حـال و هـوای عـاشـقـی


سلام 

۱: عشق چیست ؟ 

عشق همانند جاده ای است که از قلب به منطق منتهی می شود و در میان راه مسافری که سوار میشود نامش همسر است و مقصدش زندگیست 

۲ : آیا عاشقی نیاز به تمرین دارد یا خیر ؟ 

بله ، انسان در طول زندگیش بارها و بارها باید عاشق شود تا بتواند تفاوت عشق و هوس را درک کند 

مثلا عشق به پدر و مادر ، عشق به خواهر و برادر ، عشق به خواهرزاده و برادرزاده ، عشق به نگهداری از یک یادگاری از دوست ، عشق به آبیاری گلدان های در بالکن و .....

۳ : عشق به پدر و مادر چه ربطی به همسر و ازدواج داره ؟ 

ربطش به اینکه شما حاضر نیستید وقتی پدر و مادرتان پیر شدند و سالمند شدند آن ها را رها کنید به امان خدا ، چرا که خوب درک می کنید آن ها عمر و جوانیشان را پای شما ریختند و حالا سالمند هستند و وقت جبران است 

۴ : آیا بین عاشق شدن و انتخاب همسر و گل و گیاه رابطه ای وجود داره ؟ 

بله ، شما گلدان موردعلاقه یا ماشین تان را در نظر بگیرید آیا روزی که آن ها خراب بشوند به سادگی دست از دوست داشتنشان می کشید ؟ مسلما خیر ه فکر تعمیر میفتید به همان انرژی که صرف پیدا کردن راه و چاره می کنید عشق می گویند 

۵ : از کجا بفهمیم ما یک عاشق واقعی هستیم از لحاظ انتخاب همسر 

همان مثال بالا را در نظر بگیرید ، فرض کنید به فردی علاقه مند شده اید طبق تعاریف و معیارهایتان ، آیا حاضر هستید با همان فرد در صورتی که در سانحه ی آتش سوزی و .... که زیبایی صورتش را از دست داد زندگیمان را ادامه بدهیم بدون اینکه جا بزنیم و مردد بشیم ؟ زندگی ما از تولد تا مرگ مثل سیب روی هوا در حال گردش هست ، باید همه چیز را در نظر گرفت 

۶ : از چه سنی باید عشق پروری را آغاز کرد ؟ 

خوشبختانه انسان از بدو تولد تا مرگ در حال عاشق شدن است عشق به نقاشی ، اسباب بازی و..... خیلی نیازی نیست در این زمینه تلاش کرد از آ جایی که انسان بهترین ها را میخواهد خیلی خوب علاقه مندی هایش را پیدا می کند 

۷ : آیا توهم عشق هم وجود دارد ؟ 

بله ، این اتفاق بسیار زیاد در دانشگاه ها اتفاق میفتد ، مثلا فلانی هر ترم می آید از من جزوه می گیرد ، فلانی وقتی وارد کلاس میشود با لبخند به من سللم می کند و .... 

این ها توهم عشق هست چون شاید کسی که با لبخند سلام می کند بمب انرژی مثبت هست و دوست داره این انرژی رو به دیگران منتقل کنه یا گرفتن جزوه به معنای عشق نیست شاید طی تحقیقاتی متوجه شده جزوه های شما از بقیه کامل تر هست یا دست شما نسبت به بقیه تند تر هست 

۸ :  تفاوت عشق و هوس در چیست ؟ 

عشق یعنی من تا پایان عمر با تو هستم اما هوس یعنی تا زمانی که معیارهای مرا داری همراهت هستم حالا معیارها می تونند زییایی و استایل ، خانه و امکانات باشند 

۹ : آیا کسی که تا سنی عاشق جنس مخالفش برای ازدواج نشده عاشق نیست ؟ 

این موضوع کاملا شخصی هست و به عقاید و جهان بینی فرد بستگی دارد 

۱۰ : چگونه بفهمیم عشق مان هوس آلود نیست ؟ 

برای این کار راه های زیادی وجود داره مثلا ریشه یابی کنیم که دقیقا چه چیزی از فزد مقابل دیده ایم که او را از بقیه متمایز کرده ؟ حال اگر روزی او را برعکس همیشه دیدیم باز هم مایل به ازدواج با او خواهیم بود 

مثلا خیلی خیلی ساده اون ، فرد لاغر بوده و حالا خیلی چاق شده ( برای هر دو جنس ) صادقه 

مبحث بعدی : رفتارشناسی معشوقه نسبت به عاشق

Maryam
جناب قدح
۱۱ بهمن ۱۸:۲۷
سلام :)

گاهی در تشخیص عشق دچار اشتباه میشیم ...

عشق واقعی کمیابه
پاسخ :
سلام :) 
فکر می کنم منظور شما عرفانی هست ، از نظر عرفانی عشق زمینی کثیف ترین نوع عشق چون نیاز به ویژگی متمایز کننده داره اما عشق عرفانی خودش خالق عشق خالص و بدون چون و چراست امنا چاره ای نداریم ما محکوم به زندگی روی زمین هستیم پس برای ادامه ی حیات به روزایی میرسیم که نیاز به همراه داریم 

حـ . آرمان (استاد بزرگ)
۱۱ بهمن ۱۹:۴۱
جالب بود ...
اما گاهی عشق به منطق ختم نمیشه ...
خیلی وقتها عقل و منطق با عشق سازگار نیست و یا بالعکس ...
هرچند عشق منطقی بهترین نوع عشقه اما گاهی وقتها این نوع عشق اتفاق می افته :)
پاسخ :
ممنونم 
خب این خطرناکه
Mohsen Farajollahi シ
۱۱ بهمن ۲۲:۴۷
ساچ عه واو! :) قشنگ بود ولی خب حیف هنوز بچه ایم عقلمون به این چیزا قد نمیکشه. اما جدای از شوخی عشق چیز عجیبی هست. حیوونی که با شنیدن صدای آدم میترسه و فرار میکنه بخاطر عشق بچش از جونش هم میگذره . درست نبود از حیوون ها مثال بزنم ولی اون ها هم عشق دارن،عشق مختص انسان نیست . شاید اگر عشق به وطن نبود اینجا این کامنت رو نمینوشتم. اینو مطمئنم اگر عشق به خدا و امید به اون هم نبود الان زنده نبودم. در مورد عشق زمینی خوب اگر به جنس مخالف باشه و اصلا قصد ازدواج نباشه به نظرم واقعا بی معنی هست. مگر اینکه معلم یا عضو خانواده باشه. در هر حال :) موفق باشین
پاسخ :
نمیدونم چندسالتون هست ؟ اما شما از من جلوتر هستید ، میدونید چرا؟ چون که از من کوچکتر هستید و راحت تر میتوید افکار و عقایدتون رو کم و زیاد کنید ، نیازی نیست هول باشید تا افکاراتون رو سر و سامون بدین ، من ۲۵ سالمه ماه بعد وارد ۲۶ سالگی میشم و بعد کم کم ازدواج می کنم ، همه چیز به سرعت اتفاق میفته ، از موقعیتی که دارید خوب استفاده کنید ، خوب عمیق بشید به همه چیز 

عشق آسمانی مخصوص به خداست و عشق زمینی قطعا نسبت به آسمانی حقیر هست چون انسان کمالگرا هست و دنبال متمایزها ، اما چاره ای نداریم جر انتخاب یک عشق زمینی در کنار عشق آسمانی 
یهویی بی مقدمه عاشق شدن مثل خروج از آب سرد و بلافاصله وارد آب داغ شدنه ، باید مقدمه چینی شده باشه ، تمرین شده باشه ، اتفاقا مثال های خوبی زده بودین 
عشق به حیوانات ، عشق به ورزش ، عشق به طبیعت و .... همه ی اینا گزینه ی مناسبی برای شروع عاشقیه 
عشق به جنس مخالف بدون قصد ازدواج فکر می کنم منتهی به دوست دختر و دوست پسر بشه 
سعید بیگی
۱۲ بهمن ۱۲:۳۰
سلام
بسیار جالب بود! از یک نظر شما از من جلوترید و اون این که تکلیفتون با این مسائل تا حدود زیادی حل شده و همه چیز رو برای خودتون تعریف کردید. این یعنی تکلیف آدم با خودش روشنه! آفرین و امیدوارم توی زندگیتون برقرار و خوشبخت باشید. آرزومند آرزوهاتون هستم.
پاسخ :
سلام 
ممنونم 
هنوز باید بسازمو خراب کنم تا تعاریفم ثابت بمونه ، نمیدونم موفق بودم یا نه ، برای همین به اشتراک میزارم تا ببینم نقصی هست برطرف کنم 
همچنین امیدوارم شما هم شاد و سلامت باشید 

حمیدرضا وجدانی
۱۷ بهمن ۱۱:۰۶
سلام
یاد سریال لیسانسه ها افتادم با چند مثالی که زدید
اونی که هر کی رو میدید عاشق میشد و برای هر کدوم بهانه ای داشت... مثلا می گفت چرا به من لبخند زد؟ چرا آخرین چایی رو به من داد؟ و ...
تشکر از شما
التماس دعای فرج
پاسخ :
سلام 
اسم اون کاراکتر در فیلم لیسانه ها مسعود بود 
شاید در ظاهر مثل اون باشه اما در باطن خیر ، عشق پروری با الکی عاشق شدن فرق می کنه 
عشق پروی یعنی بهانه ای برای دوست داشتن و بیان کردن عشق هست اما مسعود دچار توهم عاشقی بود و خودکم بین بود 
فتل فتلیان
۱۸ بهمن ۲۲:۰۰
جالب بود
گاهی میرم تو فکر که چطور یه نفر نمی تونه تفاوت عشق و هوس رو درک کنه و...
اصلا مخم پر از سوال میشه
پاسخ :
ممنونم 
من فکر می کنم تعریف عشق و هوس در نگاه هر شخصی بستگی به سن و سالش دارن 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان