچه ولی خب واسه عکس گرفتن ازشو گذاشتن تو اینستا به درد میخوره...من اون لحظه نمیدونستم بخندم یا افسوس بخورم...
پاسخ :
سلام گلم ، الان تو خودمونی ها هستم 
درست ۱۰۰٪ ، جامعه ی الکی داریم ما ، الکی پلکی بچه دنیا میاد ، بزرگ میشه وارد جامعه میشه ، مثال قشنگی زدی ، همین فضای مجازی ، کی درباره ش توضیح داد ؟ فقط اومد تو کافه بازار و به خاطر رایگان بودنش همه دانلود کردن و استفاده کردن ، کی درباره ش توضیح داد !!!! کی عوارض و خطراتشو گفت !!!! 
مردم فقط دنبال مفت هستند ، چیز مفت هم حتمأ یه امایی داره و امای فضای مجازی هم همین مادره ست که مثال زدی ، بچه برای اینستاگرام ، اعصابم خورد شد :(((
رها
۲۰ مرداد ۱۲:۴۲
سلام گلم.بچش انقدر نازو معصومه که نگو...فقطم میگه بچم خدایی هر چی نداشته باشه لایک خورش بالاس...تازه صبح تا شبم بچشو میزاره خونه مامانش میره بیرون...من واقعا دلم واسه بی گناهی بچش میسوزه مریم..بغلش کردم اونقدر معصوم‌بود که نگو...نمیدونی چقدر حالم خراب میشه بی تفاوتیه مامانشو میبینم...میدونم تو هم مثله خودم رو این چیزا حساسی...آره ایرانیا،فقط مفت باشه کوفت باشه...اصلا واسش مهم نیست مادر شده...مسوولیته کمی رو دوشش نیس..واقعا حیفه اون نی نی کوچولوهایی که اینجوری بد بخت میشن،اسیره دنیا و بی رحمیش میشن...
پاسخ :
سلام عسلم 
وااااااااااااای یعنی چی :-((( لایک خورش بالاس ؟ 
الهی بمیرم ، آره نقطه ضعف من گریه بچه ست واااااااااااااای 
خدااااااااااااااااااا آخه چه جوری ممکن یه آدم انقدر پست باشه ... :-(((
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان