نـوازشـگـر مـرواریـدهـا



سلام 

تنها چیزی که انسان ها بدون هیچ گونه دوره دیدنی به سادگی انجام میدن " دنبال مقصر گشتن " هست 

چند روز پیش با یکی از خاله هام و پسرش اینا رفته بودیم تفریح به اصرار نوه ی خاله من تو ماشین اونا نشستم ، راه طولانی بود و سکوت عجیبی ماشین رو در بر گرفته بود برای شکستن این سکوت خسته کننده عروس خاله یک فلش از کیفش در آورد و به ضبط وصل کرد و با خیال راحت به بیرون از پنجره نگاه کرد و با شروع موزیک بچه روی پای من شروع به خوندن آهنگ کرد و بپر بپر می کرد و یک دفعه پدرش ترمز کرد و برگشت به پشت و زد روی دست بچه که وقتی معنی کلمه ای رو نمیدونی تکرارش نکن !!!! بچه شروع به گریه کرد و مادر بچه از خجالت توی خودش مچاله شده بود و از بغل چشم به صندلی عقب نگاه می کرد و من مونده بودمو بچه ای که هی عقب و جلو میره و گریه می کنه اون لحظه به این فکر می کردم که آیا از غیب این موزیک برای بچه پلی شده و اون از حفظ شده ؟ آیا همین چشمان سرخ بی گناهی بچه رو اثبات نمی کنه ؟ مگه میشه بدون دانلود و تکرار آن در خونه بچه جلوتر از خواننده شعر و بخونه ؟‌ آیا جای ضربه ی دستی که روی دست برفی و نرم بچه ۴/۵ ساله زد فقط به خاطر شرم کردن از حضور من در ماشین بود ؟ اگر من در ماشین نبودم اشکالی نداشت ؟ 

آیا همین ضربه ی دستی که ناروا به روی دستش نشست شروع کنجکاوی برای یافتن معنی اون کلمه نیست ؟ اگر معنی این کلمه را از من بپرسد چه واکنشی نشان می دهد ؟ به هر حال اون دنبال یافتن چرایی تنبیه ش هست 

روح آدمیزاد مثل کویر هست و با دغدغه ها و دل مشغولی هایی که برایش پیش می آید یک زخم در آن میفتد باید یک چیزی باشد که با رقص نوازش آلودش زخم ها را التیام ببخشد ، چه مرهمی بهتر از موسیقی ؟‌

نگاه من به موسیقی خوب و بد اینکه موسیقی خوب وقتی که تموم میشه و گرایش انسان به شنیدن دوباره ی آن مهر تائیدی بر خوب بودنش هست ، چیزی که روحت رو به ستایش یک محتوای آرامش بخش به پرواز دربیاره و موسیقی بد از نگاه من صرفا یک فاز کاذب بدهد و دوست داشته باشی برقصی و هیچ فاصله ای بین انسان و دغدغه هایش نیندازد و به محض تموم شدن ، موزیک تموم بشه

کودکی ما  با کودکی الانی ها بسیار تفاوت دارد و این نظارت بیشتری از مادر و پدر ها می طلبه ، بچه فقط خرج ندارد ، باید به عنوان خواهر یا برار و والدین بدونیم بچه چه آهنگی گوش می کنه ؟ مغزش از چه شعرهایی پر میشه ؟ آهنگ هایی که غم و واژه های نامناسب خیرات می کنند به دردش نمی خوره 

Maryam
حـ . آرمان (استاد بزرگ)
۱۹ ارديبهشت ۱۳:۳۹
سلام
بالاخره بچه یه جایی مدام آهنگ رو شنیده که حفظش کرده ...
پس طبیعتا نباید همچین واکنشی نشون میدادند ...
گناه بچه چیه که هر چی رو میشنوه تکرار میکنه؟!

+ احتمالا آهنگ جنتلمن نبوده؟!؟! چون امروزه دیگه از هر کوی و برزن صدای آهنگ جنتلمن میاد :):):):)
پاسخ :
سلام 
به خاطر همین که من خیلی ناراحت شدم ، بچه ی ۴ ساله که نمیتونه بره آهنگ دانلود کنه نهایت مهارتی که داره با شیریت بازی بفرسته یا دریافت کنه ، همین 
چرا باید تقاص سهل انگاری والدینش رو این بچه باید پس بده؟ اصلا باورم نمیشه این واکنش واقعی بوده باشه فقط صرفا به خاطر حضور من بوده که جلوی خجالت نکشند ، همین 
طفلک بچه تو همه ی عکسای یادگاری چشماش سرخ بود 

نمیدونم ، بزنم جنتلمن میاره ؟ خواننده ش کیه ؟ گوش بدم ببینم این بود ؟ خبر میدم بهتون 
همراز دل
۱۹ ارديبهشت ۱۵:۱۳
موسیقی خوب کمیاب شده، محتواشون پر از غم و جدایی و... آدم رو به دنیای افسردگی هنجارشکنی می‌کشونه. این موسیقیا برای آدم‌بزرگ‌ها که قدرت درک دارند مخربه چه برسه به بچه‌ها که لوح ضمیرشون سفید و عاری از هر بدیه و خیلی زود تأثیر پذیرن.
پاسخ :
موسیقی مثل مسکن روح می مونه و این موضوع با بالا رفتن سن و سال و طبعا مشغله های ذهنی بیشتر نمود پیدا می کنه ، شاید با دیدن این واکنش از پدرش کلأ دور موسیقی رو خط بکشه 
این واکنش خیلی نامردی بود ، اون بچه از کجا یاد گرفته مگه ؟ مگه اصلا بلد بود بره دانلود کنه که حفظ بشه ، بعضی از والدین که این مدل واکنش ها رو نشون میدن نمیدونند زیر توجیه مثلا حفظ آبرو و مثلا حساسیت فوق العاده رو تربیت بچه شون چه زخم عمیقی پنهون میشه !!!!!
Blue Moon
۱۹ ارديبهشت ۱۷:۵۳
نه تنها فقط موسیقی شون بلکه حتما باید به محتوای فیلم و بازی هاشونم دقت کرد
پاسخ :
دقیقا ، این همه آهنگ های کوکانه وجود داره ، چرا باید بچه بیاد آهنگ های شاید بزرگسال رو گوش بده ، گرچه با این نوع موسیقی ها برای بزرگسال هم مخالف هستم اما واقعا برای بچه نهایت بی توجهی والدین رو می رسونه 
امید شمس آذر
۱۹ ارديبهشت ۱۸:۱۰
واقعاً که
پاسخ :
مثلا اومدن حفظ آبرو کنند اما مسیر و اشتباه رفتند ، گرچه من اصلا حواسم به موزیک نبود ، داشتم بیرونو نگاه می کردم خودشون حساسیت نشون دادند بعد هم فلش رو در آورد انداخت رو کیف عروس خاله م 
نـــای دل
۲۰ ارديبهشت ۱۵:۲۹
حتما تو خونه چند بار گذاشتن برای بچه؛ والا از حفظ بچه 4/5 ساله از کجا بلده بخونه...
پاسخ :
همین نکته ناراحت کننده هست ، از غیب اون آهنگ تو خونه پخش نشده که ، یکی چند بار پخش کرده یاد گرفته 
. ℳƐĦƊℑ .
۲۴ ارديبهشت ۲۰:۲۹
قطعا جنتلمن بوده!(:
طفلکی طفلک!
پاسخ :
بله متاسفانه ، بعد که قسمتی از آهنگ رو که یاذم مونده بود سرچ کردم ، به این آهنگ رسیدم😞😞

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان