طـعـمــه ی قـلـب هــای نـا آرام


سلام 

چند سالی هست که از هیچکسی جمله ی روز بخیر رو نشنیدم چه در مکالماتم چه در روزمره هام ، نمیدونید چقدر این جمله بار مثبت داره آرزوی خوب برای هم کردن با خوش رویی رفتار کردن چقدر میشه افراد رو به خودمون جذب کنیم و از این روش توی بیزینس مون هم استفاده کنیم 

یک اصل توی زندگی وجود داره که باید تلاش کنی تا رویاهاتو بخری ، رویاها و اهداف هیچکسی پست پیشتاز نمیاد در خونه ش ، پول درآوردن یعنی مشتری مدار بودن و پر رنگ بودن حق با مشتری ست حداقل به خاطر همون دوربین های نصب شده تو راهروها و سالن ها 

آدمی که هوس نوتلا می کنه باید پول داشته باشه حتی اگر از نگاه دیگران هوس چرتی بیاد 

حریم خصوصی یک واژه ی عمومی هست که به تعداد تک تک افراد یک جامعه براش تعریف وجود داره نمیشه که در حضور مشتری یا ارباب رجوع دنبال حریم خصوصی مون بگردیم تا جواب موبایل شخصی مون رو بدیم بهتر که کار اون فرد رو انجام بدیم بعد که رفت تماس بگیریم ، حقوقی که می گیریم باید حلال باشه 

یکبار توی یه شرکت بیمه داخل صف بودم متصدی کناری صداش رفت به آسمون که شما دست اضافه ای روی بدن من می بینی خب صبر کن پدرجان بزار نامه ی ایشونو ثبت کنم چشم !!! نگاهی به مراجعه کننده انداختم دیدم بینواتر از این بود که بخواد مورد پرخاش قرار بگیره فقط نمیدونم چرا با این حال و وضعش تنها اومده بود ، افراد سالمند کم حوصله هستند و این طبیعی هست مگه چقدر بین اون خانم و پیرمرد فاصله بود ؟ پشت میز نشستن هم جنبه میخواد 

یه بار با خواهرم به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کردم باید دندون عقلش رو که نهفته بود با جراحی خارج می کرد وقتی وارد اتاق شدیم خواهرم خوابید روی یونیت من هم مقابلش طوری که اشراف کاملی به چهره ی خواهرم داشتم دیگه دکتر داشت لثه شو بخیه می کرد دیدم چشماشو بست سکته کردم پاشدم رفتم پیش خواهرم بهش گفتم چی شده ؟ دکتره برگشت با یه لحن توهین آمیز گفت شما مگه مسئولی ؟ گفتم خیر بعد رفتم نشستم سرجام و بعد خواهرم گفت برای اینکه نخ بخیه رو نبینم چشمامو بستم ، منم بهش گفتم این حق طبیعی من بود که نگرانت شم گفت آره ولی دیگه برای دندون عقل بالاییم پیش این دکتره نمیرم !!!!! منم خوشحال شدم به خاطر این اخلاق بدش یک مشتری شو از دست داد 

یه بار دوستم داشت برام تعریف می کرد که رفته بود دکتر پوست شهرشون که خیلی معروف هم هست می گفت ۸۰ تومان ویزیت دادم دکتره اصلا جواب سلامم نداد اومد معاینه کرد و چندتا سوال هم داشتم وقتی پرسیدم یه نگاه بهم کرد به معنی اینکه چقدر حرف می زنی جواب هیچ کدومشون رو نداد یادشون رفته ما اینا رو معروف کردیم !!!براش یه لیوان آب ریختم دادم دستش و گفتم بعضیا جنبه ی شهرت ندارند ولش کن حرص نزن سکته می کنی 


Maryam
http://chikav.ir
۲۳ خرداد ۱۱:۱۶
بعضیا جنبه شهرت ندارند
پاسخ :
۱۰۰٪ موافقم 
محمد قاضی
۲۳ خرداد ۱۱:۲۴
یه مقدارش که ما اینارو پررو کردیم. مثل راممبد جوان و ژوله و خیلی از سلبریتی ها.

یه مقدار هم رها کردیم. در واقع اکثر افراد زمینه ی این رو دارند که هار بشن و پاچه ی ملّت رو بگیرند.
-----------------

بیزینس= کسب و کار، تجارت، یا ؟؟؟؟
پاسخ :
مشکل از ذهن ما هست که قابلیت درشت نمایی کردن سایر افراد رو داره وقتی که به آفرینش فکر کنیم می بینیم اونا هیچ فرقی با ما ندارند 



کسب و کار 
حامد سپهر
۲۳ خرداد ۱۳:۴۰
یه جایی خوندم: اَز آدمها بُــــــت نسازید این خیانــــت است هم به خــــودتان هم به خــــودشان.
خــــدایی میشوند که خـــدایی کردن نمیدانند و شما در آخــــر میشوید سر تا پا کافــــــرِ خــــدایِ خـــود ساخته...
پاسخ :
چه جمله ی باحالی ! 
 دکترها و مهندس ها و هر شغل دیگه ای هم زندگی عادی دارند مثل ما اما چون اونا با افراد جامعه ی بیشتری برخورد دارند باید پیش از ورود به شغل شون یاد بگیرند که مسائل خونه و شخصی شون رو وارد کارشون نکنند البته این مورد فقط به شغل نیست توی خیابآن هم زیاد دیده میشه 
سعید بیگی
۲۳ خرداد ۱۴:۵۵
سلام مریم خانم
خدا قوت و روزتون به خیر و شادی و روزگارتون به مراد ان شاءالله!
من هم با شما موافقم. چند سال پیش سرما خورده بودم و رفتم درمانگاه. پزشک عمومی نبود و منشی گفت متخصص داخلی داریم ولی ویزیتش گرونتره! من قبول کردم و رفتم داخل. یک خانم مسن و جا افتاده که دقیق معاینه کرد و البته با خوشرویی جوابم رو داد.
وقتی داروها رو نوشت و از اتاقش میومدم بیرون، برگشتم و گفتم: «ببخشید خانم دکتر شما چند واحد روان شناسی در دانشگاه گذروندید؟» با تعجب نگاهم کرد و گفت: «حدود 8 واحد. چطور؟» بعد گفتم: «من از برخوردتون خیلی خوشم اومد و فکر می کنم اگر دارو هم استفاده نکنم حالم بهتر می شه. چون شما با برخورد عالی تون بهم انرژی دادید!» خانم دکتر هم تشکر کرد و من اومدم بیرون.
واقعا رفتارش روی من خیلی تاثیر خوبی داشت.
اگر ستم پذیر نباشه، هیچ وقت ستمگر به وجود نمیاد! باید حد و مرزها رو در رفتارمون مراعات کنیم و به هیچ کسی کمتر یا بیشتر از لیاقتش احترام نگذاریم. در پناه حق باشید خدا نگهدار!
پاسخ :
سلام جناب بیگی 
ممنونم ، شب و روز شما هم بخیر و شادکامی و ایام به کام 
آفرین به این دکتر شایسته که به خوبی برای بیماراش وقت میزاره و باید الگوی سایر پزشک ها بشن ، مهربونی چنان قدرتی داره که به خوبی چهره ها رو تو ذهن افراد موندگار می کنه 
بله اگر بد نباشه خوب دیده نمیشه 
باید مهربونی عادت بشه ، امیدوارم اگر خدا به آدم چیزی میده قبلش هم جنبه شو بهش بده 
ام شهرآشوب
۲۳ خرداد ۱۵:۰۶
یکی رو میشناسم یه پراید خرید دیگه خدا رو بنده نبود، شاید باورت نشه ولی دیگه بچه هاشم آدم حساب نکرد، درین حد بی جنبه این بعضیامون
پاسخ :
ای وای چه بد ، اصلا خوب نیست برای کسب احترام روی ماشین سرمایه گذاری کرد 
خدا به راه خانواده ش هدایتش کنه 
همراز دل
۲۳ خرداد ۱۹:۳۹
متأسفانه بعضیا حتی برای خودشون هم آرزوی خوب نمی‌کنن چه برسه به دیگران، اینقدر همه بی‌اعصابن که محبت کردن و انجام دادن درست وظیفه‌ها داره به فراموشی سپرده می‌شه و فقط به فکر اینن که روز کاریشون به اتمام برسه و آخرش پولشون رو بگیرن حالا حتی شده آدما رو از خودشون برنجونن و خدمتشون رو ندارست انجام بدن.
تا وقتی که مسئولین مربوطه و درون خودت این افراد کنترل و نظارتی روی این برخوردها نباشه وضع روز به روز بدتر هم می‌شه.
پاسخ :
آرزوی خوب برای دیگران کردن یعنی باز آغوشت برای دریافت انرژی های مثبت 
همه ی ما درگی یک زندگی معمولی هستیم چه دکتر چه آبدارچی چه مهندس و نونوا و .... یه وقتایی آدم حالش خوب نیست اما پیش از اینکه یه کاره باشیم باید یاد بگیریم که مسائل شخصی مون روی کیفیت کارمون تاثیری نزاره 
تو جامعه این همه آدم وجود داره که جویای کار هستند تا چندرغاز حقوق بهشون بدن تا اموراتشون رو بگذرونند وقتی یکی دوبار کج خلقی کنیم و جواب درست و درمون ندیم اخراج میشیم ، مهربون باشیم حتی به خاطر حقوقی که می گیریم 
الان همه جا دوربین های مداربسته هست ، کلینیک ارتودنسی که میرم از وقتی که دوربین نصب کردند رفتارشون صدبرابر بهتر از قبل شده 
این خیلی بد که برای مهربانی و خوشرو بودن هم باید زور بالاسرمون باشه ، کاش جامعه یه طور دیگه ای بود :(
نـــای دل
۲۴ خرداد ۲۳:۰۹
واقعا تو این جاها بعضی از ادماها نمیتونه جلوی خودش رو بگیره...
یا باید جواب بی ادبی طرف رو بده حالا دکتر باشه ؛بیمه یا هر چیز دیگه ی..
یا ساکت باشه که حرص میخوره که چرا جواب این حیوان دو پا رو ندادم...
پاسخ :
متاسفانه  اشخاص بی ادب به واسطه ی میزی که در اختیارشون هست فکر می کنند کی هستند ؟ من دیدم که منشی با بیمار بحثش شده بود نوبت بیمار بود صداش نکرد انگار گذاشته بود نفر آخر 
فرناز فرزان
۲۵ خرداد ۱۵:۱۳
سلام مریم جان
آدمای حقیر همیشه دوست دارن به دیگران تسلط داشته باشند و به نوعی برتری خودشونو نشون بدن. مثل بلند کردن صدا تا فرد از این طریق قدرت و برتری خودشو به ارباب رجوع اعلام کنه. متاسفانه از این نمونه هایی که نام بردید در اجتماع به وفور هست. برای همینه که میگن درخت هرچه پربارتر سر به زیرتر
پاسخ :
سلام گلم
این افراد خود برتر پندار هستند فکر می کنند که از پشت میزی که هستند تا ارباب رجوع فاصله ی زیادی هست ،  یادشون میره که اگر ارباب رجوعی نباشه پولی نیست که صاحب کار بهشون حقوق بده یا اینکه خودشون درآمدی داشته باشند
یا رب مباد آنکه گدا معتبر شود / گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود 
bright future
۲۷ خرداد ۰۹:۲۳
سلام کردن هم یجورایی همون بار مثبت رو داره.
پاسخ :
سلام 
از یاد رفته 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان