بــوسـه بــر پـاره هـــای آتـش



سلام 

چند روز پیش عصر تو اتاقم بودم که از توی پیاده رو صدای یه دختربچه که بهش نمیومد بیشتر از ۹ سال داشته باشه رو شنیدم که گفت : متین دلم میخواد کله تو با شمشیر تیکه کنم !!!!! شوکه شدم و به این فکر فرو رفتم که من تا حالا شمشیر از نزدیک دیدم یا نه ؟‌ یا حتی علاقه ای به دیدنش داشتم یا نه ؟ نگرانی پشت در قلبم ضربه می زد ، جامعه ساز کوچک ما چرا باید انقدر ذهنش خشونت آمیز باشه ؟ 

چند دلیل براش پیدا کردم  بازی های کامپیوتری و .... که پشتش هیچ گونه تحقیقی نیست که آیا این بازی خشونت آمیز هست یا نه ؟ بعضی از والدین با افتخار هر چه تمام تر میگن بچه ی ما خیلی ساکت و آروم میره تو اتاقش بازی می کنه !!!! خب چه بازی می کنه ؟ بکش بکش و متلاشی کردن هم شد بازی؟‌ اعمال و رفتار والدین که توأم با خشونت هست بچه ای که قرار بوده در آرامش باشد ولی صبح با صحنه ی چاقو کشیدن و اسلحه کشیدن بیدار میشه یا بدتر از این صحنه ها چرا نباید ذهنش پر خشونت باشه ؟‌ بشقابی که گورستان حیوانات بی گناهه چرا نباید ذهنش پر از خشونت باشه ؟ 

والدینی که برای دریافت سکه های تمام بهار آزادی با کفش های لنگه به لنگه بچه به بغل دوان دوان پیش از طلوع آفتاب سر صحنه ی دار آماده میشن چرا نباید ذهن کودکشان پر خشونت نباشه ؟‌ چشمانی که از جان کندن پر میشود دیگر راهی برای عشق نیست ، کودکان امروز ما ریشه های فردای ما هستند ، مراقب ریشه ها باشیم ،

ذهن ما تخته وایت برد نیست که اجازه بدیم هر چیزی روش نقش ببنده و بعد هم با یه پنبه الکلی سر و ته ش رو هم بیاریم 

چند روز پیش تو پیج یکی از بلاگرهای اینستاگرام دیدم سوال کرده بود 

اگر یک روز بهت این فرصت رو بدن که هر کاری دلت میخواد فارغ از بند و ترتیب و قانونی میتونی انجام بدی چی کار می کنی ؟‌ 

چند تا از جواب ها

من برای اون روز یه هفت تیر سر پر لازم دارم 

از دشمن هام دستمال کاغذی درست می کردم 

یه خانم هم نوشته بود کل طایفه ی بابامو ترور می کردم !!!! 

یکی نوشته بود روی صورت یه نفر اسید می پاشیدم !!!! 

یکی نوشته بود همسرمو می کشتم !!!!!

آیا این جواب ها نگران کننده نیست ؟ طرف سناریو هم  طراحی کرده !!!! 

یه نمونه از توحش انسان ها نسبت به حیوانات هست ، سه روز پیش یک توله خرس از کوه افتاده پایین سه نفر با ضربات سنگ حیوان رو کشتند !!!!! این سنگ برداشتنه کار یک ذهن خلاق در خشونت نیست ؟ 

لطفا به این سوالات فکر کنید 

 چند درصد از مردم با پاسخ های ذکر شده هم عقیده هستند ؟ 

چند در صد از مردم هم عقیده حساب اینستاگرام ندارند ؟ 


جهت آگاه سازی خانواده ها بازی های خشونت آمیزی را که می شناسید معرفی کنید  

((( mortal kombat )))

(((God of war)))

(((call of duty: World at war)))

(((call of duty: Black ops1,2)))




Maryam
Zeytoon fruit
۳۰ خرداد ۱۳:۳۰
البته یه مسئله‌ای هم هست اینه که واقعا بعضی از بچه‌ها منطق اون حرفی رو که میزدن نمیدونن
مادربزرگم بشدت رو کلماتی که استفاده میکنیم یا استفاده می‌کنن جلوی بچه‌ها حساسه یادمه بچه بودم ی سری گفتم فلان اتفاق افتاد و من از خنده داشتم میمردم بهمون تذکر داد که حرف مردن و مرگ و اینجور چیزا رو به شوخی هم نگید و ...
این حساسیته ی خورده فکر میکنم کمتر شده
پاسخ :
من از این موندم که چرا از کلمه ی چاقو استفاده نکرد ؟ این نشان از حجم زیادی از خشونت داره ، نباید خشم عادی بشه اما متاسفانه بنابر دلایلی که به ذهنم رسید و عنوان کردم داره عادی میشه ، یه بار داشتم از یه کوچه ای رد میشدم دیدم در یه خونه باز شد یه خانمی با سر و وضع نامرتبی هراسون اومد بیرون یه نف هم آیفون رو برداشت و شروع کرد به فحاشی این خانمه هم شروع کرد به فحاشی به خانواده ی اون آقا ، بچه هم گریه می کرد و دستشو رو گوشاش گذاشته بود خیلی صحنه ی بدی بود ، کشتن روح یه بچه به چه قیمتی ؟این بود اون زندگی که قرار بود یه بچه بی اختیار واردش بشه ؟ ظلم که شاخ و دم نداره
آفرین به مادر بزرگتون ، کارشون واقعا تحسین برانگیز بوده 
باید کلماتی که بار انرژی منفی دارند رو از مکالمات روزمره حذف کرد ، چه معنی میده از کلماتی مثل مرگ کنار کلمه ای که بار مثبت داره استفاده بشه ؟ مرگ و شادی با هم ادغام نمیشن 

حسانه ..
۳۰ خرداد ۱۳:۵۲
سلام
متاسفانه..
بدتر اینکه تقلید از عرب رو شکست خورده رو افتخار میدونند..
پاسخ :
سلام 
کاری که غلط هست نباید ازش کپی گرفت ، حالا محصول هر کجا که میخواد باشه 
نـــای دل
۳۰ خرداد ۱۹:۱۱
بازهای کامپیوتری یک دلیلشه...
برخوردهای بد دلیل دیگرشه..
ادم عقده و کینه میگیره از طرف مقابلش...
فرقی نمیکنه طرف 9 ساله باشه یا 100 ساله...
پاسخ :
بله 
موضوع بحث اینکه چرا ذهن یه بچه باید انر خشن باشه و عبارت های منفی و خشونت بازی رو به زبون بیاره ؟‌ 
دلیلی نداره چون طرف مقابل یه کار اشتباهی انجام میده بیاد بگه دوست دارم با شمشیر کله تو تیکه کنم 
با اینکه شاید خیلی درکی از حرفی که زده نداشته باشه ، کجا همچین چیزی رو دیده ؟ همیشه مقصر بازی ها نیستند عوامل محیطی هم دخیل هستند 
امید شمس آذر
۳۰ خرداد ۱۹:۱۱
بازی خشونت آمیز؟ فوتبال، والیبال، بسکتبال، کافیه یا بازم بگم؟
پاسخ :
😲
miss bell
۳۱ خرداد ۱۹:۲۱
تازه بدیش اینه خیلی عادی شده همه اینا
پاسخ :
بله 
حـ . آرمان (استاد بزرگ)
۳۱ خرداد ۱۹:۵۶
سلام
البته در مورد برخی فیلم‌ها و سریال‌ها هم که اکثرا به سادگی معروف شدند و محبوبیت کسب کرده اند میشه نمونه های بارز خشونت رو دید
مثل سریال "بازی تاج و تخت" و ...
وضع فرهنگ عامه جامعه هم در این مورد بی تاثیر نیست وقتی متولیان فرهنگی در خواب غفلت به سر می‌برند 
گاها می‌بینید بچه اصلا چیزی رو به زبون میاره که کلا معنیش رو نمیدونه و از دور و بر شنیده

+ حالا چرا تصویر بازی God of War رو گذاشتید؟!؟! به نظرم بچه ها بیشتر Mortal Kombat بازی می‌کنند که خشونت به مراتب بیشتری نسبت به GOW داره
پاسخ :
سلام 
نمیدونم چرا این دست از فیلم ها پرطرفدار میشن یا به قول شما معروف میشن ، شاید ذهن ها به سمت اکشن و هیجان  بیشتر متمایل هست یا شاید هم از یه مد مذخرف پیروی می کنند ، من از فیلم های عاشقونه خوشم نمیاد فیلم های پلیسی و اکشن رو دوست دارم فقط برای دریافت نکته ی مثبت و عبرت آموز فیلم و این خیلی توی زندگی بهم کمک می کنه مثلا فروکش کردن خشم و بیاموزم اما اینکه بشینیم فیلم کتک خوردن کسی رو ببینیم و قتل و زجر این اصلا خوشایند نیست 
نمیدونم چرا کسی درباره ی بخش دوم پست نظری نزاشت اولش رفتم تو فکر که چرا ؟ اما بعدش خوشحال شدم گفتم شاید یک نفر هم به این موضوع فکر کرده باشه راضیم 


کدوم عکس ؟‌ gow هم خشونت آمیز ؟ بنویسم  
ثبت شد 
Nima Babaei
۳۱ خرداد ۲۳:۳۴
سلام
بچه یا گودزیلا ؟؟؟؟؟مسئله این است /
پاسخ :
سلام 
بچه ها زمانی گودزیلا میشن که به حال خودشون رها بشن 
lawyer law
۰۹ تیر ۱۳:۱۱
"اگر یک روز بهت این فرصت رو بدن که هر کاری دلت میخواد فارغ از بند و ترتیب و قانونی میتونی انجام بدی چی کار می کنی ؟‌"
فیلمی مبتنی بر همین موضوع سوال (purge) ساخته شده که البته به اندازه مطلب شما نمیتونه آموزنده باشه!
تعیین میزان و معیار خشونت در یک جامعه به عوامل خیلی زیادی بستگی داره عواملی مثل خانواده-فرهنگ قوم-رسانه- جمع دوستان-جوّ حاکم بر جامعه و صد البته علاوه بر این عوامل سوالات وً ابهامات زیادی هم متعاقبش بوجود میا که اصلا خشونت به چی میگن و تعریف خشونت چیه؟
آیا خشونت بیماریه یا حالت رفتاری تلقی میشه؟
گاهی علت خشونت صرفاً به بازی و فیلم خلاصه نمیشه(اگرچه معتقدم بازی ها و فیلم هایی که نام برده شد دارای برچسب سنی و رده سنی تعیین شده برای بازی کردن یا دیدنشون هستن و اینکه بچه ای میشینه God of war بازی میکنه از غفلت خانواده و عدم نظارت اوناس) و کودک خشونت رو از والدینش یا برخورد آدما با همدیگه یاد میگیره.
یا همین که میگن بچه ما ساکته و میره بازی میکنه! آیا اساساً راه دیگه ای برای بچه گذاشته شده؟ آیا رسانه ها محتوای خودشون رو به مخاطب تحمیل نمی کنند؟
یا فرهنگ هر قوم از نظر من و شا ممکنه خشونت آمیز باشه ولی خب جزئی از فرهنگ آنهاست (مانند داشتن اسلحه و شمشیر در خانه)
پاسخ :
خوش آمدید 
موافقم ، تعریف هر کسی از خشونت یک چیزی هست ، به نظر من خشونت یک نوع بیماری روحی هست که اگر به موقع درمان نشه میتونه تبدیل به رفتارهای جنون آمیز بشه ، این رفتارها رو شما می تونید در رفتار با حیوانات ببینید ، حیوان آزاری هایی که اتفاق میفته ، روح و روان سالم همچین کاری رو انجام نمیده و معتقد باید به طبیعت احترام گذاشت 
متاسفانه کودکانی که امروز بازی های خشن انجام میدن یا اینکه با سهل انگاری والدین در محیط های خشونت آمیز قرار می گیرند مثل کشتارگاه یا ذبح گوسفند و شکار و ..... بذر خشونت درونشون کاشته میشه و در بزرگسالی به برداشت می رسه ، متاسفانه در هیچ کجا مسائل تربیتی و رفتاری با کودک تدریس نمیشه یک تعدادی دارند کودک همسری رو ترویج می کنند مثلا ۱۶-۱۷ سالگی دخترا شوهر کنند اون هم بدون هیچ پشتوانه ای در زمینه ی همسرداری و باردازی و تربیت بچه ، باید این مسائل در دبیرستان تدریس بشه که نمیشه ! والدین کم حوصله شدن و فقط دنبال این هستند که یه چی پیدا کنند بدن بچه ساکت باشه و اغلب تحقیقی روش انجام نمیدن با " توجیه " وقت ندارم کلی دغدغه دارم و .... 
درباره تحمیل محتوای رسانه کاملا باهاتون موافق هستم ، من با ۲۵ سال سن گرایشی به دیدن فیلم های آبدوغ خیاری ندارم چه برسه به بچه های این دوره و زمونه 
یکی از فامیلای دور متولد ۱۳۲۶ هست با ۱۱ تا نوه با افتخار میگه که ما به بار گراز شکار کردیم !!!! 
منظورتون از نگهداری شمشیر در خانه ، رسم رقص با چاقو و اسلحه هست که در بعضی از فرهنگ ها وجود داره ؟‌ 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان