سوژه عکاسی


سلام 

پیش از مطالعه این پست ، این پست را مطالعه فرمایید 

یه روز از عصرهای زمستونی ۱۲ سالگیم بود که پدرم ، مدرسه دنبالم اومده بود وقتی وارد ماشین شدم از شدت سرما فورأ در ماشین رو بستم ، مسیر کوتاهی تا خونه بود ، پدرم جمله ای رو بهم گفت که واقعأ اون روز درک درستی ازش پیدا نکردم تا امسال که یه اتفاقی افتاد که یاد اون جمله افتادم 

اون جمله این بود : هر وقت هر جایی دیدی کسی داره نگاهت می کنه بدون داره بهت فکر می کنه ، به رفتارت ، کلامت ،... 

من ماه گذشته یه جشن تولد دعوت شدم که توش دو تا مهمون غریبه هم بود

تو اون جشن تولد انواع نوشیدنی و پفک و چیپس و .... وجود داشت یه بار همه وسط مشغول رقصیدن بودیم که یکی از مهمون ها رفت سمت میز پذیرایی و پفک رو برداشت نشست روی مبل و پفک خورد، بعد وقتی همه نشستیم یکی دیگه از مهمون ها به شوخی بهش گفت فلانی بیا باهم بشینیم حرف بزنیم اون هم در حالی دور لب هاشو تمیز می کرد با لبخند گفت ، نه حالا بعد در همین لحظات مدام پیشنهاد می کرد پفک رو با چیپس همراه تست کنیم ، بعد صاحب تولد رفت نوشیدنی ها رو آورد در همین حین دور گردوندن فرد مذکور رفت کاسه ی دوم پفک ها رو برداشت و نشست به خوردن ، صاحب تولد گفت که یادم باشه یه بسته پفک بدم خونه ببری تو خیلی واسه تولد زحمت کشیدی و مثل اینکه از صبح تا اون موقع داشته به صاحب تولد کمک می کرده ، ما نوشیدنی هامونو خوردیم ، صاحب تولد رفت تو یه کاسه پلاستیکی پفک ریخت آورد گردوند که هر کسی به اندازه شعورش پفک برداشت و گذاشت تو پیش دستی ش ، تو همین شلوغ پلوغی ها متوجه شدم که همان پفک ظرف پلاستیکی را برده پیش مادرش که کنار دوتا مهمون غریبه نشسته بود دارند پفک می خورند 

خانواده ی فرد موردنظر در مهمونی ها و عیددیدنی ها دیدم که کاسه های آجیل شون رو کامل می خورند و اگر مهمون رفته ای باشد کاسه ی آن ها را هم زحمتش را تقبل می فرمایند 

من تازه اون روز متوجه اخلاق خودم نسبت به معنی حرف پدرم شدم 

من هم در آن مهمانی مثل یک دوربین عکاسی بودم و تمام کارهای فرد موردنظر رو ثبت کردم و هر موقع حرف از آن ها بشود متوجه نابود شدن شخصیت آن ها توسط اطرافیان می شوم 

درست رفتار کنیم ، چشم ها خیلی چیزها را ثبت می کنند ، امکان بازگشت یا حذف نیست ، دوربین فلش می زند ، چشم مژه 

جدیدأ نوشت : ایرانی ها حساسیت خاصی روی آبرویشان دارند ، بدون تعارف صاحب خانه ، چیزی برنداریم وقتی روی آبرویمان حساسیم 







Maryam
دُچــــ ــــار
۱۸ مرداد ۲۰:۲۲
از اجتماعی نوشت به عکاسی نوشت؟ :)
پاسخ :
پست رو بخون دچار 
دُچــــ ــــار
۱۸ مرداد ۲۰:۲۷
خوندم! درمورد پفک بود :)
پاسخ :
یعنی متوجه موضوع اصلی نشدی ؟
N@f@s 2000
۱۸ مرداد ۲۰:۳۵
باحال بود
نمیدونم چرا بعضیا این کارا رو میکنن
حرف پدرتونم خیییلی قشنگ بود
تو هرجور بنویسی من عاشقشم
پاسخ :
مرسی :-))))) 
این یک مثال از تعریف بی شخصیتی بود 
تشکر فراوان :-)))
آی بابا
۱۸ مرداد ۲۰:۴۴
پست خوبی بود...

پس حواسمون جمع باشه که اگه آدمی، ما رو نگاه نکرد، خدا حتما به کارهامون ناظره
درکل پست با نمکی بود... هوس پفک کردیم :/
پاسخ :
لطف دارین 
اون که بله ، الان پست رو ویرایش می کنم 
آخی :-))))
آی بابا
۱۸ مرداد ۲۱:۲۶
مشاهده شد... سپاسگذارم

موفق و پیروز باشید

+ نکته آخری رو خیلی خوب فرموده بودین
پاسخ :
خواهش می کنم 
همچنین 
حواسمون باشه :-))) 
علیـ ــر ضــا
۱۸ مرداد ۲۳:۱۸
میگی چکار کنیم 😐😐😐😐
پاسخ :
درست رفتار کنیم ، چرا می زنی حالا 
نـــای دل
۱۸ مرداد ۲۳:۵۳
نکته اخری خیلی خوب نتیجه گرفته بودید..

استفاده کردیم..

سپاس..
پاسخ :
خوشحالم که مفید بوده :-))) 
خواهش می کنم 
Va hid
۱۹ مرداد ۰۱:۲۶
""هر وقت هر جایی دیدی کسی داره نگاهت می کنه بدون داره بهت فکر می کنه ، به رفتارت ، کلامت ،... ""

""درست رفتار کنیم ، چشم ها خیلی چیزها را ثبت می کنند ، امکان بازگشت یا حذف نیست ، دوربین فلش می زند ، چشم مژه ""



سپاس بابت یه مطلب خوب دیگه ،گفتنیها رو گفتید !!!! موفق باشید!!!
پاسخ :
:-))))
خواهش می کنم ، مثل همیشه لطف دارین ، همچنین :-)))
رها
۱۹ مرداد ۰۲:۴۸
سلام عسلم...چه جالب...پدرت کاملا درست گفته،البته هر چی یه نفر بیشتر واسه ما مهم باشه روش حساس تر میشیم،و قاعدتا بیشتر ب رفتاراش فکر میکنیم...بعضی رفتارا هست آدم انجام میده تو اوجه عصبانیت بعدم پشیمون میشه,اونا خیلی ستمه تو ذهنه آدما بمونه...کاش همیشه خونسرد بودیم..کاش...
پاسخ :
سلام گلم 
خب یه پست رو بالا پیشنهاد کرده بودم ، فرد موردنظر از اون تیپ شخصیت ها بود 
فقط منظورم مهمونی بود ، دعوا که امرش جداست ، دلخوری ها از رفتارهای موقع دعوا پیش میاد 
ای کاش ..
مریــــ ـــــم
۱۹ مرداد ۱۰:۰۹
من با دوستم نه به اندازه ی فرد مذکور ولی تقریبا راحتم
ینی باید تجدید نظر کنم تو رفتارم؟
پاسخ :
بله ، تمام تحلیل ها بعد از رفتن مهمون صورت می گیره 
😊 😍 زهـღـرا 😍 😊
۱۹ مرداد ۱۲:۳۱
اوهوم با جمله اخر موافقم چ تحلیل جالبی کردیدااااااااا افنر افنر
پاسخ :
تشکر با نیش باززززززززز :-))))
سید.ق.م
۱۹ مرداد ۱۵:۳۳
سلام

نکات خوبی داشت پستت از جمله جدیدانوشت که تکمیل کننده پستت بود و احساس میکنم که اگه اضافش نمیکردی پستت ناقص میشد
پاسخ :
سلام 
از لطف همیشه گی شما متشکرم 

سید.ق.م
۱۹ مرداد ۱۵:۳۷
ببین یه جایی هستش که یکی خیلی ندار و راحته یا اینکه خیلی شوخ و طنزه و این مدلی رفتار میکنه که بازم درست نیس هر چن واسه همه شخصیتش جاافتاده هم باشه، اما یکی هستش که کلا بی تفاوت و بی خیاله و اصن هیچ درک و شعوری از شرایط و موقعیت نداره و فقط انگار داره خودشو میبینه
غالبا این رفتارا از خودخواهی نشات میگیره
پاسخ :
خاله زنک بازی یه رسم تو خانواده های ایرانی هست ، مهمون میره خاله زنک بازی ها شروع میشه 
مثلأ دیدی فلانی مثل نخورده ها ا همه میوه ها خورد و فلان 
وقتی خاله زنک بازی امر عادی تلقی میشه ، باید راحت بودن رو کنار گذاشت 
ارتباطی به خودخواهی نداره 
سید.ق.م
۱۹ مرداد ۱۵:۴۰
به نظر من ربطی هم به پست (پنتائوس) نداره چون اونجا بحث غرور و تکبر و خودبرتربینی مطرحه اما اینجا بیشعوری و خودخواهی و بی تفاوتی
پاسخ :
خب فرد موردنظر در این پست دقیقأ جزء دوستان پنتائوسی هستند 
حمیدرضا وجدانی
۱۱ شهریور ۱۰:۴۵
سلام
بنظر من طرفی که همچین شخصیتی در خودش میبیند و نمیتواند جلوی خودش را در مقابل چیپس و پفک بگیرد بهتر است: قبل از رفتن به چنین مهمانی و تولدی که پر است از تنقلات و نوشیدنی و ... در تنهایی خودش انقدر چیپس و پفک بخورد تا اشباع شود و وقتی چشمش به پفک افتاد حس بدی پیدا کند. خخخخخ
جالب نوشتید مثل همیشه
یاعلی
پاسخ :
سلام 
آخه جناب ، چندان تحفه ای هم نیست و فاقد ارزش غذایی هست ، نمیدونم ما که دم از آبرو و آبرو داری می زنیم چرا پیش از حرکتی به اون فکر نمی کنیم ؟ 
مهمانی یعنی قرار با تعدادی افراد غریبه یا رو در بایستی دار آشنا بشیم 
ممنون نظر لطفتونه 
علی یارتون 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان