هـزار چـشـمـان


سلام 

تو هر جامعه ای یه سری خصوصیات خوب و بد و یا جا نیفتاده ای وجود داره خب یکی از جا نیفتاده های جامعه ی ما " حریم خصوصی " افراد هست که با عباراتی مانند حالا مگه ما غریبه ایم ، حالا چیز مهمی نبود که " لگدمال می کنند 

فامیل ها دور هم هستیم ، نزدیک خانه ی ما درمانگاه هست که یک تزریقاتچی فوق العاده فضول داره وقتی که هر کدوم از خاندان ما میره تزریق انجام میده به نفر بعدی خاندان میگه فلانی فلان روز اومد نوربیون زد ، فلانی فلان روز حالش خیلی بد بود فکر کنم ناراحتی بدی داره بعد جالبیش اینجاست که روحمون هم از زیرسرم رفتن فلانی خبر نداره ، حالا دسته گذاشتن روی قضیه هم بماند ، طرف اگر دوست داشت بگه می گفت شما کار خودت رو درست انجام بده ، چقدر زندگی دیگران براشون مهم هست که یادشون می مونه !!!! 

یه بار هم خواهرم عصبانی خونه ی ما اومده بود می گفت راه رو دور کردم چون که فلانی رو دیدم می دونستم سلام کنم میخواد احوال کل خاندان رو بپرسه و سه ساعت تو خیابون وایستم و من هم زن جوان هستم درست نیست دو ساعت با آقای فلانی صحبت کنم برام حرف در میارن البته نکته ی اصلی این ماجرا اینکه ایشون از مبدأ و مقصد و هدف رو می پرسند ، کجا میری ؟ برای چی میری ؟ چی می بری ؟ بیشتر خواهرم از این سوالات متنفره ، زده بود به سیم آخر گفت از این به بعد کسی این سوالات رو بپرسه یه جواب دندون شکن میدم تا هیچ وقت یادش نره کلی آرومش کردم گفتم خوب نیستش بد جواب بدی بزرگتره اونا بی شعورند تو مثل اونا نباش ، من هم بدم میاد در آپارتمان رو باز می کنی تا برسی به مقصد چهارصدتا ایستگاه بازرسی باید رد کنی ، آخه به کسی چه من کجا میرم کجا نمیرم ؟ چرا سه ساعت وقت آدمو تو خیابون می گیرند که به سوالاتی که اصلا هیچ ربطی بهشون نداره جواب بدیم ؟ مثلا من دارم میرم خونه ی داییم ، چه دردی از اونا درمون می کنه آخه ؟ صبر و تحمل هم اندازه داره ،احترام هر کسی هم دست خودشه اگر یه روزی یکی حرمت شکنی کرد باید یادش بیاد که بی شعوری اونا هیچ ربطی به بقیه نداره ، ماشاالله جامعه ی خاله زنک هم که نداریم مثلا با یه مردی صحبت کنیم بیان بگن فلانی با فلانی سر و سیری داره که فضولی کردن مردم و وقت کشی دیگران توش مسئله ای نباشه 

Maryam
بانو فاطمی
۲۶ مهر ۱۱:۰۵
سلام خواهرم
خدا همه رو هدایت کنه الهی..

ادم نمی دونه حتی چی نظر بزاره در مورد این دست ادمها ..

یاد ایه واذا خاطبهم الجاهلون، قالوا سلاما افتادم..
پاسخ :
سلام 
آمین

باید دنبال راه حل بود مثلا من یه راه حلی تو خانواده دارم که خونه تماس گرفتند گفتن فلانی کجاست ؟ بگم بیرونه !!!! حتی درجه یک ها اما خیابون آشنایان رو چه کنیم ؟‌
Elham ...
۲۶ مهر ۱۲:۰۲
یه مدت شدیدا باهاش برخورد میکنم راجب خودم:دی
اصلا هم برام مهم نیست از نظرشون بی ادب به حساب بیام
با ادم فضول باید بی ادب بود:)
پاسخ :
اینم راه  خوبی هست اما برای آرامش اعصاب همیشگی خودت ولی عواقب داره  بعدها پر می کنند کل خاندانت رو که فلانی دهن دریده ست و طبق معمول خودشون بره ی زخمی هستند و ما گرگ تیز دندان 
محمود لطفی
۲۶ مهر ۱۲:۴۳
عالی دمت گرم
پاسخ :
🌹🌹🌹
نـــای دل
۲۶ مهر ۱۴:۴۶
فکر کنم این یک نوع بیماری هست که بعضی از اشخاص دارن..
پاسخ :
۱۰۰٪ 
حـ . آرمان (استاد بزرگ)
۲۶ مهر ۱۵:۱۲
سلام.
دقیقا این موردیه که فکر کنم حالا حالاها درگیرش باشیم.
واقعا الآن حریم شخصی چیز غریبیه.
مثلا همین گوشی، خودش جزو حریم شخصیه و خیلیا هنوز این رو نفهمیدن و تو تاکسی یا اتوبوس، سرشون تو گوشی این و اونه.
خیلیا که ذاتا فضول اند و نمیتونن جلوی فضولیشون رو بگیرن. به نظر من آدم باید شرایطی رو پیش بیاره که با این جور آدمها روبرو نشه. هرچند که سخته.
پاسخ :
سلام 
باید دست به دست هم بدیم تا این معضل رو حل کنیم 
فکر می کنم از زمانی غریبه شد که شبکه های مجازی اومد وقتی کسی خودش رو محق میدوه گوشی دخترش ، پسرش یا شوهر و زنش رو چک کنه دیگه سوال کردن از کجا میری و کی میای ها که امر ساده ای هست 
من یه بار تو تاکسی بودم یه آقایی صندلی جلو نشسته بود موبایلش زنگ خورد راننده رادیو رو کم کرد انقدر محو شنیدن صدای شخص اون ور خط بود که نزدیک بود از وسط خیابون  بریم تو جدول !!!!! 
اگر پدر و مادرشون یه کمی برای تربیت بچه شون وقت گذاشته بودند الان فضول محسوب نمی شدند ، باید فرق کنجکاوی و فضولی رو در کودکی برای فرزندانمان جا بندازیم تا یکی مثل این فضول ها نشن 
سخت 

فتل فتلیان
۲۶ مهر ۱۵:۳۳
اخ اخ دست رو دلم نزار که خونه
دوربرم از اینجور ادما زیاده
پاسخ :
خب تعریف کنید 
عوض کردن مسیر شاید راه حل ریشه کن کننده ای نباشه ، باید طوری رفتار کنی که طرف بفهمه مایل به پاسخ گویی نیستی ، بعضیا هستند ژست عجله می گیرند مثلا یه سلام حالتون چطوره در حال رد شدن میگن و میرن یا مثلا می ایستند سلام حالتون چطوره و میرن ، این دو راه به ذهنم رسید نمیدونم به دردتون میخوره یا نه ؟ بستگی به رفتار شما و نست تون داره 
فتل فتلیان
۲۶ مهر ۱۸:۰۰
خیلی زیاده یکی دوتا نیست مال من که بخوام تعریف کنم
ولی یه بار حالم خراب بود یه حرص نامه نوشتم از دستشون
پاسخ :
فکر می کنم اوضاع خیلی وخیم ، از خدا میخوام بهتون صبر بده 
فتل فتلیان
۲۶ مهر ۲۳:۱۶
ممنون
اره اوضاعم خیلی وخیمه اینقدر بده که دلم می خواد گاهی خون همشونو بریزم
پاسخ :
خواهش می کنم 
😓
Lale .ft
۲۸ مهر ۰۲:۰۶
دقیقااا مشکل منم هست
حتی اگ از سوپر خریدم کنم فکر کنم چندنفر متوجه شن...
یا کلی ، آمار منو دارن
چند بار میرم بیرون!!
یه بار مامانم منو برد تااموزشگاه
من برگشت تنها اومدم
به مامانم گفتش که من تنها برگشتم و چرا با دخترت برنگشتی تعجب کردم !!!!!
پاسخ :
چیزی که من فکر می کنم اینکه این همه سیم جیم کردن ها ناشی از " رو " دادن هست ، باید همون روز اول که سوال شخصی کرد یا حرفی در این رابطه زد جواب در خور کارش میداد اینطور نمیشد 
این افراد واقعا اعصاب خورد کن هستند ، یه بار بهش می گفتید ببخشید اومدیم در خونه تون اجازه بگیریم ولی تشریف نداشتید 
پت pat
۲۹ مهر ۱۵:۵۷
سوره مبارکه حجرات آیه شریفه 12
« یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِنَ الظَّنِّ
إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ
وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضًا
أَیُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًا؟؟
فَکَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِیمٌ
.
.
اى کسانى که ایمان آورده‏ اید از بسیارى از گمان ها بپرهیزید که بعضی از گمان ها گناه هستند
و جاسوسى و غیبت یکدیگر را را دید.
آیا کسى از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده‏ اش را بخورد؟؟
از آن کراهت دارید [پس] از خدا بترسید که خدا توبه‏ پذیر مهربان است.
.
.
مشکل بعضی از ما اینه که قرآن رو فقط برای قشنگی لب طاقچه میخوایم !!!
پاسخ :
کامنت شما رو باید طلا گرفت ،‌یه عده هستند به شدت نگران حرف دیگران هستند و زندگی رو برای خودشون و خانواده شون سخت می کنند 
فرزاد
۰۱ آبان ۱۴:۲۸
متنتو دوست داشتم
پاسخ :
مرسی از لطف تون 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان