پدیده ای به نام لایک و گدایی آن در اینستا


سلام

طبیعتأ آدما از تائید شدن لذت می برند و در اینستاگرام " لایک " این نیاز دیده شدن را برطرف می کند 

شنیدم که در اینستاگرام میشود درآمدزایی کرد اما بعضی ها به چه قیمتی درآمدزایی می کنند؟ آیا بازی کردن با عواطف دیگران کار خوبی است ؟ شما در چنین مواقعی چکار می کنید ؟ چه کامنت هایی میگذارید ؟ هدف عبارت بالای عکس چیست ؟ تمسخر ؟ یا رسیدن انسان به خدا ؟ اگر هدف رسیدن انسان به خداست  ، این راهشه ؟ من چیزی به جز این به ذهنم نمی سد که خدا این بندگان خدا رو اینطوری خلق کرده که آینه عبرتی باشه برای من نوعی که سالم هستم ، آیا این افراد عروسک دست خدا بودند که زندگی سختی داشته باشند تا من زار بزنم خدایا شکرت که تن و بدنم سالم !!!! آیا زیر زانوهای من یک زندگی دردناک نیست ؟ آیا گوش های ما کر است تا فریادهای این بندگان خدا رو نشنویم ؟ آیا این افراد نیاز دارند که ما ماچ و بوسه ی شان کنیم ؟ اگر خداوند چنین افرادی رو خلق نمی کرد آدمی بهانه ای برای سپاسگزاری از خدا نداشت ؟ اگر جواب مثبت است که همگی بلند شویم بساط مسلمانی مان را برچینیم . 

 واکنش افراد در مواقع احساسی مثل فرهنگ هایشان متفاوت است معلوم نیست صاحب عکس در حال فحش خوردن از کاربران هستند خواب هستند یا بیدار ، در چه حالی هستند ؟ 

این بزرگوارانی که عکس هایشان را با تهدید اگر عکس سکسی بود ۱۰۰۰ تا لایک میخورد ، اگر عکس داف بود فلان قدر لایک میخورد برای عزیزانشان ، خاص و دوست داشتنی هستند ، خودتان را ثانیه ای جای خانواده ی این عزیزان بگذارید وقتی کامنت های پست را میخونند چه حسی میشوند ؟ 

آیا آن ها از اول خواستند که دیگران درباره زیبایی یا نقص عضو جگر گوشه ی شان نظر بدهند ؟‌ یا صرفا یک درآمدزایی کثیف است . کار نکرده و بغض تو گلو 

لطفا برای جمع کردن لایک دست به هر چیزی نندازیم ، چند روز پیش رفتم اینستا دیدم در قسمت کاوش ها یک دخترخانمی عکس بچه های مدرسه شین آباد را گذاشته ، سریعا با او برخورد کردم و نظراتش را محدود کرد . لطفا نگذارید این عکس های ناراحت کننده مهمان ناخوانده ی لحظاتی که مردم برای فرار از غم و غصه هایشان به اینستاگرام پناه می برند باشد 

لایک منو تو نان و  آبی برای آن طفل معصوم نمی شود 

Maryam
هاتف ..
۲۳ فروردين ۱۳:۲۷
یه مشت بی سواد و بی فرهنگ و پلشت جمع شدن .
یه زمانی اینا توی فیس بوک بوک بود . برای لایک مادرشون رو هم می فروختن اینا!
عکس های عجیب یه بچه مثلا توی رخت خواب و تحریک احساسات و گرفتن لایک
و مردم هم بدبختی اینه لایک می زنن!
جای ریپورت!
دیگه مصداق بارز بیشعور از خودراضی همینه دیگه.. خود گویی و بقیه را تهدید به خنده کنی!
بساطشونم برچیده نمیشه . هر شبکه ای بیاد اینا برای لایک هر غلطی می کنن!
پاسخ :
واقعا گل گفتین 
اینا فقط فکر پول خودشون هستند بعضیا دل نازک هستند گریه می کنند ، اصلا از کجا معلوم فتوشاپ نباشه ؟ 
مردم هزار جور گرفتاری دارند درد خودشون که درد ،  اینا هم واسه پول بی وجدانا یه درد دیگه رو دردشون میزارن 
شیکپوش (^_^)
۲۳ فروردين ۱۳:۳۸
تازه پولشون هم درست نیست بیشترشون...بیشتر این شاخهای اینستاگرام برای سایتهای قمار و شرطبندی و اینها تبلیغات میگیرن...اونم میلیونی...برای همین می بینی تخم مرغ و با دمپایی پاره و شیرموز مخلوط میزنن :))
پاسخ :
الهی خون به جای نون از گلوشون پایین بره ، قماربازهای عوضی 
هاتف ..
۲۳ فروردين ۱۳:۴۰
شرف و ناموس ندارن که اینا!
پاسخ :
واقعا ، اگر داشتن که این کارا. و نمی کردن 
Elham ...
۲۳ فروردين ۱۴:۰۱
داغونن...
واقعا چیزی برای گفتن ندارم
گاهی حتی عکس مربوط به شخص بیماری نیست
در اینستاگرام مادری بود که فرزندش نارس و به سختی به دنیا اومده بود و امیدی به زندگیش نداشتن
توضیح میداد که اطلاعاتی راجب فرزند نارس ندیده و برای دلگرمی و گاهی درد و دل عکسی از فرزند زیر دستگاهش میگذاشت تا کمی خودش رو اروم کنه...خدا رو شکر بچه الان سالمه و بی نهایت خوشگل
اما همین امثال پیج ها اون عکس دوران نارس بودن این بچه رو گذاشته بودن توی پیجشون و گفته بودن این سرطان داره برای سلامتیش یه لایک و یه قلب
مادر اون بچه داغون شد و کلی ناراحت شد
کاش تو این اوضاع حداقل ماها همدیگه رو ناراحت نکنیم و هوای همدیگه رو داشته باشیم:(
پاسخ :
ای کاش اون خانم پیج شون رو پرایوت می کردند و فقط خانواده خودشون رو اد ریکوئیست می کردن تا منبع در آمدی نباشه واسه بی وجدانا 
من خداشاهده تو پست ها فحش های ناموسی هم دیدم که به صاحب عکس داده بودند ، به قرآن مجید گناه داره ، عکس اینایی که قربانی اسید پاشی شدن رو قبل و بعدش رو میزارن فقط دل ضعفه ، به این نتیجه رسیدم که مردم ما غم پرست هستند نمیخوان شادی و خوشی شونو اشتراک بزارن همش غم و غصه و ریاکاری شونو اشتراک بزارن ، همه میگن دنبال ترحم نیستند ولی هستند نمونه شو شما گفتین ، آدم میتونه تو پرایوت هم درد و دل کنه با خانواده ش ، فقط ترحم ترحم ترحم 
روزالی پیرسون
۲۳ فروردين ۲۲:۰۹
من همیشه زیر پستاشون می نویسم گدای لایک
پاسخ :
من باهاشون برخورد می کنم 
سید.ق.م
۲۴ فروردين ۱۴:۲۱
سلام
در مقابل این پست کلاه از سر برمیدارم و سر تعظیم فرود میآرم
عالی بود
چه بسا اون معلول از آدم ظاهرا سالمی چون من حال دلش بهتر باشه و من انگار معلولم و اون انگار سالمه!
پاسخ :
سلام 
پست من هم در مقابل کامنت تو کلاه از سر برمیداره و سر تعظیم فرود میاره 
نظر لطف شماست 
واقعا ، نگاه کن یکی از این پست ها رو تروخدا ، امشب یه پست اینجوری رو دیدم که عکس یه فرشته سندروم داون رو گذاشته بودن بالاش نوشته بود اگر منم مثل بقیه هستم لایک بزار 
نمیدونی چه چیزای زشتیییی که مردم ننوشته بودن ، به خدا گناه داره 

سیّد محمّد جعاوله
۲۶ فروردين ۱۵:۱۳
پست خوب و وزینی بود
ممنونم.
پاسخ :
شما همیشه به من لطف داشتین 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان