خـیـــال هــای بـی پـنـاه

سلام

زیباترین مسئولیتی که انسان هنگام تولد با خودش می آورد ستایش والدین و دوست داشتن دوست داشتنی ترین های عالم خاکی هست و زیباترین هدیه ای که انسان می تواند به دنیا و جامعه اش بدهد پذیرش مسئولیت هایی که تواناییش را دارد و برای آن ساخته شده ست 

ما به این دنیا نیامده ایم که همه چیز را بلد باشیم و همه ی کاره ی دنیا باشیم که مثلا یک روز نباشیم کار یک نقطه از جهان لنگ بشود ، نه ! ما به عنوان نسلی که نسل پروان آینده هستیم باید بیاموزیم که به فرزندانمان آرزوها و حسرت هایمان را تحمیل نکنیم مثلا خودمان دکتر یا مهندس نشدیم باید به زور فرزندمان دکتر یا مهندس بشود تا بادکنک حسرتمان بترکد 

انسان باید برای ادامه ی حیات از پرواز و رها کردن شاید آخرین طنابی که به عنوان ناجی در دستان غرق عرقش است را بیاموزد نگاه کردن زیاد به دره جرأت را می گیرد همیشه سقوط منجر به مرگ نمیشود البته منظور آن مرگ نیست ، گاهی یک مرحله ی جدید از زندگی هست و غرق تمسخر و طعنه و آه و اشک های خانواده ی مان بشویم ماحصلش نداشتن عذاب وجدان مان میشود ، من جزء اون دسته از افرادی هستم که باید بخوابم آزمایش خون بدهم پس من نمیتونم جراح قلب بشم یا در آزمایشگاه خون کار کنم پس در نتیجه وارد این حیطه نخواهم شد و عذاب وجدانی ندارم بابت بازی کردن با جون ملت ، اگر قرار است با خودمان صادق نباشیم پس با کی صادق باشیم ؟‌

توانایی پذیرش مسئولیت فرسنگ ها با استعداد و هدف تفاوت دارد و هر کدام دو خط تعریف مجزا دارند ، انسانی که هدف دارد باید بتواند از روی یک میله ای که از جنس توانایی پذیرش مسئولیت هست عبور کند نه صرفا جون بخشیدن یک رویا یا هدف 

گاهی باید دقت کرد که جاسوئیچی رویاها و اهدافمان طمع کردن به دست آوردن پول زیاد نباشه چون طمع کار خودش را باهوش می داند و با باهوش پنداری خودش خیلی از رویاهای آدم های ناشناس رو گل آلود می کنند 


مثال ۱ 

مثال ۲ 

Maryam
محسن رحمانی
۲۶ ارديبهشت ۱۲:۲۲
:)
سپاس.
پاسخ :
:)
 خواهش می کنم .
غلامرضا ...
۲۶ ارديبهشت ۱۷:۵۴
سلام...
احساس میکنم لاغر شدی بخاطر ماه رمضون، من که علاوه بر لاغری، سیاه هم شدم.
مطلبت جای حرف نداره.
موفق باشید... یاعلی
پاسخ :
سلام ...

ممنونم از لطف تون 
همچنین ، علی یارتون باشه
نـــای دل
۲۶ ارديبهشت ۱۹:۴۳
برای اینکه دیگران از خودمون یا خانواده امون تعریف کنن دست به هر کاری میزنن..

مع الاسف..

سپاس از مطلب زیباتون...
پاسخ :
میشه آدم آرزوها و اهدافش رو به سرنوشت بسپاره اما دیگه نه به دست خاله و عمه و دایی و .... 
آدمی نتونه برای خودش تصمیم بگیره بزرگترین ظلمیه که به خودش کرده 
البته بخشیش هم به عدم شناخت توانایی و استعدادها خودمون برمیگرده


خواهش می کنم 
سعید بیگی
۳۰ ارديبهشت ۰۲:۱۶
سلام
طاعات و عباداتتون قبول ان شاءالله!
من فکر می کنم هر کسی به این دنیا میاد باید حد اقل یک تکه از پازل یا جورچین بزرگ آفرینش رو بچینه و بره. این می تونه حتی در حد یک کفش جفت کردن باشه!
نباید دنبال کارهای خارق العاده بگردیم. من باید تمام تلاشم رو بکنم تا باری از دوش کسی بردارم. هر کسی می خواد باشه. اینطور رسالتم رو انجام دادم همه که نباید دکتر و مهندس بشوند!
دوستی داریم آذری زبان است و مثلی زیبا را تکرار می کند:
سن آقا، من آقا؛ اینک لری کیم ساغا؟
یعنی: اگر من و تو مثل آقا ها کناری بایستیم تا لباسمان کثیف نشود؛ پس گاوها را چه کسی باید بدوشد؟
هر کسی به هر کاری مشغول است، باید کارش را درست انجام دهد. این نظر من است.
---------------------------------------------
1. خواهر سوره هایی که قرار بود بخونم رو یادآوری می فرمایید؟ سپاس!
2. اگر دوست داشتید به سایتم سر بزنید؛ بویژه پست: من چه کاره بیدم؟
dabirefarsi.com
پاسخ :
سلام 
ممنونم ، همچنین از شما 
کاملا موافقم ، چقدر ضرب المثل رو دوس داشتم ، دقیقا منظور منم همینه + پذیرش مسئولیت هاش 
باید انسان وقتی ۱۸ ساله میشه و قرار تصمیم بگیره چی کار کنه همزمان با رشد آرزو و یا هدفش ، مسئولیت پذیری رو در خودش تقویت کنه 
  مجادله ، اعلی  یس ، جمعه ، ملک 

چشم حتما سر خواهم زد 


پت pat
۰۱ خرداد ۱۴:۴۸
توانایی پذیرش مسئولیت فرسنگ ها با استعداد و هدف تفاوت دارد و هر کدام دو خط تعریف مجزا دارند
.
.
سلام
کاملا درسته
پاسخ :
آخه هدف یک چیزه ، مسئولیت یک چیزه ، بعضی از شغل ها فانتزی و رویایی هستند و به طمع پرستیژ اجتماعی یا درآمد خوبی که داره بعضی از افراد شاید بخوان وارد اون حرفه بشن اما واقعا استعدادشو نداشته باشند و به خوبی نتونند تو اون حرفه بدرخشند ، نمونه ش همون کلیپ دندونپزشکی که گذاشتم 


سلام
ممنونم  
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان