شرم و حیای ایرونی

سلام 

دیروز یک پست رو دیدم که منو از خواب در دنیای خودم و افکارم بیدار کرد ، فهمیدم آدما مثل من نیستند ، دنیای من یک حقیقت دروغی هست ، هنوز سر در گم هستم که من درست زندگی می کنم یا مردم ؟ یکی این وسط داره اشتباه می کنه ، کی ؟ خدا داند .

اون پست در خصوص افزایش ایدز در ایران  بود ، هر کاری کردم راغب به خوندنش نشدم ، یاد ادعاهای ایرانی ها در خصوص آبرو و شرافت افتادم ، متوجه ارور مغزیم شدم که نمیتونم بپذیرم این قضیه رو ، چون حاصل بی حیایی میشه ایدز ، پس برای چی داریم برای حیا داشتمون خشتک پاره می کنیم ؟ چه جوری میشه این ادعا رو در گوش دنیا خوند وقتی بهت پیشنهاد میدن که یه نگاهی هر چند سر سری به نمودار ایدز در ایران بندازی ؟ 

نطرات خیلی باحال و حیرت انگیزی در پست قبلی دریافت کردم ، مردم معتقدند که یه دوستت دارم ساده به پسر کلی عواقب داره اما تو رستوران روش ولو میشن عکس می گیرن و تو انیستاشون میزارند ، مردمان عجیبی هستیم ؟‌ یکی بیاد منو توجیه کنه که بین ایدز و حیا ارتباط مستقیمی وجود نداره ، ما دائمأ باید نگران عوارض کارهامون باشیم حتی توی عشق ، حتی در دادن یک حس مهم بودن و دوست داشتنی بودن به یک نفر ، دائمأ باید در کنار حرف ها و رفتارهامون نگران موادغذایی و داروهایی که استفاده می کنیم باشیم ، بعد میگن جوون مرگی ، سکته قلبی و هزاران درد و مرض دیگه .... 

هر چی بیشتر به این قضیه فکر می کنم تصور یک رباطی رو دارم که تو یک مسابقه زمین خورده و لنگان لنگان داره به سمت جلو حرکت می کنه !!! بدون هیچ هدفی ، خاطرات سکسی ، تاپیک های ترس از ایدز ، ... واقعأ شرم آوره اون هم با این همه ادعا در خصوص شرم ، چه جوری میشه انقدر ریلکس با یک نامحرم به معاشقه و .... بپردازی ، یه چیزی این وسط کم ، تو دوتا پست قبلی گفتند ابراز علاقه به پسر اشتباهه و عواقب چنین و چنان داره ولی دخترای جامعه مون دقیقأ کاری رو انجام میدن که عواقب گفتن یک دوستت دارم ساده ست !!! یا از اینور بوم میفتند یا از اونور بوم !!!! اگر انقدر متفکر هستند و عواقب اندیش پس برای چی انقدر راحت تن به یک رابطه میدن ؟!!! 

اگر یک روزی دختردار شم هرگز در خصوص بکارت براش حرفی نمی زنم یا روز دختر را تبریک نخواهم گفت ، به جای این حرف ها انسان بودن رو بهش یاد میدم ، میگم ما انسان هستیم نه حیوان که به بهانه ی روشن فکری  مثل مرغ زیر اینو اون بریم ، این روشن فکری نیست ، کسی که این کار و می کنه انسان بودنشو تو سبد حراج گذاشته ، اون چه فرقی با یک تن فروش داره ؟ نکنه تن فروش هم روشن فکره ؟ چه فرقی با جوی آب داره ؟ که توش موجوداتی رفت و آمد می کنند که تو اگر تو اتاقت ببینی با یک جیغ بنفش همسایه بالایی رو بیدار می کنی ؟!!! نخیر جان من این روشن فکری نیست ، این یعنی اسم من رو از لیست آدم ها خط بزنید ، من یک مرغ هستم !!!! 

در خصوص آبرو داشتن کلی ادعا داریم ولی کو ؟ کجاست ؟ آبروی آدم لباسشه نه دستاش تو دست یک نامحرم در حال مناسک معاشقه !!! 

چه جوری میشه جایی که بوی خون میاد نشست و فروشنده نگاه کرد و پیتزا خورد ؟ دقیقأ شرایط کشور ما همینه ، زیر پاهامون احتمال ترکیدن یک جراحت عمیق که از خون مردگی بنفش شده هست  ، چه جوری میشه تو این همه استرس از حرف زدن هامون ، رفتارهامون ، عواقب اندیشی هامون بگیم گفتن یک دوستت دارم ساده کلی عواقب داره ، بین نمودار ایدز و عواقب دوست داشتن رابطه ای نیست ؟ چه جوری میشه بدون دوست داشتن تن به یک رابطه داد ؟ گیرهای زیادی داریم ، نمی گیم اما می کنیم ، قشنگ نه ؟!!! 

بخوانید 

جدیدأ نوشت 

راه های متفاوتی برای انتقال ایدز وجود داره ، خدای نکرده نمیخوام ذهن ها رو ببرم سمت اینکه هرکی ایدز گرفت خدای نکرده .... 




Maryam
Va hid
۲۳ مرداد ۲۱:۰۷
حرفی برای گفتن باقی نموند جالب بود !!!!
پاسخ :
:-))) مثل همیشه بهم لطف داشتین 
سیّد محمّد جعاوله
۲۳ مرداد ۲۱:۳۲
مطلب خوبی نوشتید
فساد و فحشا و مواد مخدر بیداد می کنه
برا اینا هم اضافه کنید گرونی رو

بله باید به فکر افتاد
پاسخ :
:-))) مثل همیشه بهم لطف دارین 
بله باید بهشون پرداخته بشه ، ولی اینجا بحث روشن فکری کاذب هست ، بله فساد فوران می کنه چون ازدواج کمه و ازدواج هم رابطه مستقیمی با بازار داره 

پیشنهاد می کنم تو گروهی که قراره اینجا بزنم ثبت نام کنید 
miss bell
۲۳ مرداد ۲۱:۴۲
عزیزیم ایدز خیلی راه های انتقال داره حتما نشانه بی حیایی نیست!
ولی با همه حرفا ت موافقم
کجاست انسانیت
که دراین دنیا گمشده
پاسخ :
خب اون که بله ، ولی اینجا بحث روشن فکرنمایی هست کسانی که خودشون به سمت ایدز گرفتن میرن 
همان انسانیت گمشده 
ویرا بانو
۲۴ مرداد ۰۹:۱۱
واسه منم قابل درک نیست که چجوری بدون دوست داشتن میشه رابطه برقرار کرد!؟؟
به قول شما یه دوستت دارم ساده سخته ولی معاشقه راحت!!!
یه دوستت دارم ساده سخته ولی....
پاسخ :
میگن عشق آدمو رسوا می کنه ، فکر کنم مفهومش همین باشه 
یا از اینور بوم میفتند یا از اونور بوم ، هیچ کسی پست قبلی رو قبول نکرد ، این حیرت انگیزه 

N@f@s 2000
۲۴ مرداد ۰۹:۱۵
با تک تک کلماتو جملاتت موافقم مریم
حرف دل خیلی از ماها رو زدی
واقعا افرین، مرررررسی عزیزم
کاش انسانیت برمیگشت :(
پاسخ :
:-))))) خوشحالم از دریافت این حجم از انرژی مثبت که همیشه روانه پست هام می کنی
کاش ... 

مخلوق خلاق
۲۴ مرداد ۱۰:۵۳
رو این پست فکر کردم
جالب بود برام
بهتون تبریک میگم
پاسخ :
مرسی از وقتی که گذاشتین :-)))
متشکرم :-)))
تنهای خسته
۲۴ مرداد ۱۳:۲۸
هووم
از طرز فکرت در مورد روشن فکری و این چیزا خوشم
الان غربی ها خودشون به بن بست رسیدن و می خوان آزادی رو بردارن که البته جوانان تشنشون نمی زارن. الان دارن حجاب رو پیشنهاد میدن برای امنیت.
اصلا همین خانم موگرینی که روشن فکرا داشتن درسته قورتش می دادن رفته اتحادیه ی اروپا گفته حجاب باید اجباری باشه
و
....
پاسخ :
هووم 
مرسی لطف دارین 
این خانم رو نمی شناسم گوگل می کنم ببینم کیه ؟
اونا هم همین جوری نیستن ها مرغ و خروسی ، اونا هم زن و مرد عفیف دارند که بهم متعهد هستند حتی بدون ثبت رسمی تحت عنوان ازدواج ولی منتهی روشن فکری تو ایران بد جا افتاده 
علیـ ــر ضــا
۲۴ مرداد ۱۳:۳۰
اسنانیت !
آدم !
حیوان !
عقل !
!!!!!!
فاسد شدیم !
کلا همه حرفای شما حق هست منتها دلیل بر دوست داشتن ساده نیست ! ایدزم راههایی زیادی داره !
یبار تو رادیو از مسئول سایپا پرسیدن نرخ آمار کشته شدگان از ماشین پراید هستش ! در جواب گفت چون بیشتر ماشین ها پراید هستند ! و مسلما بیشترین آمار تصادفات از پرایده ( سایپا )
( از اینکه بگه ماشین های ما خوب نیستند و شما حق دارید یجوری دیگه ای جمعش کرد )
وقتی ذاتن آدما خرابن نمیشه کاری کرد
پاسخ :
متاسفم برای عده ی کثیری 
منظورتون چیه ؟ منتها دلیل بر دوست داشتن ساده نیست 
این مورد رو در پست نوشتم و انگشت من دقیقأ روی یک شاخه از راه های انتقال ایدز هست 
خخخخخ خوب پیجونده خخخخخ
بله متأسفانه ذات خراب درمون نداره :-((
نـــای دل
۲۴ مرداد ۱۴:۲۷
تحلیل زیبایی بود..
منشا همه اینها اینه که اعتقادی به آخرت و خداترسی در میانشان نیست..
بعضی آمارها واقعا وحشتناکه...
پاسخ :
مرسی مثل همیشه بهم لطف دارین جناب :-)))
اینا تو تعریف انسانیت موندن تا آخرت 
:-(((
Shahtot 🍇🍇🍇
۲۵ مرداد ۱۰:۳۱
سلام :)
دقیقا باهات موافقم مریم جان تا بحث ابراز علاقه و دوستت دارم ساده میشه ، همه میگن مگه حیا نداشته و ... اون وقت به قول شما تن به هر رابطه ای میدنو معاشقه میکنن...
این پستت عالی بود و باهاش موافقم
موفق باشی :))
پاسخ :
سلام :)
مرسی گلم ، عشق چیز قشنگیه و ما می تونیم هم دیگه رو دوست داشته باشیم ، قرار نیست که خواستگاری بشه ، میخوای بگی دوستت دارم ، قرار نیست طرف مقابل به معنای خواستگاری برداشت کنه ، اگر به حیاست پس کادوهای ولنتاین چیه که دوست دختر و دوست پسرها به هم دیگه میدن ؟ 
با دوستت دارم گفان موافقم ولی به رابطه بدون عشق اعتراض دارم 
مهرزاد
۲۷ مرداد ۱۶:۱۲
رابطه ی تموم شده رو

اونقدر کش ندین تا با خیانت تموم شه!

همیشه توو زندگیتون

جسارت یک جدایی عاشقانه رو داشته باشین...

تا حقارت به هر قیمتی نگه داشتن رو به دوش نکشین
==================================
سلام واقعا وبت مفید و اموزندست.خسته نباشی.
پاسخ :
سلام 
مرسی لطف داری مثل همیشه :-))) سلامت باشی 
رها
۲۷ مرداد ۲۰:۰۱
سلام گلم...متاسفانه همین جوره که گفتی..میدونی چرا؟؟؟خانواده ها آگاهی نمیدن به بچشون همینطوری ولش میکنن تو اجتماع...به خدا هیچ کس از اول هیچی نمیدونه..تا وقتی آگاهی ندند به بچشون همینطوری آماره اچ آی وی میره بالاتر...یه جمله هست که میگه:من نمیدانم آگاهم کن تا درک کنم.واقعا جمله درستیه...
پاسخ :
سلام خوشگلم 
شرم و حیای کاذب ، مانتوها می کند از تن در باغ ها 
حمیدرضا وجدانی
۱۲ شهریور ۱۱:۲۴
سلام
خوب و عالی بود
روابط غلط و سو برداشت ها از دوستت دارم ها خیلی زیاد هست
تا دختری به پسری میگه دوستت دارم معلوم نیست که تا کجاها و چه موقعیت هایی پسر خودش رو نمیبره و قرار نمیده در آنها
و بلعکس وقتی پسری به دختری ابراز علاقه میکنه، دختر شاهزاده سوار بر اسب رو در وجود اون پسر میبینه
روابط کشکی میشه عشقهای کشکی و به کوتاهی یک شب
برای مساله ایدز هم به خاطر ترس از روشن شدن واقعیتهای جامعه چه در صداوسیما و چه در سینما برنامه و فیلم های قابل توجهی کار نشده است
صداوسیما که اکثرا طبق میل افرادی برایش برنامه ساخته میشود و سینما هم که بیشتر فیلمهای کمدی که اکثرا لودگی هست و دل بهم زن و آخرش هم دو تا عاشق بهم میرسن
این قصه سر دراز دارد
یا علی
پاسخ :
سلام 
لطف دارین مثل همیشه :-))
متأسفانه وقتی از کودکی سکس رو یک چیز خیلی زشت و قبیح جلوه میدن و بزرگ که میشه و متوجه میشه دیگه همه دخترها رو مورد خوبی برای معاشقه و .... میدونه به خاطر همین میگم آموزش درست ، تربیت درست ، .... 
وقتی کورمال کورمال پشت سر یک عده آدم پوسیده بریم همین میشه ، فرهنگ و آموزش غلط و بسته نگهداشتن ذهن فرزند مثل یک کیسه فریزر پر از آب ، بالاخره می ترکه و همه جا رو خیس می کنه 
باید از صدا و سیما قطع امید کرد 
آخر فیلم همون اولین قسمت معلوم 
من مدت هاست تلویزیون تماشا نمی کنم 
علی یارتون 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان