حـریــم امــن سـرخـوشـی


سلام 

امروز صبح ساعت ۸:۳۰ در حالی که تنها بودم یک اتفاق عجیب برام افتاد که منجر شد به این پی ببرم که ما از دو ناحیه زیر مجموعه ی فقر فرهنگی هستیم قبلا درباره  انواع فقرها با هم صحبت کرده بودیم 

به طرز وحشیانه ای یک نفر انگشت مبارکش را روی زنگ خانه ی ما گذاشته بود سکته کنان به سمت آیفون رفتم و گوشی را برداشتم و گفتم بله و از آن سو ندا آمد مرتیکه بی ناموس فلان بیا بیرون ببینم !!! همزمان بزرگوار زنگ همسایه ی مان را هم می زد و سپس صدای لرزان پسر همسایه ی مان را شنیدم که پیاپی عذرخواهی می کرد و آن مرد هم فحش های دو کیلویی نثار مرده ها و زنده ها و محتضرین بینوای همسایه می کرد سر در نمیارم چرا هر چی میشود باید اموات طرف ویبره بروند ؟ از فرط کنجکاوی  گوشی را سر جایش گذاشتم و رفتم پشت پنجره تا ببینم این آدم بی فرهنگ کیست و ماجرا از چه قرار است ؟ دیدم که ملت ار این سو و آن سو به جلوی خانه ی ما نگاه می کنند در میان این جو متشنج یک فامیل صد پشت غریبه هم دیدم و بر آبروی مان فاتحه ای خواندم و گفتم حالا او فکر می کند که یک سر این الم شنگه ما هستیم و در این میان صدای پسر همسایه ی مان را شنیدم که از پشت پنجره می گفت آقا ببخشید به خدا من نمیدونستم تو پیاده رو کسی هست !!!! یک مرد عقب عقب با سه عدد نان تافتون زیر پنجره ی همسایه آمد و گفت یعنی چی ؟ مگه پیاده رو جز اماکن عمومی نیست مردم باید از تو اجازه بگیرند که از پیاده رو رد بشن یا نه ؟ مگه اینجا دهات که سوسک بزرگ رو از پنجره پرت می کنی بیرون بی فرهنگ ؟!!!! از دیوار صدا در آمد دیگر از پسر همسایه نه و آن مرد یکی از نان هایش را کنار درخت گذاشت و رفت خودم را جای او گذاشتم و فکر کردم صبح زود از خواب ناز بیدار شده باشی و بروی نان بخری تا زن و بچه ت نان تازه بخورند و یک سوسک بزرگ مرده سقوط کند روی نانت و روزت آدم چه حالی میشه؟‌ عصبانیتش کاملا به جا بود اما تا یه جاهایی چون او به طرز وحشیانه ای هر دو زنگ را می زد در صورتی که دیده بود هر دو واحد پرده دارند و ممکن واحد دیگر از حضور سوسک در خانه ی دیگر بی اطلاع باشد چه برسد به این بی فرهنگی !!!! او به من فحاشی کرد در صورتی که نه تنها من گوشه گوود معرکه نبودم بلکه در حاشیه هم نبودم ، اول باید طرف دعوا را شناسایی می کرد بعد معرکه گیری می کرد ، نکته ی بعدی در دل این اتفاق این بود  به این فکر کنم که آیا انقدری که یک سوسک رنجور و بینوا منفور است انجام اعمال ناپسند هم نزد ما منفور هست ؟ پسر همسایه میتوانست سوسک راپس از کشتن درون کیسه ی پلاستیکی بیندازد و سپس به درون سطل زباله ی توالت ببرد با این کار هم آبروی مان پیش فامیل صد پشت غریبه ی مان نمی رفت هم روز یک بنده ی خدا رو خراب نمی کرد و پول یک نان تافتون ضرر نمی کرد هم من بینوا فحش نمی خوردم 



Maryam
ツفرشــته بــی بـ❀ـالツ
۰۳ مرداد ۲۰:۴۸
وای سر یه سوسک بی نوا و این همه الم شنگه؟؟
ولی خیلی پیچیده بود...
خخخ سوسکو کی از پنجره پرت میکنه اخهههههه ملته ما داریم؟با کی شدیم 80 میلیون نفر ما خخخ
پاسخ :
آره ، خب این کار بی فرهنگی و بی شعوری یه آدم رو میرسونه که از پنجره سوسک رو بیرون میندازه حداقل نامرد نیومده بود از پنجره نگاه کنه ببینه کسی رد میشه یا نه ؟ 
اون آدم حق داشت عصبانی بشه به هر حال صبحش خراب شده بود مثل صبح من که با فحاشی یه آدم بی فرهنگ رو به رو شدم و با رد شدن فامیل صد پشت غریبه مون ضدحالم تکمیل شد 
سال ها پیش داشتم ار پیاده رو رد میشدم یه نفر سفره شو از بالکن تکون داد شانس آوردم مورد عنایت قرار نگرفتم فکر می کردم دیگه همچین چیزایی رو نبینم باورم نمیشه امروز این پست رو گذاشتم ، بی فرهنگی بیداد می کنه 
نباتِ خدا
۰۳ مرداد ۲۲:۴۱
وایییییییی تصور اینکه سوسک بیوفته دقیقا رو نون، خیلی وحشتناکه!
اصلا حق نداشته فحش بده، ولی حق داشت حرص بخوره :/
پاسخ :
موافقم ، من ندیدم اون سوسک دقیقا کجای نون افتاده ؟ ولی هر چی بود طرف بعد از اتمام فحاشی هاش اون نون و کنار درخت گذاشت و رفت 
بعضی ها برای خارج کردن فشار عصبی رو به فحاشی میارند که این اصلا خوب نیست اما کاملا حق داشت که حرص بخوره فکرشو بکن طرف بعد از یه پیاده روی در آخر هفته چند تا نون تافتون بخره خونه صبحانه بخورند بعد یه بی فرهنگ روزشو خراب کنه !!!! 
همراز دل
۰۳ مرداد ۲۳:۰۳
سلام
بعضی از مردم فقط فکر می‌کنند فقیر و بدبخت اون کسیه که از مال دنیا هیچی نداره اما ذره‌ای به این فکر نمی‌کنن که فقر انواع گوناگونی داره که یکیش همین فقر فرهنگیه و متأسفانه از شعور و فرهنگ فقط ادعاش رو یدک می‌کشن.
اون آقا جواب بی‌فرهنگی اون پسر رو با نشون دادن یه بی‌فرهنگی بدتر داده یه جورایی انگار خواسته مقابله به مثل کنه بدون اینکه به این فکر کنه که کارش ممکنه بدتر از اون باشه که حتی ممکنه به یه اتفاق ناگوار ختم بشه که هیچ‌جوره با عذرخواهی هم نشه جمعش کرد.
پاسخ :
سلام 
دقیقا ، کاملا موافقم 
اگر قرار باشه که بین فق مالی و فقر فرهنگی و شعوری انتخابی کنیم قطعا انتخاب بین بد و بدتر هست چرا که فقر فرهنگی و شعوری آسیب هایی بسیار شدید به عالم و آدم میرسونه مثل همین نمونه ای که عرض کردم یک نفر دیگه سوسک رو پرت کرده بعد یه نفر دیگه الم شنگه اه انداخته که البته کاملا حق داشته بعد همون لحظه فامیل صد پشت غریبه مون از جلوی در خونه ی ما رد شد و آبرومون رفت ما حانواده ی آبرومندی هستیم و پرنده ای از ما شاکی نیست بعد قطع به یقین رفته به همه ی فامیل ها میگه و این آبروریزی گسترده تر میشه ، در تایید حرف پایانی تون هم باید بگم که اگر به جای من برادرم آیفون رو برمیداشت و با فحاشی اون آقا رو یه رو میشد ۱۰۰٪ می رفت پایین و دعوا گسترده تر میشد 

نباتِ خدا
۰۳ مرداد ۲۳:۰۶
وای آره! منم بودم ممکن بود همچین رفتاری از خودم نشون بدم! واقعا قضاوت کردن سخته
پاسخ :
درست که روز اون آقا خراب شد اما باید توجه میکرد که ترکش هاش به افراد بی خبر از همه جا نخوره 
خونه ی ما دو واحد هست و تمام نباید هر دو زنگ رو به اون صورت فشار میداد یک واحد یک خطایی رو انجام داده به اون یکی واحد چه مربوطه که زنگ خونه شو می زنه ؟ میتونست هر دو زنگ رو بزنه و جویا بشه که اون بی فرهنگ کدوم واحد شاید اون یکی واحد مریض بدحال باشه یا یه خانم باردار تنها باشه و خدای نکرده اتفاق بدی براشون بیفته و ترکش بعدی این بود که آبروی ما پیش عروس دایی مادرم و دختراش رفت ما خانواده ی آبرومندی هستیم آبرومون رفت هم تو فامیل دور هم تو در و همسایه ‌رفت به همین راحتی یک کم کاری فرهنگی ببینید چه ضررهایی به دیگران میزنه ؟!!!!
نباتِ خدا
۰۴ مرداد ۰۲:۳۸
بله درست میگید!
ولی شما بزرگی کنید و ببخشید :)
پاسخ :

چشم ... چشم😁😁
پت pat
۰۴ مرداد ۱۱:۰۳
وااااا
همه این دعوا ها فقط بخاطر یه سوسک ؟ 😳😁😁
بابا آقاهه باید یه فحش میداد به پسر همسایه تون میرفت دیگه 😁😁😁

البته که پسر همسایه تون ....... هستش 😁

ولی نکته مهم تر
شما چرا الکی جوش میزنید
به نظر من که اصلا هم آبرو تون جلو فامیل تون نرفته
پاسخ :
بله ... 
همین فحش دادن ها رد شدن ها فرهنگ رو به اینجا می رسونه دیگه امروز سوسک پرت می کنه شاید فردا مارمولک پرت روی سر و کله ی مردم !!!! باید ادب میشد اما خب این رسمش نبود ، ۸:۳۰ صبح اونطوری زنگ دو واحد رو بزنه من بینوا داشتم به این فکر میکردم پنیر تبریز بخورم یا پنیر لیقوان که زنگ در و زدن و شرح ماجرا 


قطعا بی فرهنگ و بی شعور بود 
خب این چیزا هر آدمی رو ناراحت می کنه چند سال پیش داشتم از پیاده رو رد میشدم یه خانم اومده بود رو بالکن و سفره شو تکون میداد 😲😲😲
البته این ماجرا برای خیلی سال پیش هست
نمیدونم شناخت کافی ازش ندارم امیدوارم که نره جایی بگه 
سعید بیگی
۰۵ مرداد ۱۳:۲۲
سلام
نگران نباشید. احتمالا فامیل هاتون ماجرا رو فهمیدند. حتما شنیدند که طرف گفته مردک...!؟ و شما رو می شناسند.
اما بحث پرتاب سوسک از پنجره! احتمالا این آقا از کسی دیگه یاد گرفته که هر چیزی رو مثل نون ته سفره یا تکه کاغذ یا هر چیز دیگه رو بدون فکر از پنجره بیندازه پایین. احتمالا هم قصدش آزار دیگران نبوده.
اما این ها دلیل نمی شه که این کار زشت رو انجام بده. در تمام ادیان و مکاتب این عبارت طلایی هست که:

«آنچه را برای خود می پسندی، برای دیگران نیز بپسند و آنچه را برای خود نمی پسندی، برای دیگران نیز نپسند!»

من خوشم نمیاد حتی یک تکه نان از پنجرۀ آپارتمانی روی سرم بیفته. پس هیچ وقت نان رو از پنجره پایین نمی اندازم، چه برسه به یک سوسک! خلاص!
امیدوارم دیگه از این دردسرها براتون پیش نیاد. مانا و نویسا باشید.
پاسخ :
سلام 
من معمولا از پشت پنجره بیرون رو نگاه نمی کنم اما این مورد استثنایی بود و سعی کردم که چهره م پشت توری پرده پنهان باشه ، من تنها بودم اون مرد هم داشت بالا رو نگاه می کرد و عروس دایی مادرم با دو تا دختراش از جلوی خونه مون رد شدند فکر می کنم قشنگ در جریان قرار گرفته باشند چون با مکث میومدن ، پسر همسایه ما ۲۶-۷ سالشه گرچه در هیچ سن و سالی توجیه پذیر نیست اما از ایشون بعید تر بود گاهی با یه سهل انگاری در تربیت شاهد این اتفاقات در آینده خواهیم انقدر تو گوش بچه ها خونده میشه که وای سوسک چندش ،ولی سوسک کثیف که فقط دلشون میخواد به هر نحوی اون رو از خونه دورش کنند بدون اینکه حضور فرزند رو در نظر بگیرند و این تاسف باره 
ماجرای برنج برای چندین سال پیش هست من بعد از اون ماجرا با چنین چیزی مواجه نشده بودم
ممنونم
نـــای دل
۰۶ مرداد ۰۹:۱۴
نتیجه گیری خیلی خوبی کردید..
چه شده که یکدفعه مردم اینجور شدن..
بی اعصاب؛کم حوصله و......
پاسخ :
ممنونم 
بنده نه سر پیاز بودم نه ته پیاز ، باید اول می پرسید که شما این کار و کردی ؟ بعد دهن به فحاشی باز می کرد 
شاید یکی از علت هاش اینکه والدین به فرزندان شون میگن همیشه حقت رو بگیر ، حرفت رو بزن حتی شده با زور !!!! بچه ها هم فکر می کنند کسی که فحش بده یا بزن بهادر باشه آدم قدرتمندی هست 
Mohsen Farajollahi シ
۱۰ مرداد ۱۲:۵۳
اینکه خب سوسک مرده رو از پنجره پرت کرده بیرون بعله کار اشتباهی بوده. ولی مطمئن هستین سوسک مرده بوده؟ چون هر ازگاهی تو خونه ما هم سوسک پیدا میشه و من زنده میگیرم و میبرمش بیرون (البت اینجا روستاس تو محیط شهری فکر نکنم چنین چیزی بشه!) منظورم این هست که عاخه چرا باید سوسک مرده رو بیرون از پنجره بندازی :| و چیزی که برام خیلی عجیب تر هست اینه که سوسک معمولا بدنش سخته طوری نیست که وقتی محکم بندازی رو چیزی خونش بیرون بیاد. حتما لازم بود یک نان کامل رو بخاطر سوسک فسقلی بزاری زیر درخت؟ :| و بعله اگر یک سوسک بیوفته رو نون من و بعدش بیوفته زمین (مرده یا زنده) میتونم بخورمش به نظر من این کار ناشکری هست! ولی خب حق با شماست مرده نباید مزاحم میشده یک سوسک ارزش دعوا نداره! این اتفاقا پیش میاد.
خیلی وقت میشه نبودم اینجا :) خیلی فرق کرده فکر کنم. خلاصه خوشحال شدم :) ممنون از پست قشنگتون
پاسخ :
من هنوز روی تخت خوابم بلند نشده بودم که زنگ در و اون مدلی زدند با ترس و لرز دویدم طرف آیفون ، اصلا سوسک رو ندیدم که بدونم مرده بوده یا زنده بوده در هر صورت این چیزی از بی فرهنگی همسایه مون کم نمی کنه و صد البته طرف مقابل که به محض برداشت گوشی آیفون به من حرف زشت زد در صورتی که من داشتم فکر می کردم پنیر تبریز بخورم یا لیقوان 
به نظرم کار درستی انجام داد که نون رو گذاشت کنار درخت و رفت من خودم رو جای زن و بچه ی طرف میزارم می بینم که راغب به خوردن اون نون نبودم 
سوسک هم یک حشره دیگه ، نمیدونم چرا انقدر در نظر انسان ها منفور هست 
خواهش می کنم ، بله مدتی بود که تشریف نداشتید امیدوارم از این به بعد بیشتر حضور پیدا کنید 
موفق و موید باشید 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان