خـمـار تـبـاهـی

سلام 

یه زمانی بین مردم باب شده بود که چرا برکت پول ها رفته ؟ هنوز نیومده خرج میشه !!!! آیا به این جمله فروشنگان سوپرمارکت و دکه های روزنامه فروشی هم معتقدند ؟ وقتی که یک نوجوان ۱۵-۱۶ ساله درخواست سیگار می کند به برکت پولش فکر می کنند ؟ یا همین که نان شب شان از پول تو جیبی های یک نوجوانی که روح پدرش هم خبر ندارد که او آلوده به سیگار شده ، کافیه ؟ وجدان چیز بدی نیست ، خواب زیاد خوب نیست ، وقتی هنرنمایی سیگار در بین انگشتان نوجوانان می بینم حیا را نیمه جون تصور می کنم روزهای نه چندان دوری که نوجوانان سیگاری درحالی که سیگار روی لبشان است با پدر و مادرشون صحبت کنند !!!! یه بار پشت سر یه پسر محصل که کیف دستش بود و سیگار می کشید بودم تا به کوچه رسید رفت پیاده سیگارشو انداخت پای درخت و کیفشو باز کرد یه اسپری در آورد باهاش دوش گرفت انداخت توی کیفش و وارد کوچه شد !!!!!! اون اسپری رو برای این زد که والدینش از خواب غفلت بیدار نشن و اگر روزی خیال مصرف موادمخدر هم داشت راحت تر اقدام کند !!!! فقر آدمو در جهت های مثبت و منفی باهوش می کند تا حدی که فشنگی از جنس بی وجدانی بسازد و در هفت تیر غفلت والدین قرار دهد و تمام روزهای طلایی و طراوت هزاران نوجوان را هدف قرار دهد به طوری که از صدای مهیبش کر شوند و والدین شان از خواب خوش خیالی میخ کوب دیوار شوند و زیر سایه فشنگ های گوناگون یک بی وجدان نامرد های های گریه های بلند سر بدهند ، فقر خوب میداند که چگونه خمارآلود به تباهی  هزاران نوجوان و جوان لبخندزنان نظاره کند و  انگیزه ی تجربه های جدید بدهد 

هیچ معتادی وافور به دست از شکم مادر جدا نشده در معاشرت با وافور شناسان و وافور به دستان آموخته . حساسیت من روی تربیت کودک و نوجوان چیز تازه ای نیست بارها گفته ام که بچه دار شدن مسئولیت سنگینی هست و فقط خورد و خوراک و لباس بچه نیست که الویت تعیین کننده ی صلاحیت فرزند آوری باشه ، بعضی از افراد هستن که پولشان از پارو بالا میرود اما نتونستند دوتا بچه ی سالم رو تحویل جامعه بدهند یکی عملی و ساقی یکی هم زیر پل یا تو جوب مرده ، نون و پنیر و سبزی هم غذاست پس پول ملاک تربیت یه بچه نیست ، باید براش وقت بزاری باید تلاش کنی تا از انواع آسیب های اجتماعی دورش کنی ، سمبل تربیت فرزند ، صمیمیت و درک کردن اون هست باهاش رفیق باشی ، عامیانه تر با اخلاقت و رفتارت حال کنه بچه ، با او درباره ی مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی صحبت کنی و راه حل هایی ارائه بدی !!!! نه که بچه رو تو خیابون رها کنی که بره دنبال مرررررد شدن ، مرد شدن که به یه مشت ریش و سیبیل نیست !!!!! مرد باید باشی که بچه تو مرررررد وارد جامعه کنی !!!! والدینی هستند که حتی اسم رفیق صمیمی بچه شونو هم نمیدونند !!!! نمیدونند صبح تا شب با کی هست ؟ کجا میره ؟ چیکار می کنه ؟!!!  انقدر بی خیاااااال !!!!! جالب که بدونید هرجا هم که سنگ ، اشتباهاتشون به صورتشون میخوره میگن کجا برات کم گذاشتیم ؟!!!! معلوم که کم گذاشتی خیلی هم کم گذاشتی که بچه ت معتاد شده و جای سوزن تو دستشه !!!! از بچه ت غافل بود جان من غااااااافل !!!! اینکه من دوست دارم بچه م یه کاره ی مملکت بشه نیاز به مراقبت والدین داره وگرنه همه انگیزه برای آرزو کردن دارند !!!! آرزویی که منجر به تلاش نشه دو ریال نمی ارزه ، یه نفر تو کوچه ی ما هست که با بابای پا لب گوریش می شینه پای بساط !!!! دو تا دختر دم بخت داره و زنش طلاق گرفته و بچه ها هم با مادرشون زندگی می کنند !!!! نمیدونم انگیزه ی باباش از تریاک کشی چیه دیگه ؟ از کی میخواد فرار کنه ؟ از عزرائیل !!!!

 پدر ، پشت و پناه یه خانواده ست پدری که ۷۰ سالشه ۴۰ کیلو باشه و یه باد بیاد می شکنه هیچ فرقی با ریگ ته دریا نداره ، بعضیا بمیرند با تمام مرررررد بودن شون نمیشه غسل میت دادشون چون میرن تو چاه !!!! 

این ویدیوها رو از دست ندید 

این  و این 


Maryam
غلامرضا ...
۰۲ شهریور ۱۲:۴۶
سلام...
ناراحت نباشید. تقصیر تلویزیون هم هست، آخه اکثر فیلمها یا... نشون میده که حال و هوای خوبی داره به همین دلیل مردم میرن سراغش. اگه بیشتر نشون بده که بد ترین حالت مردن. دیگه کسی سراغش نمیره.
سیستم اشتباهاتون وارون پذیر باشه.
یاعلی
پاسخ :
سلام 
نه ناراحت نیستم 😊 از سیگار متنفرم 😣
بله اگر تو گوگل سرچ کنید که دانلود آهنگ سیگار چندتا آهنگ میاد !!!! یکی از خوانندگان داخلی با سیگار عکس انداخته ، چندتا آهنگ هم دیدم که عکسش سیگار بود !!!! وقتی بازیگر مملکت میاد از ترک سیگارش بعد از ۱۷ سال می نویسه از یه نوجوان چه توقعی میشه داشت ؟ 
متاسفم برای نوجوانان مملکت مون که بعضی از هنرمندان رو الگوشون قرار میدن !!!! هنرمندی فقط به جلوی دوربین موجه بودن نیست به خیلی از چیزای دیگه هست 
تشکر ، علی یارتون باشه🌹
بهاردخت ..
۰۲ شهریور ۱۲:۵۶
عالی بود...تربیت درست بچه یکی از سختترین کارهاس که بیشترخانواده ها غافلن ازش
پاسخ :
متاسفم که باید حرف تون رو تایید کنم ، همین طور که می فرمایید 
F.KH
۰۲ شهریور ۱۳:۵۵
به سیگار حس خاصی ندارم.
ولی از جوان هایی که سیگار
میکشن خوشم نمیاد .
ولی باید یه اعترافی بکنم،
دوست دارم برای یه بار سیگار کشیدن رو امتحان کنم.
میخوام بدونم چه حسی داره.
آیا واقعا آدم رو آروم میکنه.
از این حسی که دارم میترسم.
پاسخ :
اول که کامنت تون رو خوندم میخواستم بنویسم ، بابت تنفرتون از سیگار بهتون تبریک میگم چون همین حس بد شما احتمال آسیب پذیری تون رو کم تر از افرادی که نظر خاصی ندارند یا دوستان سیگاری و یا حس خوبی به سیگار دارند ، هست اما الان باید بگم که بیشتر مراقب احساس تون باشید تا کار دست تون نده ، تفننی توجیه معتاد ها و سیگاری هاست 
pariya sh
۰۲ شهریور ۱۴:۱۹
سلام
درسته که بی توجهی والدین باعث می شه که بعضی از نوجوان ها به دنبال مواد مخدر بروند ولی توجه زیاد از حدشون هم باعث می شه که نوجوان دوست داشته تا دور از چشم خانواده اش کار هایی رو از قبال همین مواد مخدر انجام بده به نظر من والدین باید تا یک اندازه ی معینی به فرزندشون توجه نشون بدن...
پاسخ :
سلام
بله اون طوری بچه لوس بار میاد و آسیب پذیر تر میشه 
بله موافقم اما در ارتباط با آسیب های اجتماعی با توجه بیشتر موافقم ، تو این جامعه و روزگار نمیشه بچه رو رها کرد ، بچه های امروز مثل بچه گی های والدین نیستند ، امکانات بالا عوارض خاص خودشو داره 

mohammad javad
۰۲ شهریور ۱۴:۳۱
سلام
همه حرفاتون درست
ولی "مادر "پشت و پناه خانوادست

منم از سیگار متنفرم,در این حد که بخوام تو خیابون دعوا کنم
پاسخ :
سلام 
مرسی 
خب نمیشه که همه چیز رو بیان کرد کمااینکه مستند اولی بسیاری از حرف هایی که من به خاطر نریختن قبح بیان نکرم رو گفته بود 


منم از سیگار متنفرم ولی واکنشم فراتر نرفته 
لیمو جیم
۰۲ شهریور ۱۵:۰۵
واقعا پدر شدن و مادر شدن خیلی خیلی مسوولیت سنگینیه
عده ای اصلا به این چیزا فکر نمیکنن.فقط میخوان بچه دار شن که خودشونو ارضا کنن از نظر روحی
پاسخ :
کاملا درست ، یک کشیدن اسم پدر یا مادر اولویت اصلی شون برای فرزند آوری شون تازه اعتیاد تنها آسیب اجتماعی نیست 
صدرا ارجمند
۰۲ شهریور ۱۵:۳۴
به نظرم به این سادگی که بیان کردی نیست قضیه ...
مخصوصا این جمله که میگی "نمیدونم انگیزه ی باباش از تریاک کشی چیه دیگه ؟ از کی میخواد فرار کنه ؟"
تا حالا تریاکی بودی؟ من نبودم! اگه شما هم نبودی نمیتونی درموردشون اینقدر راحت حرف بزنی :(
پاسخ :
شاید حق با شما باشه 
من طی نشست و برخاست هام با افراد معتاد متوجه شدم انگیزه شون " فرار از درد " هست که ناشی از سن بالاشون هست ، شاید جمله ی بهتر این بود که انگیزه ی پسر ۵۰ سالش چی بود ؟ اونا هر دو با هم پای بساط می نشستند و مواد مصرف می کردند پسرش کراک می کشید و پدرش از جوانیش تریاک می کشید شاید الان تغییر رویه داد 

فتل فتلیان
۰۲ شهریور ۱۶:۲۹
راستش نوع تربیت ، محل زندگی و افرادی که باهاشون در ارتباط هستیم خیلی تاثیر گذاره من بچه که بودم خانوادم محل زندگیشون رو تغیر دادن اما عموم اینا نه و حالا تفاوت های زیادی هست بین من و پسر عموم اون کجا و من کجا
راستش من این که میگن فقر یا طلاق و بیکاری و ... بعث شد معتاد بشیم رو قبول ندارم شما چی!؟ اخه هر جور که حساب میگنم اینا فقط بهونس من توی جمع دوستانه بودم بهم مشروب تعارف شده و دستم باز بود اما حوب من یه دو دوتا چهارتا کردم و نخوردم درحالی که خیلی از دوستام راحت می خوردن یا خیلی از دوستام سیگاری شدن و ... ولی من و خیلی هاشون نه این بسته به خود ادمه که بخواد کاری بکنه یا نه
مادر بزرگم اینا همسایه ای دارن که اون زمان مسول پخش یکی از بزرگ ترین شرکت ها بوده و توی خوش تیپی و .. زبون زد ولی الان هیچ طرف اینقدر باهوشه که با این وضعیت از راه هایی پول موادشو جور میکنه چندبار ترکش دادم اما باز برگشته این انتخاب خودشه و هیچ دلیلی نمیشه براش بیان کرد
ببخشید زولانی شد
پاسخ :
بله صد البته ، بعضی از افراد با هم محله ای هاشون دوست میشن ، یه جمله ی قشنگ هست که میگه هم نشین گل شوی ، معطر میشوی برعکس این جمله برای اعتیاد صدق می کنه ، خدا نجات شون بده 
به نظر من نسبی هست این موضوع وقتی پدر و مادر از هم طلاق می گیرند بچه تک بعدی میشه همیشه از یک جناح حمایت عاطفی و تربیتی نمیشه ، اون بچه ای که تلفیقی از ایده آل پدر و مادر هست نمیشه ، بیکاری و کاملا موافقم 
این نشون میده که شما از محیط تاثیر کمتری می گیرید ، این قابل تحسینه و بهتون تبریک میگم ، کاش دوستان تون هم مصرف نمی کردند ، شما فکر می کنید انگیزه ی دوستان تون برای مصرف مشروب چی بود ؟ 
مورد مثال پست هم که در کوچه ی ما زندگی می کنند و زن و بچه ش طلاق گرفتند شنیدم در جوانی در خوش سیمایی تک بوده اما الان ... 
فقر آدمو از دو جهت باهوش می کنه یکی مثبت یکی منفی ، حیف آدمی که انقدر باهوشه این ظلم و به خودش بکنه 
خواهش می کنم🌹
غلامرضا ...
۰۲ شهریور ۱۶:۲۹
سلام...
بنظرم سیگار کشیدن موردی نداره و عادیه و مشکلی به وجود نمیاره. من تا حالا نکشیدم ولی زیاد دیدم کسانی که میکشند و.هیچ موردی براشون پیش نیومده.
پایدار باشید. یاعلی
پاسخ :
سلام 
چه تضمینی وجود داره فرد پس از تجربه ی سیگار سمت اعتیاد به مخدر نره ؟ متاسفانه جامعه ی ما سمت فاجعه ست که جوانان سیگار را عادی میدانند ، پیشنهاد می کنم لینک اولی رو حتما تماشا کنید 
مرسی ، علی یارتون باشه🌹
فتل فتلیان
۰۲ شهریور ۱۹:۰۹
راستش دلیلشو نمیدونم ونپرسیدم ازشون
اما یه سری ها فکر میکنن با سیگار کشیدن خیلی شاخ میشن یا بزرگ در کل توی همه چی چه تیپ چه رفتار و... دنبال تقلید از بقیه هستن اونم کور کورانه
مثل یه نماد که توی خارج مد میشه و نشان یه گروه خاصه اما بقیه فکر میکنن مد و اگه اونجوری نباشن از روزگار عقبن یا دمده شدن
پاسخ :
بله ، فکر می کنم سن ۱۸ سالگی که سن معقولی انتخاب شده که گواهی نامه و ازدواج و عکس شناسنامه میتونه اتفاق بیفته ‌و هیچ گونه توجیهی برای انتخاب این عدد برای آنان آورده نمیشود فکر می کنند ۱۸ سالگی به بعد سن و سال آزادی ست و هر کاری که بخواهند میتوانند انجام دهند ، چقدر هم خوب شما گفتید الگو برداری ، این الگو برداری غلط از همان سن ۱۸ تغذیه می شود ، یکی از دوستان ما خونه شون رو به روی هنرستان پسرانه ست میگن ما از پنجره می بینیم که میان بیرون و سیگار می کشند !!!! 
گرچه اعتیاد و مصرف مشروبات الکی دختر و پسر و زن و مرد نداره 
امان از القای آزادی اشتباهی پس از ۱۸ سالگی 

سا قی
۰۳ شهریور ۰۰:۳۶
والا اینقدر تبلیغ منفی کرده بودن من میخواستم امتحان کنم ببینم چیه
پاسخ :
شاید علت گرایش شما به تست کردن سیگار یا هر نوع مواد مخدر دیگه پیام های اجتماعی سفید و بی محتوا بوده ، بعضی ها میخواهند کار خوبی بکنند ولی بدتر مردم را به آن سمت سوق می دهند 
فاطمه
۰۳ شهریور ۱۳:۰۱
سلام
کاش پدر و مادرهای بی لیاقت بچه دار نمیشدند.کاش دقت بیشتری توی تربیت فرزند به خرج میداند....بیشتر مشکلات جامعه ناشی از تربیت غلطه😞
پاسخ :
سلام 
متاسفانه اعتقاد جامعه ی ما نسبت به ازدواج اینکه زندگی مشترک باید میوه بده و انقدر تبلیغ فرزندآوری می کنند که زوجین نسبت به تجربه ی لذت وافرش به وجد بیان و اصلا به این فکر نمی کنند که شرایط یک پدر و مادر معمولی شدن رو هم دارند یا نه حالا ایده آل پیشکش 
آسیب اجتماعی که فقط اعتیاد و مشروب خوری نیست ، اخیرا با خبر شدم در یکی از شهرها پدر معتاد بوده زن طلاق گرفته دختربچه پیش باباش بوده و بابائه بچه رو شکنحه میداده و ازش فیلم میگرفته می فرستاده برای مادرش که ازش باج بگیره !!!! خب به نظر شما این پدر و مادر شایسته فرزند آوری بودند ؟ آیا مادر از بیماری روحی و روانی رنج نمی برده ؟ پدره هم که کمپلت تعطیل 😩
این نوع پدر و مادر شدن جز کودک آزاری یکی از شاخه های مهم آسیب های اجتماعی محسوب میشه !!!! 
فاطمه
۰۳ شهریور ۲۲:۵۵
دقیقا همه حرفات درسته
پاسخ :
🌹 
حمیدرضا وجدانی
۰۴ شهریور ۱۳:۴۵
سلام
کاش همه مشکلات (فقر و بی فرهنگی و فساد و ...) با حرف و نصیحت تموم بشن
ولی تا فکری نشه برای اون قاچاقچی که "به راحتی مواد رو وارد میکنه و تورم و گرونی دلار هم برای اهمیتی نداره و جنسش یک ریال هم گرون نمیشه" همین آش و همین کاسه است .
وقتی مامور پول میگیره موادفروش رو آزاد میذاره یا میگه ما خرده فروش رو کار نداریم باید اصلی ها رو گرفت همین منوال هست و ادامه دارد
.........
یا علی مددی
التماس دعای فرج
پاسخ :
سلام 
حرف شما کاملا متین هست ، به هر حال برای داشتن یه جامعه خوب و سالم باید همه دست یاری به هم بدن ، آگاهی ها بالا بره . منم شنیدم موا مخدر ریالی گرون نمیشه !!!! 



علی یارتون باشه 
بی نام
۰۵ شهریور ۰۲:۳۶
اکثر روشنفکرای ما یا یه روز سیگار میکشیدن یا الآن میکشن چون سیگار جز هویتشونه. پس هر کی میخواد روشنفکر شه سیگار میکشه و سیگار کشیدن ارزش شده.
پدر و مادر تا هفت سالگی(بنظرم زودتر) میتونن روی بچه تاثیر بذارن بعدش دیگه وارد جامعه میشه و اثر حرفا و رفتاراشون خیلی خیلی کم میشه.
پدر و مادر بعضی از دوستام خیلی گیرن. برای همین خیلی چیزا رو ازشون مخفی میکنن و کلی هم درگیر آسیب‌های اجتماعی شدن.(قلیون و سیگار و مشروبو ...) اما پدر و مادر من اسم دوستای صمیمیم رو اصلاً نمیدونن. نمیدونن با کیا میگردم. کجا میرم و چیکار میکنم اما آسیب اجتماعی خاصی حداقل توی این زمینه‎‌ها ندیدم.
اینکه قیمتش یه ریال هم بالا نمیره اگه از داخل هدایت میشه احتمالاً دلیل اقتصادی داره و اگه از خارج دلیل اقتصادی یا سیاسی یا فرهنگی داره.
چهل ساله(شایدم بیشتر) تو این مملکت میگن نکشین. الآن اتفاقی افتاد؟ راه‌حل یه جای دیگست. همه چیزو از دور نمیشه دید. باید یه کم وارد شد. مسائل اینقدرا هم ساده نیست که با نصیحت‌های پدرانه و زور پلیس حل بشه. مثلاً بگیم آیندشون رو به تباهی میره و اینا. الآن دوست من روشنفکره و داره میره آمریکا. گل میکشه. مشکلش چیه؟ فقره؟ یا چیز دیگست؟ اون که خودش میگه مشکلی نیست. اونجایی هم که میخواد بره ماریجوآنا آزاده و راحتم میره میکشه. زندگیش فعلاً هم رو به تباهی نرفته. الآن من چجور یکی رو که میخواد الگو بگیره ازش رو قانع کنم که این دوستم اشتباه میکنه؟
گاندی هم یه پدر 70 ساله بود که 40 کیلو بود. باد که به کنار. بریتانیا هم تکونش نداد.
موفق باشید
پاسخ :
چرا سیگار جزء هویت روشن فکرها شده ؟ برام جالب و تامل برانگیزه 
خب ببینید ما تو جامعه ای زندگی می کنیم که مردم اصلا گرایشی به خوندن پست های طولانی ندارند چه برسه به خوندن کتاب
با این حرف تون مخالفم که می گید پدر و مادر تا ۷ سالگی روی بچه تاثیر گذارند بعد وارد جامعه میشه ، اصلا این طور نیست ، بچه تا ۷ سالگی کنار مادر و پدرشه  و هر نکته ای سن و سال خودشو داره ، مگه من یا شما که در این سن و سال هستیم از نصیحت خوش مون میاد که بخوایم بچه هامونو با نصیحت و گریه و زاری تربیت کنیم ؟ نباید پدر و مادر فقط از لحاظ ظاهر امروزی و مدرن باشند ولی طرز فکرشون قدیمی باشه ، بچه های نسل جدید خیلی باهوش هستند باید اهل مطالعه بار آوردشون و  طبق سن و سالش کتاب مناسب با آسیب هایی که ممکنه ببینه براش کتاب تهیه کردو داد خوند تا علمی خودش تصمیم بگیره سمتش نره ،   با نصیحت کردن کلی تو ذهن بچه چرایی تشکیل میشه و آخرش شاید تن به تجربه بده ، اون دوست تون که می گید پدر و مادر گیری داره از راه نصیحت و نادیده گرفتن سن بچه شون وارد تربیت شدند که خراب کردند ، مثال : به بچه ۲۲ ساله نمیشه بگی تو عقلت نمیرسه این راه اون چاهته ، اون جوری بچه از خانواده دور میشه نمیشه بچه رو با این سن و سال ، خورد و خاکشیرش کرد ، پدر و مادر شما بسیار فهمیده عمل کردند و خداروشکر شما هم در این زمینه اطلاعات بالایی داشتین که تو اون مسیر نیفتادین ، یه عمه دارم که فوت کرده شوهرش کتکش می زد از اول جوانیش تا الان که صد سالشه تریاک می کشه الان دو تا از بچه هاش معتاد به توان دو شدند با هم سه تایی پای بساط می شینند یکی شون انقذر مشروب خورده که داره شکمش پاره میشه ، این طور پدر و مادرا هم هستند ، یه عمه ی دیگه م دارم شوهرش با کمال افتخار میگه روزی ۲۷ نخ سیگار می کشم ولی بچه هاش معتاد نشدند ، بستگی به مدیریت والدین داره و الگوهایی که براشون ارائه میشه 
همچنین 

بی نام
۰۵ شهریور ۱۴:۲۴
شاید یکی از دلایلش این باشه که چون روشنفکرن و فکر میکنن یه رده از بقیه جامعه بالاترن از آگاهی بیشتری برخوردارن و این آگاهی دردآوره. پس بهترین راه تسکین این درد سیگار کشیدنه. همچنین روشنفکرا معمولا اپوزیسیونن و همیشه در مبارزه ان. برای همین مبارزه هم فشار زیادی روی افراد میاره برای همین سیگار میکشن. شما روشنفکرا و اپوزیسیون های قدیم رو نگاه کنید. اکثراً میکشیدن.
بچه پنج ساله دستش گوشیه و داره خیلی چیزا رو یاد میگیره. عادت دادن بچه‌ها به کتاب خیلی سخته. با ورود تکنولوژی دیگه اثرگذاری خانواده روی بچه کمتر شده. علمی؟ علم همون چیزیه که دنیا رو به اینجا کشوند. تمام این مواد و مشروب‌ها که میبینید دست مردم قرار میگیره حاصل علمه. بچه‌ای که بخواد با کتابا بصورت علمی بفهمه که این چیزا براش ضرر داره به صورت عملی هم میفهمه که از همین راه میتونه خودشو پولدار کنه.
پاسخ :
یعنی با ساقی مواد شدن خودشونو پولدار کنند ؟ آرامشی که میگن با سیگار به دست میاد تلقین و توجیه بر عمل 
بی نام
۰۵ شهریور ۱۶:۲۲
بله.
شاید شما درست میگید. شاید واقعاً تلقین باشه.
موفق باشید
پاسخ :
همچنین🌹
نـــای دل
۰۶ شهریور ۱۵:۱۴
بنظرم صاحب دکه و... هیچ مسئولیتی نداره ..
باید در خانواده تربیت بشه و نذارن با رفقای گمراه کننده بگرده..
پاسخ :
بله ، ظاهر قضیه اینه ولی باطن قضیه چیز دیگه ای هست 
موافقم 
سعید بیگی
۰۶ شهریور ۲۲:۵۲
سلام
کاملا در مورد سیگار و مواد مخدر حق با شماست. اما در مورد تربیت فرزند، باید بگم عوامل زیادی دخیلند. سلامت روح و روان پدر و مادر و خانواده یکی از اون هاست. امروز اون قدر نون در آوردن مشکل شده که چند نفر باید کار کنند تا بتونند چرخ زندگی رو بچرخونند. وقتی توی شرایطشون نباشی نمی تونی در موردشون قضاوت کنی. منظورم دفاع از اون ها نیست، ابدا! منظورم اینه که وقتی توی شرایط سختی قرار بگیری شاید فکرت کار نکنه و توی اون خانواده اعتیاد زیاد زشت به نظر نرسه. از تاثیر دوستان و همسایگان و فامیل، همین طور صدا و سیما که بی حساب و کتاب سریال می سازه و پخش می کنه هم نباید غافل بود. و ...! سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی...! پاینده باشید.
پاسخ :
سلام 
بله این پست با در نر گرفتن سلامت روح و روان والدین نوشتم ، متاسفانه خیلی به این موضوع مهم توجه نمیشه و قبلا فکر می کنم در این زمینه پست گذاشته بودم ، اینکه مواد مخدر همیشه در دسترس هست بدون اینکه ریالی گرون شه هم عامل پر رنگی در این زمینه هست ، چرا باید مواد مخدر وارد کشور شه یا اصلا تولید شه ؟ ریشه این بدبختی و تباهی دست ، سازندگان اون هست ، بعضیا تلقین می کنند که سیگار بهشون در شرایط بد روحی آرامش میده ، چرا انقدر راحت توجیه می کنند و این موضوع رو همگانی می کنند که به جای اینکه بشینند فکر کنند تا چاره ای پیدا کنند برای مشگل ، پناهنده به سیگار بشن ؟ این توجیه روی نوحوانان هم تاثیر گذاشته ، من خودم دیدم که طرف از پدرش چیزی میخواد میگه پول ندی میام جلوت سیگار می کشم !!!! خب این یعنی چی ؟‌ تاثیر دوست بسیار زیاد ، همنشین گل اگر شوی ، معطر میشوی ، صدا و سیما که دیگه صدا و سیما نیست ، صدا سیماست  ، فقط بلدند درباره ی عشق و عاشقی فیلم بسازند ، این مهم ترین معظل ما هست نه سیگار و اعتیاد و .... 
مرهم فقط جلوگیری از تولید و واردات مواد مخدر و سیگار هست 
سلامت باشید ، همچنین🌹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان