پـازل خــوشـبــخــتــیـت را بــسـاز


سلام 

ازدواج یک انتخاب ساده ای نیست ، ظریف کاری های زیادی داره تا ما به این نتیجه برسیم که آمادگی ازدواج داریم یا نه ؟‌ فراموش نکنیم همه چیز پول نیست که بگیم پول ندارم پس هیچی و اصلا به فکر ازدواج نباشیم چون هستند خانواده هایی که عروسی نمیخوان و مایل هستند اون پول صرف پیش پول خانه یا خرید خانه بشه 

۱ : عات قضاوت کردن رو بریزید دور 

- چرا ؟ چون تا زمانی که عادت زشت قضاوت رو داریم ساخته های ذهنی مون رو باور می کنیم و فکر می کنیم که آره واقعا اون شخص اینجوریه و کم کم اون عینک بدبینی میاد روی چشمامون و پاک فراموش می کنیم که یه روزی قراره با یکی از این افراد ازدواج کنیم و این دلسردی میاره 

۲ : افرادی که مدام وارد روابط دوستی با جنس مخالف میشن قطع رابطه کنید 

-چرا ؟ 

قطعا شما هم شنیدید تو جمع های دوستانه که دوست دختر من با دوست پسر دختر همسایه مون ازدواج می کنه ، دیگه !!!! الان همه دوست پسر و دوست دختر دارند 

همین عبارت کافیه که ذهنیت شما رو خراب کنه که با خودتون فکر کنید اون دختر یا پسرایی که با رفیق من دوست شدند پس فلان بودند دیگه مثلا اونا کی هستند ، یه شهروند این جامعه ، پس همه ی دخترا یا پسرا اینجوری هستند در صورتی که افرادی هستند که در نجابت ادعا دارند و واقعا هم ادعاشون درست هست ( این مورد کامل کننده ی مورد یک ) 

۳ : از اتفاقات تلخی که در خانواده و اقوام افتاده برای آینده الگوبرداری نکنیم 

- یعنی چی ؟ 

یعنی اینکه مثلا خدای نکرده پدر یا مادر شما به دلیل خیانت از هم طلاق گرفتند یا در اقوام مون این اتفاق براشون افتاده بگیم که ، پس هیچ کسی قابل اعتماد نیست ، حتما همسر منم خیانت می کنه ، اینجوری زندگی ملال آور هست و قطعا طرف مقابل طلاق می گیره ، قرار نیست همه ی آدما یه جور باشند خیانت اون افراد میتونه روش هر اسمی قرار بگیره ، لغزش یا انتخاب اشتباه ، گناه دیگران رو پای دیگری ننویسیم 

۴ : مشاوره کردن را بیاموزیم

زندگی مشترک با زندگی مجردی فرق می کنه ، تو مجردی میتونید خودتون برای خودتون تصمیم بگیرید اما در زندگی متاهلی اینطور نیست ، باید مسایل به بحث گذاشته بشه و بهترین نظر انتخاب بشه اصلا نباید مهم باشه که کی حرف آخر و میزنه مهم نتیجه ی مطلوب هست

افکار ضد جنسیتی نداشته باشیم مثلا بگیم که من مرد این خونه هستم من زن این خونه هستم من تصمیم گیرنده هستم 

مثلا اگر قرار که برای آخر هفته برنامه ریزی کنیم با هم فکر کنیم و تصمیم بگیریم 

۵ : با  افکار منفور " مرد خونه " زن خونه " خداحافظی کنیم 

اگر یک در صد یکی از طرفین ازدواج زن ستیز یا مرد ستیز باشه اون زندگی به هیچ دردی نمیخوره ، مثلا افرادی که به مورد (۴) اهمیتی نمیدن و میگن حرف حرف منه و من تعیین می کنم کی کجا باشیم و چه کاری انجام بدیم 

باید به این باور برسیم که انسان ها با کنار هم قرار گرفتن کامل میشن ، هیچ کسی کامل نیست 

۶ : هنر عشق ورزیدن رو بیاموزیم 

مثلا شاید برای آخر هفته بخوایم به یک مسافرت نیم روزی بریم بعد با کلی شوق و ذوق بیایم خونه و بعد متوجه بشیم که همسرمون حالش برای این مسافرت مساعد نیست به جای اینکه خشمگین بشیم براش تفهیم کنیم که حال مساعد اون مهم تر از مسافرت هست و اکر اون حالش خوب نباشه اون تفریح مفتش هم گرونه 

۷: مثل بمب ساعتی نباشیم ( مهارت استفاده از کلمات) 

اگر این اخلاق بد رو داریم و قصد ترکش رو هم نداشته باشیم باید منتظر ریختن دیوار حرمت ها باشیم یک مثال ساده میزنم : مثلا در حال تماشای فیلم هستیم و طرف مقابل از ما میخواد که یک کاسه تخمه آفتابگردون بیاریم   به احترامش بلندشیم و بیاریم برای حرف طرف مقابل احترام قائل بشیم یا اگر هم تخمه نداریم نگیم که از بس خونه نیستی خبر از هیچی نداری همین موضوع جرقه ی بحث و دعوا میشه و طرف حرف هایی که تا مدت ها تو دلش  مونده رو رگباری بگه و باعث دلخوری بشه ، از کلمات به جا استفاده کنیم 

۸ : بچه ننه نباشیم 

وقتی ازدواج می کنیم یعنی پذیرفیم که از اینجای مسیر زندگیمون با همسرمون شریک بشیم چه تو خوبیا چه بدیا و خوشیا و سختیا ، لزومی نداره پدر و مادر نو مسائل زندگی ما دخالت کنند به طور مثال با همدیگه درباره ی یه موضوعی اختلاف نظر داریم زود ساک ببندیم بریم خونه ی پدرمون یا با اونا تماس بگیریم که آی بیا ببین پسرت یا دخترت زندگی کن نیست بیا برشدار ببر و فلان و بیسار 

این لوس بازیا تو زندگی مشترک جایی نداره 

۹ : مستقل باشیم 

شاید در شرایطی قرار بگیریم که قرار باشه مدتی رو در یک آپارتمان با پدر همسر زندگی کنیم لزومی ندارد آمد و شدهایمان را با آن ها درمیان بگذاریم ، چون ما انقدر بزرگ شدیم که مستقل بشیم و نیازی به اجازه ی بزرگترهایمان نداشته باشیم 

۱۰: حریم خصوصی را رعایت کنیم

مثل خاله زنک های سبزی پاک کن نباشیم که میشینند از جیک و پوک زندگیشان تعریف می کنند این رفتار باعث پنهان کاری از سوی طر مقابل میشود ، اگر قرار بود همه از مسایل ریز و درشت زندگیمان متوجه شوند دور خانه ها دیوار نبود 

۱۱ : مهارت کلامی عشق ورزیدن را بیاموزیم 

عشق ورزیدن فقط مادیات نیست ، شاید در شرایطی قرار بگیریم که پول آنچنانی نداشته باشیم ، نبود پول مساوی با نبود همسر نیست ، یاد بگیریم که وقتی پول نداریم گلدان عشق خانه ی کوچکمان را آبیاری کنیم ، با انجام کارهای عقب افتاده همسرمان 

۱۲ : اطلاعات جنسی و پریود 

در رابطه با رابطه ی جنسی مطالعه و تحقیق کنیم تا با اطلاعات کافی وارد زندگی مشترک شویم ، در رابطه با پریود هم میتونید با افرادی که طرز فکر سنتی ندارند صحبت کنید و آگاه بشوید و اطلاعات تون فقط در حد خونریزی و ... نباشد بدانید که در بدن همسرتان در دوران قاعدگی چه می گذرد و از لحاظ روانی چگونه باید با او رفتار کنید 

طرز فکر غلطی جا افتاده که بانوان در دوران قاعدگی بی اعصاب میشوند ، آیا با این طرز فکر میشه وارد زندگی مشترک شد ؟  مگه پزشکان با یک نسخه بیماران را مداوا می کنند ؟ 

بانوان هم باید در این دوران مراعات همسرشان را با چاشنی عشق بکنند ، زندگی میدان تفاهم هاست نه میدان جنگ 

مرحله ی بعد چگونه بفهمیم عاشق شدیم ؟ در پست بعدی در این زمینه گفتگو خواهیم کرد 


Maryam
kevin ...
۰۶ بهمن ۱۲:۱۴
سلام
چه پست خوبی: )
اتفاقا الان پیرایشگاه بودم,دو نفر صحبت میکردند و هر دوتاشونم نظر بر این داشتند که به زن نباید رو داد!این تفکر سنتی که توی زندگی مرد یا زن باید بر اون یکی سلطه پیدا کنند و به اصطلاح رو بهش ندند خیلی بده و خیلی از زندگی ها به خاطرش نابود شدند چون خانواده‌‌ها هم به همین کار تشویقشون می‌کنند!که این مورد رو شما تو شماره5 یا حتی 4 بهش اشاره کردید.
توی شماره‌ ی3 هم به نظرم نباید الگو برداری بشه ولی قطعا باید تحقیق بیشتری بشه.
من برم ببینم بقیه آرشیو هم همینقدر خوب اند:)
پاسخ :
سلام خوش آمدید 🌹🌹🌹
بسیار خوشحال شدم از انرژی مثبتی که فرستادید ، صمیمانه تشکر می کنم جناب 🌹🌹🌹
همونجور که اشاره کردین بسیاری از زندگی هایی که این خط فکری رو برای زندگیشون در پیش گرفتند به جدایی یا بدتر از اون طلاق عاطفی کشیده شده ، امروز در جامعه می بینیم که بسیاری از افراد با افتخار میگن زن بگیرم که چی ؟ یا شوهر کنم که چی ؟ نونم نیست یا آبم ؟‌ برای خودم زندگی می کنم و راحت و آسوده ، ریشه ی همین گرایش به زندگی مجردی در همین طرز فکر افرادی که شما امروز باهاشون برخورد کردید هست ، جوانان فکر می کنند با ازدواج داخل قفسی انداخته میشن و خبری از پرواز و اوج نیست در صورتی که اگر انتخاب درست باشه خیلی هم به پیشرفت مون کمک می کنه ، ما هیچکدوم کامل نیستیم و با کمک همسرمون رشد پیدا می کنیم نیاز به همراه و هم پا داریم کسی که از حمایت کنه تو سختی ها و مشکلاتمون ، متاسفانه این دسته از افراد مورد نظر فکر می کنند که زن دستگاه جوجه کشی و ماشین لباسشویی فقط غذای گرم جلوشون بزاره ، لباساشونو بشوره ، براشون بچه بیاره و تمام و دقیقا در عصر برداره داری زندگی می کنند ، به روز بودن فقط به استفاده از تکنولوژی نیست ، تکنولوژی اومده که زندگی ما رو راحت تر کنه نه اینکه ازش استفاده کنیم اما دست از افکار نخ نمای نیاکانمون برنداریم 
جالب اینجاست که خودشون که تو چاه هستند میخوان بقیه هم تو چاه بیفتند و تو جمع های مردونه ی خودشون به دیگران توصیه می کنند ازدواج نکنند 
مورد ۴ هم منظور من اینکه دچار شک و بد دلی نشیم که فکر کنیم این اتفاق برای کسی از آشناها یا پدر و مادرمون افتاده پس باید همه ی جوان ها رو با یه چوب برونیم و به عالم و آذم شک داشته باشیم و جوون مردم که با هزار آرزو و امید اومده تو زندگیمون بدبخت کنیم 
ببخشید طولانی شد 🌹
امیدوارم از این وبلاگ لذت ببرید 

جناب قدح
۰۶ بهمن ۱۲:۳۳
به نکات خوبی اشاره کردین

از پدر و مادر میشه مشورت و راهنمایی گرفت و از تجربیات ارزشمندشون استفاده کرد ، ولی نباید دخالت بیجا صورت بگیره .
پاسخ :
ممنونم🌹🌹🌹این پست با نظرات کامل تر میشه😉😉😉

دیگران تو زندگیه ما دخالت نخواهند کرد مگر اینکه روزنه های زندگیمان به روی آن ها باز باشد ، این روزنه ها یعنی رفتار ما یا عدم استقلال فکری ما😊
پت pat
۰۷ بهمن ۱۷:۴۹
انصافا نفسم گرفت تا به آخرش رسیدم 😁😁😁
ولی خب جالب بود 👏👏
ممنون
پاسخ :
یعنی من رگباری نوشتم یا شما رگباری خوندین 😂😂😂
خوشحالم که مطلب رو پسندین 
خواهش می کنم 
فتل فتلیان
۰۸ بهمن ۲۱:۵۲
مثل همیشه عالی و کامل
پاسخ :
🌹 

سعید بیگی
۰۹ بهمن ۲۱:۵۰
سلام
بله در مورد رعایت حال طرف مقابل در زندگی مشترک حق با شماست! در واقع باید هر دو طرف تمام تلاش خودشون رو بکنند که همسرشون رو همون طوری که هست بپذیرند که می شه همون عشق! و بعضی ها می خوان همسرشون اون طوری باشه که اون ها می خوان و این می شه غرور و خودپسندی!
و در این مورد هیچ فرقی بین زن و مرد نیست! کاش کمی جوانمردانه تر رفتار کنیم. روزگارتون به مراد!
پاسخ :
سلام 
جناب بیگی یه چیزی بهتون بگم شاید برای شما هم جالب باشه ، من فیلم نگاه نمی کنم فقط برنامه ی کودک شو رو نگاه می کنم ، امروز به طور اتفاقی عکس گریم چشم کبود خانم مریم کاویانی رو دیدم که گوبا در فیلم اشاره ای به ازدواج کودک همسری شده چیزی که من فهمیدم ، یه خانمی به این موضوع اعتراض کرده بود که داره کودک همسری ترویج میشه یه خانمی هم کامنتتونو ریپلی کرده بود که نه باید بچه ها در سن نوجوانی ازدواج کنند تا آسیب روحی و جسمی نبیند و هر روز با اینو اون نباشند من ازشون پرسیدم که به نظر شما درک دختر ۱۵ ساله با دختر ۲۵ ساله هم اندازه ست ؟ جواب داد که الان درک دختر ۹ ساله با دختر ۳۰ ساله هم اندازه ست ، بعد پیش خودم فکر کردم که من در انتهای ۲۵ سالگی به این باورها و استاندارد ها رسیدم و تازه با شما اشتراک میزارم تا کم و کاستی هاش برطرف بشه و به یه جمع بندی برسیم اونوقت دختر ۱۴ ساله ازدواج کنه ؟ به کجا داریم میریم ما ؟‌ 
آیا دختر ۱۴ ساله هم همین افکار من در همین سطح رو داره ؟ 
آیا اون هم رعایت حال همسرشو می کنه ؟ بلد گاهی چشم پوشی کنه ؟ مدیریت زندگی بلد ؟ 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان