به یکدیگر شکلات پیش از قتل تعارف نکنیم !‌


سلام 

امروزه روز عباراتی همچون : یه وقت ناراحت نشیا ، بهت برنخوره ها ، ازم دلخور نشی و .... زیاد می شنویم ، شاید یک روزی از من بپرسند از معاشرت با چه کسانی حذر می کنی ؟ بگویم همین افرادی که از این عبارات استفاده می کنند ،‌ چون اصلا آدمای باحالی نیستند و قطعا باهاشون خوش نمیگذره ، این عبارات مانند شکلات پیش از قتل پشت این عبارات میخوان خودشون رو توجیه و وجدانشون رو راحت کنند که وقتی حرف شون رو زدند تو خلوتشون عذاب وجدان نگیرند

کسی جز ما طرز فکر دیگران نسبت ما رو نمی سازه چون کسی ما رو تجسس نمی کنه ‌، وقتی یکی این عبارات رو میگه یعنی داره اجازه می گیره که با خاک یکسانت کنه !!!!! وقتی با لبخند بگی نه بابا چرا ناراحت شم یعنی راحت باش ، فکر می کنید چه چیزایی باعث بیماری قلبی و سکته قلبی میشه ؟ خودخوری و حرص خوردن !!!! تو زندگی اصلا با کسی رودربایستی نداشته باشید ، وقتی طرف مقابل تون فکر توجیه و عذاب وجدانشه چرا شما فکر سلامت خودتون نباشید ؟ 

راحت بگید نه ، مشخص طرف مقابل شما کم شعور اما میدونه شما ناراحت میشید یه خورده شعورش میرسه که ناراحت میشید ، لطفا راحت نباشید خودتون رو با یه نه گفتن خلاص کنید ، نه گفتن رو تمرین کنید بعد هم اصلا به چیزی که میخواست بگه فکر نکنید ، مگه شما ازشون نظر خواسته بودید ؟‌ هر وقت نظر خواستید یعنی ناراحت نمیشید و جنبه شو دارید این حرفا هم لازم نیست 

این عبارات رو فیلتر کنید ، در چین مواقعی بگید نه ناراحت میشم نگو یا روتون نمیشه بحث رو عوض کنید ، چرا میدونیم طرف ناراحت میشه باید اون حرف رو بزنیم ؟ 



Maryam
saeed
۰۴ اسفند ۱۰:۲۳
جالبه !
پاسخ :
خوش اومدید 
stay❤ positive
۰۴ اسفند ۱۰:۴۰
من یکی که اصلن روم نمیشه نه بگم خخخخخ بهم بر میخوره و تهش بهش میخندم بعدش میرم خونه زار زار گریه میکنم خخخ
خیلی کار سختیه خدایی
پاسخ :
یعنی انقدر اون آدم برات ارزش داره ؟ اشکاتو ارزون نفروش گلی 
بحث رو عوض کن 
shab gard
۰۴ اسفند ۱۲:۵۸
شدیدا موافقم
ولی یه چیز این وسط هس حس کنجکاو بودن که ادمو میکشه به سمتش

اصا نمیتونی مگه این که حرف طرف مهم نباشه برات ولی بازم خیلی دوس داری بدونی
پاسخ :
بعد از اینکه اون حرف رو بهتون می زنه چه حسی میشی ؟ چقدر به اون حرفاش فکر می کنید ؟ چقدر رو روی روح و روان و اعتماد به نفس تون تاثیر میزاره؟ 
مشکل اینجاست که میخوایم عادت کنیم به گزیده شدن ، من اصلا از تکرار تجربه ای که برام عبرت شده خوشم نمیاد ، فوری می برمش و میندازمش دور
حامد سپهر
۰۴ اسفند ۱۳:۴۳
البته حسن این آدما به اینکه عیب و ایراد اخلاق یا کارهای آدمو تو روش میگن، نه مثل یه عده ایی پشت سرمون بگن
پاسخ :
آدمایی که پشت سر بقیه حرف می زنند جاشون امن و راحت بزار خوش باشند ، مهم اینکه یه حلقه از دوست داشتنی هات بسازی و فقط از اونا دلخور شی نه اونایی که پشت سرت هستند ، همین که جرات ندارند تو روت بگن بدون حرفی برای گفتن با تو ندارند ، یک مشت خاله زنک ند 
shab gard
۰۴ اسفند ۱۳:۵۴
والا دقیقشو نمیدونم چون تا حالا پیش نیومده

ولی در کل هرچی بیشتر بهش فک میکنم چرا یه نفر بیاد ادمو عصبی یا ناراحت کنه
پاسخ :
خب خدارو شکر ، امیدوارم هیچ وقت براتون پیش نیاد 
ساده ست مرض دارند ، خود کم بین هستند 
استاد بزرگ
۰۴ اسفند ۱۶:۴۳
طرز تفکر جالبی دارین...
موفق باشین
:)
پاسخ :
خیلیا اینو میگن ولی من متوجه منظورشون نمیشم واقعیت 
همچنین 
:)
قـ د ح
۰۴ اسفند ۱۶:۵۶
سلام مریم بانو :)

البته این عبارات همیشه هم بد نیست ، اگه به جا باشه مثل یک تلنگر و نهیب به درد هم میخوره ...
ولی قبول دارم گاهی آدم رو به هم میریزه ...

موفق باشین
پاسخ :
سلام 
نهیب میتونه زیبا طوری که دل طرف نشکنه بیان بشه من مخالف نیستم به شرطی که رعایت دل و احساس و شخصیت طرف مقابل رو هم کنیم ، نه که چهره عقل کل بودن به خودمون بگیریموطرف رو پودر کنیم ، این عبارات یعنی اجازه میدی با خاک یکسانت کنم ؟‌
همچنین 
سید.ق.م
۰۴ اسفند ۱۹:۲۲
سلام
من دوس دارم بدونم چی میخواد بگه و هر حرفی یا مثلا انتقادی بکنه منم سعی میکنم جوابشو بدم و قانعش کنم که درست نمیگه و البته اگه درستم بگه قبول میکنم...
پاسخ :
سلام
سید جوابت تو درباره من هست ، برو بخون 
لیمو جیم
۰۴ اسفند ۲۰:۵۸
من این سوالو که ازم میپرسن میگم قول نمیدم ناراحت نشم! بعدش اگه ناراحت شم میگم
اینم خوبه ن!؟
پاسخ :
آره این منطقی تره لیموجان ‌
سید.ق.م
۰۴ اسفند ۲۲:۴۸
درباره من کجاس؟
پاسخ :
بالای جعبه دنبال کننده 
سید.ق.م
۰۵ اسفند ۰۱:۰۹
خب الان ینی چی این؟
با درگیریهای ذهنی تو ارتباطی داره کامنتم عایا؟[تفکر شدید]
پاسخ :
میل به پذیرش و تایید ندارم ، راستی چرا دوس داری طرف مقابل رو نسبت به زندگیت قانع کنی ؟ 
سید.ق.م
۰۵ اسفند ۱۳:۵۸
بستگی به شرایط داره
گاهی سعی میکنم قانع کنم و البته زیاد گیر نمیدم و این در صورتیه که حق با من باشه...
گاهیم بی تفاوت میگذرم و انگیزه ای برای اثبات ندارم!
در صورتیم که طرف راس بگه قبول میکنم اما در رابطه با نوع برخورد و حرفاش اگه بد باشه، واکنش نشون میدم
کلا آدم رکیم و اگه کسی بخواد تیکه و یا حرف نامربوطی بزنه به روش میارم و یا اینکه به شوخی و جدی بهش میگم و خجالتیم از این بابت نمیکشم!
پاسخ :
پس شما هم دایره دوست داشتی دارید ، همه باید داشته باشند ، نظر من بر اینکه اونایی که آدم روش نمیشه بگه به تو چه رو این کار و کنیم ، اینکه شما آدم رکی هستید یعنی یه پله از من جلوتری ‌من اصلا رک نیستم 
سید.ق.م
۰۵ اسفند ۱۸:۲۰
به تو چه گفتن بستگی به شخصیت داره
مثلا من نمیگم به تو چه اما ممکنه برخوردی کنم که طرف بفهمه درست نیس کارش و یا حرفش اما گاهی به نوعهای دیگه بهش میگی به تو مربوط نیس و الکی دخالت نکن توو کار من!
پاسخ :
من همین کار و هم نمیتونم کنم ! خوش به حالت 
سید.ق.م
۰۵ اسفند ۲۱:۱۱
فقط بلدی با ما رک حرف بزنی؟! ههههه
ینی همه ی این حرفایی رو که زدی تووی وب در بحثای مختلف همش پر میشه خو
امیدوارم اگه خواستی ازدواج کنی همسر خوبی نصیبت بشه که هیچ دردسریو باهاش تجربه نکنی وگرنه در سکوت خبری میسوزی و میسازی ههههه
پاسخ :
مگه تا به حال بی احترامی به کسی کردم؟ من لحنم همینه دیگه کاربرا می شناسنم :-)
نه حرفمو میزنم ولی رک نیستم ، این دو با هم فرق داره شاید به خاطر رک نبودنم در مقابل همچین عباراتی موضع می گیرم ، نمیدونم 
در معقوله ازدواج حرفمو می زنم ، امیدوارم همسر خوب و عالی هم خدا نصیب شما کنه

سمیه لاریمی
۰۵ اسفند ۲۲:۱۲
از همه مهمتر اینکه ما هم جزء این افراد نباشیم
پاسخ :
بله ، ان شاءالله هیچکی راضی به ریختن آبروی کسی نشه 
Elham ...
۰۷ اسفند ۱۱:۵۳
من همیشه سعی کردم کارایی که دوست ندارم کسی در مقابلم انجام بده رو انجام ندم
اما با این حال هستن ادم هایی که میدونن و شروع میکنن به تخریب با به قول شما شکلات قبل از مرگ
راستش منم نمیتونم نه بگم
ولی گویا توی این موارد باید خشک تر و جدی تر برخورد کرد
پاسخ :
آفرین 
وقتی یکی دو بار حرف زدند و حرف شون رو تحویل نگیریم یا با نگاهمون حرف شون رو بی ارزش کنیم متوجه میشن بعضیا خودشونو به ندونستن می زنند
۱۰۰ البته 
رها
۰۹ اسفند ۰۶:۱۳
سلام عزیزم..آره توانایی نه گفتن خیلی خیلی اهمیت داره،ولی خب از یه طرف شاید طرف مقابلم با این جمله که ناراحت نشیا،،بخواد یه عیبی از من و بگه که با گفتنش من بتونم اون عیبمو درست کنم..به شخصه آدمیم که بیشتر خوش حال میشم عییم بهم گفته بشه تا اونو برطرف کنم...
پاسخ :
سلام گلم ، نه منظور من این نیست که بگیم حرفش رو نزنه اگر شناخت مثبت و سازنده ای ازش داریم از طرف داریم اجازه بدیم حرفشو بزنه ولی دیگه با توجیه این عبارات که خودش گفت ناراحت نمیشه طرف رو تخریب نکنیم 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان